[K11] Micra w lekki teren
Moderator: mimier
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
- Lokalizacja: Toruń
[K11] Micra w lekki teren
Witam wszystkich forumowiczów!!!
Niedawno stałem się posiadaczem zielonej micry K11 wersja poliftingowa '98r. 1.0 55KM.
Tak się złożyło, że niestety micra jest eksploatowana po drogach w kiepskim stanie oraz nierównych drogach leśnych. Moim zdaniem małe kółeczka 155/70R13 słabo radzą sobie w takich warunkach i zawieszenie nie ma lekkiego życia. Jednym z moich pomysłów jest założenie kół, które lepiej poradzą sobie z pokonywaniem nierówności, tj. 165/80R13, względem aktualnie założonych zyskam 2,35 cm na profilu opony i prześwicie całego auta. Niestety nie mam pojęcia, czy taka opona zmieści się w pełnym skręcie lub też nie będzie zahaczać o nadwozie przy hamowaniu/bujaniu się samochodu.
Dodatkowym pomysłem, mającym na celu zwiększenie prześwitu jest włożenie gumowych dystansów 30mm pod sprężyny i tutaj nasuwa się również kilka pytań:
1. Czy długość fabrycznych amortyzatorów pozwala na taką operację.
2. Czy przednie koła nie staną w pozycji \...../ ze względu na zbyt krótką półoś.
Takie gumowe krążki można zobaczyć na znanym portalu aukcyjnym.
Z góry dziękuję za rozwianie moim wątpliwości i serdecznie pozdrawiam
Niedawno stałem się posiadaczem zielonej micry K11 wersja poliftingowa '98r. 1.0 55KM.
Tak się złożyło, że niestety micra jest eksploatowana po drogach w kiepskim stanie oraz nierównych drogach leśnych. Moim zdaniem małe kółeczka 155/70R13 słabo radzą sobie w takich warunkach i zawieszenie nie ma lekkiego życia. Jednym z moich pomysłów jest założenie kół, które lepiej poradzą sobie z pokonywaniem nierówności, tj. 165/80R13, względem aktualnie założonych zyskam 2,35 cm na profilu opony i prześwicie całego auta. Niestety nie mam pojęcia, czy taka opona zmieści się w pełnym skręcie lub też nie będzie zahaczać o nadwozie przy hamowaniu/bujaniu się samochodu.
Dodatkowym pomysłem, mającym na celu zwiększenie prześwitu jest włożenie gumowych dystansów 30mm pod sprężyny i tutaj nasuwa się również kilka pytań:
1. Czy długość fabrycznych amortyzatorów pozwala na taką operację.
2. Czy przednie koła nie staną w pozycji \...../ ze względu na zbyt krótką półoś.
Takie gumowe krążki można zobaczyć na znanym portalu aukcyjnym.
Z góry dziękuję za rozwianie moim wątpliwości i serdecznie pozdrawiam
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
U mnie po okolicy jezdzila micra ktora byla mega podniesiona , nie zrobilem jej niestety fotki i nigdy z nim nie gadałem , natomisat byla na sprzedaz ostatnio , jesli jeszcze bedzie i zobacze zagadam z gosciem 
nawet znalazłem , moze wystarczy z gosciem zagadac ?
http://olx.pl/oferta/nissan-micra-1-0-t ... d6da009adc

nawet znalazłem , moze wystarczy z gosciem zagadac ?
http://olx.pl/oferta/nissan-micra-1-0-t ... d6da009adc
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka 

-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
- Lokalizacja: Toruń
Ale fajnie ![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dzięki za odpowiedzi, podniesiona micra z ogłoszenia to dokładnie to o co mi chodziło. Jak się dowiem czegoś więcej to na pewno dam znać, dla przyszłych zainteresowanych.
A co do podnoszenia samochodu. Czy takie gumy spełnią swoją funkcję?
Oczywiście kolejne sugestie tudzież głosy rozsądku wciąż mile widziane.
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dzięki za odpowiedzi, podniesiona micra z ogłoszenia to dokładnie to o co mi chodziło. Jak się dowiem czegoś więcej to na pewno dam znać, dla przyszłych zainteresowanych.
A co do podnoszenia samochodu. Czy takie gumy spełnią swoją funkcję?
Oczywiście kolejne sugestie tudzież głosy rozsądku wciąż mile widziane.
Ostatnio zmieniony 2014-10-21, 21:29 przez greenmicra98, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
- Lokalizacja: Toruń
tył podniesie, korzystałem z czegoś takiego u siebie przez 2 dni, bo włożyłem sprężyny sportowe od alto, okazały się za krótkie. po zmianie amorka na ten z corsy b problem zniknął, bo krótszy jest względam microwego. Proponuję te gumy na tył. Jest tam tyle miejsca w kielichu, że to żaden problem, choć proponuję i tak zmodyfikować taką gumę, aby zwój chował się w tę gumę (tak jak w oryginalnej gumie). Można wrzucić w sprężyny przednie te gumy miedzy zwoje, ale jeśli jeździsz w terenie, to całkiem szybko takie sprężyny pękną, bo będą pracować nienaturalnie na niecałej swej długosci. Proponuję stalówki 15 może i 16 cali szerokie na 6 cali, do tego opona 185/70 albo 175/80 i nara. Jeżeli koła będą mieć odpowiednie et to przy 6 calach nic nie będzie obcierać xD Ja w micrze mam teraz 7 cali przód i 8,25 cala tył felgi r13. Do tego opony 145/70 i 155/70. Auto o jakieś 12 cm jest obniżone. Obcierają mi tylko przednie koła przy 3/4 skętu maksymalnego i tylko gdy wjadę na dziurę. Tobie to by nie groziło. Ah, jeśli chcesz zmienić wysokość zawieszenia o 5 cm i więcej, to będziesz musiał przerobić tylny drążek reakcyjny panhard, tj, zmienić jego długość, bo zawieszenie tyle przemieści sie w bok. 

-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
- Lokalizacja: Toruń
Możesz coś więcej powiedzieć?JaCu pisze:Ah, jeśli chcesz zmienić wysokość zawieszenia o 5 cm i więcej, to będziesz musiał przerobić tylny drążek reakcyjny panhard, tj, zmienić jego długość, bo zawieszenie tyle przemieści sie w bok.
W bok - w sensie, w kierunku przód-tył czy lewo-prawo?
Nie bardzo rozumiem, dlaczego zmiana w zawieszeniu typu góra-dół, miałaby cokolwiek przesunąć w bok.
Może jest gdzieś jakiś rysunek w necie, na którym można to łatwo wytłumaczyć

Edit: Rozumiem, że podczas pracy tylnego zawieszenia tylna oś (belka) przesuwa się lewo-prawo względem nadwozia tak?
Jak do tej pory wymyśliłem, że zamontuję opony 165/80R13, co mi da zwiększenie profilu opony o 2,35cm. Do tego chciałem wykombinować 2cm na zawieszeniu.
greenmicra98, zajrzyj pod tyl auta i zobaczysz drazek zamontowany po skosie, ktory jest z jednej strony zamocowany do belki a z drugiej do budy. Przy skoku zawieszenia tylnego cala ta belka sie przesuwa sie tez na bok ze wzgledu na ten drazek. Jednak na seryjnym zawieszeniu sa to minimalne przesuwy. Przy podwyzszeniu zawieszenia pewnie wypadaloby go troche wydluzyc. Wspawaj w niego rzymska srube to sobie ustawisz odpowiednia dlugosc drazka.