[A32] Ciężko odpala, na zimnym dziwnie pracuje
Moderator: janusz
[A32] Ciężko odpala, na zimnym dziwnie pracuje
Witam
Mój problem pojawił się gdy przyszły mrozy, auto po postoju (ok.8-10h) ciężko odpala, gdy kręcę to tak jakby łapał i znowu nic. Gdy chwilę go kręcę to czuć benzynę (silnik zalewa).
Na pych odpala od razu, a z rozrusznika jak załapie to przepala tą benzynę, ale chodzi tak jakby paliwo spalało się w tłumiku, mniej więcej regularnie słychać "strzał" w tłumiku, jakby chodził na 5garów.
Jak się dobrze rozgrzeje to pali pięknie, od strzała..
Mój problem pojawił się gdy przyszły mrozy, auto po postoju (ok.8-10h) ciężko odpala, gdy kręcę to tak jakby łapał i znowu nic. Gdy chwilę go kręcę to czuć benzynę (silnik zalewa).
Na pych odpala od razu, a z rozrusznika jak załapie to przepala tą benzynę, ale chodzi tak jakby paliwo spalało się w tłumiku, mniej więcej regularnie słychać "strzał" w tłumiku, jakby chodził na 5garów.
Jak się dobrze rozgrzeje to pali pięknie, od strzała..
Ostatnio zmieniony 2012-03-02, 17:26 przez zdanek, łącznie zmieniany 2 razy.
[A32]
Znalazłem post , proszę uprzejmie:
"kolego zacznij jak mówił mechanik od wymiany świec. Jak to nie pomoże to trzeba dalej szukac przyczyny w cewkach. Mialem takie same objawy. Po czy 3 cewki były do wymiany. Mozna to sprawdzic w taki sposob ze je wyciągasz wpinasz świece w cewke podpinasz do świecy mase i gumowa czesc cewki przesuwasz kolo uziemionego elementu np silnika i patrzysz czy gdzieś iskra nie ucieka. Iskra powinna występować tylko na świecy nigdzie indziej.
a u ciebie sprawa sie pogarsza bo uszkodzila sie inna cewka. te cewki sa ogolnie bardzo dobre tylko te gumowe rurki szybko lapia przebica. Niestety. Z tego co sie orientuje ktos kiedys mowil na forum ze mozna same rurki kupic wiec w tej sposob mozna pomniejszyc koszta."
"kolego zacznij jak mówił mechanik od wymiany świec. Jak to nie pomoże to trzeba dalej szukac przyczyny w cewkach. Mialem takie same objawy. Po czy 3 cewki były do wymiany. Mozna to sprawdzic w taki sposob ze je wyciągasz wpinasz świece w cewke podpinasz do świecy mase i gumowa czesc cewki przesuwasz kolo uziemionego elementu np silnika i patrzysz czy gdzieś iskra nie ucieka. Iskra powinna występować tylko na świecy nigdzie indziej.
a u ciebie sprawa sie pogarsza bo uszkodzila sie inna cewka. te cewki sa ogolnie bardzo dobre tylko te gumowe rurki szybko lapia przebica. Niestety. Z tego co sie orientuje ktos kiedys mowil na forum ze mozna same rurki kupic wiec w tej sposob mozna pomniejszyc koszta."
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
B52 jak zwykle pomocny
Znalazłem jeszcze to: http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf
Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.
A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
Znalazłem jeszcze to: http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf
Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.
A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
Na zwykłych Denso też pojeździ, Dylson jeździł na takich i jest okey.zdanek pisze:B52 jak zwykle pomocny
Znalazłem jeszcze to: http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf
Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.
A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
- jak pomogłem to klikaj POMÓGŁ a nie he, he
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
zdanek pisze:No i jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału.
Jeśli go odepnę to silnik po chwili kręcenia powinien normalnie odpalić (jeśli jest uszkodzony) ?
- zgadza się
[ Dodano: 2012-02-03, 00:59 ]
http://allegro.pl/cewka-cewki-zaplonowe ... 64137.html
Pytałeś o cewki ...poszedł kontakt na P.W. a powyżej link z allegro, może podpasują.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Wszystkie cewki pracują poprawnie, nie ma żadnych nalotów ani przebicia.
Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.
Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to
Edit:
To nie ten czujnik Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra
Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
Nigdzie do komputera się nie podłączyłem bo wszędzie zajęte, czekamy do poniedziałku.
Mechanik mówił, że gdyby to był czujnik spalania stukowego to wyrzucił by cheack'a.
A u mnie nic się nie pali.
Elektryk mówi, że może to być wina rozrusznika, bo bierze cały prąd.
Jeszcze doczytałem się, że może to być wina masy, żeby poprowadzić od aku '-' do rozrusznika i skrzyni.
[ Dodano: 2012-02-04, 20:55 ]
I auto pali 18L/100km...
Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.
Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to
Edit:
To nie ten czujnik Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra
Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
Nigdzie do komputera się nie podłączyłem bo wszędzie zajęte, czekamy do poniedziałku.
Mechanik mówił, że gdyby to był czujnik spalania stukowego to wyrzucił by cheack'a.
A u mnie nic się nie pali.
Elektryk mówi, że może to być wina rozrusznika, bo bierze cały prąd.
Jeszcze doczytałem się, że może to być wina masy, żeby poprowadzić od aku '-' do rozrusznika i skrzyni.
[ Dodano: 2012-02-04, 20:55 ]
I auto pali 18L/100km...
Zdanek - właśnie naprawiłem rozrusznik. Auto nagle zaczęło mieć problemy z odpalaniem. Strzelał, prychał, słabo kręcił. Dwa dni jakoś się przemęczyłem, aż w końcu zmieniłem aku (bo już i tak ledwo dychał) i mechanik wyjął rozrusznik. Dwie szczotki niemal był zdarte do zera. Prawie się stopił. Wymiana szczotek i jakieś czary-mary z rozrusznikiem i jestem trzy stówki lżejszy, ale autko pali pięknie.
Ooo dokładnie tak się dzieje, tylko jak jest ciepły to wlasnie odpali, a z samego rana tylko pych.
http://www.youtube.com/watch?v=OIpAaHfsuxU
I widzę w komentarzach, że chodzi o uziemienie maximy, GRZECHu na PW też mi podesłał żeby ją lepiej uziemić.
Tak jutro z rana zrobię, kupię kabel gruby jak 'kciuk' i wszystko uziemię.
Nie pomoże to jadę na komputer i dam rozrusznik do regeneracji.
http://www.youtube.com/watch?v=OIpAaHfsuxU
I widzę w komentarzach, że chodzi o uziemienie maximy, GRZECHu na PW też mi podesłał żeby ją lepiej uziemić.
Tak jutro z rana zrobię, kupię kabel gruby jak 'kciuk' i wszystko uziemię.
Nie pomoże to jadę na komputer i dam rozrusznik do regeneracji.
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Patrz tu:
http://forums.maxima.org/6074815-post1.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... thing.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... ost3906121
[ Dodano: 2012-02-05, 18:32 ]
W jednym z linków w 1szym poście masz 35 osób które naprawiły swoje maximy stosując zestaw uziemiający (grounding kit)
[ Dodano: 2012-02-05, 18:44 ]
Na filmiku który wrzuciłeś słychać charakterystyczne przerwy rozrusznika przy odpalaniu, to właśnie objaw słabej masy.
Pamiętaj podepnij masę do silnika i rozrusznika, opcjonalnie można do skrzyni.
http://forums.maxima.org/6074815-post1.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... thing.html
i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... ost3906121
[ Dodano: 2012-02-05, 18:32 ]
W jednym z linków w 1szym poście masz 35 osób które naprawiły swoje maximy stosując zestaw uziemiający (grounding kit)
[ Dodano: 2012-02-05, 18:44 ]
Na filmiku który wrzuciłeś słychać charakterystyczne przerwy rozrusznika przy odpalaniu, to właśnie objaw słabej masy.
Pamiętaj podepnij masę do silnika i rozrusznika, opcjonalnie można do skrzyni.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Własnie czytałem o tym na maxima.org, własnie te tematy
http://www.mattblehm.com/enginegrounding.htm
http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
http://www.stillen.com/product_files/606360~inst.pdf
Skrzynia:
Silnik:
http://www.cardomain.com/ride/442543/20 ... ma/page-16
A w którym miejscu przykręcić do rozrusznika? Też do śruby która go trzyma?
Kable łączymy szeregowo? Czy każdy od masy?
http://www.mattblehm.com/enginegrounding.htm
http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
http://www.stillen.com/product_files/606360~inst.pdf
Skrzynia:
Silnik:
http://www.cardomain.com/ride/442543/20 ... ma/page-16
A w którym miejscu przykręcić do rozrusznika? Też do śruby która go trzyma?
Kable łączymy szeregowo? Czy każdy od masy?
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 20:10 przez zdanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Podepnij na początek jakoś prowizorycznie 2-3 kable, silnik i rozrusznik. W którymś z linków co dałem opisują dokładnie gdzie przykręcać kable. Postaram się znaleźć
[ Dodano: 2012-02-05, 19:18 ]
Przecież sam znalazłeś :
http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
[ Dodano: 2012-02-05, 19:18 ]
Przecież sam znalazłeś :
http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Czytałem. Szkoda, że już zdjęć już nie maLombardo88 pisze:viewtopic.php?t=6989
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety uziemianie maximy nie pomogło.
Jest coraz gorzej, na holu byłem 200m i dopiero załapał. Jak puszczałem gaz to gasł, jak dawałem gazu to dochodziły najpierw do 2000 i przerywał, później do 2500, i po jakimś czasie (jakby przepalił benzynę) wzrosły obroty i już bez przerywania ale falowały obroty 1000-1200.
I po jakimś czasie wszystko się unormowało.
Niestety w moim mieście nikt maximy nie podłączy pod komputer.
Zamawiam consult'a i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jest coraz gorzej, na holu byłem 200m i dopiero załapał. Jak puszczałem gaz to gasł, jak dawałem gazu to dochodziły najpierw do 2000 i przerywał, później do 2500, i po jakimś czasie (jakby przepalił benzynę) wzrosły obroty i już bez przerywania ale falowały obroty 1000-1200.
I po jakimś czasie wszystko się unormowało.
Niestety w moim mieście nikt maximy nie podłączy pod komputer.
Zamawiam consult'a i zobaczymy co z tego wyjdzie.
W woli ścisłości .....czujnik położenia wału jest na dole a wałków u góry, więc raczej na odpiętym czujniku wałków nie odpali.zdanek pisze: Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.
Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to
Edit:
To nie ten czujnik Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra
Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
Podłącz wszystkie czujniki jak należy, odepnij wtyczkę od czujnika temperatury( niebieski czujnik) Daj znać czy odpalił.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
No i w końcu po ciężkiej przeprawie z pocztą polską doszedł kabel od komprez'a
Kod 34 - czujnik spalania stukowego.
Edit:
Czujnik wymieniony, na kompie nie pokazuje błędu.
Maxima dalej nie odpala na rozrusznik. Sprawdzone wszystkie czujniki w maximie i oporność mają w normie (knock sensor wymieniony, położenia wału, wałka, przy skrzyni biegów)
Z odpiętym czujnikiem temperatury też nie odpala.
Na pych trzeba chwilkę zapchać, następnie jakby przepalała paliwo które ją zalało (podczas próby kręcenia rozrusznikiem) i później dziwnie pracuje. Tak regularnie co 3-4 sekundy pracy silnika jest wstrząs jakby przygasała. Gdy kręcimy rozrusznikiem śmierdzi benzyną, jak odpala to wyrzuca kłęby spalin i niespalonego paliwa. Obrotów ma ok 550-600.
Pomiary:
wtryski - 12 - 14ohm
czujnik wałków - 1530ohm (ale nie wiem czy hitachi czy mitsubishi)
Ref - 530ohm
Knock Sensor - 580 Kohm
skrzynia (mitsubishi) - PINY między 1-2 800ohm, 1-3 1400ohm 2-3 cisza
czujnik temperatury płynu chłodzącego - 0 kohm ?
EGR temperatura - 2Mohm 15'c
throtle positions - 0,7kohm
Kod 34 - czujnik spalania stukowego.
Edit:
Czujnik wymieniony, na kompie nie pokazuje błędu.
Maxima dalej nie odpala na rozrusznik. Sprawdzone wszystkie czujniki w maximie i oporność mają w normie (knock sensor wymieniony, położenia wału, wałka, przy skrzyni biegów)
Z odpiętym czujnikiem temperatury też nie odpala.
Na pych trzeba chwilkę zapchać, następnie jakby przepalała paliwo które ją zalało (podczas próby kręcenia rozrusznikiem) i później dziwnie pracuje. Tak regularnie co 3-4 sekundy pracy silnika jest wstrząs jakby przygasała. Gdy kręcimy rozrusznikiem śmierdzi benzyną, jak odpala to wyrzuca kłęby spalin i niespalonego paliwa. Obrotów ma ok 550-600.
Pomiary:
wtryski - 12 - 14ohm
czujnik wałków - 1530ohm (ale nie wiem czy hitachi czy mitsubishi)
Ref - 530ohm
Knock Sensor - 580 Kohm
skrzynia (mitsubishi) - PINY między 1-2 800ohm, 1-3 1400ohm 2-3 cisza
czujnik temperatury płynu chłodzącego - 0 kohm ?
EGR temperatura - 2Mohm 15'c
throtle positions - 0,7kohm
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
zdanek, w poniedziałek wysyłam "testowy" rozrusznik jestem pewien w 95% że zagada od pierwszego strzała objawy masz identyczne, co kolega
viewtopic.php?t=7219&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=7219&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
MAXIMA zagadała! Odpaliła od pierwszego strzała.
Lombardo88 mam nadzieje, że będziesz na zlocie Musimy wyrównać rachunki
Wina jak podejrzewał, rozrusznik + knock sensor i czujnik temp płynu chłodzącego.
No i przy okazji zaopatrzyłem się w dodatkową masę na maximę
No teraz czas przygotowywać maxi do zlotu
Trzeba się brać jak najszybciej!
Lombardo88 mam nadzieje, że będziesz na zlocie Musimy wyrównać rachunki
Wina jak podejrzewał, rozrusznik + knock sensor i czujnik temp płynu chłodzącego.
No i przy okazji zaopatrzyłem się w dodatkową masę na maximę
No teraz czas przygotowywać maxi do zlotu
Trzeba się brać jak najszybciej!
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa