Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Zapłon - kąt zapłonu

Moderator: mimier

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

[K11] Zapłon - kąt zapłonu

Post autor: toio » 2012-03-13, 18:16

Generalnie nigdzie nie mogę uzyskać odpowiedzi więc może tutaj napiszę.

Czy podczas kręcenia zapłonem (aparatem zapłonowym) na rozgrzanym aucie, ignition timing (czyli kąt zapłonu) powinien się zmienić - chodzi mi o cyferki na komputerze diagnostycznym ??
Przeważnie mam tak, że kręcąc zapłonem wartość bazowa 15 nie zmienia się. Czy przyśpieszam czy opuźniam nic się nie dzieje, oprócz tego że obroty na jałowym wzrastają bądź opadają.

Raz tylko zdażyło się, że przyśpiesząjac (kręcąc aparatem w strone kabiny zgodnie z wskazówkami zegara) Ignition zmieniał się, ale w odwrotną stronę niż chyba powinien, bo zamiast wzrastać przykładowo na 17 spadł na 13 - chybą że ja źle rozumiem przyśpieszenie zapłonu. W N15 w taki sposób reguluje zapłonem - zgodnie ze wskazówkami zegara.

O co kaman ??? Czyżby coś padło ???

Dodam jeszcze, że gdy na komputerze Timing pokazywał wartość 5 (próba wtedy gdy się nim bawiłem ), to po zgaszeniu auta i właczeniu go ponownie wartośc powróciła do zalecanych 15, pomimo tego, że nic nie dotykałem i aparat pozostał na położeniu takim gdy wcześniej wskazywał 5
Natomiast gdy go opuźniam, wartość nigdy nie zwiększa się powyżej 15 stopni.

Po dodaniu gazu kąt zapłonu się zmienia.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-13, 23:08

Przy starszych samochodach z 14 pinowym złączem diagnostycznym nie zdarzyło mi się jeszcze bym mógł ustawić zapłon bazując na komputerze -dane są niewiarygodne. Do tego celu zawsze używam lampy stroboskopowej i zawsze wtedy ustawiam zapłon. Przy korzystaniu z lampy zawsze ładnie widać na kole pasowym przestawiający się zapłon. To samo poleciłbym i Tobie by optymalnie go ustawić. Ustawianie zapłonu przez kompa jest możliwe tylko w Nissanach ze złączem OBD2 - P11, K11 które mają jeszcze normalny aparat zapłonowy. W przypadku silników na cewkach P11, P12, K12, N16 itd zapłon odczytany z komputera diagnostycznego jest wiarygodny z rzeczywistością i akurat jako ciekawostka na swoim komputerze mogę również przyspieszać zapłon tak by pozostał w pamięci komputera (max o 6 stopni).

Mam nadzieję że nieco rozjaśniłem sprawę ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-03-14, 06:07

MacGayver to powiedz mi dlaczego kręcąc aparatem wartości się raz zmieniają a raz nie? Ecu wysyła jakiś błędny sygnał ?
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-14, 09:07

toio pisze:Ecu wysyła jakiś błędny sygnał ?
nazwałbym go raczej nieprecyzyjnym. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale tak jest. Nie można ustawić zapłonu przez kompa w tych złączach diagnostycznych - tylko lampa stroboskopowa
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2012-03-14, 14:05

kurna już myślałem że znalazłem przyczynę i bolączkę mojego auta :/
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”