Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Micra w lekki teren

Moderator: mimier

greenmicra98
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
Lokalizacja: Toruń

[K11] Micra w lekki teren

Post autor: greenmicra98 » 2014-10-21, 18:52

Witam wszystkich forumowiczów!!!

Niedawno stałem się posiadaczem zielonej micry K11 wersja poliftingowa '98r. 1.0 55KM.
Tak się złożyło, że niestety micra jest eksploatowana po drogach w kiepskim stanie oraz nierównych drogach leśnych. Moim zdaniem małe kółeczka 155/70R13 słabo radzą sobie w takich warunkach i zawieszenie nie ma lekkiego życia. Jednym z moich pomysłów jest założenie kół, które lepiej poradzą sobie z pokonywaniem nierówności, tj. 165/80R13, względem aktualnie założonych zyskam 2,35 cm na profilu opony i prześwicie całego auta. Niestety nie mam pojęcia, czy taka opona zmieści się w pełnym skręcie lub też nie będzie zahaczać o nadwozie przy hamowaniu/bujaniu się samochodu.

Dodatkowym pomysłem, mającym na celu zwiększenie prześwitu jest włożenie gumowych dystansów 30mm pod sprężyny i tutaj nasuwa się również kilka pytań:
1. Czy długość fabrycznych amortyzatorów pozwala na taką operację.
2. Czy przednie koła nie staną w pozycji \...../ ze względu na zbyt krótką półoś.
Takie gumowe krążki można zobaczyć na znanym portalu aukcyjnym.

Z góry dziękuję za rozwianie moim wątpliwości i serdecznie pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-21, 19:15

greenmicra98, koła się 15" mieszcza wiec takie tez wejdą. Co do gum na sprezyny to poza utwardzeniem nie podniosa Ci auta

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-10-21, 19:28

U mnie po okolicy jezdzila micra ktora byla mega podniesiona , nie zrobilem jej niestety fotki i nigdy z nim nie gadałem , natomisat byla na sprzedaz ostatnio , jesli jeszcze bedzie i zobacze zagadam z gosciem ;)

nawet znalazłem , moze wystarczy z gosciem zagadac ?
http://olx.pl/oferta/nissan-micra-1-0-t ... d6da009adc

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-21, 19:41

bombel pisze:Co do gum na sprezyny to poza utwardzeniem nie podniosa Ci auta
Podniosą ;)

greenmicra98
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
Lokalizacja: Toruń

Post autor: greenmicra98 » 2014-10-21, 21:02

Ale fajnie ;]
Dzięki za odpowiedzi, podniesiona micra z ogłoszenia to dokładnie to o co mi chodziło. Jak się dowiem czegoś więcej to na pewno dam znać, dla przyszłych zainteresowanych.

A co do podnoszenia samochodu. Czy takie gumy spełnią swoją funkcję?
Obrazek

Oczywiście kolejne sugestie tudzież głosy rozsądku wciąż mile widziane.
Ostatnio zmieniony 2014-10-21, 21:29 przez greenmicra98, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-21, 21:16

DubSon pisze:Podniosą ;)
By musiał cale sprezyny nimi zapakować

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-21, 21:18

bombel, wydaje mi się, że mówimy o gumach pod sprężynę :)

greenmicra98
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
Lokalizacja: Toruń

Post autor: greenmicra98 » 2014-10-21, 21:30

Mówimy o takich:

Obrazek

JaCu
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-03-05, 14:59
Lokalizacja: Gdańsk/Grudziądz

Post autor: JaCu » 2014-12-07, 20:28

tył podniesie, korzystałem z czegoś takiego u siebie przez 2 dni, bo włożyłem sprężyny sportowe od alto, okazały się za krótkie. po zmianie amorka na ten z corsy b problem zniknął, bo krótszy jest względam microwego. Proponuję te gumy na tył. Jest tam tyle miejsca w kielichu, że to żaden problem, choć proponuję i tak zmodyfikować taką gumę, aby zwój chował się w tę gumę (tak jak w oryginalnej gumie). Można wrzucić w sprężyny przednie te gumy miedzy zwoje, ale jeśli jeździsz w terenie, to całkiem szybko takie sprężyny pękną, bo będą pracować nienaturalnie na niecałej swej długosci. Proponuję stalówki 15 może i 16 cali szerokie na 6 cali, do tego opona 185/70 albo 175/80 i nara. Jeżeli koła będą mieć odpowiednie et to przy 6 calach nic nie będzie obcierać xD Ja w micrze mam teraz 7 cali przód i 8,25 cala tył felgi r13. Do tego opony 145/70 i 155/70. Auto o jakieś 12 cm jest obniżone. Obcierają mi tylko przednie koła przy 3/4 skętu maksymalnego i tylko gdy wjadę na dziurę. Tobie to by nie groziło. Ah, jeśli chcesz zmienić wysokość zawieszenia o 5 cm i więcej, to będziesz musiał przerobić tylny drążek reakcyjny panhard, tj, zmienić jego długość, bo zawieszenie tyle przemieści sie w bok. :mrgreen:

greenmicra98
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-09-08, 11:32
Lokalizacja: Toruń

Post autor: greenmicra98 » 2015-03-19, 20:02

JaCu pisze:Ah, jeśli chcesz zmienić wysokość zawieszenia o 5 cm i więcej, to będziesz musiał przerobić tylny drążek reakcyjny panhard, tj, zmienić jego długość, bo zawieszenie tyle przemieści sie w bok. :mrgreen:
Możesz coś więcej powiedzieć?
W bok - w sensie, w kierunku przód-tył czy lewo-prawo?
Nie bardzo rozumiem, dlaczego zmiana w zawieszeniu typu góra-dół, miałaby cokolwiek przesunąć w bok.

Może jest gdzieś jakiś rysunek w necie, na którym można to łatwo wytłumaczyć ;). Myślałem, że podniesienie przodu to większy problem.

Edit: Rozumiem, że podczas pracy tylnego zawieszenia tylna oś (belka) przesuwa się lewo-prawo względem nadwozia tak?

Jak do tej pory wymyśliłem, że zamontuję opony 165/80R13, co mi da zwiększenie profilu opony o 2,35cm. Do tego chciałem wykombinować 2cm na zawieszeniu.

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-03-21, 19:41

greenmicra98, zajrzyj pod tyl auta i zobaczysz drazek zamontowany po skosie, ktory jest z jednej strony zamocowany do belki a z drugiej do budy. Przy skoku zawieszenia tylnego cala ta belka sie przesuwa sie tez na bok ze wzgledu na ten drazek. Jednak na seryjnym zawieszeniu sa to minimalne przesuwy. Przy podwyzszeniu zawieszenia pewnie wypadaloby go troche wydluzyc. Wspawaj w niego rzymska srube to sobie ustawisz odpowiednia dlugosc drazka.

JaCu
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-03-05, 14:59
Lokalizacja: Gdańsk/Grudziądz

Post autor: JaCu » 2015-03-28, 20:50

Obrazek

[ Dodano: 2015-03-28, 20:55 ]
Tak to wygląda u mnie:

Fotka na OneDrive

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”