Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Czy CG10 ma katalizator ??

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

[K11] Czy CG10 ma katalizator ??

Post autor: Wieshaq » 2010-03-14, 20:32

Jak w temacie czasem czuć z prawej strony (czyli od pasażera) po zatrzymaniu się zapach nie świeżego jajka. :shock:
Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-14, 20:34

Wieshaq pisze:Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
Wszystkie K11 juz miały kata :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-03-14, 20:46

Może aku przeładowany jak alternator wysiadzie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-14, 20:59

Jak aku przeladowany to zaczyna sie bardzo utleniać. Ja bym wywalił kata i bym miał pewność

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-03-14, 22:31

Tak się zastanawiam co w takim wypadku będzie lepsze czy wybebeszać kata czy wspawać rurę, oraz co zrobić z sondą.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-14, 23:33

Wieshaq pisze:Tak się zastanawiam co w takim wypadku będzie lepsze czy wybebeszać kata czy wspawać rurę, oraz co zrobić z sondą.
Rure w obudowe kata.

P.S. Ty masz tam druga sonde?? Nie wydaje mi sie

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-15, 11:32

Kiedyś u kumpla patrzyłem w katalog inter carsu i w k11 były chyba ze 4 różne rodzaje wydechów. Ale czy 2 sondy były to nie pamiętam 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Humvee

Post autor: Humvee » 2010-03-21, 21:42

micra ma dwa katalizatory , pierwszy zaraz przy silniku a drugi w połowie auta przed rurą środkwą . Środkowy katalizator usunołem w zamian został wstawiony tłumik przelotowy w obudowie kata ( odradzam wstawianie samej rury albo strumienicy z powodu na dźiwny dźwięk jaki będzie dochodził z wydechu ) . Co do osób które zastanawiają sie "a co z przeglądem ? " to odpowiadam że spaliny są w normie po usunięciu kata więc jest ok .

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2010-03-21, 21:56

Szymeq pisze:Kiedyś u kumpla patrzyłem w katalog inter carsu i w k11 były chyba ze 4 różne rodzaje wydechów. Ale czy 2 sondy były to nie pamiętam 8-)
nom z tego co ostatnio czytalem o Micrusach w 1.3 uklad wydechowy sklada sie z katalizatora przy kolektorze, katalizatora srodkowego, tlumika srodkowego(przedniego) i tlumika kocowego. W 1.0 nie bylo tlumika srodkowego(przedniego) to bylo by juz 2, a sada jest tylko jedna w obu silniczkach ;-)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2010-05-06, 21:41

..przyczyna zapachu - tylko i wylacznie kat! Wytnij - bedzie dobrze ;-)

Awatar użytkownika
nissanrally
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2010-05-05, 07:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nissanrally » 2010-05-07, 08:20

To mój pierwszy post na tym forum więc witam serdecznie.

Pierwszego kata nie da się tak łatwo wyciać, można go conawyżej wybebeszyć z ceramiki i założyć pusty. Odlew kolektora wydechowego jest żeliwny i tak wyprofilowany że cieżko tam dopiać coś innego. O przyspawaniu nie ma mowy bo żeliwo się nie spawa.

Po drugie, diagności żadko badaja spaliny, często tylko patrzą czy jest coś podobnego do kata. Więc jak bedzie seryjny kat bez środka to przejdzie.

Z sądą nie ma problemu ponieważ jest przed katem i sprawdza spaliny przed nim więc jest zupełna dobolność co bęzie poza nią. Oczywiście nalezy uważać żeby zabardzo nie zmniejszyć ciśniania na wydechu bo to pogorszy osiągi samochodu.

Dodatkowo dodam że takie modyfikacje na chybił trafił z wspawywaniem strumienic, rurek i innych tłumików bez konkretnych obliczeń i pomiarów, są mało efektowne. Może uzyska sie głośniejszy dzwięk z wydechu i bedzie dawał on wrażenie że auto jeżdzi szybciej, ale w rzeczywistości będzie na odwrót.

Iggy
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-13, 14:32
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Iggy » 2011-03-14, 18:21

Stary temat ale pozwole sobie odswiezyc. W moim K11 2002 Lift (ostatnie wydanie) sa dwie sondy, jedna w katalizatorze, a druga za katalizatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”