Strona 1 z 1

[K11] Mokry silnik

: 2014-09-14, 08:32
autor: osman71
Witam. Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych, gdzie najczęściej występują wycieki oleju w silniku 1.0 16V? kupilismy auto z takim silnikiem, ale od początku był od strony paska cały mokry,zaolejony. Nie wiem czy częściej są problemy z pokrywą zaworów,czy raczej niżej jakiś uszczelniacz? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

: 2014-09-14, 08:43
autor: waichwaich
Jakiego paska ? Tam jest łancuch chyba ze chodzi ci o pasek od pompy wody. Ja osobiscie mialem spocona uszczelke pod klawiatura koszt naprawy byl nie wielki. Jak mozesz to wrzuc jakies zdjecie bo tak to za malo informacji ludziom daleś zeby pomogli przy lokalizacji.

: 2014-09-14, 10:27
autor: osman71
wiem że jest łańcuch rozrządu a nie pasek, ale miałem na mysli pasek klinowy! może uda się zrobić jakieś zdjęcie choć tam za wiele chyba nie będzie widać.. moja myśl też taka była że do dekla zaworów bo mokro jest od samej góry,gdyby jakiś uszczelniacz na wale byłoby mokro raczej tylko niżej..

: 2014-09-14, 10:33
autor: janusz
Osman71, najczęściej poci się spod pokrywy klawiatury - to chyba dotyczy większości Nissanów. Najlepiej jest składać pokrywę na silikon + uszczelka.
Może się jeszcze pocić spod dekla górnego łańcucha. Rozwiązanie takie samo jak powyżej.

: 2014-09-14, 11:16
autor: Oskr5
Jeżeli uszczelniacz wału to będziesz miał tłusty ślad na przegrodzie silnika, masce i przednim pasie(chłodnicy) od rozrzuconego oleju. U mnie na przykład poci się z bocznej pokrywy rozrządu.

: 2015-01-18, 19:04
autor: osman71
po dokładniejszych oględzinach jednak spod dekla górnego łancucha (to ten z boku u góry po lewej stronie?) Jest jakiś sprawdzony środek do uszczelnienia czy nowa uszczelka + jakiś silikon olejoodporny? Przy okazji...chyba trochę zaczyna brać olej,widać po zaolejonym wydechu,trochę czuć...czy macie jakiś pomysł? może inny,geściejszy olej(teraz jest 10W/40),albo są jakies preparaty do oleju? raczej remontu silnika robić nie będziemy.

: 2015-01-18, 19:10
autor: janusz
Osman71, silikon Elring DIRKO HT. Gęściejszy olej - głupota totalna. Przeczytaj mój temat -> viewtopic.php?t=13837&start=0

Zaolejony wydech to mogą być uszczelniacze zaworowe, albo było za dużo oleju w silniku i odmą wysadzał do dolotu.

: 2015-01-18, 21:02
autor: osman71
No to jeszcze pytanko, czy da się w tym silniku (1.0 16V)wymienić gumki bez demontażu głowicy?

: 2015-01-18, 21:06
autor: janusz
Osman71, oczywiście, że się da :] Ja wymieniałem uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowy :] Tylko mało kto chce się tego podejmować zrobienia uszczelniaczy bez ściągania głowy....