Witam!
Jako że prawdopodobnie padł mi przepływomierz (samochód dławi się podczas przyciśnięcia gazu, nie umie wejść na obroty)
jestem zmuszony poszukać rozwiązania zastępczego gdyż Bosch ma zakaz produkcji samego wkładu do Micry.
W związku z pojawieniem się różnych zamienników proszę o informację czy ktoś z Was ma któryś z nich albo słyszał że jest dobry/zły.
Znalazłem zamienniki następujących firm:
Autlog
APV
Mitron
Mobiletron
Zastanawia mnie czy to normalne że jak przegazowuję samochód to czasami umie wejść na obroty a czasami ma jakby odcięcie plaiwa przy np. 4000 obr/min. Czy przy walniętej przepływce nie odcinało by cały czas?
Pozdrawiam i czekam a odpowiedzi.
Bart.
[K11] Przepływomierz - jaki zamiennik ?
Moderator: mimier
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
[K11] Przepływomierz - jaki zamiennik ?
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
To niestety norma jeżeli chwilowo przepływka podaje złe dane to silnik chodzi jak by był w trybie awaryjnym czyli odcina obroty, jak przepływka podaje dobry sygnał to wszystko jest ok. To jest standardowy objaw.Bart-qlka2 pisze:Zastanawia mnie czy to normalne że jak przegazowuję samochód to czasami umie wejść na obroty a czasami ma jakby odcięcie plaiwa przy np. 4000 obr/min.
Jeżeli chodzi o zamienniki nie pomogę , ale większość osób z forum regenerowało swoje przepływki.
Instrukcja jest np.: >> TU <<
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester

- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Tyle że to nie jest ta drutowa lutowana przepływka a wkład Bosch'a którego się nie regeneruje raczej bo z reguły po jakimkolwiek myciu/płukaniu jest jeszcze gorzej.
Tylko jeżeli tu nie ma problemu dotyczącego zimnych lutów to nie rozumiem czemu raz chodzi tak raz tak. Jedno jest pewne im mu się bardziej przyciśnie gaz tym bardziej muli.
[/code]
Tylko jeżeli tu nie ma problemu dotyczącego zimnych lutów to nie rozumiem czemu raz chodzi tak raz tak. Jedno jest pewne im mu się bardziej przyciśnie gaz tym bardziej muli.
[/code]
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Jeżeli przepływomierz powietrza podaje złe sygnały i nie chodzi mi teraz o luty, po prostu ma jakieś uszkodzenie, to silnik po prostu zalewa za dużą dawką paliwa, bądź dostaje za mało, i jak każda usterka urządzenia elektronicznego nie musi występować na stałe.
Np. w primie miałem taki motyw że na komp sygnały z przepływki nie szły prawidłowe bo się kabelek w wiązce upie.... Więc wcale nie musi to być błąd samego czujnika.
[ Dodano: 2011-07-20, 20:51 ]
Nie wiem jakie powinny byc napięcia na przepływce w micrze ale może wypadało by ją zmierzyć miernikiem tak jak przy primkach.
Np. w primie miałem taki motyw że na komp sygnały z przepływki nie szły prawidłowe bo się kabelek w wiązce upie.... Więc wcale nie musi to być błąd samego czujnika.
[ Dodano: 2011-07-20, 20:51 ]
Nie wiem jakie powinny byc napięcia na przepływce w micrze ale może wypadało by ją zmierzyć miernikiem tak jak przy primkach.

Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester

- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Witam!
Jestem już po odkręceniu wkładki przepływomierza z tej Micry.
Dostałem info o dkogoś w temacie że ta wkładka powinna być identyczna jak w Almerze N16 o numerze F 00C2G2060.
Jednak numer jest inny a mianowicie 0 280 218 040.
Wkładka jest z czujnikiem temperatury.
Wiem że niektórzy z podobnym problemem wsadzali wkładkę z Almery i wszystko
chodziło.
Najlepsze jest jednak to że jak wyciągnąłem wkładkę okazało się że płytka
metalowa jest mocno zabrudzona.
Nie mając nic do stracenia wziąłem płyn do czyszczenia gaźników i parę razy
konkretnie na nią psiknąłem.
Po tej operacji przepływka przy mocnym "dmuchnięciu" jak ów Pan radził dawała
napięcie ok. 4,5V. Szkoda że nie zrobiłem próby przed myciem.
W każdym razie po zamontowaniu auto w końcu zaczęło wchodzić na obroty.
Teraz spokojnie dobija do czerwonego pola za każdym razem bez problemu i
płynnie.
Check oczywiście po skasowaniu się nie zapalił.
Być może taka operacja na długo nie wystarczy ale w sumie kto wie?
Pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam.
Bart.
Jestem już po odkręceniu wkładki przepływomierza z tej Micry.
Dostałem info o dkogoś w temacie że ta wkładka powinna być identyczna jak w Almerze N16 o numerze F 00C2G2060.
Jednak numer jest inny a mianowicie 0 280 218 040.
Wkładka jest z czujnikiem temperatury.
Wiem że niektórzy z podobnym problemem wsadzali wkładkę z Almery i wszystko
chodziło.
Najlepsze jest jednak to że jak wyciągnąłem wkładkę okazało się że płytka
metalowa jest mocno zabrudzona.
Nie mając nic do stracenia wziąłem płyn do czyszczenia gaźników i parę razy
konkretnie na nią psiknąłem.
Po tej operacji przepływka przy mocnym "dmuchnięciu" jak ów Pan radził dawała
napięcie ok. 4,5V. Szkoda że nie zrobiłem próby przed myciem.
W każdym razie po zamontowaniu auto w końcu zaczęło wchodzić na obroty.
Teraz spokojnie dobija do czerwonego pola za każdym razem bez problemu i
płynnie.
Check oczywiście po skasowaniu się nie zapalił.
Być może taka operacja na długo nie wystarczy ale w sumie kto wie?
Pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam.
Bart.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
żadem zamiennik - tylko oryginał
Witam
Zmagałem się z problemem przepływomierza w micra k11 1,4 z 2000r. od jakiegoś czasu, żona zawsze miała jakieś pretensje ze jej szarpie dusi się i świeci się zawsze czek. Dziś wymieniłem go na oryginał pochodzący z nissana almera wersja benzynowa i po prostu jestem w szoku jak to autko chodzi po wymianie.
Więc dla wszystkich którzy mają takie problemy polecam zakup przepływomierza od almery (nie ważne jaka wersja silnikowa i jakie ma oznaczenie, ważne aby benzyna, są dwa rodzaje obudowy więc należy zwrócić uwagę aby obudowa była taka sama) (dlatego że jest tańszy) mnie naprawa kosztowała 120 zł (przepływomierz + koszt wysyłki + zestaw kluczy do odkręcenia przepływomierza) wystarczy przełożyć czujnik temp. ze starego przepływomierza i wszystko będzie hulać jak ta lala.
Czas naprawy około 15 min, zadowolenie z jazdy bezcenne
Zmagałem się z problemem przepływomierza w micra k11 1,4 z 2000r. od jakiegoś czasu, żona zawsze miała jakieś pretensje ze jej szarpie dusi się i świeci się zawsze czek. Dziś wymieniłem go na oryginał pochodzący z nissana almera wersja benzynowa i po prostu jestem w szoku jak to autko chodzi po wymianie.
Więc dla wszystkich którzy mają takie problemy polecam zakup przepływomierza od almery (nie ważne jaka wersja silnikowa i jakie ma oznaczenie, ważne aby benzyna, są dwa rodzaje obudowy więc należy zwrócić uwagę aby obudowa była taka sama) (dlatego że jest tańszy) mnie naprawa kosztowała 120 zł (przepływomierz + koszt wysyłki + zestaw kluczy do odkręcenia przepływomierza) wystarczy przełożyć czujnik temp. ze starego przepływomierza i wszystko będzie hulać jak ta lala.
Czas naprawy około 15 min, zadowolenie z jazdy bezcenne
