Strona 1 z 1

problem z obrotami+auto "przycina sie"

: 2019-10-31, 08:53
autor: SylviaaSr
Hej

Mam Nissana Micra k12 cc 1.4 benzyna z 2006 roku.
Mam następujące problemy:

1. Na biegu jałowym obroty na poziomie 1500-1600
2. Kiedy jade autem i nagrzeje sie już silnik. Zmieniam z biegu na bieg i dodaje gazu wtedy auto "przycina się" nie reaguje czuć tak jakby coś blokowało przypływ gazu i nie przyśpiesza, dopiero po kilku sekundach auto przyspiesza. Czasem przy ruszaniu na biegu 1 jest problem zeby wystartować i analogicznie po kilku sekundach coś puszcza i auto dostaje strzała i rusza. Auto nie gaśnie.

Była zmieniona przepustnica i dalej jest ten sam problem.
Auto zostało podpięte pod komputer ale nie pokazało żadnych błędów. :sad: :sad: :sad: Jest jedna wielka zagadka o co może chodzić.

Re: problem z obrotami+auto "przycina sie"

: 2019-11-07, 13:56
autor: ostr
Przyczyn może być kilka:

- problem ze świecami;
- przepustnica była juz zmieniona, więc to wykluczam;
- problem z przewodami zapłonowymi lub cewką;
- problem z podaniem odpowiedniej ilości dawki paliwa do komory spalania.

Części zamienne, jeżeli nie masz dobrych zniżek w lokalnych sklepach, to szukaj przez neta, np tutaj: https://deler.pl/

Re: problem z obrotami+auto "przycina sie"

: 2019-11-10, 13:47
autor: Matiz
SylviaaSr pisze:
2019-10-31, 08:53
"przycina się" nie reaguje czuć tak jakby coś blokowało przypływ gazu i nie przyśpiesza, dopiero po kilku sekundach auto przyspiesza.
biorąc pod uwage że to cholerny francuz to to pewnie jakaś głupota elektroniczna, np potencjometr pedału gazu, krokowiec/przepływka/MAF albo coś innego co wpływa na dawke paliwa. Swiadczą o tym zaw wysokie wolne obroty. Może być to usterka automatycznego ssania,ale nie wiem jak to wygląda w clicrze...

...bo mikra skończyła sie na K11. :hah:

Odpinajcie po kolei wszystkie czujniki dostarczające informacje do kompa, to też prosty test do wykonania samemu gdy żaden z nich nie daje komuikatu błędu (np. uszkodzenie mechanicznie nie dające błedu)
Jak wam sie wyczerpią pomysły to sprawdzcie rozrząd.

widziałem taki przypadek w hondzie gdy sie poluzowało regulowane koło rozrzadu, przestawiła sie faza. W "cywilnym" silniku coś takiego daje przeskoczony o ząbek rozrząd.

powodzenia