Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Przepływomierz - jaki zamiennik ?

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

[K11] Przepływomierz - jaki zamiennik ?

Post autor: Bart-qlka2 » 2011-07-20, 11:54

Witam!
Jako że prawdopodobnie padł mi przepływomierz (samochód dławi się podczas przyciśnięcia gazu, nie umie wejść na obroty)
jestem zmuszony poszukać rozwiązania zastępczego gdyż Bosch ma zakaz produkcji samego wkładu do Micry.
W związku z pojawieniem się różnych zamienników proszę o informację czy ktoś z Was ma któryś z nich albo słyszał że jest dobry/zły.
Znalazłem zamienniki następujących firm:

Autlog
APV
Mitron
Mobiletron

Zastanawia mnie czy to normalne że jak przegazowuję samochód to czasami umie wejść na obroty a czasami ma jakby odcięcie plaiwa przy np. 4000 obr/min. Czy przy walniętej przepływce nie odcinało by cały czas?
Pozdrawiam i czekam a odpowiedzi.
Bart.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-20, 19:24

Bart-qlka2 pisze:Zastanawia mnie czy to normalne że jak przegazowuję samochód to czasami umie wejść na obroty a czasami ma jakby odcięcie plaiwa przy np. 4000 obr/min.
To niestety norma jeżeli chwilowo przepływka podaje złe dane to silnik chodzi jak by był w trybie awaryjnym czyli odcina obroty, jak przepływka podaje dobry sygnał to wszystko jest ok. To jest standardowy objaw.

Jeżeli chodzi o zamienniki nie pomogę , ale większość osób z forum regenerowało swoje przepływki.

Instrukcja jest np.: >> TU <<
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2011-07-20, 19:35

Tyle że to nie jest ta drutowa lutowana przepływka a wkład Bosch'a którego się nie regeneruje raczej bo z reguły po jakimkolwiek myciu/płukaniu jest jeszcze gorzej.
Tylko jeżeli tu nie ma problemu dotyczącego zimnych lutów to nie rozumiem czemu raz chodzi tak raz tak. Jedno jest pewne im mu się bardziej przyciśnie gaz tym bardziej muli.
[/code]
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-07-20, 19:47

Jeżeli przepływomierz powietrza podaje złe sygnały i nie chodzi mi teraz o luty, po prostu ma jakieś uszkodzenie, to silnik po prostu zalewa za dużą dawką paliwa, bądź dostaje za mało, i jak każda usterka urządzenia elektronicznego nie musi występować na stałe.

Np. w primie miałem taki motyw że na komp sygnały z przepływki nie szły prawidłowe bo się kabelek w wiązce upie.... Więc wcale nie musi to być błąd samego czujnika.

[ Dodano: 2011-07-20, 20:51 ]
Nie wiem jakie powinny byc napięcia na przepływce w micrze ale może wypadało by ją zmierzyć miernikiem tak jak przy primkach. :->
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2011-07-25, 20:39

Witam!
Jestem już po odkręceniu wkładki przepływomierza z tej Micry.
Dostałem info o dkogoś w temacie że ta wkładka powinna być identyczna jak w Almerze N16 o numerze F 00C2G2060.
Jednak numer jest inny a mianowicie 0 280 218 040.
Wkładka jest z czujnikiem temperatury.
Wiem że niektórzy z podobnym problemem wsadzali wkładkę z Almery i wszystko
chodziło.
Najlepsze jest jednak to że jak wyciągnąłem wkładkę okazało się że płytka
metalowa jest mocno zabrudzona.
Nie mając nic do stracenia wziąłem płyn do czyszczenia gaźników i parę razy
konkretnie na nią psiknąłem.
Po tej operacji przepływka przy mocnym "dmuchnięciu" jak ów Pan radził dawała
napięcie ok. 4,5V. Szkoda że nie zrobiłem próby przed myciem.
W każdym razie po zamontowaniu auto w końcu zaczęło wchodzić na obroty.
Teraz spokojnie dobija do czerwonego pola za każdym razem bez problemu i
płynnie.
Check oczywiście po skasowaniu się nie zapalił.
Być może taka operacja na długo nie wystarczy ale w sumie kto wie?
Pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam.
Bart.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

lojes50
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-06-22, 19:01
Lokalizacja: mazowieckie

żadem zamiennik - tylko oryginał

Post autor: lojes50 » 2012-06-26, 19:41

Witam

Zmagałem się z problemem przepływomierza w micra k11 1,4 z 2000r. od jakiegoś czasu, żona zawsze miała jakieś pretensje ze jej szarpie dusi się i świeci się zawsze czek. Dziś wymieniłem go na oryginał pochodzący z nissana almera wersja benzynowa i po prostu jestem w szoku jak to autko chodzi po wymianie.

Więc dla wszystkich którzy mają takie problemy polecam zakup przepływomierza od almery (nie ważne jaka wersja silnikowa i jakie ma oznaczenie, ważne aby benzyna, są dwa rodzaje obudowy więc należy zwrócić uwagę aby obudowa była taka sama) (dlatego że jest tańszy) mnie naprawa kosztowała 120 zł (przepływomierz + koszt wysyłki + zestaw kluczy do odkręcenia przepływomierza) wystarczy przełożyć czujnik temp. ze starego przepływomierza i wszystko będzie hulać jak ta lala.

Czas naprawy około 15 min, zadowolenie z jazdy bezcenne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”