Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] wymiana sworznia wahacza micra 96'

Moderator: mimier

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

[K11] wymiana sworznia wahacza micra 96'

Post autor: ori831 » 2015-08-05, 14:32

Witam,
chciałem sam wymienić sworzeń. Chciałem się zapytać czy do tego zabiegu muszę ściągać wahacz czy da radę wybić sworzeń bez ściągania wahacza? Trochę jest tam mało miejsca na jego wybicie Macie może jakieś swoje patenty?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-05, 15:23

osobiście wyciągałem wahacz. wątpie by dało się go wybić bez demontażu wahacza.
przy jego wybijaniu musiałem użyć dużego młotka by to ruszyć. najlepszym rozwiązaniem jest chyba prasa:P

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-08-05, 15:27

Prasa. Wybijanie młotkiem może uszkodzić wahacz

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-06, 11:51

Poleglem na demontażu wahacza. Nie moge wybic śruby z tulei metalowo gumowej tej środkowej. 2 godziny walenia młotkiem , podgrzewanie , WD 40 i nic. Pozostaje tylko kupić nowa tuleje a starą śrubę przeciąć.:@

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-06, 13:18

Ktora? Jedynym problemem przt demontarzu wahaczy moga byc wlasnie z wybiciem ich sworzniami z zwrotnicy.reszta musi wyjsc bez wiekszych walk...

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-06, 14:23

Idąc od prawej strony ; najpierw jest sworzen wahacza, poźniej łącznik sabilizatora, następnie walcowata tuleja przez którą przechodzi śruba. I właśnie tej śruby nie mogę wybic z tulei. Zapiekla się i tyle. Wahacze są od nowości czyli mają 19 lat. ;-)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-06, 17:09

ani drgnie? idzie nią kręcić?

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-06, 19:16

Jak zacząłem nią kręcić to kręci mi się całą guma w tej obudowie. Więc już pozamiatane. Gumę już zamówiłem nową koszt 16 zł. Natomiast nie wiem jakiej śruby mam użyć na wymianę ( chodzi mi o twardość 8.8 czy 10.9?) ponieważ starą będę musiał przeciąć , niestety.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-06, 19:36

Kup twardsza...

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-06, 19:49

majchrzok pisze:Kup twardsza...
Twardsza = krucha :-/ może w sklepie coś jeszcze powiedzą powinni miec jakieś katalogi

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-06, 20:25

Bez przesady. Nie bedziesz po nich skakal a lepiej aby nie ukrecic gwintu przy ich dokrecaniu.

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-06, 22:15

Masz rację 10.9 powinny dac radę. Dzięki za pomoc;-)

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Post autor: Łabi1610 » 2015-08-07, 12:46

W micrach właśnie przeważnie te śruby zapiekają się w tulei, a co do sworznia nie myślałeś ,żeby lepiej kupić nowe kompletne wahacze sam wymieniałem nie tak dawno a koszt był znikomy , bo ile za sworzeń zapłaciłeś 50 zł ? przydało by sie z obydwu stron wymienić ,żeby oba zużywały się jednakowo.

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-12, 19:43

Temat już ogarnalem. Pomógł mi teść i nawet srube wybilismy. Następnym razem wymienię cały wahacz chociaż mam nadzieję ze nie będzie takiej potrzeby. Nie mogłem wybic i tak zostawiłem śruby od łącznika stabilizatora wymieniłem tylko część gumek - te które mogłem. Jak wybić ta tulejke? Samochód na lewarku? Czy bez podnoszenia auta?

[ Dodano: 2015-08-12, 20:48 ]
Aha popełniłem błąd przy wprasowywaniu sworznia ponieważ spod sworznia podparlem płaską blachą zamiast rurką i delikatnie wygialem jego obudowę. Sam sworzen chodzil w palcach ale dosyć ciężko. Mam nadzieje ze się nie zapiecze :@

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Post autor: Łabi1610 » 2015-08-13, 23:17

tulejki nie wybijesz bez prasy to jest raz , a dwa nowy sworzeń zawsze chodzi ciasno .rozchodzi się i będzie dobrze.

ori831
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-17, 10:05
Lokalizacja: LU

Post autor: ori831 » 2015-08-16, 19:09

Łabi1610 pisze:tulejki nie wybijesz bez prasy to jest raz , a dwa nowy sworzeń zawsze chodzi ciasno .rozchodzi się i będzie dobrze.
czyli rozumiem żeby wymienić łącznik stabilizatora trzeba zdemontować cały drążek ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”