Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] meeega szarpanie i wariacje obrotomierza

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

[K11] meeega szarpanie i wariacje obrotomierza

Post autor: Hahkuh » 2011-05-14, 18:45

Po nagrzaniu silnik bardzo mocno szarpie, obrotomierz nienaturalnie podskakuje
w rytm szarpnięć. W trakcie jazdy zaczął tracić moc. Przepływka regenerowana. Palec, kopułka i przewody - wymienione
na nowe. Okolice czujnika położenia wałka rozrządu przedmuchane sprężonym powietrzem.
Świece wymienione na nowe. Nie mam bladego pojęcia co to może być...
Padł kondensator na aparacie zapłonowym? Zdycha pompa paliwa? HELP :!:
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-14, 18:57

Tylko po na grzaniu ? Możliwe że coś z sondą Lambda i z katalizatorem.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-14, 19:03

....drugiego kata nie mam... ale sonda? jakoś mi nie pasuje do takich objawów...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-14, 21:34

Czasami jak pada lambda może zmniejszać dawkę paliwa i stąd szarpanie i skakanie obrotów. Fakt że zaobserwowałem coś takiego na kończącym się kacie.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-05-15, 00:52

Można spróbować odczytać błędy z komputera jeżeli to jakiś czujnik powinno wypluć. Tutaj jest dobry manual jak to zrobić ;)

http://naprawa-auta.wieszjak.pl/naped/2 ... a-K11.html

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-19, 11:55

Wieshaq pisze:Czasami jak pada lambda może zmniejszać dawkę paliwa i stąd szarpanie i skakanie obrotów. Fakt że zaobserwowałem coś takiego na kończącym się kacie.
...podpinałem do Ecu Talk'a i Consult'a (podziękowania dla maniek-ol i misiek-ol)
miałem dwa błędy (coś tam na obwodzie zapłonu i przepustnica) - wykasowałem....
Dalej to samo.... Wczoraj podmieniałem sondę lambdę (dzięki CenteK!) dalej to samo...
Nawet myśleliśmy, że dostaje za dużo wachy, więc zmniejszałem Ecu Masterem - dalej
to samo.... nagrzeje się i szarpanina... jakby wypadały suwy.... WTF???!!!
Czujnik położenia przepustnicy padł? Już kończą mi się pomysły a stan irytacji
osiąga poziom krytyczny! :shoot:
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-19, 12:02

A kiedy regenerowałęs tą przepływkę? gdzieś czytałam szukając przyczyn szarpania i falowania na obrotach mojej micry o tym, że facet miał 2 razy problem z przepływką, dopiero ponowne przelutowanie spowodowało, że falowanie obrotów i szarpanie zniknęło.

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-19, 12:06

...jakieś 2-3 m-ce temu....
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-19, 12:21

Moja przepływka była już przynajmniej raz regenerowana, nie przeze mnie, nie wiem też jak, ale silikon wokół blaszki ją zakrywający, był niefachowo zasmarowany. Problem się pojawił, szarpało strasznie i na rozgrzanym silniku falowały obroty od 1000 prawie do zera. Ponowna regeneracja przepływki załatwiła sprawę, może warto zajrzeć do niej jeszcze raz :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-21, 13:36

...przepływka zregenerowana po raz drugi... dalej to samo... teraz podejrzenie padło na czujnik temperatury...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-21, 19:32

:(

hmmm, może to to. A jak ze spalaniem? Nie pali więcej?

Pytam, bo u mnie z falującymi obrotami już norma, po ponownej regeneracji przepływki, ale szarpie przy wciśnieciu pedału gazu, (po zmianie dodatkowo zapłonu ( całego), przewodów,filtrów), nadal brak poprawy. Szarpie, cholernie męcząca jazda "(. By jechac trzeba wciskac, a jak wciskam nabiera prędkości, puszczam pedał zwalnia, wciskam szarpie. Spalanie jeszcze do końca nie zdiagnozowane po zmianach. Nie sprawdziłam jeszcze lambdy, nie zmieniilam świec.

Pisz jak zdiagnozujesz. Powodzenia :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-21, 21:26

...lambdę zostaw, świece odpuść ;-) ...jak dojdę do sedna - napiszę i podam na tacy... walki ciąg dalszy...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-21, 21:35

ja też tu walczę, najgorsza jest świadomość, ze cos jest nie tak :-/ poprzednia k11 jeździła super, teraz przegrzebując net, wyczytałam o "przestawionym zaplonie na łańcuszku", chyba za dużo czytam :D mam już dosć,grrr

Trzymam kciuki :),
swiece i tak zmienię (bardziej przełożę z poprzedniej) lambdę też sprawdzę.

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-05-23, 13:26

To jeszcze sprawdź ciśnienie paliwa i ewentualnie wyczyść silniczek krokowy

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-24, 19:31

...z krokowcem byłyby problemy na wolnych obrotach, a jest cacy... dopiero po nagrzaniu silnika i powyżej 2000obr/min zaczyna sie rodeo... po jakimś czasie jazdy traci moc.. gaśnie...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-24, 21:49

To juz nie wiem, pogrzebałam w innych markach: koleś miał podobne problemy (wymienił wszystko i sprawdził tak jak Ty) z zasyfiałym bakiem miał problem, muliło, rwało i falowanie obrotów na gorącym silniku, może to to. Ale tak sobie gdybam.

U mnie obroty nie falują, ale ciągle lekko rwie, mam wrażenie, ze śmiga jak wcisnę 5-tkę przy 60 km/h. Masakra.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-05-25, 01:10

Aparat zapłonowy podmieniałeś też już?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-05-25, 08:40

Ja się czepiam tej przepływki jeszcze-może Twojej regeneracja już nie pomaga?

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-05-25, 10:39

wronek pisze:Aparat zapłonowy podmieniałeś też już?
...dzisiaj miałem to zrobić - niestety nie udało się skombinować aparatu na podmianę... :-/
...w piątek będzie sprawdzany AFR i odłączany Ecu Master (żeby na pewno go wykluczyć
jako przyczynę problemów), spróbujemy też podstroić - zobaczymy... :-?

[ Dodano: 2011-05-28, 11:08 ]
...tak więc Ecu Master wykluczony jako przyczyna - bez niego też szarpie...
...po niedzieli podmiana aparatu zapłonowego....
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-06-01, 02:48

Aparat zapłonowy pomógł?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-06-01, 19:55

...trafiony okazał się czujnik położenia wałka rozrządu - przypadłość bardzo rzadka, a jednak..
wronek pisze:Aparat zapłonowy pomógł?
....POMÓGŁ!!
PS: Podziękowania dla team'u NissanRally za graty! ;D
PS2: W nagrodę pojazd otrzymał biały felunek :D viewtopic.php?p=140665#140665
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-07-12, 22:45

U mnie też temat ogarnięty, choć wiele czynników wspólnie zadziałało by micra szrpała i by falowaly obroty, pomogło: przelutowanie przepływki, zmiana sondy lambdy oraz wymiana zapłonu, żeby było śmieszniej komputer przed zmianami, które następowały stopniowo, nie wykazywał żadnych błędów :D teraz jest wszystko ok :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-07-13, 16:38

...(prawie) nic tak nie cieszy jak jazda sprawnym wozem :D
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-07-14, 01:37

Hahkuh pisze:jak jazda sprawnym wozem
ja mam wrażenie, że w przypadku większości klubowiczów autko nigdy sprawne nie jest, bo zawsze coś mogłoby działać lepiej, jeździc szybciej itd. ... i tak się rodzi nasz pęd do modyfikacji. :) Sorry za OT, tak mnie poniosło :D

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2011-07-14, 11:51

ainkaa pisze: ja mam wrażenie, że w przypadku większości klubowiczów autko nigdy sprawne nie jest, bo zawsze coś mogłoby działać lepiej, jeździc szybciej itd. ... i tak się rodzi nasz pęd do modyfikacji. :) Sorry za OT, tak mnie poniosło :D
...I BARDZO DOBRZE! W innym wypadku wszyscy jeździliby seryjnymi rozklekotanymi padaczkami ;D
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”