Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Ciężko odpala, na zimnym dziwnie pracuje

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

[A32] Ciężko odpala, na zimnym dziwnie pracuje

Post autor: zdanek » 2012-02-02, 18:13

Witam

Mój problem pojawił się gdy przyszły mrozy, auto po postoju (ok.8-10h) ciężko odpala, gdy kręcę to tak jakby łapał i znowu nic. Gdy chwilę go kręcę to czuć benzynę (silnik zalewa).
Na pych odpala od razu, a z rozrusznika jak załapie to przepala tą benzynę, ale chodzi tak jakby paliwo spalało się w tłumiku, mniej więcej regularnie słychać "strzał" w tłumiku, jakby chodził na 5garów.

Jak się dobrze rozgrzeje to pali pięknie, od strzała..
Ostatnio zmieniony 2012-03-02, 17:26 przez zdanek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maxima95
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2010-04-04, 18:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maxima95 » 2012-02-02, 21:20

cewki ... świece ... od tego bym zaczął ...
Lato i Zima :)

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-02, 21:50

Świece zamówione. A wytłumacz mi w prostym języku jak sprawdzić te cewki ;-)

Nie mogę znaleźć wątku, gdzie podali jak można próbować reanimować cewkę.
W miejscu przebicia będzie biały nalot?

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

[A32]

Post autor: B 52 » 2012-02-02, 23:19

Znalazłem post :-) , proszę uprzejmie:

"kolego zacznij jak mówił mechanik od wymiany świec. Jak to nie pomoże to trzeba dalej szukac przyczyny w cewkach. Mialem takie same objawy. Po czy 3 cewki były do wymiany. Mozna to sprawdzic w taki sposob ze je wyciągasz wpinasz świece w cewke podpinasz do świecy mase i gumowa czesc cewki przesuwasz kolo uziemionego elementu np silnika i patrzysz czy gdzieś iskra nie ucieka. Iskra powinna występować tylko na świecy nigdzie indziej.

a u ciebie sprawa sie pogarsza bo uszkodzila sie inna cewka. te cewki sa ogolnie bardzo dobre tylko te gumowe rurki szybko lapia przebica. Niestety. Z tego co sie orientuje ktos kiedys mowil na forum ze mozna same rurki kupic wiec w tej sposob mozna pomniejszyc koszta."
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-03, 00:04

B52 jak zwykle pomocny ;)
Znalazłem jeszcze to: http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf

Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.

A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-02-03, 00:06

zdanek pisze:B52 jak zwykle pomocny ;)
Znalazłem jeszcze to: http://www.qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf

Mam wieczór w piątek i całą sobotę na znalezienie usterki.
W sobotę też pojadę na komputer, zobaczymy jakie błędy pokaże.
Może coś z tym czujnikiem od spalania stukowego.

A Panowie zamówiłem zwykłe świece DNSK20TT. Muszą być koniecznie platynowe?
Na zwykłych Denso też pojeździ, Dylson jeździł na takich i jest okey.

- jak pomogłem to klikaj POMÓGŁ a nie he, he
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-03, 00:41

No i jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału.
Jeśli go odepnę to silnik po chwili kręcenia powinien normalnie odpalić (jeśli jest uszkodzony) ?

Do tego wszystkiego na końcu wtryskiwacze?
Strasznie mi go 'zalewa' po kilku kręceniach rozrusznika.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-02-03, 00:43

zdanek pisze:No i jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia wału.
Jeśli go odepnę to silnik po chwili kręcenia powinien normalnie odpalić (jeśli jest uszkodzony) ?

- zgadza się

[ Dodano: 2012-02-03, 00:59 ]
http://allegro.pl/cewka-cewki-zaplonowe ... 64137.html

Pytałeś o cewki ...poszedł kontakt na P.W. a powyżej link z allegro, może podpasują.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-03, 19:13

Wszystkie cewki pracują poprawnie, nie ma żadnych nalotów ani przebicia.

Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.

Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to ;)

Edit:
To nie ten czujnik :-/ Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra :|

Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.

Nigdzie do komputera się nie podłączyłem bo wszędzie zajęte, czekamy do poniedziałku.
Mechanik mówił, że gdyby to był czujnik spalania stukowego to wyrzucił by cheack'a.
A u mnie nic się nie pali.

Elektryk mówi, że może to być wina rozrusznika, bo bierze cały prąd.

Jeszcze doczytałem się, że może to być wina masy, żeby poprowadzić od aku '-' do rozrusznika i skrzyni.

[ Dodano: 2012-02-04, 20:55 ]
I auto pali 18L/100km...

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2012-02-05, 08:42

zdanek ja w marcu tamtego roku miałam podobny problem. Okazało się, że to właśnie rozrusznik. Kolega sprawdził mi jeszcze alternator - jak się okazało trzeba było wymienić szczotki. Od tej pory idealnie za pierwszym razem odpalał.

Awatar użytkownika
tmuranski
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2011-11-15, 11:16
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: tmuranski » 2012-02-05, 16:01

Zdanek - właśnie naprawiłem rozrusznik. Auto nagle zaczęło mieć problemy z odpalaniem. Strzelał, prychał, słabo kręcił. Dwa dni jakoś się przemęczyłem, aż w końcu zmieniłem aku (bo już i tak ledwo dychał) i mechanik wyjął rozrusznik. Dwie szczotki niemal był zdarte do zera. Prawie się stopił. Wymiana szczotek i jakieś czary-mary z rozrusznikiem i jestem trzy stówki lżejszy, ale autko pali pięknie.

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-05, 18:00

Ooo dokładnie tak się dzieje, tylko jak jest ciepły to wlasnie odpali, a z samego rana tylko pych.

http://www.youtube.com/watch?v=OIpAaHfsuxU

I widzę w komentarzach, że chodzi o uziemienie maximy, GRZECHu na PW też mi podesłał żeby ją lepiej uziemić.

Tak jutro z rana zrobię, kupię kabel gruby jak 'kciuk' i wszystko uziemię.

Nie pomoże to jadę na komputer i dam rozrusznik do regeneracji.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-02-05, 18:29

Patrz tu:

http://forums.maxima.org/6074815-post1.html

i tu:

http://forums.maxima.org/4th-generation ... thing.html

i tu:
http://forums.maxima.org/4th-generation ... ost3906121

[ Dodano: 2012-02-05, 18:32 ]
W jednym z linków w 1szym poście masz 35 osób które naprawiły swoje maximy stosując zestaw uziemiający (grounding kit)

[ Dodano: 2012-02-05, 18:44 ]
Na filmiku który wrzuciłeś słychać charakterystyczne przerwy rozrusznika przy odpalaniu, to właśnie objaw słabej masy.

Pamiętaj podepnij masę do silnika i rozrusznika, opcjonalnie można do skrzyni.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-05, 19:10

Własnie czytałem o tym na maxima.org, własnie te tematy ;)

http://www.mattblehm.com/enginegrounding.htm

http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php

http://www.stillen.com/product_files/606360~inst.pdf

Skrzynia:
Obrazek

Silnik:
http://www.cardomain.com/ride/442543/20 ... ma/page-16


A w którym miejscu przykręcić do rozrusznika? Też do śruby która go trzyma?

Kable łączymy szeregowo? Czy każdy od masy?
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 20:10 przez zdanek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-02-05, 19:16

Podepnij na początek jakoś prowizorycznie 2-3 kable, silnik i rozrusznik. W którymś z linków co dałem opisują dokładnie gdzie przykręcać kable. Postaram się znaleźć

[ Dodano: 2012-02-05, 19:18 ]
Przecież sam znalazłeś :

http://www.activetuning.com/products/ni ... lation.php
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-05, 19:30

Rozrusznik na którejś śrubie? Bo nie ma nigdzie tego na zdjęciach.

Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-02-05, 19:56

Chyba tam gdzie łatwiej się dostać, jak masz kanał to od dołu jak nie to pewnie górna.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-02-05, 22:58


Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-05, 23:10

Lombardo88 pisze:viewtopic.php?t=6989
Czytałem. Szkoda, że już zdjęć już nie ma

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-02-06, 05:42

o fak.....zapomniałem, że skasowałem :-/

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-02-06, 13:40

Niestety uziemianie maximy nie pomogło.
Jest coraz gorzej, na holu byłem 200m i dopiero załapał. Jak puszczałem gaz to gasł, jak dawałem gazu to dochodziły najpierw do 2000 i przerywał, później do 2500, i po jakimś czasie (jakby przepalił benzynę) wzrosły obroty i już bez przerywania ale falowały obroty 1000-1200.
I po jakimś czasie wszystko się unormowało.

Niestety w moim mieście nikt maximy nie podłączy pod komputer.
Zamawiam consult'a i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2012-02-06, 15:37

zdanek pisze: Ale jak odpalam silnik i odłączę ten czujnik od wałków rozrządu to silnik chodzi pięknie.
Trzyma ładnie na obrotach, nie ma strzałów, ładnie się wkręca.
Wyciągałem to i jest czysty.

Jutro rano go wyciągnę i przyniosę do domu. Jak się ogrzeje i odpali to chyba będzie to ;)

Edit:
To nie ten czujnik :-/ Rano z rozrusznika nie odpalił, na hol odpalił po przejechaniu metra :|

Edit2:
Czujnik położenia wału też nie, jak go odłączyłem to nie odpala.
W woli ścisłości .....czujnik położenia wału jest na dole a wałków u góry, więc raczej na odpiętym czujniku wałków nie odpali.

Podłącz wszystkie czujniki jak należy, odepnij wtyczkę od czujnika temperatury( niebieski czujnik) Daj znać czy odpalił.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-03-04, 13:45

No i w końcu po ciężkiej przeprawie z pocztą polską doszedł kabel od komprez'a

Kod 34 - czujnik spalania stukowego.

Edit:
Czujnik wymieniony, na kompie nie pokazuje błędu.

Maxima dalej nie odpala na rozrusznik. Sprawdzone wszystkie czujniki w maximie i oporność mają w normie (knock sensor wymieniony, położenia wału, wałka, przy skrzyni biegów)

Z odpiętym czujnikiem temperatury też nie odpala.

Na pych trzeba chwilkę zapchać, następnie jakby przepalała paliwo które ją zalało (podczas próby kręcenia rozrusznikiem) i później dziwnie pracuje. Tak regularnie co 3-4 sekundy pracy silnika jest wstrząs jakby przygasała. Gdy kręcimy rozrusznikiem śmierdzi benzyną, jak odpala to wyrzuca kłęby spalin i niespalonego paliwa. Obrotów ma ok 550-600.

Pomiary:
wtryski - 12 - 14ohm

czujnik wałków - 1530ohm (ale nie wiem czy hitachi czy mitsubishi)

Ref - 530ohm

Knock Sensor - 580 Kohm

skrzynia (mitsubishi) - PINY między 1-2 800ohm, 1-3 1400ohm 2-3 cisza

czujnik temperatury płynu chłodzącego - 0 kohm ?

EGR temperatura - 2Mohm 15'c

throtle positions - 0,7kohm

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-03-04, 17:41

zdanek, w poniedziałek wysyłam "testowy" rozrusznik ;) jestem pewien w 95% że zagada od pierwszego strzała ;) objawy masz identyczne, co kolega
viewtopic.php?t=7219&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-03-04, 18:14

Jak możesz to dorzuć jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego (niebieski).
Albo jak możesz to sprawdz czy jak auto nie było odpalane ma jakąś oporność.
Bo mój chyba jest martwy, pokazuje 0kohm

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-03-04, 18:36

nie mam tego czujnika :-/ kupowałem ten czujnik za 34 zł.

Awatar użytkownika
zdanek
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-02, 20:08
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: zdanek » 2012-03-31, 08:20

MAXIMA zagadała! Odpaliła od pierwszego strzała.

Lombardo88 mam nadzieje, że będziesz na zlocie ;) Musimy wyrównać rachunki :mrgreen:
Wina jak podejrzewał, rozrusznik + knock sensor i czujnik temp płynu chłodzącego.
No i przy okazji zaopatrzyłem się w dodatkową masę na maximę ;)

No teraz czas przygotowywać maxi do zlotu ;)
Trzeba się brać jak najszybciej!

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-03-31, 12:48

:D wczoraj kasę wpłaciłem i już nie mogę nieprzyjechać! :D cieszę się, że mogłem pomóc :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-03-31, 14:48

Szykować furki Panowie, szykować ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”