Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Po regulacji gaznika nadal pali jak smok!

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-25, 09:20

iksik pisze:Jaka powinna być temperatura a konkretnie na jakiej wysokości powinna być wskazówka temperatury ? Moje auto utrzymuje w tą pogodę temperaturę na wysokości 1/3 a chyba z tego co szukałem powinno być około połowy ?
No to zdaje się ,że już masz przyczynę wzmożonego apetytu na Pb :)

Nie wiem na 100% jak w micrze ale w P10 jak termostat sprawny to wskazówka jest na połowie nawet jak jest taki mróz.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-25, 18:39

Nie sądze, żeby spalanie aż tak wzrosło przy 20 stopniach zimniejszym silniku, ja miałem zepsuty termostat i spalanie rzędu 7-8l.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-27, 17:35

Weź pod uwagę że tych czynników było kilka:

gaznik rozregulowany
stary filtr powietrza
klocki zacierające tarcze.

Może mi ktoś zrobić fotkę jak w tych temeraturach zimowych wyglada wasza wskazówka temp silnika w K10 ?
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-28, 11:18

U mnie wskaźnik temperatury jest w takiej pozycji:

Obrazek
Mam tak od czasu zmiany zegarów. :mrgreen:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-28, 12:39

alfabox pisze:Mam tak od czasu zmiany zegarów.
no dokładnie miałem to samo...wskazówka poszła delikatnie w dół po wymianie na zegary z obrotkiem ;)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-30, 09:40

alfabox pisze:U mnie wskaźnik temperatury jest w takiej pozycji:

[url=http://i301.photobucket.com/albums/nn53 ... C00312.jpg]Obrazek[/URL]
Mam tak od czasu zmiany zegarów. :mrgreen:
No to ja mam troszeczkę wyżej na rozgrzanym silniku . Iza jechała w korku 1h to doszło do 45% - dmuchawa się jeszcze nie włączyła. i to było max temp co widziałem. Czyli to też nie termostat raczej.

Dzisiaj jadę autem do pracy około 20km zrobię fotkę jak dojadę z temperaturą.
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

say33
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-11, 15:34
Lokalizacja: znikąd

Post autor: say33 » 2010-01-31, 10:08

witam posiadam też micre 1,2 automat 93 rok (K10) i tak skrzynia miałem te same objawy co ty u mnie poszły tarczki w skrzyni (kupiłem nowa skrzynie za 300zł, tarczki 400zł) w te mrozy wskaźnik dochodzi do połowy, a twoje wysokie spalanie jest wynikiem nie dogrzania silnika bo jak ja jeżdżę tylko jakieś kilometr dwa to mi spalanie wychodzi nawet 20 litrów (ale ja mam też z deka rozregulowany gaźnik) więc jak micra twoja uzyska temperaturę roboczą to spalanie powinno wrócić do normy (jakieś 6 litrów na trasie)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-31, 12:40

iksik pisze:Iza jechała w korku 1h to doszło do 45%
Przy jeździe w korkach to spalanie może nieźle wychodzić.Czas leci,wacha się spala a kilometry nie odchodzą ;-)
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-02-01, 13:55

alfabox pisze:
iksik pisze:Iza jechała w korku 1h to doszło do 45%
Przy jeździe w korkach to spalanie może nieźle wychodzić.Czas leci,wacha się spala a kilometry nie odchodzą ;-)
No wiem ale to spalanie jest znacznie za duże. Oto mój wskaźnik temperatury po przejechaniu 20KM

Obrazek

PS Auto zatankowane pod korek - widać przejechane 80KM i ile paliwa ? :P mam dość tego czołgu :) niedługo dojdzie do spalania 100 na 100 :D
say33 pisze:witam posiadam też micre 1,2 automat 93 rok (K10) i tak skrzynia miałem te same objawy co ty u mnie poszły tarczki w skrzyni (kupiłem nowa skrzynie za 300zł, tarczki 400zł) w te mrozy wskaźnik dochodzi do połowy, a twoje wysokie spalanie jest wynikiem nie dogrzania silnika bo jak ja jeżdżę tylko jakieś kilometr dwa to mi spalanie wychodzi nawet 20 litrów (ale ja mam też z deka rozregulowany gaźnik) więc jak micra twoja uzyska temperaturę roboczą to spalanie powinno wrócić do normy (jakieś 6 litrów na trasie)
Za co odpowiadają te tarczki ? Ja mam takie objawy że rano jak jest zimno to ja mu w gaz a on albo nie jedzie albo czyć jakby się sprzęgło ślizgało - po chwili problem ustaje. Ślizganie się sprzegła też może powodować zwiększone spalanie.

Co do wymiany termostatu. Jako amator jestem wstanie go wymienić własnoręcznie ? Gdzie go szukać może jakieś podpowiedzi ? Nie tak że nie umiem nic zrobić przy samochodzie ale ten dopiero poznaje i jest dość ciężko.
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-02-01, 15:01

Zdejmujesz górną rurę łączącą silnik i chłodnicę (od strony silnika). Rób to na zimnym bo możesz sie zdziwić :P Odkręcasz trzy śrubki, zdejmujesz osłone, zdejmujesz termostat, zakładasz nowy z uszczelką, skręcasz, zakładasz rure, dolewasz wody czy tam płynu, odpowietrzasz i heja ;D

A tak wogóle to Twój wskaźnik jest ok :)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-02-01, 23:11

Że niby temperatura nie jest za niska ? Każdy tu pisze że powinno być w połowie a mi do polowy trochę brakuje
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-02, 16:59

Dzisiaj między innymi z ciekawości wymieniłem termostat,ale wskazanie temperatury pokazuje wartość zbliżoną do tego co miałem przedtem,może minimalnie wyżej,ale to kwestia 1-2 mm.Nowy termostat "made in Japan" 82°C,więc powinno być OK,nadal obstawiam wskaźnik .
ObrazekObrazek

say33
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-11, 15:34
Lokalizacja: znikąd

Post autor: say33 » 2010-02-02, 17:54

hmm mi temperatura dochodzi do połowy a moje pytanie jak odpalasz i dajesz sporo gazu do jak już załapie do szarpie mocno do przodu? i czy wsteczny od razu łapię czy jest to samo, ten nissan w automacie ma tak że jak się wrzuci D to do puki nie dasz gazu to raczej nie rusza albo lekko się toczy ale wystarczy wcisnąć hamulec i stoi (i nie gaśnie), tak się teraz wczytałem jak się rozgrzeje to ustępuję, ale nadal się coś niby ślizga, a ile masz już kilometrów?

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-02-04, 08:41

say33 pisze:hmm mi temperatura dochodzi do połowy a moje pytanie jak odpalasz i dajesz sporo gazu do jak już załapie do szarpie mocno do przodu? i czy wsteczny od razu łapię czy jest to samo, ten nissan w automacie ma tak że jak się wrzuci D to do puki nie dasz gazu to raczej nie rusza albo lekko się toczy ale wystarczy wcisnąć hamulec i stoi (i nie gaśnie), tak się teraz wczytałem jak się rozgrzeje to ustępuję, ale nadal się coś niby ślizga, a ile masz już kilometrów?
Słuchaj sprawa wygląda tak :

- zimny silnik, wrzucam D i nic sie nie dzieje - wsteczny to samo. Zaczynam dodawać gazu obroty idą mocno do góry auto rusza ale bardzo powoli a silnik się piłuję na wysokich obrotach. Po kilku zmianach biegów( sensie jak skrzynia sobie wrzuci parę razy inne biegi) lub po rozgrzaniu problem znika.

- rozgrzany silnik, wrzucam D i auto od razu ciągnie do przodu. Stojąc na czerwonym na D i na hamulcu auto wpada w dziwne bardzo duże wibracje, jednak nie ma problemu ze zmianą biegów. Pod światłami po prostu ratuje się N'ką ;)
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

say33
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-11, 15:34
Lokalizacja: znikąd

Post autor: say33 » 2010-02-04, 16:06

a a olej wymieniałeś? bo tak jakby coś "sprzęgło" nie puszczało przy ruszaniu

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-02-05, 09:12

say33 pisze:a a olej wymieniałeś? bo tak jakby coś "sprzęgło" nie puszczało przy ruszaniu
Nie wymieniałem oleju w skrzyni, ale chyba będę musiał to zrobić. Jakie są koszty oleju do skrzyni i jaki najlepiej kupić ?

[ Dodano: 2010-02-08, 12:26 ]
Zdaje mi się że ktoś wymoderował kilka postów ?
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”