Hej
Mam Nissana Micra k12 cc 1.4 benzyna z 2006 roku.
Mam następujące problemy:
1. Na biegu jałowym obroty na poziomie 1500-1600
2. Kiedy jade autem i nagrzeje sie już silnik. Zmieniam z biegu na bieg i dodaje gazu wtedy auto "przycina się" nie reaguje czuć tak jakby coś blokowało przypływ gazu i nie przyśpiesza, dopiero po kilku sekundach auto przyspiesza. Czasem przy ruszaniu na biegu 1 jest problem zeby wystartować i analogicznie po kilku sekundach coś puszcza i auto dostaje strzała i rusza. Auto nie gaśnie.
Była zmieniona przepustnica i dalej jest ten sam problem.
Auto zostało podpięte pod komputer ale nie pokazało żadnych błędów. Jest jedna wielka zagadka o co może chodzić.
problem z obrotami+auto "przycina sie"
Moderator: mimier
Re: problem z obrotami+auto "przycina sie"
Przyczyn może być kilka:
- problem ze świecami;
- przepustnica była juz zmieniona, więc to wykluczam;
- problem z przewodami zapłonowymi lub cewką;
- problem z podaniem odpowiedniej ilości dawki paliwa do komory spalania.
Części zamienne, jeżeli nie masz dobrych zniżek w lokalnych sklepach, to szukaj przez neta, np tutaj: https://deler.pl/
- problem ze świecami;
- przepustnica była juz zmieniona, więc to wykluczam;
- problem z przewodami zapłonowymi lub cewką;
- problem z podaniem odpowiedniej ilości dawki paliwa do komory spalania.
Części zamienne, jeżeli nie masz dobrych zniżek w lokalnych sklepach, to szukaj przez neta, np tutaj: https://deler.pl/
Ostatnio zmieniony 2019-11-18, 10:56 przez ostr, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: problem z obrotami+auto "przycina sie"
biorąc pod uwage że to cholerny francuz to to pewnie jakaś głupota elektroniczna, np potencjometr pedału gazu, krokowiec/przepływka/MAF albo coś innego co wpływa na dawke paliwa. Swiadczą o tym zaw wysokie wolne obroty. Może być to usterka automatycznego ssania,ale nie wiem jak to wygląda w clicrze...
...bo mikra skończyła sie na K11.
Odpinajcie po kolei wszystkie czujniki dostarczające informacje do kompa, to też prosty test do wykonania samemu gdy żaden z nich nie daje komuikatu błędu (np. uszkodzenie mechanicznie nie dające błedu)
Jak wam sie wyczerpią pomysły to sprawdzcie rozrząd.
widziałem taki przypadek w hondzie gdy sie poluzowało regulowane koło rozrzadu, przestawiła sie faza. W "cywilnym" silniku coś takiego daje przeskoczony o ząbek rozrząd.
powodzenia
https://www.facebook.com/MicraMachine/ Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.