Micra (K10) została wprowadzona na rynek w październiku 1982 roku jako następca cieszącego się dużym powodzeniem Datsuna Cherry.
Miała ona zastąpić Cherry w sektorze supermini.
Model Cherry sam stopniowo stawał się większy z każdym kolejnym pokoleniem.
Auto pojawiło się w Europie w 1983roku, a w salonach Kanadyjskich w 1984.
Micra początkowo nosiła nazwę "Datsun-Micra",choć koncern powoli wycofywał nazwę Datsun.
Logo Datsun pojawiało się na klapie w ciągu pierwszych dwóch lat, a na niektórych rynkach europejskich, samochód był znany jako" Datsun Nissan Micra.
Micra,lub jak to brzmiało w oryginale (March) posiadał od początku silnik MA10S o nowatorskiej konstrukcji,wykonany całkowicie z aluminium i wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy napędzanym paskiem zębatym.
Z końcem roku 1984 nazwa Datsun całkowicie zniknęła i zastąpiona została nazwą NISSAN.
W 1985 roku model otrzymał większe tylne lampy,co nadało mu jak na owe czasy bardziej nowoczesny wygląd.
Na rynku Japońskim,dostępna była najmocniejsza wersja tego modelu March Turbo / MA09ERT ,wyposażony w jednostkę napędową o pojemności 0,93 L,ładowaną na zasadzie mieszanki (kompresor plus turbosprężarka),która generowała moc 110 PS (81 kW/108 hp) przy 6400 rpm.Starczyło 7.7 sekundy aby od 0 osiągnąć 100 km/h i 15.5 sekundy w celu przejechania 1/4 mili. Największa prędkość to 180 km/h (112 mph).
Wersja March Turbo / MA09ERT,doczekała się swojego następcy w kraju kwitnącej wiśni pod nazwą "Figaro".Inspiracją dla twórców tego modelu były samochody z lat 50'tych ubiegłego stulecia i charakteryzuje się on zaokrąglonymi kształtami nadwozia,wykończeniem wnętrza skórą oraz tworzywem w kolorze kości słoniowej i dużą ilością chromowanych dodatków.
Micra Superturbo nadal jest w posiadaniu korony jako najszybsza wersja Micry w historii Nissana.
W roku 1988 model przeszedł lifting otrzymując nowe większe reflektory,bardziej zokrągloną maskę oraz wyższe zderzaki.W Europie Micra była dostępna do końca roku 1992 w wersjach z silnikiem MA10 z litrowym silnikiem o mocy 50 i 54 KM oraz silnikiem MA12o pojemności 1200ccm rozwijającym moc rzędu 54 i 60 KM.Niższymi wartościami charakteryzowały się silniki z katalizatorem spalin.
Dostępna również wersja "SuperS"otrzymała fabryczny bodykit,który podkreślał jej usportowiony charakter,obrotomierz silnika,oraz inne wykończenie.
Dostępna również była wersja "Topic" z dachem składanym wykonanym z komponentów syntetycznych
W sierpniu 2006 roku, Micra K10 nadal otrzymywała uznanie i wysokie noty za wytrzymałość i niezawodność. Przegląd Auto Express przedstawił, że z 340,000 samochodów K10 Micra, zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii w latach 1983-1992, na drogach było 96,000. Jest to 30% samochodów wycofanych z produkcji przed 14 laty. To pomogło zyskać wyższą ocenę dla Micry, niż dla takich samochodów jak Fiata Uno lub Austin Metro
Micra K10 dane ogólne:
Dlugosc 3645 mm
Szerokosc 1560 mm
Wysokosc 1395 mm
Rozstaw osi 2300 mm
Masa wlasna 640 kg
Wielkosc bagaznika 168 L
Pojemnosc zbiornika paliwa 40 L.
Silnik MA10
pojemność 998cc
średnica cylindrów 68 mm
skok tłoka 68 mm
stopień sprężania9,5:1
Kolejność zapłonów 1-3-4-2
Moc 41 kW (55 kM)
Maksymalny moment obrotowy : 76 Nm przy 3600 obr/min
Silnik MA12
pojemność 1235cc
średnica cylindrów 71 mm
skok tłoka 78 mm
Moc 44 kW (60 kM)
stopień sprężania 9,0:1
Maksymalny moment obrotowy : 93 Nm przy 3200 obr/min
Wersja 83-87
Wersja 88-92
Wersja SuperS
Figaro
Ma10/Ma12
Wersja Superturbo
[K10] Opis modelu
Moderator: mimier
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
[K10] Opis modelu
Ostatnio zmieniony 2014-12-14, 13:04 przez alfabox, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...a któż mógłby lepiej zreferować K10 niż przedmówca
kolor nadwozia podobny....
kolor nadwozia podobny....
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."