[K12] Opis modelu
: 2011-06-20, 07:59
[center]Nissan Micra (March) K12 (2002 – 2010)[/center]
Nissan Micra to auto z segmentu B, a więc miejskie, zwinne, funkcjonalne. Na rynek Polski trafiła w 2003 roku w trzech wersjach nadwozia:
3 – drzwiowy hatchback
5 – dzwiowy hatchback
2 – drzwiowy Cabrio
Micra jest dedykowana w szczególności dla kobiet, panowie raczej nie koniecznie pasują do tego auta, a szczególnie w koszulce w kolorach pastelowych.
Micra K12 była dostępna z 4 rodzajami jednostek napędowych benzynowych, oraz w dieslu.
Poniżej tabela z rodzajami jednostek wraz z osiągami.
Razem z tymi jednostkami współpracowały 2 rodzaje przekładni: 4 - biegowa manualna oraz 5 - biegowa automatyczna.
Auto może się poszczycić stosunkowo niskim spalaniem dzięki niewielkiej masie własnej (1021kg)
W połączeniu z benzynową jednostką napędową o pojemności 1598cm3 o mocy 110km przemienia nam małe miejskie auto w rasowe sportowe, które sprint 0-100km/h robi w mniej jak 11s.
W porównaniu z Micrą K11, silniki zostały natchnione technologią rodem z Renault. Dostały inny kolektor i układ dolotowy z przepustnicą sterowaną elektrycznie, otrzymały także system zmiennej fazy rozrządu (15stopni wałek ssący). Dodano także wiele czujników. K12 są wyposażone w skrzynie biegów Renault oraz system hydraulicznego sprzęgła.
Prezentowany egzemplarz ma silnik 1.4L - jest to moja Mikrunia ( wyposażenie Tekna)
Micry były produkowane w różnych wersjach wyposażenia:
Acenta - typowy "golas"
Visia - najpopularniejszy model z podstawowym wyposażeniem
Tekna - najbogatsza wersja, posiadająca dosłownie wszystko poza żelaskiem
W wyposażeniu między innymi:
• Climatronic,
• Komputer pokładowy
• Radio z CD ze sterowaniem w kierownicy
• Elektryczne szyby
• Elektryczne Lusterka
• Podgrzewane lusterka
• Czujnik deszczu
• System doświetlenia drogi do domu
• Alarm z immobilizerem bez kluczykowym
• Skórzana kierownica
• 2 poduszki powietrzne
• Aluminiowe felgi 15”
• Przednie lampy czernione
• Lotka na tylnej klapie
• Schowek pod siedzeniem pasażera
• Półka na rękawiczki pod kierownicą
• Uchwyt na 2 kubki na konsoli środkowej
• Uchwyt na 2 kubki dla tylnych pasażerów
• Dzielona tylna kanapa z możliwością przesuwania, co zwiększa przestrzeń bagażową
• Schowek na dokumenty w schowku głównym
• Chłodzony schowek główny
Dodatkowo prezentowany egzemplarz został doposażony w halogeny, nakładki na progi ze stali nierdzewnej oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
NIE / ZAWODNOŚĆ MICRUNI /b]
- W stosunku do poprzedniczki to ma lepszą blachę- chociaż jest ona bardzo giętka .
- Bardzo często występuję awaria wspomagania- jest ono elektryczne ( naprawa ok. 7 300 zł przy wartości auta ok. 20 tyś zł. – tylko czy opłaca się naprawiać? ) .
- Zacinająca się stacyjka.
- Włącznik tylnej klapy bagażnika ( problem z otwieraniem/zamykaniem ).
- Drżąca przednia szyba.
- Błędy w układzie poduszek powietrznych ( świeci się kontrolka).
- Błąd instalacji elektrycznej ( zawilgocona kostka świateł tylnych).
- Wadliwa skrzynia biegów ( uciekają konie – u mnie tak jest).
- Przy szybkiej jeździe głośno chodzi, więcej spala a na zakrętach odnosi się wrażenia, że zaraz się przewróci ( zły stosunek wysokości do szerokości).
- Przy silnikach benzynowych rozrząd napędzany jest łańcuchem ( szacunkowa wymiana w ASO ok. 2 300 tyś zł.)- częsta usterka to przeskakiwanie łańcucha rozrządu.
- Wymiana żarówki - wymaga wymontowania lampy( by wymontować lampę trzeba pierw wymontować: zderzak, atrapę z kierunkowskazem + nadkole ).
- Wymiana bezpiecznika np. od silniczka od wycieraczek ( trzeba wymontować : lampę, akumulator, zderzak, atrapę + nadkole).
Samochód bardzo pocieszny- i to nie tylko dla oka.
Pomimo tych wszystkich usterek które razem przeszłyśmy - auto polecam, ponieważ świetnie się nią jeździ w mieście
Nissan Micra to auto z segmentu B, a więc miejskie, zwinne, funkcjonalne. Na rynek Polski trafiła w 2003 roku w trzech wersjach nadwozia:
3 – drzwiowy hatchback
5 – dzwiowy hatchback
2 – drzwiowy Cabrio
Micra jest dedykowana w szczególności dla kobiet, panowie raczej nie koniecznie pasują do tego auta, a szczególnie w koszulce w kolorach pastelowych.
Micra K12 była dostępna z 4 rodzajami jednostek napędowych benzynowych, oraz w dieslu.
Poniżej tabela z rodzajami jednostek wraz z osiągami.
Razem z tymi jednostkami współpracowały 2 rodzaje przekładni: 4 - biegowa manualna oraz 5 - biegowa automatyczna.
Auto może się poszczycić stosunkowo niskim spalaniem dzięki niewielkiej masie własnej (1021kg)
W połączeniu z benzynową jednostką napędową o pojemności 1598cm3 o mocy 110km przemienia nam małe miejskie auto w rasowe sportowe, które sprint 0-100km/h robi w mniej jak 11s.
W porównaniu z Micrą K11, silniki zostały natchnione technologią rodem z Renault. Dostały inny kolektor i układ dolotowy z przepustnicą sterowaną elektrycznie, otrzymały także system zmiennej fazy rozrządu (15stopni wałek ssący). Dodano także wiele czujników. K12 są wyposażone w skrzynie biegów Renault oraz system hydraulicznego sprzęgła.
Prezentowany egzemplarz ma silnik 1.4L - jest to moja Mikrunia ( wyposażenie Tekna)
Micry były produkowane w różnych wersjach wyposażenia:
Acenta - typowy "golas"
Visia - najpopularniejszy model z podstawowym wyposażeniem
Tekna - najbogatsza wersja, posiadająca dosłownie wszystko poza żelaskiem
W wyposażeniu między innymi:
• Climatronic,
• Komputer pokładowy
• Radio z CD ze sterowaniem w kierownicy
• Elektryczne szyby
• Elektryczne Lusterka
• Podgrzewane lusterka
• Czujnik deszczu
• System doświetlenia drogi do domu
• Alarm z immobilizerem bez kluczykowym
• Skórzana kierownica
• 2 poduszki powietrzne
• Aluminiowe felgi 15”
• Przednie lampy czernione
• Lotka na tylnej klapie
• Schowek pod siedzeniem pasażera
• Półka na rękawiczki pod kierownicą
• Uchwyt na 2 kubki na konsoli środkowej
• Uchwyt na 2 kubki dla tylnych pasażerów
• Dzielona tylna kanapa z możliwością przesuwania, co zwiększa przestrzeń bagażową
• Schowek na dokumenty w schowku głównym
• Chłodzony schowek główny
Dodatkowo prezentowany egzemplarz został doposażony w halogeny, nakładki na progi ze stali nierdzewnej oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
NIE / ZAWODNOŚĆ MICRUNI /b]
- W stosunku do poprzedniczki to ma lepszą blachę- chociaż jest ona bardzo giętka .
- Bardzo często występuję awaria wspomagania- jest ono elektryczne ( naprawa ok. 7 300 zł przy wartości auta ok. 20 tyś zł. – tylko czy opłaca się naprawiać? ) .
- Zacinająca się stacyjka.
- Włącznik tylnej klapy bagażnika ( problem z otwieraniem/zamykaniem ).
- Drżąca przednia szyba.
- Błędy w układzie poduszek powietrznych ( świeci się kontrolka).
- Błąd instalacji elektrycznej ( zawilgocona kostka świateł tylnych).
- Wadliwa skrzynia biegów ( uciekają konie – u mnie tak jest).
- Przy szybkiej jeździe głośno chodzi, więcej spala a na zakrętach odnosi się wrażenia, że zaraz się przewróci ( zły stosunek wysokości do szerokości).
- Przy silnikach benzynowych rozrząd napędzany jest łańcuchem ( szacunkowa wymiana w ASO ok. 2 300 tyś zł.)- częsta usterka to przeskakiwanie łańcucha rozrządu.
- Wymiana żarówki - wymaga wymontowania lampy( by wymontować lampę trzeba pierw wymontować: zderzak, atrapę z kierunkowskazem + nadkole ).
- Wymiana bezpiecznika np. od silniczka od wycieraczek ( trzeba wymontować : lampę, akumulator, zderzak, atrapę + nadkole).
Samochód bardzo pocieszny- i to nie tylko dla oka.
Pomimo tych wszystkich usterek które razem przeszłyśmy - auto polecam, ponieważ świetnie się nią jeździ w mieście