Strona 1 z 1
[A32] Ciężko odpala, na zimnym dziwnie pracuje
: 2012-02-02, 18:13
autor: zdanek
Witam
Mój problem pojawił się gdy przyszły mrozy, auto po postoju (ok.8-10h) ciężko odpala, gdy kręcę to tak jakby łapał i znowu nic. Gdy chwilę go kręcę to czuć benzynę (silnik zalewa).
Na pych odpala od razu, a z rozrusznika jak załapie to przepala tą benzynę, ale chodzi tak jakby paliwo spalało się w tłumiku, mniej więcej regularnie słychać "strzał" w tłumiku, jakby chodził na 5garów.
Jak się dobrze rozgrzeje to pali pięknie, od strzała..
: 2012-02-02, 21:20
autor: maxima95
cewki ... świece ... od tego bym zaczął ...
: 2012-02-02, 21:50
autor: zdanek
Świece zamówione. A wytłumacz mi w prostym języku jak sprawdzić te cewki
Nie mogę znaleźć wątku, gdzie podali jak można próbować reanimować cewkę.
W miejscu przebicia będzie biały nalot?
[A32]
: 2012-02-02, 23:19
autor: B 52
Znalazłem post

, proszę uprzejmie:
"kolego zacznij jak mówił mechanik od wymiany świec. Jak to nie pomoże to trzeba dalej szukac przyczyny w cewkach. Mialem takie same objawy. Po czy 3 cewki były do wymiany. Mozna to sprawdzic w taki sposob ze je wyciągasz wpinasz świece w cewke podpinasz do świecy mase i gumowa czesc cewki przesuwasz kolo uziemionego elementu np silnika i patrzysz czy gdzieś iskra nie ucieka. Iskra powinna występować tylko na świecy nigdzie indziej.
a u ciebie sprawa sie pogarsza bo uszkodzila sie inna cewka. te cewki sa ogolnie bardzo dobre tylko te gumowe rurki szybko lapia przebica. Niestety. Z tego co sie orientuje ktos kiedys mowil na forum ze mozna same rurki kupic wiec w tej sposob mozna pomniejszyc koszta."
: 2012-02-03, 00:04
autor: zdanek
B52 jak zwykle pomocny

Znalazłem jeszcze to:
http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf
Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.
A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
: 2012-02-03, 00:06
autor: B 52
zdanek pisze:B52 jak zwykle pomocny

Znalazłem jeszcze to:
http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf
Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.
A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
Na zwykłych Denso też pojeździ, Dylson jeździł na takich i jest okey.
- jak pomogłem to klikaj POMÓGŁ a nie he, he
: 2012-02-03, 00:41
autor: zdanek
No i jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału.
Jeśli go odepnę to silnik po chwili kręcenia powinien normalnie odpalić (jeśli jest uszkodzony) ?
Do tego wszystkiego na końcu wtryskiwacze?
Strasznie mi go 'zalewa' po kilku kręceniach rozrusznika.
: 2012-02-03, 00:43
autor: B 52
zdanek pisze:No i jeszcze do sprawdzenia
czujnik położenia wału.
Jeśli go odepnę to silnik po chwili kręcenia powinien normalnie odpalić (jeśli jest uszkodzony) ?
- zgadza się
[ Dodano: 2012-02-03, 00:59 ]
http://allegro.pl/cewka-cewki-zaplonowe ... 64137.html
Pytałeś o cewki ...poszedł kontakt na P.W. a powyżej link z allegro, może podpasują.
: 2012-02-03, 19:13
autor: zdanek
Wszystkie cewki pracują poprawnie, nie ma żadnych nalotów ani przebicia.
Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.
Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to
Edit:
To nie ten czujnik

Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra
Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
Nigdzie do komputera się nie podłączyłem bo wszędzie zajęte, czekamy do poniedziałku.
Mechanik mówił, że gdyby to był czujnik spalania stukowego to wyrzucił by cheack'a.
A u mnie nic się nie pali.
Elektryk mówi, że może to być wina rozrusznika, bo bierze cały prąd.
Jeszcze doczytałem się, że może to być wina masy, żeby poprowadzić od aku '-' do rozrusznika i skrzyni.
[ Dodano: 2012-02-04, 20:55 ]
I auto pali 18L/100km...
: 2012-02-05, 08:42
autor: darkdream
zdanek ja w marcu tamtego roku miałam podobny problem. Okazało się, że to właśnie rozrusznik. Kolega sprawdził mi jeszcze alternator - jak się okazało trzeba było wymienić szczotki. Od tej pory idealnie za pierwszym razem odpalał.
: 2012-02-05, 16:01
autor: tmuranski
Zdanek - właśnie naprawiłem rozrusznik. Auto nagle zaczęło mieć problemy z odpalaniem. Strzelał, prychał, słabo kręcił. Dwa dni jakoś się przemęczyłem, aż w końcu zmieniłem aku (bo już i tak ledwo dychał) i mechanik wyjął rozrusznik. Dwie szczotki niemal był zdarte do zera. Prawie się stopił. Wymiana szczotek i jakieś czary-mary z rozrusznikiem i jestem trzy stówki lżejszy, ale autko pali pięknie.
: 2012-02-05, 18:00
autor: zdanek
Ooo dokładnie tak się dzieje, tylko jak jest ciepły to wlasnie odpali, a z samego rana tylko pych.
http://www.youtube.com/watch?v=OIpAaHfsuxU
I widzę w komentarzach, że chodzi o uziemienie maximy, GRZECHu na PW też mi podesłał żeby ją lepiej uziemić.
Tak jutro z rana zrobię, kupię kabel gruby jak 'kciuk' i wszystko uziemię.
Nie pomoże to jadę na komputer i dam rozrusznik do regeneracji.
: 2012-02-05, 18:29
autor: GRZECHu
Patrz tu:
http://forums.maxima.org/6074815-post1.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... thing.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... ost3906121
[ Dodano: 2012-02-05, 18:32 ]
W jednym z linków w 1szym poście masz 35 osób które naprawiły swoje maximy stosując zestaw uziemiający (grounding kit)
[ Dodano: 2012-02-05, 18:44 ]
Na filmiku który wrzuciłeś słychać charakterystyczne przerwy rozrusznika przy odpalaniu, to właśnie objaw słabej masy.
Pamiętaj podepnij masę do silnika i rozrusznika, opcjonalnie można do skrzyni.
: 2012-02-05, 19:10
autor: zdanek
: 2012-02-05, 19:16
autor: GRZECHu
Podepnij na początek jakoś prowizorycznie 2-3 kable, silnik i rozrusznik. W którymś z linków co dałem opisują dokładnie gdzie przykręcać kable. Postaram się znaleźć
[ Dodano: 2012-02-05, 19:18 ]
Przecież sam znalazłeś :
http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
: 2012-02-05, 19:30
autor: zdanek
Rozrusznik na którejś śrubie? Bo nie ma nigdzie tego na zdjęciach.

: 2012-02-05, 19:56
autor: GRZECHu
Chyba tam gdzie łatwiej się dostać, jak masz kanał to od dołu jak nie to pewnie górna.
: 2012-02-05, 22:58
autor: Lombardo88
: 2012-02-05, 23:10
autor: zdanek
Czytałem. Szkoda, że już zdjęć już nie ma
: 2012-02-06, 05:42
autor: Lombardo88
o fak.....zapomniałem, że skasowałem

: 2012-02-06, 13:40
autor: zdanek
Niestety uziemianie maximy nie pomogło.
Jest coraz gorzej, na holu byłem 200m i dopiero załapał. Jak puszczałem gaz to gasł, jak dawałem gazu to dochodziły najpierw do 2000 i przerywał, później do 2500, i po jakimś czasie (jakby przepalił benzynę) wzrosły obroty i już bez przerywania ale falowały obroty 1000-1200.
I po jakimś czasie wszystko się unormowało.
Niestety w moim mieście nikt maximy nie podłączy pod komputer.
Zamawiam consult'a i zobaczymy co z tego wyjdzie.
: 2012-02-06, 15:37
autor: Szalony
zdanek pisze:
Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.
Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to
Edit:
To nie ten czujnik

Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra
Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
W woli ścisłości .....czujnik położenia wału jest na dole a wałków u góry, więc raczej na odpiętym czujniku wałków nie odpali.
Podłącz wszystkie czujniki jak należy, odepnij wtyczkę od czujnika temperatury( niebieski czujnik) Daj znać czy odpalił.
: 2012-03-04, 13:45
autor: zdanek
No i w końcu po ciężkiej przeprawie z pocztą polską doszedł kabel od komprez'a
Kod 34 - czujnik spalania stukowego.
Edit:
Czujnik wymieniony, na kompie nie pokazuje błędu.
Maxima dalej nie odpala na rozrusznik. Sprawdzone wszystkie czujniki w maximie i oporność mają w normie (knock sensor wymieniony, położenia wału, wałka, przy skrzyni biegów)
Z odpiętym czujnikiem temperatury też nie odpala.
Na pych trzeba chwilkę zapchać, następnie jakby przepalała paliwo które ją zalało (podczas próby kręcenia rozrusznikiem) i później dziwnie pracuje. Tak regularnie co 3-4 sekundy pracy silnika jest wstrząs jakby przygasała. Gdy kręcimy rozrusznikiem śmierdzi benzyną, jak odpala to wyrzuca kłęby spalin i niespalonego paliwa. Obrotów ma ok 550-600.
Pomiary:
wtryski - 12 - 14ohm
czujnik wałków - 1530ohm (ale nie wiem czy hitachi czy mitsubishi)
Ref - 530ohm
Knock Sensor - 580 Kohm
skrzynia (mitsubishi) - PINY między 1-2 800ohm, 1-3 1400ohm 2-3 cisza
czujnik temperatury płynu chłodzącego - 0 kohm ?
EGR temperatura - 2Mohm 15'c
throtle positions - 0,7kohm
: 2012-03-04, 17:41
autor: Lombardo88
zdanek, w poniedziałek wysyłam "testowy" rozrusznik

jestem pewien w 95% że zagada od pierwszego strzała

objawy masz identyczne, co kolega
viewtopic.php?t=7219&postdays=0&postorder=asc&start=0
: 2012-03-04, 18:14
autor: zdanek
Jak możesz to dorzuć jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego (niebieski).
Albo jak możesz to sprawdz czy jak auto nie było odpalane ma jakąś oporność.
Bo mój chyba jest martwy, pokazuje 0kohm
: 2012-03-04, 18:36
autor: Lombardo88
nie mam tego czujnika

kupowałem ten czujnik za 34 zł.
: 2012-03-31, 08:20
autor: zdanek
MAXIMA zagadała! Odpaliła od pierwszego strzała.
Lombardo88 mam nadzieje, że będziesz na zlocie

Musimy wyrównać rachunki
Wina jak podejrzewał, rozrusznik + knock sensor i czujnik temp płynu chłodzącego.
No i przy okazji zaopatrzyłem się w dodatkową masę na maximę
No teraz czas przygotowywać maxi do zlotu
Trzeba się brać jak najszybciej!
: 2012-03-31, 12:48
autor: Lombardo88

wczoraj kasę wpłaciłem i już nie mogę nieprzyjechać!

cieszę się, że mogłem pomóc

: 2012-03-31, 14:48
autor: B 52
Szykować furki Panowie, szykować ...