Strona 1 z 1

[K11] wymiana sworznia wahacza micra 96'

: 2015-08-05, 14:32
autor: ori831
Witam,
chciałem sam wymienić sworzeń. Chciałem się zapytać czy do tego zabiegu muszę ściągać wahacz czy da radę wybić sworzeń bez ściągania wahacza? Trochę jest tam mało miejsca na jego wybicie Macie może jakieś swoje patenty?

: 2015-08-05, 15:23
autor: majchrzok
osobiście wyciągałem wahacz. wątpie by dało się go wybić bez demontażu wahacza.
przy jego wybijaniu musiałem użyć dużego młotka by to ruszyć. najlepszym rozwiązaniem jest chyba prasa:P

: 2015-08-05, 15:27
autor: bombel
Prasa. Wybijanie młotkiem może uszkodzić wahacz

: 2015-08-06, 11:51
autor: ori831
Poleglem na demontażu wahacza. Nie moge wybic śruby z tulei metalowo gumowej tej środkowej. 2 godziny walenia młotkiem , podgrzewanie , WD 40 i nic. Pozostaje tylko kupić nowa tuleje a starą śrubę przeciąć.:@

: 2015-08-06, 13:18
autor: majchrzok
Ktora? Jedynym problemem przt demontarzu wahaczy moga byc wlasnie z wybiciem ich sworzniami z zwrotnicy.reszta musi wyjsc bez wiekszych walk...

: 2015-08-06, 14:23
autor: ori831
Idąc od prawej strony ; najpierw jest sworzen wahacza, poźniej łącznik sabilizatora, następnie walcowata tuleja przez którą przechodzi śruba. I właśnie tej śruby nie mogę wybic z tulei. Zapiekla się i tyle. Wahacze są od nowości czyli mają 19 lat. ;-)

: 2015-08-06, 17:09
autor: majchrzok
ani drgnie? idzie nią kręcić?

: 2015-08-06, 19:16
autor: ori831
Jak zacząłem nią kręcić to kręci mi się całą guma w tej obudowie. Więc już pozamiatane. Gumę już zamówiłem nową koszt 16 zł. Natomiast nie wiem jakiej śruby mam użyć na wymianę ( chodzi mi o twardość 8.8 czy 10.9?) ponieważ starą będę musiał przeciąć , niestety.

: 2015-08-06, 19:36
autor: majchrzok
Kup twardsza...

: 2015-08-06, 19:49
autor: ori831
majchrzok pisze:Kup twardsza...
Twardsza = krucha :-/ może w sklepie coś jeszcze powiedzą powinni miec jakieś katalogi

: 2015-08-06, 20:25
autor: majchrzok
Bez przesady. Nie bedziesz po nich skakal a lepiej aby nie ukrecic gwintu przy ich dokrecaniu.

: 2015-08-06, 22:15
autor: ori831
Masz rację 10.9 powinny dac radę. Dzięki za pomoc;-)

: 2015-08-07, 12:46
autor: Łabi1610
W micrach właśnie przeważnie te śruby zapiekają się w tulei, a co do sworznia nie myślałeś ,żeby lepiej kupić nowe kompletne wahacze sam wymieniałem nie tak dawno a koszt był znikomy , bo ile za sworzeń zapłaciłeś 50 zł ? przydało by sie z obydwu stron wymienić ,żeby oba zużywały się jednakowo.

: 2015-08-12, 19:43
autor: ori831
Temat już ogarnalem. Pomógł mi teść i nawet srube wybilismy. Następnym razem wymienię cały wahacz chociaż mam nadzieję ze nie będzie takiej potrzeby. Nie mogłem wybic i tak zostawiłem śruby od łącznika stabilizatora wymieniłem tylko część gumek - te które mogłem. Jak wybić ta tulejke? Samochód na lewarku? Czy bez podnoszenia auta?

[ Dodano: 2015-08-12, 20:48 ]
Aha popełniłem błąd przy wprasowywaniu sworznia ponieważ spod sworznia podparlem płaską blachą zamiast rurką i delikatnie wygialem jego obudowę. Sam sworzen chodzil w palcach ale dosyć ciężko. Mam nadzieje ze się nie zapiecze :@

: 2015-08-13, 23:17
autor: Łabi1610
tulejki nie wybijesz bez prasy to jest raz , a dwa nowy sworzeń zawsze chodzi ciasno .rozchodzi się i będzie dobrze.

: 2015-08-16, 19:09
autor: ori831
Łabi1610 pisze:tulejki nie wybijesz bez prasy to jest raz , a dwa nowy sworzeń zawsze chodzi ciasno .rozchodzi się i będzie dobrze.
czyli rozumiem żeby wymienić łącznik stabilizatora trzeba zdemontować cały drążek ?