[K11] Instalacja elektryczna silnika z klimą a bez klimy
Moderator: mimier
[K11] Instalacja elektryczna silnika z klimą a bez klimy
Witajcie,
Nie tak dawno temu zakładałem temat dotyczący klimatyzacji w micrze K11. Jednakże klimatyzacji do dzisiaj nie zrobiłem. Z uwagi na to, że nabyłem micrę z klimatyzacją 1.0, którą rozbiorę na części to chciałbym w końcu zabrać się za tą klimatyzację do mojej micry 1.3. W temacie dostałem dość przydatnych informacji na temat montażu klimy, miedzy innymi to, że kostek wszystkich nie ma i trzeba je dorobić do wiązki. Stąd rodzi się pytanie - czy nie łatwiej jest przełożyć wiązkę instalacji tą, która znajduje się pod maską? Czy nie będzie to wpływać na działanie auta oraz czy jest taka możliwość kompatybilna i czy wszystko pasuje? Czy nie narobi to większych problemów? Po prostu chciałbym się upewnić czy wiązka z klimą różni się tylko tym, że ma więcej kostek przystosowanych do klimy. Czy spowoduje to jakieś zwarcie niepotrzebne, wiązka jest odczepialna od reszty?
Nie tak dawno temu zakładałem temat dotyczący klimatyzacji w micrze K11. Jednakże klimatyzacji do dzisiaj nie zrobiłem. Z uwagi na to, że nabyłem micrę z klimatyzacją 1.0, którą rozbiorę na części to chciałbym w końcu zabrać się za tą klimatyzację do mojej micry 1.3. W temacie dostałem dość przydatnych informacji na temat montażu klimy, miedzy innymi to, że kostek wszystkich nie ma i trzeba je dorobić do wiązki. Stąd rodzi się pytanie - czy nie łatwiej jest przełożyć wiązkę instalacji tą, która znajduje się pod maską? Czy nie będzie to wpływać na działanie auta oraz czy jest taka możliwość kompatybilna i czy wszystko pasuje? Czy nie narobi to większych problemów? Po prostu chciałbym się upewnić czy wiązka z klimą różni się tylko tym, że ma więcej kostek przystosowanych do klimy. Czy spowoduje to jakieś zwarcie niepotrzebne, wiązka jest odczepialna od reszty?
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 06:31 przez Łabi1610, łącznie zmieniany 2 razy.
Cześć,
Jeśli chodzi o klimę to potrzebujesz wtyczki do:
*włącznika - biała, płaska, trójpinowa;
*czujnika temp. parownika - biała, płaska, trójpinowa;
*czujnika ciśnienia gazu w instalacji - szara, kwadrat z zaokrąglonymi rogami, dwupinowa,
*kompresora - kwadratowa, brązowa, jednopinowa.
I to tyle z wtyczek. Sprawdź, czy masz w skrzynkach z przekaźnikami miejsce na przekaźnik od klimatyzacji - AIR CON. Jak masz podstawkę to na 99% masz pociągniętą pełną wiązkę.
Jeśli chodzi o klimę to potrzebujesz wtyczki do:
*włącznika - biała, płaska, trójpinowa;
*czujnika temp. parownika - biała, płaska, trójpinowa;
*czujnika ciśnienia gazu w instalacji - szara, kwadrat z zaokrąglonymi rogami, dwupinowa,
*kompresora - kwadratowa, brązowa, jednopinowa.
I to tyle z wtyczek. Sprawdź, czy masz w skrzynkach z przekaźnikami miejsce na przekaźnik od klimatyzacji - AIR CON. Jak masz podstawkę to na 99% masz pociągniętą pełną wiązkę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a Jeśli nie mam ? czy instalacja z klima która jest pod maską również ma podłączony pod tą instalację włącznik klimy w kabinie ? czy włącznik klimy jest z instalacją kabinową. Dzisiaj wieczorem dopiero będę miał możliwość sprawdzenia tego AIRCON więc na pewno się odezwę. Co do kostki włącznika to wydaje mi się ,że jej nie mam , że jest tylko gniazdo na włącznik.
Jeżeli masz pod maską to w kabinie też powinna być.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
znaczy się inaczej z tego co pamiętam kostka od podajże osuszacza jest tak koło prawej lampy reszty nie widziałem. Dlatego pytam , gdyby kostek nie było a sztukować doczepiać raczej się nie opłaca, to czy nie łatwiej było by podczepić instalację z klimą , tylko pytałem też czy nie spowoduje to jakiś problemów , oraz czy włącznik klimy jest poprowadzony do instalacji silnika , po prostu chciałem kompletną instalację silnika wyjąć i przełożyć kwestia tego włącznika czy on też jest podpięty pod tą instalację czy pod instalację w kabinie jakoś tam.
Łabi1610 porób zdjęcia kostek i wrzuć - będzie łatwiej ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam,
W końcu sprawdziłem instalację w Micrze. Mam pewną obawę, ponieważ co do instalacji to idą dwa zaizolowane kable do osuszacza to jest ewentualna różnica instalacji z klimą i to akurat da się przełożyć bez większego kombinowania. Teraz sprawa wygląda nieco gorzej, ponieważ w mojej micrze bez klimy nie ma puszki bezpieczników-przekaźników przykręcanej z prawej strony przy lampie, w której znajduje się przekaźnik HORN oraz AIR-CON. Jak wiadomo HORN to klakson, a AIR-CON to klima. Tylko teraz tak w instalacji z klimą wiązka do tej puszki wychodzi od wiązki alternatora, a w mojej micrze bez klimy tej wiązki nie ma. Idzie tylko wiązka do alternatora i nic więcej nie ma, żadnej kostki schowanej czy też zwiniętej taśmą. Tu moje pytanie - czy wiązka alternatora jest gdzieś odłączana, ponieważ chowa się pod silnik i tak dalej jej już nie widzę dokąd idzie. Druga sprawa jest puszka z bezpiecznikami na zdjęciu numer 2, która jest i w micrze z klimą, jak i w micrze bez klimy. Różnica jest tylko taka, że jest o jeden przekaźnik więcej dokładnie ten, który jest zaznaczony na czerwono i moje pytanie jest takie do czego on służy? (RR FOG RLY (LHD)). Będę wdzięczny za pomoc, wiem, że to nie łatwy temat ale zależy mi, gdyby była potrzeba zrobienia czegoś jeszcze zdjęcia to piszcie micra pod blokiem w końcu stoi to mogę w każdej chwili iść zrobić fotę.

To jest ta puszka bezpieczników-przekaźników dodatkowa której w micrze bez klimy jej nie ma.

A tu jest zaznaczony przekaźnik.
W końcu sprawdziłem instalację w Micrze. Mam pewną obawę, ponieważ co do instalacji to idą dwa zaizolowane kable do osuszacza to jest ewentualna różnica instalacji z klimą i to akurat da się przełożyć bez większego kombinowania. Teraz sprawa wygląda nieco gorzej, ponieważ w mojej micrze bez klimy nie ma puszki bezpieczników-przekaźników przykręcanej z prawej strony przy lampie, w której znajduje się przekaźnik HORN oraz AIR-CON. Jak wiadomo HORN to klakson, a AIR-CON to klima. Tylko teraz tak w instalacji z klimą wiązka do tej puszki wychodzi od wiązki alternatora, a w mojej micrze bez klimy tej wiązki nie ma. Idzie tylko wiązka do alternatora i nic więcej nie ma, żadnej kostki schowanej czy też zwiniętej taśmą. Tu moje pytanie - czy wiązka alternatora jest gdzieś odłączana, ponieważ chowa się pod silnik i tak dalej jej już nie widzę dokąd idzie. Druga sprawa jest puszka z bezpiecznikami na zdjęciu numer 2, która jest i w micrze z klimą, jak i w micrze bez klimy. Różnica jest tylko taka, że jest o jeden przekaźnik więcej dokładnie ten, który jest zaznaczony na czerwono i moje pytanie jest takie do czego on służy? (RR FOG RLY (LHD)). Będę wdzięczny za pomoc, wiem, że to nie łatwy temat ale zależy mi, gdyby była potrzeba zrobienia czegoś jeszcze zdjęcia to piszcie micra pod blokiem w końcu stoi to mogę w każdej chwili iść zrobić fotę.

To jest ta puszka bezpieczników-przekaźników dodatkowa której w micrze bez klimy jej nie ma.

A tu jest zaznaczony przekaźnik.
Ostatnio zmieniony 2014-04-12, 18:12 przez Łabi1610, łącznie zmieniany 1 raz.
RR FOG RLY (LHD) - to jest przekaźnik od tylnego przeciwmgłowego dla ruchu lewostronnego. Right-Rear Fog Relay (Left hand drive). Która osłona występuje w Twoim aucie? Ta z zielonymi napisami czy z białymi?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ta z białymi jest w micrze w której klimy nie mam i do której chcę wstawić. A ta z zielonymi jest w micrze z klimą natomiast nie mam jej już w micrze bez klimy. Dlatego też zapytałem o wiązkę instalacji która odbiega od alternatora i idzie prosto do puszki z zielonymi napisami gdzie jest przekaźnik AIRCON i HORN . A w micrze bez klimy nie mam już tej instalacji idzie tylko do alternatora , dlatego też ciekaw jestem czy ten kawałek instalacji który idzie do alternatora jest odpinany w którymś momencie wtedy bym sobie przełożył bez kombinowania .Bo zresztą jak patrzyłem co i jak idzie to raczej sobie poradzę najbardziej martwi mnie to o czym piszę.
Łabi1610 jak możesz to zrób zdjęcie tej wtyczki, o której napisałeś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zdjęcie wtyczki z prawej strony lampy w micrze bez klimy

wrzucam zdjęcia od razu różnicy pomiędzy wiązkami które wychodzą od alternatora
Micra bez klimy


Micra z klimą


Gdyby trzebabyło mam zdjęcia również z bliska instalacji która idzie do osuszacza z lewej strony lampy oraz instalacji która przedostaje się przez wnękę przewodu klimatyzacji który idzie do do parownika.

wrzucam zdjęcia od razu różnicy pomiędzy wiązkami które wychodzą od alternatora
Micra bez klimy


Micra z klimą


Gdyby trzebabyło mam zdjęcia również z bliska instalacji która idzie do osuszacza z lewej strony lampy oraz instalacji która przedostaje się przez wnękę przewodu klimatyzacji który idzie do do parownika.
Ale to nie jest wtyczka do osuszacza. Osuszacz jest z lewej strony auta. To mi wygląda na wtyczkę od halogenu. Zobacz czy z drugiej strony masz gdzieś taką samą wtyczkę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nie mam sprawdzałem
oto zdjęcie micry bez klimy z lewej strony lampy

Co do kostki osuszacza to nie jest największy problem ponieważ tam idą dwa kabelki czerwono żółte zdjęcie nr 2 micry z klimą

zdjęcie z góry micry z klimą




zaznaczyłem przewód który idzie do osuszacza , w micrze bez klimy nie ma go ale to nie problem myślę ,że to dało by radę przerzucić i się w piąć gdzie trzeba tym bardziej ,że widzę jak i dokąd idzie ten przewód więc kwestia przełożenia . Tak jak wspominałem gorzej z kawałkiem instalacji który odchodzi od wiązki alternatora.


Co do kostki osuszacza to nie jest największy problem ponieważ tam idą dwa kabelki czerwono żółte zdjęcie nr 2 micry z klimą

zdjęcie z góry micry z klimą




zaznaczyłem przewód który idzie do osuszacza , w micrze bez klimy nie ma go ale to nie problem myślę ,że to dało by radę przerzucić i się w piąć gdzie trzeba tym bardziej ,że widzę jak i dokąd idzie ten przewód więc kwestia przełożenia . Tak jak wspominałem gorzej z kawałkiem instalacji który odchodzi od wiązki alternatora.
Panie Kolego, mam pewne podejrzenia co to może być. Podaj jakie są kolory przewodów dochodzące do wtyczki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mi chodzi o czerwoną Micrę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To jest do halogenów ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No Ok , halogenów jeszcze nie planuję wstawiać
a co z tą wiązką która wychodzi od alternatora ? w micrze z klimą ? u mnie w micrze bez klimy jej nie ma , interesuje mnie czy ten kawałek instalacji jest gdzieś rozczepiany bo tak bym przełożył a drugi koniec idzie gdzieś pod kolektorem wydechowym nie wiem jeszcze gdzie musiał bym wejść pod auto luknąć a tak chciałem się zorientować , bo chyba to największym kłopotem byłoby przy przełożeniu klimy tak jak patrzyłem jedyna rzecz której nie mam 
chyba ,że łatwiej było by gdybym zobaczył i napisał jakiego koloru kable idą w tej dodatkowej wiązkę wtedy może było by łatwiej ocenić gdzie ewentualnie można się podpiąć.


chyba ,że łatwiej było by gdybym zobaczył i napisał jakiego koloru kable idą w tej dodatkowej wiązkę wtedy może było by łatwiej ocenić gdzie ewentualnie można się podpiąć.
Trzeba rozkiminić, co, gdzie idzie i z czym się łączy. Ja tego na odległość nie zrobię. Sam musisz to zrobić, bo ja za Ciebie tego nie zrobię. Service manual w rękę i jazda.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OK Ok
w tygodniu zacznę działać z klimą gdybym czegoś nie wiedział dam znać ,puki co dzięki za pomoc 
W kabinie jest jedna kostka zdjęcie nr 1 i 2


do tej kostki podpina się kolejny kawałek instalacji zdjęcie 3 i 4


kostka o której mówisz 3-pinowa wychodzi od wiązki dodatkowej i jest do włącznika klimy zdjęcie nr 5

a instalacja która podpinana jest w kostkę 5-pinową idzie przez otwór przewodu parownika i wychodzi pod maską zdjęcie nr 6 i 7




W kabinie jest jedna kostka zdjęcie nr 1 i 2


do tej kostki podpina się kolejny kawałek instalacji zdjęcie 3 i 4


kostka o której mówisz 3-pinowa wychodzi od wiązki dodatkowej i jest do włącznika klimy zdjęcie nr 5

a instalacja która podpinana jest w kostkę 5-pinową idzie przez otwór przewodu parownika i wychodzi pod maską zdjęcie nr 6 i 7


O ile tą małą białą kostkę z trzeba przewodami wyczaiłem w service manualu, to reszty ni groma nie mogę znaleźć. Ta biała kostka to jest do włącznika klimy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Też trochę patrzyłem w service manualu , myślę ,że większych komplikacji z elektryką nie powinno być , tylko wczoraj zauważyłem ,że ze sprężarki wychodzi czerwony kabelek i zwisa jak wyjmę sprężarkę to popatrzę co i jak , najważniejsze dla mnie jest to ,że na 95% wstawię klimę bez większych kłopotów 
