Strona 1 z 1

[K11] Opis modelu

: 2011-05-29, 22:27
autor: Mariusz.b86
Wersje nadwoziowe (rynek europejski):
*Nissa Micra
# trzydrzwiowy hatchback
Obrazek

# pieciodrzwiowy hatchback

Wersje nadwoziowe (rynek japonski):
*Nissan March
#trzydrzwiowy hatchback
#pieciodrzwiowy hatchback

*Nissan March Box
Obrazek

*Nissan M-Compass
Obrazek

*Nissan March 4x4

*Nissan Verita (Tajwan)
Obrazek

Micra drugiej generacji to samochód japońskiej firmy, Samochód roku 1993 w konkursie "Car Of The Year". Zalety to latwe prowadzenie, zwrotność, sympatyczny wystrój przedziału pasażerskiego, wysokiej jakości wykończenie i świetna widoczność,wygodne fotele,lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy, dostępność bezstopniowej przekładni automatycznej w każdej wersji.Niestety auto posiada drobne wady m.in. bardzo mały bagażnik (206 l) oraz niedostatek schowków.Skromna paleta silników też nie zachwyca, choć trzeba przyznać, że jak
na swój wiek są nowoczesne, dynamiczne i oszczędne. Micra drugiej generacji uchodzi za pojazd mało kłopotliwy, tani w eksploatacji i łatwy w odsprzedaży. Trzeba jedynie przestrzegać zaleceń obsługowych i nie zaniedbywać serwisu.

Silnik:
Wszystkie silniki benzynowe mają w napędzie rozrządu łańcuch, ale nie jest on zbyt trwały.
Zwłaszcza w wersji 1.0 16V. Nie lubi ostrej nerwowej jazdy, nie przepada też za wolną jazdą na wysokim biegu.
W takich warunkach jego wymiana może być konieczna już po 50 tys. km. Przy normalnej eksploatacji łańcuch rozrządu
wytrzymuje zalecone przez producenta 90 tys. km, a nawet więcej. Podejrzane brzęczenie w pracującym silniku może świadczyć o
zbyt mocnym rozciągnięciu łańcucha (konieczność wymiany). Dokładnych oględzin wymaga pasek klinowy. Ten element także nie jest szczególnie
trwały. Piszczący albo rozwarstwiony pasek będzie wymagał rychłej wymiany
Gama silników:
# 1.0; 55KM; 79Nm; max:150km/h; 16,4 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.0; 60KM; 80Nm; max:150km/h; 15,5 do 100km/h; 6,0/100km
# 1.3; 75KM;103Nm; max:175km/h; 12,0 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.4; 82KM;108Nm; max:170km/h; 11,9 do 100km/h; 6,1/100km
# 1.5D;57KM; 92Nm; max:146km/h; 18,7 do 100km/h; 5,2/100km

Nadwozie:
Nieprzyjemne trzeszczenie przy opuszczaniu i podnoszeniu bocznych szyb świadczy o zbyt dużym zużyciu prowadnic.
Problemy z blokowaniem niektórych drzwi przez centralny zamek to przypadłość centralnego systemu ryglowania montowanego u polskich dilerów.
Zawodzą siłowniki

Układ wydechowy:
Micra to auto miejskie, często eksploatowane na krótkich dystansach. Nie wytrzymuje tego układ wydechowy, który szybko koroduje zwłaszcza końcowy tłumik.

Zawieszenie:
Najmniej trwałe są metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze

Układ hamulcowy:
Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem
i dlatego zużywają się dość szybko

Instalacja elektryczna:
Instalacja zapłonowa jest wrażliwa na wilgoć, zwłaszcza aparat zapłonowy. Pojawiają się problemy z rozruchem, silnik może pracować nierównomiernie.
Problem dotyczy głównie starszych egzemplarzy. Niekiedy zawodzi także immobiliser

Awaryjność:
Produkowana w Wielkiej Brytanii Micra ma znacznie gorsze notowania w raportach awaryjności niż modele produkowane w Japonii.
Najnowszy raport niemieckiego TÜV stawia ją na 69. (4-5 lat), 58. (6-7 lat), 46. (8-9 lat) i 37. (10-11 lat) pozycji.
Według DEKRA wśród aut w wieku 5 lat Micra zajmuje 85. lokatę, a wśród 7-latków 66.
Jedyna akcja nawrotowa dotyczyła prawie 35 500 egzemplarzy wyprodukowanych między 1.02.2002 a 30.09.2002.
Serwisy poprawiały wadliwe zamki w drzwiach (istniała możliwość samoczynnego otwarcia się drzwi podczas jazdy).

Historai modelu:
1992- styczeń światowa premiera modelu (druga generacja, kod fabryczny K11)
1992- jesień europejska premiera modelu, hatchback (3 i 5d), silniki 1.0 16V (54 KM), 1.3 16V (75 KM)
1995- jesień niewielka modernizacja (nowa osłona chłodnicy), poduszka powietrzna kierowcy w wyposażeniu seryjnym
1997- jesień wersja Cabrio
1998- wiosna niewielka modernizacja (wloty powietrza do chłodnicy w pokrywie silnika, nowe reflektory, nowy zderzak przedni), nowa deska rozdzielcza
1998- jesień silnik 1.5 D (diesel, 57 KM)
2000- jesień niewielka modyfikacja, nowy silnik 1.0 16V (60 KM) oraz 1.4 16V (82 KM)
2003- styczeń premiera następcy (trzecia generacja)

VIN:
Znaki - 1-3 Światowy kod producenta (JN1 - Nissan, Japonia; SJN - Nissan, Wielka Brytania; VSK - Nissan, Hiszpania)
Znak -4 Kod nadwozia (E - hatchback 3d; F - hatchback 5d)
Znak -5 Kod silnika (A - 1.0 16V; B - 1.3 16V)
Znak -6 Kod napędu (A - na jedną oś)
Znaki -7-9 Kod modelu (K11 - druga generacja 1992-2002)
Znak -10 Kod strefy dystrybucji (U - Europa)
Znak -11 Pozycja niekodowana, wypełniona symbolem 0
Znaki -12-17 Numer seryjny

: 2011-05-30, 05:53
autor: Wieshaq
Normalnie jak Wikipedia

: 2011-05-30, 07:35
autor: Mariusz.b86
Wikipedia byla jednym z materialow źródłowych, ale uzyskalem niewiele informacji na tym portalu co jest dziwne :-?

: 2011-05-30, 07:58
autor: Wieshaq
W języku angielskim materiał jest bardziej obszerny, ale jak by co możesz im wysłać swój opis w języku polskim.
Co by nie było opis rewelacyjny. <spoko>

Gratki

: 2011-05-30, 08:43
autor: Szymeq
Mariusz.b86 pisze:Najmniej trwałe są metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze
Nie do końca prawda - sam u siebie wymieniałem tuleje ;-)

: 2011-05-30, 09:18
autor: Mariusz.b86
No tutaj moge sie zgodzic rzeczywiście, :-P. A tak z ciekawostek, ktora przeczytalem w książce wydawnictwa: WKŁ cytuje: " Drązek stabilizatora (montowany tylko w wersjach wyposazonych w silnik 1.3) jest bezposrednio zamocowany do nadwwozia i polaczony z wachaczami trojkatnymi." To tak jak by 1.0 nie mialy, a to niemozliwe. Pozatym przecież w mojej z silnikiem 1.0 jest bezposrednio zamocowany do nadwozia i polaczony z wachaczami :?: :roll:

: 2011-05-30, 17:25
autor: coyot
zapomniałeś dodać że na rynku japońskim wychodziła też wersja sedan ...
Obrazek

Obrazek

pondato wersja tommy kaira
Obrazek

no jeszcze bolero :)
Obrazek

rumba
Obrazek

polka ... ?!
Obrazek

no i K11 po 2000roku z taiwanu jak u nas już były k12
Obrazek

tylko obrazki bralem z neta więc ...nie mam do nich praw autorskich ... :/ ale jako uzupełnienie można dopisać te wersje :P

: 2011-05-31, 08:47
autor: ainkaa
a mitsuoka viewt?

Obrazek

: 2011-05-31, 10:14
autor: MichałB86
Chyba niema drugiego miejskiego auta w tylu wersjach nadwoziowych :-o

: 2011-05-31, 10:18
autor: ainkaa
Jest w czym wybierać-jeśli ktoś jest miłośnikiem tego modelu :)

: 2011-06-22, 22:51
autor: Kwietas
duzo tych wersji wyszło ale najchętniej bym widział u siebie cabrio z 4wd :) na tym zdjęciu wygląda naprawdę kozacko...

: 2012-04-04, 14:24
autor: Junk65
Mariusz.b86 pisze:samochód japońskiej firmy, Samochód roku 1993 w konkursie "Car Of The Year"
Pierwszy samochód japoński który uzyskał ten tytuł!!!