Witam serdecznie.
Micra mojej żony cierpi na dzwiną przypadłość. Mianowicie przy przełączaniu z N na D występuje dość odczuwalne szarpnięcie. Natomiast w czasie jazdy kiedy skrzynia przełącza z 1 na 2 występuje jeszcze silniejsze szarpnięcie. Również skrzynia strasznie przeciąga 1 bieg zanim zdecyduje się wrzucić 2.
Ponieważ posiadam auto od pół roku i nie wiem kiedy i czy w ogóle olej w skrzyni był wymieniany postanowiłem to zrobić. Wszystko zrobiłem jak w książce pisze. Rozgrzałem olej przed spuszczeniem i zabrałem się do roboty. Wszędzie piszą, że w tej skrzyni jest około 7.7l oleju. Ku mojemu zdziwieniu ze skrzyni zeszło jakieś 3l. A po uzupełnieniu około 4 litrami na bagnecie było full.
No i o co tutaj teraz chodzi? Jakim cudem zamiast 7l zeszło tylko 3?
Po wymianie przy zmianie z N na D szarpnięcie jest mniejsze niż poprzednio, ale zmiana z 1 na 2 nadal tak samo brutalna.
Czy ktoś ma jakieś pomysły jak co i gdzie? Bo ja zgłupiałem.
[K12] Wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Moderator: mimier
[K12] Wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Ostatnio zmieniony 2015-03-23, 22:39 przez kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.
Są dwa rodzaje wymian oleju w skrzyni automatycznej
- dynamiczna, spec podłącza maszynkę i pod ciśnieniem usuwa caly olej (wtedy te 7l zlatuje)
- statyczna - odkręcasz korek i zlatuje to co w misce czyli jakieś 3- 4L
- dynamiczna, spec podłącza maszynkę i pod ciśnieniem usuwa caly olej (wtedy te 7l zlatuje)
- statyczna - odkręcasz korek i zlatuje to co w misce czyli jakieś 3- 4L
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn

była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
