Strona 1 z 1

[K10] Układ hamulcowy

: 2010-04-19, 22:16
autor: BaSsGrU
Witam wszystkich forumowiczów.
Proszę o porady jak poprawnie odpowietrzyć układ ham. w k10

Ja zrobiłem to tak:
2 ludzi
-jeden w kanale pod micrą z kluczem do odpowietrzników
-drugi w w micrze do pompowania układu
1. tylne prawe koło 6-9 wciśnieć pedału przytrzymanie, odkręcenie odp. leci płyn dokręcam (powtarzane 3 razy)
2. tylne lewe koło - analogiczna akcja jak wyżej
3. przednie prawe koło - analogicznie j...
4. przednie lewe koło - an.....

Tak procedura powtórzona 3 razy ( dolewka płynu co runda )
z każdego odpowietrznika płyn leci (bez powietrza)

Efekt - ;( hamulce łapią dopiero przy prawie maksymalnym wciśnięciu pedału
Co oczywiste micra hamuje jak stary Żuk !!

Jeżeli macie jakieś sugestie, wskazówki, porady, jak zrobić żeby micra zaczęła hamować,
To piszcie może nie tylko ja mam taki problem.

: 2010-04-20, 11:58
autor: Szymeq
skoro odpowietrzenie nei wiele pomogło widać w czym innym leży problem... może łapie gdzies powietrze .. Zobacz jak wciśniesz 3 x szybko pedał czy "rośnie" ?
Może pompa kucła ...

: 2010-04-20, 14:02
autor: alfabox
BaSsGrU, Witaj chłopie na forum,cięzko powiedzieć,może to być kwestia pompy ,tak jak napisał Szymeq, albo nieszczelność rozdzielacza hamulców ,tego za akumulatorem.
ps.A powiedz jak tam Twoje ITB ??

: 2010-04-20, 19:16
autor: BaSsGrU
Na pewno miałem nie szczelny przewód przy tylnym prawym cylinderku, ale dokręciłem i nie leci a żeby go dokręcić musiałem odkręcić odp. stąd cała historia z odpowietrzaniem.

Teraz płyn nie ucieka ale pedał hamulca wpada jak w masło i łapie gdzieś przy samej podłodze.

ITB- jest w fazie końcowej zbierania gratów :
1. głowica jest po generalnym remoncie czeka na porting i resztę gratów (pod głowice zakupiłem Victora Reinza)
2. AIR-BOX - brytfanka do ciasta (TESCO za 8 zł)
3. ssanie załączane elektrycznie (siłownik od centralnego zamka tylnej klapy)
BRAKI:
1. świece (dylemat co do ciepłoty)
2. stożek (dylemat co do rozmiarów)
3. pasek rozrządu (kupiłem na allegro ale gość okazał się oszukańcem_TARNÓW sklep MIŚ BIŚ)- sprzedają części których nie mają na stanie
4. kolektor wydechowy (będzie taki jak u ciebie albo z jakiejś wiertareczki)
5. kable wys. nap. (kompletnie nie wiem co kupić)
6. olej (korci mnie full syntetyk motula)

: 2010-04-20, 19:50
autor: alfabox
BaSsGrU pisze: ITB- jest w fazie końcowej zbierania gratów :
1. głowica jest po generalnym remoncie czeka na porting i resztę gratów (pod głowice zakupiłem Victora Reinza)
2. AIR-BOX - brytfanka do ciasta (TESCO za 8 zł)
3. ssanie załączane elektrycznie (siłownik od centralnego zamka tylnej klapy)
BRAKI:
1. świece (dylemat co do ciepłoty)
2. stożek (dylemat co do rozmiarów)
3. pasek rozrządu (kupiłem na allegro ale gość okazał się oszukańcem_TARNÓW sklep MIŚ BIŚ)- sprzedają części których nie mają na stanie
4. kolektor wydechowy (będzie taki jak u ciebie albo z jakiejś wiertareczki)
5. kable wys. nap. (kompletnie nie wiem co kupić)
6. olej (korci mnie full syntetyk motula)
3.Ssanie zrób płynne,lub 2-3 stopniowe
1.załóż lepiej ,jeśli NGK to BCPR6ES (lepiej znoszą pałowanie :mrgreen: )
4.kolektorek dobrze się spisuje ten co mam,ale jak będziesz miał jakiś od 1000-czki jakiś z kwasa to pewnie
6.Motul jest gicio ,jeśli nie bierze i nie ma wycieków to pewnie że tak :mrgreen:

: 2010-04-20, 20:52
autor: BaSsGrU
a co do hamulców czy ktoś ma jakieś pomysły ??
Wycieków niema.
ja obstawiam dwie rzeczy.
1. źle odpowietrzony układ ( mam taka nadzieje że gdzieś się zebrało powietrze)
2. uszkodzona pompa ( mam nadzieje że to nie to ) :-|
Co myślicie o takiej usłudze http://moto.allegro.pl/item993328299_at ... szawa.html