[A33] Wibracje i spadek mocy
Moderator: janusz
[A33] Wibracje i spadek mocy
Witam wszystkich
Ostatnio pojawił się w moim aucie problem z drżeniem, delikatnymi wibracjami podczas jazdy. Zauważyłem też wyraźny spadek mocy/dynamiki auta. Problem pojawił się znikąd. Mam założoną instalację gazową, ale problem ten dotyczy również jazdy na benzynie. Mam Maximę A33 z silnikiem 3,0. Z manualna skrzynią biegów. Nie wiem czy może jest to spowodowanie niewymienianymi od dawna świecami? Według poprzedniego właściciela świece były jeszcze fabryczne a auto ma teraz ponad 120 tyś km.
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi
Pozdrawiam
Ostatnio pojawił się w moim aucie problem z drżeniem, delikatnymi wibracjami podczas jazdy. Zauważyłem też wyraźny spadek mocy/dynamiki auta. Problem pojawił się znikąd. Mam założoną instalację gazową, ale problem ten dotyczy również jazdy na benzynie. Mam Maximę A33 z silnikiem 3,0. Z manualna skrzynią biegów. Nie wiem czy może jest to spowodowanie niewymienianymi od dawna świecami? Według poprzedniego właściciela świece były jeszcze fabryczne a auto ma teraz ponad 120 tyś km.
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi
Pozdrawiam
To zrob na poczatek 120tys to nawet jak na platyny za duzo. Na postoju szarpie silnikiem, jak dasz za duzo gazu na niskich obrotach to ma "czkawke" a na wolnych jak staniesz za autem to slychac co jakis czas takie "pierdniecie" z wydechu? Jesli tak to sa to objawy wypadajacego zaplonu.Tomek pisze:Według poprzedniego właściciela świece były jeszcze fabryczne a auto ma teraz ponad 120 tyś km.
Koniecznie wymień świece na początek !
Polecam NGK - platynowe PFR6G11.
Wymiana co 60000 km lub co 48 miesięcy.
Jeżeli nie pomoże to może być padająca cewka zapłonowa, jeżeli to początki padnięcia cewki to komputer może nie pokazać błędu. Objawy to szarpanie np. podczas stania pod światłami, słabsza moc oraz podwyższone spalanie. Nie pracuje któryś cylinder i silnik traci harmonie pracy V6.
Oryginalne części
koszt świecy około 55 zł,
koszt cewki około 500 zł
(jak coś to mogę załatwić taniej)
Polecam NGK - platynowe PFR6G11.
Wymiana co 60000 km lub co 48 miesięcy.
Jeżeli nie pomoże to może być padająca cewka zapłonowa, jeżeli to początki padnięcia cewki to komputer może nie pokazać błędu. Objawy to szarpanie np. podczas stania pod światłami, słabsza moc oraz podwyższone spalanie. Nie pracuje któryś cylinder i silnik traci harmonie pracy V6.
Oryginalne części
koszt świecy około 55 zł,
koszt cewki około 500 zł
(jak coś to mogę załatwić taniej)
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
dylson pisze:Jaki symbol jest tych briskow?
Napisalem w poprzednim poscie symbol, Brisk DR15YPP-1
Natomiast jesli chodzi o cewki to najlepiej kupowac uzywane z a32 (pasuja i od 2.0 i od 3.0, tylko trzeba otwory na srubki rozwiercic), jak jakas padla to kupic 3, jedna wymienic, a 2 na zapas. Cewki niestety lubia padac w maximach.
Maxi-life
Zgadza sie cewki w a32 przed fl sa lepszej jakosci. Przednie (krotsze) mozna poznac po tym, ze przed fl maja wybity numer na "rurce" ktora wchodzi w glowice, te dluzsze niczym sie nie roznia a przynjamniej ja nie zauwazylem roznicy.Gruzin87 pisze:Ktos kiedys pisal ze do rocznika 98 cewki byly lepszej jakosci i ze lepiej kupowac wlasnie te 'starsze' cewki.
Dzięki za podpowiedzi. Najpierw wymienię świece. Jak nic się nie zmieni to będę próbował z cewkami. Wiecie, z tymi wibracjami jest tak, że są one słabo wyczuwalne ale są. Wiem jak wibruje silnik jak cewka padła bo mi się to już przytrafiło... i to jest całkiem inna historia. Czy trudno wymienić świece od strony przegrody?
Co do świec to ja niedawno wymieniałem na Denso Iridium, oznaczenia nie pamiętam, po 45zł sztuka. Irydowe niby jeszcze lepsze niż platynowe ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Od strony przegrody dostęp do świec jest podobny jak od przodu, czyli nic trudnego. A nawet łatwiejszy, bo z przodu trzeba jeszcze odkręcić czarną plastikową listwę![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Od strony przegrody dostęp do świec jest podobny jak od przodu, czyli nic trudnego. A nawet łatwiejszy, bo z przodu trzeba jeszcze odkręcić czarną plastikową listwę
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Mi mechanik wymienił wtyczkę na cewce bo słabo stykała i stąd miałem podobny objaw do uszkodzonej cewki.MacGayver pisze:ja stawiam na cewki, mialem to samow maximie a32 i klienci jak przyjezdzali z tym problemem to tez sie okazywalo ze cewka
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Witam ponownie
zgodnie z waszymi zaleceniami wymieniłem świece na platynowe NGK, sprawdziłem cewki i nic. Wibracje nadal występują. Na zimnym silniku podczas jazdy na benzynie silnik wyraźnie nierówno pracuje, jakby się dławił. Już podczas jazdy przy prędkości około 110 zaczynaja pojawiać sie wibracje całego przodu. (oła wyważałem).
Co to może być?
dzięki
zgodnie z waszymi zaleceniami wymieniłem świece na platynowe NGK, sprawdziłem cewki i nic. Wibracje nadal występują. Na zimnym silniku podczas jazdy na benzynie silnik wyraźnie nierówno pracuje, jakby się dławił. Już podczas jazdy przy prędkości około 110 zaczynaja pojawiać sie wibracje całego przodu. (oła wyważałem).
Co to może być?
dzięki
Czy obroty silnika maja na to wplyw? np jadac 60km/h na 2-gim a 4-tym biegu jest roznica? Moze to byc np cos z poloska, jesli nie to faktycznie jak kolega wyzej napisal zostaja tarcze do sprawdzenia. O tej porze roku takie cos moze powodowac snieg na feldze ale jesli byles w wulkanizacji to na pewno przed wywazaniem usuneli go z felgi.
Tylko ja nie bardzo rozumiem co ma tarcza albo półoś do spadku mocy o którym pisze kolega?
Jeżeli te drzenia wystepują i na gazie i na benzynie To mozemy wykluczyś układ wtryskowy Skoro z elektroniką jest wszystko ok ( cewki sondy czujniki temperatury )to pozostaje sprawdzić silnik pod kątem mechanicznym może któryś zawór jest podpalony, sprawdz cisnienie na cylindrach. No i zainteresowałbym się zaworem EGR moze pozostaje otwarty
Jeżeli te drzenia wystepują i na gazie i na benzynie To mozemy wykluczyś układ wtryskowy Skoro z elektroniką jest wszystko ok ( cewki sondy czujniki temperatury )to pozostaje sprawdzić silnik pod kątem mechanicznym może któryś zawór jest podpalony, sprawdz cisnienie na cylindrach. No i zainteresowałbym się zaworem EGR moze pozostaje otwarty
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Wibracje sa zarówno podczas postoju jak i podczas jazdy. Koła przed wyważeniem były dokładnie myte.
Najbardziej niepokoi mnie ta nierówna praca silnika. Wygląda to trochę jakby mu zapłon uciekał na którymś cylindrze (cewki są ok!) - może nierówna praca i późniejsze wibracje podczas jazdy są spowodowane jakąś usterką w silniku...
? ![:(](./images/smilies/smutny.gif)
Najbardziej niepokoi mnie ta nierówna praca silnika. Wygląda to trochę jakby mu zapłon uciekał na którymś cylindrze (cewki są ok!) - może nierówna praca i późniejsze wibracje podczas jazdy są spowodowane jakąś usterką w silniku...
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![:(](./images/smilies/smutny.gif)
U mnie w J30 taka nierówna praca była spowodowana przez zasniedziałą złaczkę na czujniku temperatury. Wypsikałem dla pewności wszystkie złaczki pod maska sprayem do styków i problem znikł i sie do tej pory nie pojawił.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
właśnie odebrałem auto od mechanika i ten stwierdził, że od jazdy na gazie "rozprogramował" sie komputer. Stąd te wibracje, nierówna praca, wypadanie zapłonu. Ponoć sprawdził całą elektronikę i jest ok... Kuracją dla Maximy ma być przejechanie około 1000km na benzynie... Czy ktoś miał takie problemy z "rozprogramowaniem" komputera i sposobem jego naprawy poprzez jazdę na benzynie???
dzięki za info
pozdrawiam
właśnie odebrałem auto od mechanika i ten stwierdził, że od jazdy na gazie "rozprogramował" sie komputer. Stąd te wibracje, nierówna praca, wypadanie zapłonu. Ponoć sprawdził całą elektronikę i jest ok... Kuracją dla Maximy ma być przejechanie około 1000km na benzynie... Czy ktoś miał takie problemy z "rozprogramowaniem" komputera i sposobem jego naprawy poprzez jazdę na benzynie???
dzięki za info
pozdrawiam
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Mi tak jeden "mechanik" powiedział, jak kupiłem maxime, to nie łączyła jedna kostka na cewce i chwilami (losowo) pracowała maxi na 5 garach i też mi mówili cuda, komp, rozrząd, wypalone zawory... a pojechałem do dobrego warsztatu i za sto coś zł, wymienił mi wtyczkę na cewce i do dziś (3 lata ponad) spokój.Tomek pisze:Czy ktoś miał takie problemy z "rozprogramowaniem" komputera i sposobem jego naprawy poprzez jazdę na benzynie???
Masz dziś czas? W której części wawy mieszkasz?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Cewki sprawdzałem odłączając kostki od cewek i po odłaczeniu kostki drgania były bardzo wyraźne - to jeden sposób. Drugi to w miejsce każdej "mojej" cewki wkładałem nową w pełni sprawna sztukę (po kolei nowa cewka na kolejne świece)- tak sprawdziłem zachowanie silnika. Obydwa sposoby nie dały rezultatu . Cały czas są wyczuwalne drgania, silnik jakby gubił zapłon...