Strona 1 z 1
[K10] Kilka pytań świeżaka
: 2015-02-15, 20:19
autor: mikijunior
Hej,
Mam kilka pytań co do mojego nabytku jest to Micra K10 1.0 91:
- Jaki olej lać przeczytałem kilka wątków i chyba wleje Mobila 10W40, ale jest jedno ale nie wiadomo co było lane wcześniej prawdopodobnie był to Castrol 15W40 lać nadal Castrola czy Mobila a może pełny syntetyk

, Micra ma 57 kkm.
- Czy felgi 14 calowe wejdą czy jestem skazany na 13 cali? Ktoś próbował szeroką stal?
- Gdzie mogę dostać kable WN moje mają przebicie a na Allegro pustki do Micry K10 z 91... To samo pytanie pasek alternatora... Najlepiej w okolicach Wawy. Zauważyłem, że większość części w opisie ma że pasuje do Micry do 89 roku jakieś zmiany zaszły wtedy?
- Jak się wyciąga tylną kanapę? Z przednimi siedzeniami sobie poradziłem ale tylne

- Czy jest jakiś problem z montażem radia?
- Będę wymieniał rozrząd... Jakie polecacie części SKF?
I ostatnie można jakoś ustalić wersję wyposażenia

?
To chyba tyle. Na razie furką się nie pochwale, bo trzeba ją odszczurzyć

: 2015-02-15, 20:37
autor: bombel
mikijunior o olejach jest cały temat. Mobil i Castrol to kiepski wybór. Szukaj 10w40 Valvoline, Gulf, Motul
Wejda i 15", ale szeroka stal to do niemca a nie japonca
W każdym motoryzacyjnym w katalogu Ci znajdą. Ewentualnie pytaj tu:
viewtopic.php?t=18528 Silnik ten sam co w 1998
Kanapa:
http://nissan4u.com/parts/micra/el_k10/ ... tration_1/
Nie ma problemu z radiem. Jak masz fabryczne to pewnie przejsciowka nissan-iso bedzie potrzebna
Rozrząd tylko MITSUBOSHI lub GATES
Jak podasz VIN to Ci zdekodujemy ile sie da

: 2015-02-15, 20:52
autor: janusz
Przewody zapłonowe - NGK RC-NX71
Wątek olejowy -
viewtopic.php?t=13837&start=0
Jeśli nikt nie gmerał nic przy wiązce od radia to nie będzie problemu z założeniem nowego.
: 2015-02-15, 20:57
autor: mikijunior
Dzięki za odpowiedź. Czemu Mobil jest zły? Tam gdzie podjadę na wymianę na pewno podróbek nie mają.
Co do radia to fabrycznego nie mam w garażu znalazłem ALPINE CDE-9846R. Da radę podłączyć?
Numer VIN: JN1000K10U0701000
: 2015-02-15, 21:09
autor: Zielkq
mikijunior, wszystkie pytania o oleje zadawaj prosze w powyzszym temacie (nie robmy balaganu na forum).
Co do radia, kazde podlaczysz jezeli tylko odpowiednio przewody ogarniesz
Pozdrawiam
: 2015-02-15, 21:10
autor: janusz
Mobil i Castrol dwa najczęściej podrabiane oleje - kupujesz i w zasadzie nie wiesz o trafisz równie dobrze możesz kupić orlen/lotos to w zasadzie to samo będzie. Co więcej Mobil zostawia syf w silniku, nie tyle co castrol ale zostawia.
No i jest jeszcze rozróżnienie Mobil1 i Moblil - pierwszy jest lepszy drugi jest gorszy
Model K10
prod. 07/91
kolor: 549 - SILVER METALLIC
kolor wnętrza: K - GRAY
buda: 5HB
silnik: MA10S
skrzynia: 4 manual
wykończenie: L
emission: L/CAT
: 2015-02-15, 21:20
autor: majchrzok
janusz, ja w 100nx od zawsze leje zwykły olej mobil super s- minerał, oryginał.
tak czysty silnik wewnątrz jak w 100nx chciałbym mieć w micrze. ani grama osadu, konsumpcji oleju czy innych takich.
a wracając do tematu, ja mam u siebie w k10 felgi 14'' z sunny/100nx gti. wszystko się mieści. dodatkowo mam założony dystans 12mm- tu już na tyle niestety był problem- koła obcierały o rant nadkola.
: 2015-02-15, 21:28
autor: mikijunior
Śmiecić już nie będę

albo "cukierkowego" Motula wleje albo Mobila 10W40.
Tak jak pisałem autko ma 57kkm nalotu rozrząd pewnie jeszcze oryginalny tak jak pasek alternatora i kable WN

także kolejne pytanie czy silnik jest bezkolizyjny?
Na co zwrócić uwagę kiedy wjadę na kanał? Po wertepach nic nie puka i stuka w końcu 57kkm

, a światła świecą lepiej niż w nowej Insigni

Po umyciu zauważyłem rdzę na przednich nadkolach ale małe ogniska to samo na tylnej szybie wokół uszczelki.
Kolejne pytanko mam tylko jeden siłownik klapy, który jest totalnie zużyty z tego co widzę jest miejsce na dwa. Na Allegro są używki ale jak jest z ich stanem... Gdzie mogę się zaopatrzyć w dane siłowniki?
Kolor się zgadza

Dzisiaj przeleciałem ją miernikiem i wszytko w oryginale od 90 do 120 jedynie maska ma około 300.
L/CAT mam rozumieć to jako brak katalizatora

?
janusz pisze:Przewody zapłonowe - NGK RC-NX71
Takie?
http://allegro.pl/ngk-rc-nx71-przewody- ... 91008.html
: 2015-02-15, 22:11
autor: majchrzok
siłowinki idzie dostać w necie, ale cena jest zaprowa. o ile dobrze pamiętam jakoś 300zł za dwie sztuki.
osobiście szukałem od jakiegoś innego auta lecz nic odpowiedniego nie znalazłem ale jeszcze wróce do tego tematu

tak, powinny być dwie sztuki
błotniki przednie idzie dostać nowe, takwięc trzeba się zastanowić czy nie lepiej obrać tego kierunku. w K10 jeszcze lubią gnić ranty drzwi oraz maski tak więc warto kontrolować te elementy pod tym kątem.
: 2015-02-16, 00:02
autor: mimier
mikijunior z mojego doświadczenia:
mikijunior pisze:- Jaki olej lać przeczytałem kilka wątków i chyba wleje Mobila 10W40
Ja lałem Mobil1 10W40 a później Texaco 10W40 ,przy przebiegu +/- 120kkm i nie było, żadnych nagarów itp. także polecam.
mikijunior pisze:- Czy felgi 14 calowe wejdą czy jestem skazany na 13 cali?
Wejdą i 15' ale po co? Szukaj ładnych 14' z Nissana lub Renault bo mają podobne średnice otworów centrujących.
mikijunior pisze:- Gdzie mogę dostać kable WN moje mają przebicie a na Allegro pustki do Micry K10 z 91...
http://www.janmor.pl/catalog/10014/proline/JP306
- Czy jest jakiś problem z montażem radia?
Standardowo instalacja nie ma ISO.
To jest schemat instalacji do starszych modeli K10...może w czymś pomoże
mikijunior pisze:Tak jak pisałem autko ma 57kkm nalotu rozrząd pewnie jeszcze oryginalny
Ja wymieniałem rozrząd przy 100kkm i po zdjęciu pokrywy okazało się, że to jeszcze oryginał

mikijunior pisze:L/CAT mam rozumieć to jako brak katalizatora
Tu wychodzi na to, że brak
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1990 choć K10 MA12 miała dwa katalizatory

: 2015-02-16, 08:53
autor: bombel
mikijunior pisze: także kolejne pytanie czy silnik jest bezkolizyjny?
Niestety tak. rozrząd trzeba wymieniać co 90.000 km lub co 3 lata
: 2015-02-16, 17:33
autor: mikijunior
A jak wygląda sprawa z płynem chłodniczym? Mam właściwie czarną maź w zbiorniczku. Mechanik mówi i ojciec że po wypłukaniu może przeciekać chłodnica... Bawić się w płukanie czy po prostu dolać albo cos innego jeszcze wykombinować?
Te moje 1.0 jest 8V czy 16V?
Kończąc sprawę olejów to leje albo Elfa albo Motula 10W40. Świece jak i kable też wymienię. Jak jest z tą jakością tych kabli co podaliscie mi linki NGK to wiadomo że dobre a te drugie? od janmora Proline?
: 2015-02-16, 17:41
autor: bombel
mikijunior, wymień płyn chłodniczy bezwzględnie.
1,0 8V. Kable jeszcze Denso poszukaj. Te Janmory średnie zawsze z jakością stały
: 2015-02-16, 17:49
autor: janusz
Mikijunior, Eneosa zalej
Płyn chłodniczy obowiązkowo do wymiany co 3 lata albo 100kkm. Płyn hamulcowy co 2 lata.
: 2015-02-16, 18:02
autor: mikijunior
No też tak myślę że do wymiany

Tylko jak mi się rozszczelni

: 2015-02-16, 18:32
autor: mimier
Jesli chodzi o wymiane plynu to w niektorych K10 na spodzie chlodnicy jest usytuowany korek spustowy tylko jakby okazaloby sie, ze go masz to odkrecaj go delikatnie bo latwo go ukrecic

: 2015-02-16, 19:04
autor: mikijunior
Dzięki, boję się tego że po 23 latach mi się rozszczelni ta chłodnica
Olej sprawy wokół olejowe i rozrząd już wszystko ogarnąłem teraz hamulce
[ Dodano: 2015-02-17, 20:59 ]
Jeszcze mam pytanko.
Macie u siebie siatkę, plecionke elastyczna przy kolektorze wydechowym ? Bo ja nie mam i może z tego wynika pierdzenie a dziur nie ma

tak samo mam drgania wyczuwalne drążka zmiany biegów. Jest to powiązane ze sobą?
[ Dodano: 2015-02-21, 20:37 ]
Macie tą siatkę czy nie macie

?
Przez te kilka dni działałem i moim oczom ukazała się podłoga

na razie z tyłu
Rdzy nie ma i teraz rodzi się moje pytanie konserwować to jakoś od środka czy tylko dać wygłuszenie? Nuxodol 700 dam w drzwi i w klapę, a Autoplastone pójdzie na zewnątrz po wcześniejszym oczyszczeniu szczotką drucianą i zabezpieczeniu miejsc z rdzą.
No i kolejne pytanie jak z tą rdzą sobie powalczyć wiadomo oczyścić papierem i dać np. Cortanin i na to już bazę czy coś pomiędzy?
: 2015-02-24, 17:47
autor: vodzu18
Ja jeżdżę k10 odkąd pamiętam. Jeżeli masz taką ładną podłogę bez nalotów rdzy ani nie ma żadnego wykwitu to ją zostaw. W k10 często wcina progi wewnętrzne, nadkola pas tylny, no i klapa tył to norma jedną tylko widziałem z nie zardzewiałą klapą tylną malujesz a i tak po zimie wychodzi

jak pierdzi to przy takim przebiegu = dużo stała po prostu spróchniał tłumik. ta rurka to przy litrówce jest tylko po to żeby w zimę silnik nie łapał zimnego powietrza i krócej chodził na ssaniu. czyli najwyżej w zimę spali trochę więcej. hamulce ja tarcze zaciski klocki nawet płyn kupowałem trw.
: 2016-06-04, 12:00
autor: mikijunior
Odświeżam bo składam Micre po wygłuszeniu i natrafiłem na problem

wszystko pasuje oprócz jednej rzeczy pod siedzeniem kierowcy jest coś jakby sterownik no i chyba zgubiłem śrubki do niego jakby ktoś mógłby zrobić fotkę na jakie śrubki jest to wkręcane byłbym wdzięczny
Druga sprawa to chyba wiem od czego mam drgania drążka tylko mam problem z ustaleniem co to za część.
