Strona 1 z 1

[K11] Czy CG10 ma katalizator ??

: 2010-03-14, 20:32
autor: Wieshaq
Jak w temacie czasem czuć z prawej strony (czyli od pasażera) po zatrzymaniu się zapach nie świeżego jajka. :shock:
Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.

: 2010-03-14, 20:34
autor: bombel
Wieshaq pisze:Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
Wszystkie K11 juz miały kata :)

: 2010-03-14, 20:46
autor: bonzo
Może aku przeładowany jak alternator wysiadzie

: 2010-03-14, 20:59
autor: bombel
Jak aku przeladowany to zaczyna sie bardzo utleniać. Ja bym wywalił kata i bym miał pewność

: 2010-03-14, 22:31
autor: Wieshaq
Tak się zastanawiam co w takim wypadku będzie lepsze czy wybebeszać kata czy wspawać rurę, oraz co zrobić z sondą.

: 2010-03-14, 23:33
autor: bombel
Wieshaq pisze:Tak się zastanawiam co w takim wypadku będzie lepsze czy wybebeszać kata czy wspawać rurę, oraz co zrobić z sondą.
Rure w obudowe kata.

P.S. Ty masz tam druga sonde?? Nie wydaje mi sie

: 2010-03-15, 11:32
autor: Szymeq
Kiedyś u kumpla patrzyłem w katalog inter carsu i w k11 były chyba ze 4 różne rodzaje wydechów. Ale czy 2 sondy były to nie pamiętam 8-)

: 2010-03-21, 21:42
autor: Humvee
micra ma dwa katalizatory , pierwszy zaraz przy silniku a drugi w połowie auta przed rurą środkwą . Środkowy katalizator usunołem w zamian został wstawiony tłumik przelotowy w obudowie kata ( odradzam wstawianie samej rury albo strumienicy z powodu na dźiwny dźwięk jaki będzie dochodził z wydechu ) . Co do osób które zastanawiają sie "a co z przeglądem ? " to odpowiadam że spaliny są w normie po usunięciu kata więc jest ok .

: 2010-03-21, 21:56
autor: Mariusz.b86
Szymeq pisze:Kiedyś u kumpla patrzyłem w katalog inter carsu i w k11 były chyba ze 4 różne rodzaje wydechów. Ale czy 2 sondy były to nie pamiętam 8-)
nom z tego co ostatnio czytalem o Micrusach w 1.3 uklad wydechowy sklada sie z katalizatora przy kolektorze, katalizatora srodkowego, tlumika srodkowego(przedniego) i tlumika kocowego. W 1.0 nie bylo tlumika srodkowego(przedniego) to bylo by juz 2, a sada jest tylko jedna w obu silniczkach ;-)

: 2010-05-06, 21:41
autor: Hahkuh
..przyczyna zapachu - tylko i wylacznie kat! Wytnij - bedzie dobrze ;-)

: 2010-05-07, 08:20
autor: nissanrally
To mój pierwszy post na tym forum więc witam serdecznie.

Pierwszego kata nie da się tak łatwo wyciać, można go conawyżej wybebeszyć z ceramiki i założyć pusty. Odlew kolektora wydechowego jest żeliwny i tak wyprofilowany że cieżko tam dopiać coś innego. O przyspawaniu nie ma mowy bo żeliwo się nie spawa.

Po drugie, diagności żadko badaja spaliny, często tylko patrzą czy jest coś podobnego do kata. Więc jak bedzie seryjny kat bez środka to przejdzie.

Z sądą nie ma problemu ponieważ jest przed katem i sprawdza spaliny przed nim więc jest zupełna dobolność co bęzie poza nią. Oczywiście nalezy uważać żeby zabardzo nie zmniejszyć ciśniania na wydechu bo to pogorszy osiągi samochodu.

Dodatkowo dodam że takie modyfikacje na chybił trafił z wspawywaniem strumienic, rurek i innych tłumików bez konkretnych obliczeń i pomiarów, są mało efektowne. Może uzyska sie głośniejszy dzwięk z wydechu i bedzie dawał on wrażenie że auto jeżdzi szybciej, ale w rzeczywistości będzie na odwrót.

: 2011-03-14, 18:21
autor: Iggy
Stary temat ale pozwole sobie odswiezyc. W moim K11 2002 Lift (ostatnie wydanie) sa dwie sondy, jedna w katalizatorze, a druga za katalizatorem.