Strona 1 z 2
[K10] Po regulacji gaznika nadal pali jak smok!
: 2010-01-17, 20:11
autor: iksik
Witam!
Jak już wcześniej pisałem w dziale car-audio dostałem K10 z rodziny. Samochód w ładnym stanie - wymagał tak naprawdę kilku mały napraw. Pierwsza rzecz jaką zauważyłem to gigantyczne spalanie. Około 15 litrów.
Tak więc w obroty poszedł gaźnik. Jest to gaźnik elektroniczny ze sterowaniem z sondy lambda. Gaźnik został zrobiony w zakładzie zajmującym się tylko gaźnikami więc wierzę że wiedzieli co robią. A to co zrobili.
Sprawdzili i wyczyścili gaźnik
Ustawili zawory ( podobno luźne były)
Ustawili zapłon
Koszt nie mały ale i tak jedna z najniższych cen - 350zł
Później auto trafiło do mojego dobrego kolegi mechanika.
Okazało się że świece definitywnie do wymiany - zrobione
Tarcze hamulcowe i klocki były "martwe" - strasznie tarły co na pewno powodowało wzrost paliwa - zrobione.
Oczywiście zrobione jeszcze kilka rzeczy ale one nie mają wpływu na spalanie więc nie rozpisuje się.
Ale do rzeczy! Po tych zabiegach silnik 1,2 z automatyczna skrzynią spalił 12 litrów PB
Czy ktoś może ma jakiś pomysł co to może być ? Ten układ paliwa jest tak prosty że jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to uszkodzona sonda lambda która podaje złe napięcie do sterownika ? Sterownik dostaje info o ubogiej mieszance i daje info do gaźnika a ten kotłuje jak szalony.
Jeżeli ktoś jest wstanie podać mi jakie napięcia powinny być na sondzie to chętnie to sprawdzę.
: 2010-01-17, 20:27
autor: alfabox
Jak wyglądają świece po wykręceniu,oczywiście po pracy rozgrzanego silnika

Czy przyspieszacz podciśnieniowy nie ma nieszczelności

Czy poziom paliwa w komorze pływakowej zawiera się w wysokości ząbków w okienku

Czy przesłona ssania otwiera się całkowicie po rozgrzaniu silnika

Te zagadnienia oczywiście oprócz takich jak odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu powinieneś sprawdzić.
Co do wartości lambdy,szukałem w serwisówkach ,ale nic o tym nie wspominają

: 2010-01-17, 21:43
autor: iksik
Co do świec to zostały właśnie wymienione więc nie wiem jak wyglądały. Wiem że kategorycznie były do wymiany więc wyglądały na pewno kiepsko. Co do pozostałych rzeczy jeśli przybliżysz mi jak te rzeczy sprawdzić to jutro się tym zajmę.
: 2010-01-18, 12:31
autor: wronek
Ten gaźnik sprawdzili czy wyregulowali?

Wsadzili Ci w rure sonde?
Zdarli z Ciebie ciekawie

: 2010-01-18, 12:50
autor: iksik
wronek pisze:Ten gaźnik sprawdzili czy wyregulowali?

Wsadzili Ci w rure sonde?
Zdarli z Ciebie ciekawie

Słuchaj raczej nie zdarli - jak pisałem wcześniej mój dobry kolega jest mechanikiem i to on mi polecił tego gościa. Rozebrał ustawił - full opcja

i ustawił go na analizatorze.
350 zł za pełną diagnostykę i ustawienie gaźnika to uwierz mi niedrogo mieszkam 15 KM od warszawy i tutaj cena zaczyna się od 500 zł za taką usługę.
: 2010-01-18, 14:44
autor: wronek
To dziwne, że na analizatorze nie wyszła za bogata mieszanka

Przy automacie powinieneś mieć spalanie ok 9 litrów.
: 2010-01-18, 15:20
autor: iksik
No facet powiedział ze ustawił na analizatorze wszystko na super - a mimo to pali 12 - alfabox podpowiedział mi parę rzeczy które jeszcze mogą powodować to zwiększone spalanie dzisiaj będę to sprawdzał.
: 2010-01-18, 17:32
autor: alfabox
Z reguły na analizatorze ustawiają skład mieszanki biegu jałowego.Przy zawyżonym stanie paliwa wystarczy że skręcił lekko śrubkę składu mieszanki i wyszło gicio,z tą tylko różnicą że ta śrubka ustala skład biegu jałowego a rurki emulsyjne zanurzone nadmiernie objawiają się dopiero wzbogaconym składem przy pozostałych pozycjach przepustnic.
Tak samo ustawienie zapłonu na strobo nic nie da jeśli jest niesprawny przyspieszacz podciśnieniowy lub mapsensor.
Zobacz jutro jak z tym filtrem powietrza

: 2010-01-19, 08:52
autor: iksik
Jasne dzisiaj kupie filtr powietrza ale mam problem.
W drodze do domu hurtownie intercars. Sprawdziłem u nich rodzaj filtra i wyszedł mi np
Filtrona model :
AR227
Wysokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 192
średnica zewnętrzna [mm]: 260
Jednak na samej stronie filtrona sugerują model
AR228
Wysokość [mm]: 58
Średnica wewnętrzna [mm]:146
średnica zewnętrzna [mm]: 202
Dlaczego o tym piszę ? Bo to narzeczona wracając z pracy ma tak naprawdę hurtownię po drodze i muszę jej powiedzieć dokładnie co ma kupić

tak to bym sobie go wykręcił i porównał
: 2010-01-19, 11:03
autor: alfabox
iksik,
AR228 ,przynajmniej taki był u mnie,ale weź paragon na wszelki wypadek

AR227 był w Hondzie Civic 1,3 i Hyundaiu 1,3/1,5
: 2010-01-19, 11:26
autor: iksik
To by się zgadzało - jak w intercars wybieram model auta rocznik itd... to podaje mi ar227 jednak jak przeglądam katalog i szukam filtra ar227 to podaje Hondzie Civic 1,3 i Hyundaiu 1,3/1,5 więc to będzie AR228
: 2010-01-19, 11:32
autor: alfabox
iksik pisze: więc to będzie AR228
To jest prawie na 100%

a w sumie nie prawie a jest 100%
: 2010-01-19, 11:33
autor: iksik
Taki rarytas 22zł Brutto kosztuje w IC.

Gdybym wiedział wcześniej że nie został wymieniony to już bym śmigał z nowym

: 2010-01-19, 11:58
autor: wronek
I tak od ręki nie dostaniesz w IC tego filtra

: 2010-01-19, 12:17
autor: mimier
iksik pisze:Jasne dzisiaj kupie filtr powietrza ale mam problem.
W drodze do domu hurtownie intercars. Sprawdziłem u nich rodzaj filtra i wyszedł mi np
Filtrona model :
AR227
Wysokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 192
średnica zewnętrzna [mm]: 260
Jednak na samej stronie filtrona sugerują model
AR228
Wysokość [mm]: 58
Średnica wewnętrzna [mm]:146
średnica zewnętrzna [mm]: 202
Dlaczego o tym piszę ? Bo to narzeczona wracając z pracy ma tak naprawdę hurtownię po drodze i muszę jej powiedzieć dokładnie co ma kupić

tak to bym sobie go wykręcił i porównał
iksik wystarczyło poszukać:
viewtopic.php?t=496
: 2010-01-19, 12:20
autor: iksik
A ty tak negatywnie do życia nastawiony jesteś

Gaźnikowiec zemnie zdarł, filtra nie dostane

:) A właśnie że dostane

o 14:30 będzie już w IC w Pruszkowie a Iza odbierze go po 16

: 2010-01-19, 12:28
autor: wronek
To tylko znaczy, że miałem racje i będzie do odbioru dopiero po zamówieniu
A i tak z Ciebie zdarli

No ale co stolica to stolica

: 2010-01-19, 12:46
autor: iksik
Na następną regulacje gaźnika na pewno przyjadę do Łodzi. Może wasz nowy prezydent miasta załatwi jakieś zniżki dla ludzi z Warszawy ?
A co do filtra to jaka różnica czy będzie teraz czy o 14 skoro i tak odebrać go mogę dopiero po pracy ?
EDIT :
Wymieniłem filtr - sami oceńcie jak wyglądał stary - tragedia !
[ Dodano: 2010-01-20, 18:27 ]
Dystans 100km (50 km na starym filtrze powietrza 50km na nowym)
Spalanie wzrosło z 12 na 15 litrów

: 2010-01-20, 19:14
autor: alfabox
Gaźnikowiec ma robotę:
Przede wszystkim stan paliwa w komorze a i sprawdzenie czy nie poluzowała się któraś z dysz bo też miałem kiedyś taki przypadek i chlał niesamowicie przy dobrym stanie paliwa.No i oczywiście stan czystości wszystkich dysz,w tym przypadku ze wskazaniem na dysze powietrza.
: 2010-01-20, 23:00
autor: debeo
A co jest dziwnego w tym, ze 60 konne 1.2 z autometem pali w zimie po miescie 12l? Zacznij od dokladnego sprawdzenia spalania przynajmniej na jednym baku. Tankowanie po 13l to nie jest miarodajny test. Nie sugeruj sie wskaznikiem paliwa tylko lej do pelna i licz na podstawie tego, co pokazuje dystrybutor.
: 2010-01-21, 10:26
autor: iksik
debeo pisze:A co jest dziwnego w tym, ze 60 konne 1.2 z autometem pali w zimie po miescie 12l? Zacznij od dokladnego sprawdzenia spalania przynajmniej na jednym baku. Tankowanie po 13l to nie jest miarodajny test. Nie sugeruj sie wskaznikiem paliwa tylko lej do pelna i licz na podstawie tego, co pokazuje dystrybutor.
Może to że nie pali 12 a 15 i dokładnie leje do pełna i na podstawie dystrybutora wyliczam spalanie. Dlatego jest to dla mnie dziwne
: 2010-01-21, 18:44
autor: debeo
Przejezdzij caly bak. 100km to za malo. Za duzo zmiennych ktore moga wplynac na wynik, zeby po tak malym przebiegu wyrokowac. Opisz jak wygladaja trasy ktore najczesniej przejezdzasz. Dwupasmowki czy raczej drogi osiedlowe? Odpalasz i jedziesz 15 czy 2km?
: 2010-01-22, 09:26
autor: iksik
Najpierw moze powiem co mi gaźnikowiec powiedział :
Sprawdził na analizatorze na biegu jałowym i na okolo 3500 tyś obrotów. Wszystko wyszło idealnie.
Powiedział że mam złe opony i to może przekłamywać. Więc chciałem zapytać jaki rozmiar powinien być zkładany dla K10 głównie chodzi i "toczenie"
Z przodu mam 145/80/13
Z tyłu mam 155/70/13
Podobno 80 to zdecydowanie za dużo i to powoduje duże przekłamanie. Jednak wulkanizator powiedział mi że różnica miedzy 70 a 80 wyniesie max 5%
Trasa ma około 12 km do pracy - cały czas miasto jeśli jeżdżę więcej to nadal jest to tylko i wyłącznie miasto.
Teraz taki mam zamiar - wychlipie cały bak i zobaczymy. Ew jeśli rzeczywiście te opony mogą mieć taki wpływ to zamienię przód z tyłem.
: 2010-01-22, 11:14
autor: alfabox
iksik, jeśli nawet na oponach miał byś 20 % różnicy to licznik przy przejechaniu 100km pokazał by Ci przejechane 120,a co za tym idziespalanie według licznikowej setki miał byś takie same o ile nie niższe.
Przy rzeczywistym dystansie 100km wykazało by Ci większe zużycie,ale wtedy na liczniku nie miał byś 100,ale 120km
Opony powinny być 155/70 /13 ,wersja super S miała 175/60/13
W Twoich oponach miedzy tym co masz a tym co powinno być jest 2,74% różnicy
Kalkulator opon
: 2010-01-22, 14:45
autor: iksik
alfabox pisze:iksik, jeśli nawet na oponach miał byś 20 % różnicy to licznik przy przejechaniu 100km pokazał by Ci przejechane 120,a co za tym idziespalanie według licznikowej setki miał byś takie same o ile nie niższe.
Przy rzeczywistym dystansie 100km wykazało by Ci większe zużycie,ale wtedy na liczniku nie miał byś 100,ale 120km
Opony powinny być 155/70 /13 ,wersja super S miała 175/60/13
W Twoich oponach miedzy tym co masz a tym co powinno być jest 2,74% różnicy
Kalkulator opon
W takim razie nie mam zielonego pojecia dlaczego to spalanie jest tak wysokie
: 2010-01-22, 15:01
autor: wronek
Jak już nic Ci nie do głowy to spróbuj znaleźć z jakiegoś szrota gaźnik na podmianke.
: 2010-01-22, 23:09
autor: iksik
Skoro analizator na różnych trybach pracy silnika pokazuje że wszystko jest w normie ciężko mi wierzyć że to nadal gaźnik.
: 2010-01-23, 00:04
autor: wronek
wg. mnie prawdopodobieństo jest mniej więcej takie 80% gaźnik 20% coś innego
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
: 2010-01-23, 15:16
autor: alfabox
Możliwe jest również,że coś jest pochrzanione z podciśnieniami i przy normalnej jeździe i obciążeniu nadmiernie opóźnia zapłon.ciężko to wyczuć przy automacie

: 2010-01-25, 08:34
autor: iksik
Okej mam jeszcze pytanie i spostrzeżenia co do mojej micry :
Może najpierw problemy który zauważyłem :
Jak samochód jest zimny to automat nie zaskakuje... rano wrzucam D gazuje go a on nie rusza dopiero muszę bardzo mocno przygazować żeby zaskoczył... nie do końca wygląda to jak ślizgające się sprzęgło na manualnej skrzyni bo załapuje po prostu po 2-3 sekundach od wciśnięcia gazu ale potem jak już się rozpędza to wygląda to dokładnie jak ślizgające się sprzęgło. Nie wiem jak to jest w automacie i jak to jest rozwiązane bo nigdy nie miałem automatu. Po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzania się silnika problem ustaje.
Drugi problem który zauważyłem to jazda na trasie. Przy prędkości 100 km/h w momencie przyspieszania czy utrzymywania prędkości auto zaczyna falować (obroty) to nie jest szarpanie - auto przyspiesza ale słychać że silnik faluje lekko obrotami - problem ten występuje nie zawsze i nie wiadomo dlaczego po pewnym czasie znika.
I teraz moje pytanie. Jaka powinna być temperatura a konkretnie na jakiej wysokości powinna być wskazówka temperatury ? Moje auto utrzymuje w tą pogodę temperaturę na wysokości 1/3 a chyba z tego co szukałem powinno być około połowy ? Być może jest to problem, że silnik jest niedogrzany i dlatego spala za dużo. Wiadomo że teraz jeździ się na ogrzewaniu jak tylko silnik lekko się nagrzeje więc może to być problem z termostatem albo po prostu nie daje rady się nagrzać.
Alfabox co do zapłonu i podciśnienia jak to najlepiej sprawdzić. Można gdzieś podjechać i na jakimś przyrządzie to sprawdzić ?