Strona 1 z 1

[K11] Troszkę za duże spalanie

: 2013-04-28, 12:43
autor: Keidro
Cześć,
odkąd jestem posiadaczem micry borykam się z problemem dużego spalania. Na początku było to spalanie w granicach 15-17l/100km, ale po wymianie sony lambdy spalanie oscyluje na poziomie 10l co nadal boli przy tak małym silniku. Jestem świeżo po wymianie kabli zapłonowych, świec, filtru paliwa/powietrza. Sądziłem, że coś się poprawi, a mimo to nadal nie mogę zejść poniżej 10l. Już nie mam pomysłu co to może być, po głowie chodzi mi filtr oleju?!

: 2013-04-28, 12:58
autor: elektryk1409
Filtr oleju nie ma wpływu na zużycie paliwa. Może to być wina przepływomierza.
Tutaj masz wyjaśnione, jak go zregenerować:
viewtopic.php?t=63
Może masz za wysokie wolne obroty? Mogłoby to być spowodowane np. awarią czujnika temperatury przez co komputer cały czas podaje bogatszą mieszankę (silnik chodzi na ssaniu)

: 2013-04-28, 13:05
autor: Keidro
Przepływkę na razie sobie odpuszczę bo jest ok, z tym czujnikiem mam wątpliwości. Na zegarach z obrotomierzem wskazówka wychodzi mi czasami poza skalę, ale jak wrzuciłem mu stare zegary to wszystko było w porządku. Jakieś inne pomysły?

: 2013-04-28, 13:08
autor: bombel
Keidro, a jak wygląda Twoje codzienne jeżdżenie?

: 2013-04-28, 13:09
autor: elektryk1409
Keidro, Micra ma 2 czujniki temperatury ;-) Jeden podaje sygnał do komputera, a drugi na wskaźnik temperatury w liczniku, więc to że wskazówka pokazuje normalnie nie gwarantuje, że drugi czujnik jest dobry

: 2013-04-28, 13:18
autor: Keidro
bombel pisze:Keidro, a jak wygląda Twoje codzienne jeżdżenie?
Dość krótkie odcinki (uczelnia i powrót, razem 20 km), ale spalanie mierzyłem przy dłuższej jeździe i jest takie samo.

Elektryk, a gdzie mniej więcej mogę znaleźć ten czujnik i jak sprawdzić czy się posypał bo nie mam książki serwisowej przy sobie?!

: 2013-04-28, 13:41
autor: elektryk1409
Żeby dostać się do tego czujnika musisz zdjąć obudowę filtra powietrza. W głowicy będziesz miał dwa czujniki, jeden z wtyczką 1-pinową, drugi o ile dobrze pamiętam z 2-pinową. Ten 1-pinowy daje sygnał na zegary, ten drugi daje sygnał do ECU. Musiałbyś zmierzyć rezystancję tego czujnika na zimnym silniku i po nagrzaniu, niestety nie wiem jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik. Oprócz tego powinno też być tak, że jak odłączysz wtyczkę czujnika przy pracującym silniku to włączy się wentylator chłodnicy

: 2013-04-28, 13:57
autor: Keidro
Dzięki, spróbuję dzisiaj to sprawdzić. Znalazłem tylko rezystancje kontrolną czujnika wentylatora od czujnika temperatury nie mogę znaleźć.

: 2013-04-28, 18:20
autor: Wieshaq
Może naiwne pytanie ale jakie masz opony, mi na letnich 185/60/14 ciężko jest po mieście zejść poniżej 8 litrów na 100km w 1,0 silniku.
Może być tak że nie tylko jeden problem powoduje wyższe spalanie zwłaszcza że piszesz że w trasie wychodzi Ci tak samo, z rzeczy które powodują większe opory toczenia co za tym idzie zwiększone spalanie np łożyska hamulce ?
Może być też osprzęt silnika alternator, pompa wspomagania, klima jeśli masz, oczywiście chodzi mi o napięcie pasków i łożyska.

: 2013-04-28, 20:31
autor: elektryk1409
U mnie 1.3 ze wspomaganiem na oponach 175/60R14 pali w mieście ok. 8-9l/100 przy niezbyt ekonomicznej jeździe

: 2013-04-29, 09:41
autor: Keidro
Wieshaq pisze:Może naiwne pytanie ale jakie masz opony, mi na letnich 185/60/14 ciężko jest po mieście zejść poniżej 8 litrów na 100km w 1,0 silniku.
Może być tak że nie tylko jeden problem powoduje wyższe spalanie zwłaszcza że piszesz że w trasie wychodzi Ci tak samo..
Wieshaq, mam 165/70 R13. Co do trasy to wychodzi mniej, jeśli śmigam do 90km/h to 7~8l/100km. Wyżej mówiłem o dłuższej jeździe po mieście.

: 2013-04-29, 11:10
autor: bombel
Keidro to i tak sporo, ale zalezy jak sie gaz cisnie

: 2013-04-29, 16:08
autor: Keidro
Staram się nie deptać micry, średnio 60 śmigam, często mam zieloną falę przez te 10 km praktycznie.

: 2013-05-10, 20:13
autor: piotr_the
-czy kontrolka silnika się nie świeci bo może sona lambda się kończy to często powoduje duże spalanie, dodatkowo świece odpowiednie z prawidłową przerwą.

: 2013-05-11, 11:16
autor: Keidro
piotr_the pisze:-czy kontrolka silnika się nie świeci bo może sona lambda się kończy to często powoduje duże spalanie, dodatkowo świece odpowiednie z prawidłową przerwą.
W 1 poście jest napisane, że jest wymieniona i kable również ;D

: 2013-05-11, 17:55
autor: piotr_the
sorry nie doczytałem, to jeżeli sonda jest dobra tz. najlepiej oryginalna, to pozostaje jak jest rozdzielacz, kopułka i z zapłonem wszystko ok., oczywiście przepływka, może być też przytkany katalizator, problem z hamulcami tz. koła swobodnie się nie kręcą, błędów na kompie nie ma?

: 2013-05-27, 09:52
autor: Łabi1610
Podzielę się swoją opinią jeśli chodzi o spalanie , w micrach lubią się zapiekać hamulce , u mnie np klocki były tak zapieczone bez ruchu , że musiałem je młotkiem wybijać , oczywiście jeden starty a drugi nowy bo auto jeździło na hamulcach , jest to dość częsty przypadek w micrze gdyż to nie moja pierwsza micra a w każdej to sprawdzałem i w każdej tak samo było , klocki powinny delikatnie na ruch palcem wchodzić i wychodzić, gdybyś miał problem z przepływomierzem to mam na oddanie taki na części nie drogo.