Witam

!
Postanowiłem wrzucić opis montażu gniazda zapalniczki w K-11 wg mojego patentu (zrobiłem zagadnienie 2 lata temu i do dziś wszystko ok.)
Sprawa montażu zapalniczki jest prosta, ale niestety pracochłonna.
Potrzebne są:
- kable (20 cm cienkiego i jakieś 1,5 m grubszego)
- gniazdo bezpiecznika (najlepiej zamykane)
- konektory i obudowy plastikowe do nich
- obciskarka
- klucze 12 i 10 oraz wkętaki
A więc po kolei:
1. zdemontuj konsolę środkową, radio, panel przewietrzania wnętrza, dolną półkę w konsoli środkowej, półkę pod kierownicą (opisy w książce, którą można znależć na forum)
2. otwórz pokrywę skrzynki bezpieczników i wyczep gniazdo diagnostyczne (na dole, biały kolor)
3. wykręć dolną śrubę mocowania skrzynki bezp., wsadź prawą rękę od dołu do środka pod deskę rozdzielczą z kluczen 10 a lewą przez otwór z przodu i wykręć skrzynkę bezp. (cholernie niewygodnie się to robi, ale da radę)
4. wypchaj delikatnie całą skrzynkę w dół i wyczep z niej dwa główne kable zasilające od akumulatora (czarna kostka, kable biało-czerwone, łatwo znaleźć, bo są najgrubsze.)
5. podepnij do jednego z nich kabel, którym będzie zasilana zapalniczka
6. zamontuj wszystko z powrotem a kabel zepnij plastikowymi spinkami razem z wiązką, która idzie pod kierownicą do konsoli środkowej
7. po przycięciu kabla, załóż konektorki i połącz do z gniazdem bezpiecznika (bezpiecznik 15A), a z gniazda konektorem do zapalniczki
8. zasilanie do podświetlenia weźmiesz od radia lub (lepiej) od podświetlania panelu sterowania nawiewem (przekręć panel wewnątrz konsoli - trudno to zrobić - po prawej z tyłu jest biała kostka z dwoma kabelkami czerowym i czarnym. Czerwony to plus).
9. masę pociągnij ok. 15-20 cm od zapalniczki i zakończ konektorkiem na śrubkę, przymocujesz go do jednej ze śrub, które trzymaję bocznę osłonę konsoli środkowej (najlepiej od strony pasażera, ja umieściłem tam też gniazdo z bezpieczikiem.)
10. podłącz wszystko, sprawdź czy działa i poskręcaj.
11. przed 'dłubaniem' proponuję odłączyć akumulator.
12. To wszystko (w wielkim skrócie oczywiście), ale jeżeli ktoś ma choć trochę smykałki w rękach to sobie poradzi
13. takie podłączenie (starannie wykonane, zgodnie z zasadami sztuki) jest bezpieczne i zapewnia możliwość korzystania z gniazda bez potrzeby włączania silnika (np. odkurzania, czyładowania telefonu). Ja tok to wszystko wykonałem i jest ok.
Aha, jeszcze jedno: nie ma innej możliwości dostania się do skrzynki bezpieczników, chyba że zdemontujesz kierownicę i wyciągniesz całą deskę rozdzielczą (nie polecam, dnia może nie starczyć) :devil::diabel:
Pozdrawiam

! ....i powodzenia