[A32] Komputer od spalania
Moderator: janusz
[A32] Komputer od spalania
Witam
Wie ktoś może czy da się w a32 zamontować wyświetlacz żeby pokazywało spalani? Jak sie orientowałem w innych markach często jest to tylko dokupienie kilku elementow lub zmiana tarcz na te z wyswietlaczem. Jak to jest w maxi i ile moze kosztować taki bajer?
Pozdrawiam
Wie ktoś może czy da się w a32 zamontować wyświetlacz żeby pokazywało spalani? Jak sie orientowałem w innych markach często jest to tylko dokupienie kilku elementow lub zmiana tarcz na te z wyswietlaczem. Jak to jest w maxi i ile moze kosztować taki bajer?
Pozdrawiam
erwin0917,
Jakiś czas temu przerabiałem to w mojej primerce wersja GX z 97 roku, zdobyłem zegary od wersji SE z 98 czujnik temperatury i manetke, niestety w kostkach nie było wyprowadzonych dodatkowych kabli a i jak się okazało na koniec to komp nie był wyposażony w sterownik obliczający dane. Z samej ciekawości trzeba by porównać wtyczki maxim tą z kompem i tą bez i czy są wyprowadzone kable pod manetke przy kierownicy.
Może jest szansa że kompy się tak nie różnią jak w primerkach. Może ktoś się już z tym zmagał i wie więcej na ten temat niż ja.
Pozdrawiam
Jakiś czas temu przerabiałem to w mojej primerce wersja GX z 97 roku, zdobyłem zegary od wersji SE z 98 czujnik temperatury i manetke, niestety w kostkach nie było wyprowadzonych dodatkowych kabli a i jak się okazało na koniec to komp nie był wyposażony w sterownik obliczający dane. Z samej ciekawości trzeba by porównać wtyczki maxim tą z kompem i tą bez i czy są wyprowadzone kable pod manetke przy kierownicy.
Może jest szansa że kompy się tak nie różnią jak w primerkach. Może ktoś się już z tym zmagał i wie więcej na ten temat niż ja.
Pozdrawiam
Ja od siebie dodam iż kupiłem uniwersalny komputer pokładowy firmy Telwis ale jest problem z odczytywanie danych ze wskaźnika drogi (VSS), a konkretnie działa on w maximie na dosyć nietypowej zasadzie. Obecnie z tym walczę i jak w końcu uda się ogarnąć to będę mógł polecić te urządzenie gdyż poza spalaniem posiada dużo innych ciekawych odczytów
Dzisiaj się udało nakłonić czujnik prędkości do współpracy choć jeszcze nie jest do końca tak jak bym chciał gdy pokazuje prędkość dopiero powyżej 10km/h... Sam Ekranik idealnie wpasował się w miejsce pierwotnego zegarka, jest sporo czytelniejszy od tego fabrycznego. Guziki zamontowałem przy drążku zmiany biegów (po stronie kierowcy, wystają tylko same przycisku na jakieś 2mm). Teraz pozostaje regulacja spalania. Prędkość wyregulowalem względem GPS i idealnie się pokrywa (poza prędkościami poniżej 10km/h...). Do tego podpialem sobie sonde lambda i pokazuje mi teraz wykres z przebiegu jej pracy. Próbuje sie dowiedzieć jak wykorzystać to do wskazania składu mieszanki (ubogo/normalnie/bogato). Pozostaje rownież kwestia termometra zewnętrznego: mam go przy lewym halogenie i dosyć szybko nagrzewa sie od silnika na postoju... Myśle gdzie go przenieść. Gdzie fabrycznie jest czujnik temperatury zewnętrznej?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Z pewnością bagażnika nie poznasz bo nijak do standardowego podobny nie jest, ale o tym już ci pisałem Co do czujnika to tak własnie podejrzewałem że gdzieś tam siedzi - tym dziwniejsze ze standardowy termometr nie był aż tak wrażliwy na stanie w korku, a ten z UKP już po minucie postoju pokazuje absurdalne 40+... może jak go przeniosę gdzieś do tylnego zderzaka to się trochę uspokoi
Co do wskazań spalania przez uniwersalny komputer pokładowy to wydaje mi się iż można po kilku tankowaniach bardzo dokładnie je wyregulować. Pokazuje również spalanie na godzinę przy postoju Brakuje natomiast takiego trybu jak jest w nowszych niemieckich autach: mierzenie spalania od odpalenia do ostygnięcia silnika, niby szczegół a jednak szkoda ze twórcy (jeszcze) tego nie zaimplementowali do oprogramowania... Za to można podać ceny paliwa i komputer wyświetla koszt trasy (od zerowania).
Co do wskazań spalania przez uniwersalny komputer pokładowy to wydaje mi się iż można po kilku tankowaniach bardzo dokładnie je wyregulować. Pokazuje również spalanie na godzinę przy postoju Brakuje natomiast takiego trybu jak jest w nowszych niemieckich autach: mierzenie spalania od odpalenia do ostygnięcia silnika, niby szczegół a jednak szkoda ze twórcy (jeszcze) tego nie zaimplementowali do oprogramowania... Za to można podać ceny paliwa i komputer wyświetla koszt trasy (od zerowania).
Proszę bardzo Zdjęcie konsoli z uniwersalnym komputerem pokładowym:
I zbliżenie na sam komputer, teraz widzę że datę mam źle ustawioną
W sprawie bagażnika mógłbym w sumie zrobić osobny temat o tym jak to z niego można wywalić te irytujące pałąki Aczkolwiek aktualnie sprzęt audio "zabrał" mi prawie 200l bagażnika
I zbliżenie na sam komputer, teraz widzę że datę mam źle ustawioną
W sprawie bagażnika mógłbym w sumie zrobić osobny temat o tym jak to z niego można wywalić te irytujące pałąki Aczkolwiek aktualnie sprzęt audio "zabrał" mi prawie 200l bagażnika
Najlepiej pasuje i ponoć najlepiej działa OLED wyświetlacz. Ma tej samej barwy znaki co fabrycznie w maximie. No ale 100zł więcej kosztuje
Przyciski szczerze powiedziawszy lepiej się chyba na zdjęciach prezentują niż w rzeczywistości i w dodatku są bezpośrednio opuszczonym ręcznym - niby nie ma problemow z obsługa ale gdybym to przewidział (planowałem na uniesionym ręcznym jak na zdjęciach ) to pewni w innym miejscu bym wstawił. Niebawem być może będę cały ten środkowy panel oklejać czymś innym niż obecne drewienko, więc wtedy też się wyrówna dziury na przyciski
Fajna funkcji w tym komputerku to pomiar dowolnych 3 czasów przyspieszeń. Obecnie mam ustawione pomiar 0-100, 80-120 i 0-200, wyniki są całkiem dokładne zwłaszcza że prędkość jest skalibrowana z GPS a pomiar występuje z dokładnością czujnika prędkości auta a więc ~8 odczytów na obrót koła Pomiar startuje sam i sam się kończy więc można się spokojnie skupić na zmianie biegów
Przyciski szczerze powiedziawszy lepiej się chyba na zdjęciach prezentują niż w rzeczywistości i w dodatku są bezpośrednio opuszczonym ręcznym - niby nie ma problemow z obsługa ale gdybym to przewidział (planowałem na uniesionym ręcznym jak na zdjęciach ) to pewni w innym miejscu bym wstawił. Niebawem być może będę cały ten środkowy panel oklejać czymś innym niż obecne drewienko, więc wtedy też się wyrówna dziury na przyciski
Fajna funkcji w tym komputerku to pomiar dowolnych 3 czasów przyspieszeń. Obecnie mam ustawione pomiar 0-100, 80-120 i 0-200, wyniki są całkiem dokładne zwłaszcza że prędkość jest skalibrowana z GPS a pomiar występuje z dokładnością czujnika prędkości auta a więc ~8 odczytów na obrót koła Pomiar startuje sam i sam się kończy więc można się spokojnie skupić na zmianie biegów
W zestawie jest tylko kostka do wpięcia w urządzenie z kablami długości ok 20cm, tak więc trzeba sobie dokupić kilka metrów linki 0,5mm2 i lutować. Zasilanie można łatwo znaleźć za konsolą (choćby z ECU). Przewody do sond lambda, wtryskiwaczy, VVS oraz świateł również są blisko i odcinki 0,5m na każdy taki kabel starczą. Termometry które są w zestawie to tylko małe układziki do których trzeba przylutować przewody. ja się tutaj posłużyłem kablem UTP cat.5 4-żyłowym aby zmniejszyć ilość przewodów. Do czujnika wewnątrz wystarczy też 0,5m ale zewnętrzny czujnik to lepiej z zapasem przyznać jakieś 3m. Ewentualnie czujnik od instalacji LPG można podpiąć pod diodkę przy włączniku w kabinie ale lepiej pociągnąć sygnał z zasilania reduktora (spod maski) więc też kilka metrów. Trochę męczenia jest z wpinaniem się w kable idące do ECU (trzeba lutować w aucie pod konsolą) oraz z przejściem kabli z kabiny do silnika (przejście jest łatwo dostępne po odkręceniu lewego przedniego nadkola). No i ekranik oraz przyciski trzeba jakoś umocować. Z ekranikiem nie było dużych problemów bo prawie idealnie pasuje, trzeba było mu tylko zrobić mocowanie z drewnianej listewki. Natomiast z przyciskami było już gorzej i miejsce które wybrałem nie jest idealne do montażu
Sygnał idący do komputera podpisany jak VSS w ogóle nie pasuje do UKP gdyż cały czas, w tym na postoju jest na nim +5V (4,8 dokładnie). Po wpięciu się bezpośrednio w kabel idący od czujnika (przed licznikiem jeszcze) uzyskujemy sygnał który potrafi odczytać UKP i faktycznie pokazuje właściwą prędkość (po skalibrowaniu) z tym zastrzeżeniem, iż nie pokazuję, albo pokazuje błędnie prędkości poniżej ~18km/h. Zasadniczo dopóki nie przekroczymy tych kilkunastu km/h komputer jest przekonany że stoimy Przez co jadąc w korku zwykle nie zlicza nam kilometrów. Nie wiem na ile jest to indywidualny dla mnie problem a na ile ogólna przypadłość w Maximach ale na obronę Maximy dodam że oryginalny prędkościomierz pokazuje już prędkość powyżej 5km/h dosyć dokładnie...
Ano chciałem dać osobny czujnik i nawet kupiłem hallotronowy i 4 magnesiki ale jeszcze przed montażem okazało się że komputer nie reaguje na mijanie czujnika magnesem Potem jakoś mało czasu było na ogarnianie auta, ale myślę czy nie wrócić w tym tygodniu do tematu i sprawdzić inny typ tych czujników Nie omieszkam tutaj napisać jak się uda to poprawić.