[K10] [K11] [K12] Jaki olej do Micry?
Moderator: mimier
[K10] [K11] [K12] Jaki olej do Micry?
Tutaj zamieszczamy swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące oleju w silnikach naszych Micr
- krzychu205
- wiem o czym pisze
- Posty: 71
- Rejestracja: 2009-12-10, 09:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No to ja mam tak jak nakazano 5W40 i jest ok, sucho i poziom trzyma
A tu fajny link http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=6303
A tu fajny link http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=6303
Ja do K12 wlałem Castrol TWS 10W60.
Bez wysokich obrotów auto prawie nie jeździ, także pozwalam sobie nie żałować.
A jak obroty wyższe to i wymagania olejowe.
P.S. olej jest w podobnej cenie co zalecany do Micry (chyba 5W30) także dałem TWS'a ponieważ ma lepsze parametry.
Pozdrawiam
Bez wysokich obrotów auto prawie nie jeździ, także pozwalam sobie nie żałować.
A jak obroty wyższe to i wymagania olejowe.
P.S. olej jest w podobnej cenie co zalecany do Micry (chyba 5W30) także dałem TWS'a ponieważ ma lepsze parametry.
Pozdrawiam
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-10-29, 10:16
- Lokalizacja: UK
Witam serdecznie.
Panowie prosze was o pomoc. Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj.
Mianowicie przyszedl czas wymiany oleju w Micrusku mojej żony i nie jestem pewien jaki olej kupic. Auto ma 40kkm przebiegu. Czy Castrol Magnatec 5W30 Syntetyk to dobry wybor? Jezeli nie to co innego polecacie?
Ostatni raz olej wymieniany byl przez ASO ale nie wiem jaki olej oni leja.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!
Panowie prosze was o pomoc. Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj.
Mianowicie przyszedl czas wymiany oleju w Micrusku mojej żony i nie jestem pewien jaki olej kupic. Auto ma 40kkm przebiegu. Czy Castrol Magnatec 5W30 Syntetyk to dobry wybor? Jezeli nie to co innego polecacie?
Ostatni raz olej wymieniany byl przez ASO ale nie wiem jaki olej oni leja.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!
Tez mamy tego Mobila, tani i dobry (tylko musi być oryginalny, Mobil ponoc to najczęściej podrabiany olej).przemek5m pisze:ja mam w k11 mobila 10w40 i jak na razie po 4 sezonach z castrolem magnatec chyba powiam że jest lepszy i tańszy
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
kierownikk pisze:Witam serdecznie.
Panowie prosze was o pomoc. Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj.
Mianowicie przyszedl czas wymiany oleju w Micrusku mojej żony i nie jestem pewien jaki olej kupic. Auto ma 40kkm przebiegu. Czy Castrol Magnatec 5W30 Syntetyk to dobry wybor? Jezeli nie to co innego polecacie?
Ostatni raz olej wymieniany byl przez ASO ale nie wiem jaki olej oni leja.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!
5W30 Castroll Full Syntetyk - taki leją
[ Dodano: 2010-10-29, 17:40 ]
Mogę Wam olej z aso taniej załatwić jak chcecie.
5w30 lub 10w60 oraz do skrzyń, pomp i pozostałych układów smarowania.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-10-29, 10:16
- Lokalizacja: UK
Mieszkam w UK wiec chyba powinno byc ok.bombel pisze:NIe kupuj CASTROLA z Polski. To tak jakbys Lotosa zalał. POszukaj coś z VALVOLINE
Wiec skoro taki leja to moge smialo Magnateca 5w30 wlewac? Tym bardziej ze teraz jest na niego bardzo dobra cena, w przeliczeniu 100zł za 4l bańke.kierownikk napisał/a:
Witam serdecznie.
Panowie prosze was o pomoc. Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tutaj.
Mianowicie przyszedl czas wymiany oleju w Micrusku mojej żony i nie jestem pewien jaki olej kupic. Auto ma 40kkm przebiegu. Czy Castrol Magnatec 5W30 Syntetyk to dobry wybor? Jezeli nie to co innego polecacie?
Ostatni raz olej wymieniany byl przez ASO ale nie wiem jaki olej oni leja.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!
5W30 Castroll Full Syntetyk - taki leją
[ Dodano: 2010-10-29, 17:40 ]
Mogę Wam olej z aso taniej załatwić jak chcecie.
5w30 lub 10w60 oraz do skrzyń, pomp i pozostałych układów smarowania.
Pozdrawiam
Można zasięgnąć na forum informacji: kto i jaki olej leje.
Powinno być tak: jaki powinien być zalecany przez producenta bądź jaki można zastosować aby uzyskać parametry odpowiednie do jednostki w danym modelu ...
Ja leje Castrola 10W60 TWS do wszystkich moich Nissanów oraz do BM'ki 7'ki.
Przyznam się, że olej po np 5000 km przebiegu wygląda lepiej niż różne oleje stosowane w ciągu około 7 lat odkąd miałem M3 (JESZCZE NIE POSIADAŁEM PRAWKA) i najlepiej sprawdzają się full synthetic oil, jaka marka to wedle fury, jej wskazań !
Każdy smaruje jak może, ale olej musi być ale błagam ! Nie mineralny !!!!!!!!!!
Lepiej jakiś Magnatec półsyntetyk zalać niż jakiś after market.
Jest różnica między jakością ! Ten mówi, że niema to kłamie ! Niech sam sobie odpowie, że dziwi się jest że jest inaczej ...
Powinno być tak: jaki powinien być zalecany przez producenta bądź jaki można zastosować aby uzyskać parametry odpowiednie do jednostki w danym modelu ...
Ja leje Castrola 10W60 TWS do wszystkich moich Nissanów oraz do BM'ki 7'ki.
Przyznam się, że olej po np 5000 km przebiegu wygląda lepiej niż różne oleje stosowane w ciągu około 7 lat odkąd miałem M3 (JESZCZE NIE POSIADAŁEM PRAWKA) i najlepiej sprawdzają się full synthetic oil, jaka marka to wedle fury, jej wskazań !
Każdy smaruje jak może, ale olej musi być ale błagam ! Nie mineralny !!!!!!!!!!
Lepiej jakiś Magnatec półsyntetyk zalać niż jakiś after market.
Jest różnica między jakością ! Ten mówi, że niema to kłamie ! Niech sam sobie odpowie, że dziwi się jest że jest inaczej ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Podpinam się tutaj.
Zakupiona ostatnio k11(przebieg 145kkm) zalewana była Elfem 15W40. Szykuje się zmiana oleju, filtrów itp.
Pytanie: nadal lać mineralny, czy przejść na półsyntetyk? Dodam, że do tej pory nie zauważyłam, żeby jakoś szczególnie ubywało oleju (ale mam ją dopiero od tygodnia, więc raczej nie jest to długi czas obserwacji). Biała (z podobnym przebiegiem) już od paru lat była na półsyntetyku...
I pytanie nr 2: czy przechodząc z mineralnego na półsyntetyk należy płukać silnik, czy można wlać ot tak, jest tyle odmiennychopinii na ten temat...
Pozdrawiam.
Zakupiona ostatnio k11(przebieg 145kkm) zalewana była Elfem 15W40. Szykuje się zmiana oleju, filtrów itp.
Pytanie: nadal lać mineralny, czy przejść na półsyntetyk? Dodam, że do tej pory nie zauważyłam, żeby jakoś szczególnie ubywało oleju (ale mam ją dopiero od tygodnia, więc raczej nie jest to długi czas obserwacji). Biała (z podobnym przebiegiem) już od paru lat była na półsyntetyku...
I pytanie nr 2: czy przechodząc z mineralnego na półsyntetyk należy płukać silnik, czy można wlać ot tak, jest tyle odmiennychopinii na ten temat...
Pozdrawiam.
Witam, co do płukania silnika zależy w jakim jest stanie, czyli czy ma nagaru dużo. Odkręć korek wlewu i zobacz czy jest brązowy czarny nalot, dotknij palcem poczujesz zapewne chropowatość powierzchni metalowych. Jeżeli jest tam wiele nagaru bądź szlamu to znaczy, że olej na jakim auto jeździło był słabej jakości bądź długo był niewymieniany.ainkaa pisze:Podpinam się tutaj.
Zakupiona ostatnio k11(przebieg 145kkm) zalewana była Elfem 15W40. Szykuje się zmiana oleju, filtrów itp.
Pytanie: nadal lać mineralny, czy przejść na półsyntetyk? Dodam, że do tej pory nie zauważyłam, żeby jakoś szczególnie ubywało oleju (ale mam ją dopiero od tygodnia, więc raczej nie jest to długi czas obserwacji). Biała (z podobnym przebiegiem) już od paru lat była na półsyntetyku...
I pytanie nr 2: czy przechodząc z mineralnego na półsyntetyk należy płukać silnik, czy można wlać ot tak, jest tyle odmiennychopinii na ten temat...
Pozdrawiam.
Ja stosowałem środek Liqy Molly, myślę że daje radę. tylko niech na wolnych obrotach silnik nie pracuje długo bo może się rozszczelnić.
Ja w swojej Maximie przeszedłem z minerala na półsyntetyk 2 razy, następnie już olej z aso Castrol TWS 10W60. Wycieków nie było i silnik płukałem właśnie tym Liqy Molly. Kupiłem go z Allegro.
Do Twojego silnika TWS'a nie lej. Koledzy, którzy Micrami latają niech się wypowiedzą jaka oliwa będzie git !
Pozdrawiam
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Mineralny przy tym silniku to rzeczywiście nie za zdrowe rozwiązanie. Jeśli szykuje się zmiana to niezależnie od nagaru, brudu itp przy przejściu z mineralnego na półsyntetyk zakup Engine Clean Motul'a. Na gorącym silniku dolewasz tą puszkę do starego oleju, silnik pracuje sobie na wolnych obrotach przez 20min a następnie zlewasz ten olej i zalewasz świeżym.
Z olejów jakie polecam do tego silnika to z droższych Motul 6100 10W40, ale spokojnie można jeździć na Mobil1 10W40. Nie zalewaj Midland'em (robią go ze starego oleju który oddajemy do skupu )
p.s. Co do silnika o którym rozmawialiśmy już wszystko wiem także jak spotkamy się na spocie to wszystko Ci powiem
Z olejów jakie polecam do tego silnika to z droższych Motul 6100 10W40, ale spokojnie można jeździć na Mobil1 10W40. Nie zalewaj Midland'em (robią go ze starego oleju który oddajemy do skupu )
p.s. Co do silnika o którym rozmawialiśmy już wszystko wiem także jak spotkamy się na spocie to wszystko Ci powiem
Witam, odkopuję temat bo właśnie muszę wymienić olej w mojej micrze no i zastanawiam się czy nie zmienić Castrola na Texaco, nikt nic nie pisze o tym producencie a ja znalazłam taką ciekawą notkę na www.autocentrum.pl gdzie opisywani byli właściwie wszyscy znani i mniej znani producenci olejów:
"...Texaco to obiecująca firma związana głównie z Nissanem. Najbardziej znana jest z rewelacyjnych koncentratów do chłodzenia silnika (Havoline Extendet Life Antifreeze Coolant XLC) i bardzo udanej serii olejów Havoline Formula. O wysokiej jakości środków smarnych świadczą złote medale na Międzynarodowych Targach Poznańskich i specyfikacje jakościowe zatwierdzone między innymi przez VW, BMW i Porsche. Havoline Formula 3 SAE 5W- 40 to również znakomite "magiczne liczby", w tym jedna z najlepszych gęstości o temperaturze 15 st. Celsjusza - 0,847 [kg/ddm] i temperatura zapłonu - 236 [st. Celsjusza]. Jednostki napędowe (Micry, Almery, Primery) smarowane środkami Texaco bez problemu przejeżdżają 400, a nawet 500 tys. km bez remontu. W ramach dodatkowej gwarancji na 50-lecie firmy, Nissan dawał extra 5-letnią gwarancję na mechanikę i jednostkę napędową smarowaną produktami Texaco...."
Nie jest to olej ogólnie dostepny, nie można go kupić ot tak w każdym markecie, to jedyna niedogodność, ale może warta zachodu, co myślicie?
edit: w poszukiwaniu tego najlepszego znalazłam nietypowy test olejów różnych firm i...się zszokowałam Całkiem nieźle wypadł Valvoline, Texaco nie testowali ale warto zerknąć http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
"...Texaco to obiecująca firma związana głównie z Nissanem. Najbardziej znana jest z rewelacyjnych koncentratów do chłodzenia silnika (Havoline Extendet Life Antifreeze Coolant XLC) i bardzo udanej serii olejów Havoline Formula. O wysokiej jakości środków smarnych świadczą złote medale na Międzynarodowych Targach Poznańskich i specyfikacje jakościowe zatwierdzone między innymi przez VW, BMW i Porsche. Havoline Formula 3 SAE 5W- 40 to również znakomite "magiczne liczby", w tym jedna z najlepszych gęstości o temperaturze 15 st. Celsjusza - 0,847 [kg/ddm] i temperatura zapłonu - 236 [st. Celsjusza]. Jednostki napędowe (Micry, Almery, Primery) smarowane środkami Texaco bez problemu przejeżdżają 400, a nawet 500 tys. km bez remontu. W ramach dodatkowej gwarancji na 50-lecie firmy, Nissan dawał extra 5-letnią gwarancję na mechanikę i jednostkę napędową smarowaną produktami Texaco...."
Nie jest to olej ogólnie dostepny, nie można go kupić ot tak w każdym markecie, to jedyna niedogodność, ale może warta zachodu, co myślicie?
edit: w poszukiwaniu tego najlepszego znalazłam nietypowy test olejów różnych firm i...się zszokowałam Całkiem nieźle wypadł Valvoline, Texaco nie testowali ale warto zerknąć http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
akurat Texaco mam bezproblemowo dostępne w hurtowni w której się zaopatrujemy, wielu klientów korzysta z tego oleju i nie narzeka. Aczkolwiek nasze auta i innych klientów jeździ na produktach firmy Motul, które jak najbardziej polecam. Cenowo wychodzą jednak trochę drożej no i trzeba uważać na podróbki
Haynes dla Micry K11 napisał:
"Multigrade engine oil, viscosity SAE 15W/40, to API SG, SH OR SJ"
Po długim czytaniu i myśleniu trafiłm na Royal Purple i wysłałem do nich, do Stanów pytanie - co byłoby najlepsze dla Micry K11 1.4 powyżej 100 000 przebiegu? W odpowiedzi dostałem informacje:
Best – RP SAE 15W40 API CI-4+/ SL (older rounded bottle packaging)
Followed by RP HPS 10W40 (in newer square / angular bottles)
Followed by RP SAE 10w40 API CI-4/ SL (in older rounded bottles)
These first three are virtually interchangeable in performance and wear protection
Na pewnym amerykańskim forum trafiłem jednak na informacje, że ktoś przesiadał się z Royal Purple na Valvoline Maxlife, gdyż RoyalPurple jako syntetyk wypłukuje osady i może przy dużym przebiegu doprowadzić do rozszczelnienia silnika, tak więc zamówiłem Valvoline MaxLife 10W-40
"Multigrade engine oil, viscosity SAE 15W/40, to API SG, SH OR SJ"
Po długim czytaniu i myśleniu trafiłm na Royal Purple i wysłałem do nich, do Stanów pytanie - co byłoby najlepsze dla Micry K11 1.4 powyżej 100 000 przebiegu? W odpowiedzi dostałem informacje:
Best – RP SAE 15W40 API CI-4+/ SL (older rounded bottle packaging)
Followed by RP HPS 10W40 (in newer square / angular bottles)
Followed by RP SAE 10w40 API CI-4/ SL (in older rounded bottles)
These first three are virtually interchangeable in performance and wear protection
Na pewnym amerykańskim forum trafiłem jednak na informacje, że ktoś przesiadał się z Royal Purple na Valvoline Maxlife, gdyż RoyalPurple jako syntetyk wypłukuje osady i może przy dużym przebiegu doprowadzić do rozszczelnienia silnika, tak więc zamówiłem Valvoline MaxLife 10W-40
Witam wszystkich.Po zakupie mojej mikry,okazało się,ze ktoś zalał ją Lotosem mineralnym.Brrrr.Postanowiłem wypłukać silnik.Zastosowałem preparat firmy KLEEN-FLO (engine flusch).Silnik zalałem Mobilem 10W-40.Na koniec zaaplikowałem MODYFIKATORA PLUS,który zakupiłem w firmie protect4moto.Po przejechaniu 1,5 tyś.km auto dostało niesamowitego kopa(jak na pojemność 998cm3) oraz pracuje spokojnie i ciszej na biegu jałowym.Mój bzyk ma przebieg 174 tys.km.Przed wymianą nie palił oleju.Zrobię więcej kilometrów to napiszę więcej.pozdro
roberts99
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- Kristover86
- wiem o czym pisze
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-03, 00:31
- Lokalizacja: Bytom
Głupoty ja śmigam od wymiany już od półtora roku na najtańszym oleju z auchan, pół syntetyk i jakoś nic mi sie nie dzieje,ani nic nie bierze oleju ani nic ,zero problemu przez półtora roku pod masą,a jak miałem kiedyś primere p10 to od 2 lat nie wymieniałem oleju i też zero problemu,po co przepłacać za 4 litry 200zł jak można kupić za 60zł najtańszy z auchan pół syntetyk,to jeden i ten sam badziew płacimy za firmę,jak kupię olej za 200 zł to naglę micra nie dostanie kopa i nie pojedzie 200km?h lub nie bedzie miała lepszego przyspieszenia np z 13/s do 9/s do setki
Podbijam temat: Jaki olej do Micry K12 1.4 ccm 16 V ? Nie ma zielonego pojęcia co porzedni właściciel wlewał. Po bagnecie widzę, że poziom w dolnej granicy, więc wielka wymiana zbliża się wielkimi krokami. Planowałem 5w30 albo 5w40 Shelle albo Valvoline, ale sam już nie wiem....
Micra K12 / 1,4 ccm 16V / rok prod. 2004
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Po części się z tobą zgodzę co do tego oleju ze nie ma sensu kupować oleju po 200zl za 4l ale osobiście czymś co wygląda jak olej i jest sprzedawana w marketach to nawet drewnianego płotu bym tym nie pomalował. Mówisz ze kupisz za 60 zł a za 20 zł wiecej kupisz juz spokojnie 4 Mobila tak wiec nie wiem czy jest sens oszczedzac te 20 zl i lać olej do frytek. Druga sprawa wymiana oleju widać że chyba mało ci zależy na autku że aż tak "bardzo" o nie dbasz a ale to twój samochód i w przyszłości twój problemKristover86 pisze:Głupoty ja śmigam od wymiany już od półtora roku na najtańszym oleju z auchan, pół syntetyk i jakoś nic mi sie nie dzieje,ani nic nie bierze oleju ani nic ,zero problemu przez półtora roku pod masą,a jak miałem kiedyś primere p10 to od 2 lat nie wymieniałem oleju i też zero problemu,po co przepłacać za 4 litry 200zł jak można kupić za 60zł najtańszy z auchan pół syntetyk,to jeden i ten sam badziew płacimy za firmę,jak kupię olej za 200 zł to naglę micra nie dostanie kopa i nie pojedzie 200km?h lub nie bedzie miała lepszego przyspieszenia np z 13/s do 9/s do setki