Odświeżę temat, bo sam mam taką skrzynię NCVT w Micrze, a informacji o niej jak na lekarstwo.
alfabox pisze:W Haynesie napisali:
Ilość oleju 6,0L
Typ oleju Dexron II type ATF (Duckhams Uni-Matic or D-Matic)
6,0L
Wald pisze:Jak ona sie spisuje w Micrze, jazda takim automatem jest w miare przyjemna?
Jeździ się tak jak manualem, tylko, że nie trzeba biegów zmieniać.

Dla mnie bardziej konieczność niż wygoda.
Od innych, typowych automatów różni się tym, że nie ma efektu pełzania, czyli po wrzuceniu D [drive] samochód nie jedzie.
Ma to swoje plusy i minusy. Np., na skrzyżowaniu nie ma potrzeby wciskać cały czas hamulca. Minus mały, na wzniesieniu, na biegu, przy ruszaniu może się stoczyć, co przy typowych automatach jest niemożliwe (pełzanie), ale wystarczy wcisnąć wtedy gaz.
Wald pisze:A co do wymiany oleju to dlaczego trzeba w niej wymieniać uszczelki? Ja u siebie wymieniam olej za 200zl i spokój.
Według informacji w instrukcji WKŁ producent nie wymaga zmiany filtra przy zmianie oleju w skrzyni. Jednak jest to zalecane (wg WKŁ). Coś na zasadzie wymieniam olej w silniku, a zostawiam stary i brudny filtr oleju.
Zmieniając filtr oleju w NCVT trzeba odkręcić miskę olejową. Zmieniając filtr i przykręcając miskę olejową, zaleca się zmienić uszczelkę pod miską i przy filtrze. Dlatego, że przy odkręcaniu np. mogła się uszkodzić. Oczywiście są to tylko zalecenia i pewnie chętnie by wszyscy ich przestrzegali gdyby nie koszty...
Micra moja ma 137000 km przebiegu, skrzynia nie sprawiała mi problemów i niech tak będzie przez długi czas.
Ostatnio zobaczyłem ile kosztują
używane skrzynie biegów NCVT do K11 na motoallegro.pl. Były dwie oferty, 1800 zł i 1999 zł. Porażka.