Strona 1 z 1

[A32] Jak zdemontować licznik?

: 2012-01-27, 22:00
autor: darkdream
Witajcie.

Przyszedł czas na wymiane żaróweczek w liczniku. Czy ktoś z Was demontował licznik? Na co powinnam zwracać uwagę, od czego zacząć :oops: ? Świetnie by było gdyby istniał jakiś tutorial hihi :lol:

Ahh i mam takie techniczne pytanie. Żarówki w liczniku świecą od góry czy od dołu - chciałabym zmienić tarcze zegarów na te tutaj http://moto.allegro.pl/biale-tarcze-zeg ... 68520.html -wzór4, białe i świecąco na niebiesko. Chyba, że ktos z Was już wymieniał na jakieś inne tarcze i mógłby mi polecić gdzie je kupić.

Dzięki wielkie za pomoc :)

: 2012-01-27, 22:07
autor: vixo
darkdream pisze:Ahh i mam takie techniczne pytanie. Żarówki w liczniku świecą od góry czy od dołu
Chyba od tyłu :->

: 2012-01-27, 22:18
autor: darkdream
vixo57 ojj łapiesz mnie za słówka. Miało być od tyłu ale bez skojarzeń :)

: 2012-01-27, 22:29
autor: vixo
[ Dodano: 2012-01-27, 22:29 ]
darkdream pisze:Miało być od tyłu ale bez skojarzeń
Jakie znowu skojarzenia :oops:
Ja osobiście zmieniłem podświetlenie licznika na diodowe niebieskie i było cacy :-D

: 2012-01-27, 22:33
autor: GRZECHu
Tu masz instrukcję:
http://www.youtube.com/watch?v=y2gPoGayVAI

ps: jak dotkniesz wskazówek to będziesz tego żałować (i szukać nowego licznika), chyba że masz cierpliwość , dobry wzrok , dużo czasu i brak drgawek w dłoniach :)

: 2012-01-27, 22:35
autor: vixo
GRZECHu pisze:jak dotkniesz wskazówek to będziesz tego żałować
Popieram słowaGRZECHu,

: 2012-01-27, 22:38
autor: Lombardo88
jak ktoś skojarzeń szuka, to na pewno je znajdzie ... :D sorry za OT :D

: 2012-01-27, 22:42
autor: GRZECHu
O ile pamiętam to coś takiego podpasuje:

http://allegro.pl/zarowka-diodowa-t5-r5 ... 88218.html

(głowy nie dam :P )

: 2012-01-27, 22:50
autor: vixo
Ogolnie wybierając diody to SMD lub zwykłe ze stożkiem. Będą 5W5 T10(takie jak postojówki) albo T5 R5. Lub też jedne i drugie ;-)

: 2012-01-27, 23:24
autor: darkdream
Dzięki chłopaki. A apropo tego poświetlenia czy z tyłu czy z góry to jak w końcu jest :)?

: 2012-01-27, 23:27
autor: vixo
darkdream pisze:Dzięki chłopaki. A apropo tego poświetlenia czy z tyłu czy z góry to jak w końcu jest :)?
Zdecydowanie od tyłu :D
Oczywiście bez skojarzeń :hah:

: 2012-01-27, 23:36
autor: darkdream
ps. jesli nie powinnam dotykac wskazówek to jak mam wymienic tarcze :?: :roll:

: 2012-01-27, 23:52
autor: vixo
darkdream pisze:ps. jesli nie powinnam dotykac wskazówek to jak mam wymienic tarcze :?: :roll:
Oto jest pytanie :cool:
Przetnij tarcze na pół a potem tasmą sklej :hah:
A tak poważnie to trzeba chyba wzkazówki zdjąć ale delikatnie bez nerwów i najważniejsze załozyć potem tak jak były :-P

: 2012-01-27, 23:55
autor: MacGayver
darkdream pisze:ps. jesli nie powinnam dotykac wskazówek to jak mam wymienic tarcze :?: :roll:
I tu jest właśnie ten kłopot. Jeśli nie masz z tym doświadczenia (nawet ktoś kto ma to modli się żeby poszło po jego myśli) to albo daj to komuś kto się podejmie albo odpuść temat. Wielokrotnie to robiłem ale jest to niezwykle delikatne urządzenie. Jak dostaniesz się do licznika i będziesz miała go na wierzchu to zdejmujesz przeźroczystą obudowę. Później demontujesz po kolei wszystkie wskaźniki - prędkościomierz, obrotomierz, temp i paliwo - od tyłu (bez skojarzeń oczywiście :-P ) są śrubki. Odkręcasz je i każdy z nich masz na wierzchu. i tu zaczyna się zabawa. każdy wskaźnik trzeba przełożyć przez słupek i zobaczyć w którym miejscu się zatrzyma by później wsadzić go w to samo miejsce. Ale nie tak prędko z wyjęciem wskaźnika! Jeśli będziesz chciała go od tak wyjąć zniszczysz cały mechanizm który jest w środku - drucik cieńszy od włosa. Między wskaźnikiem, a tarczą ujrzysz ośkę którą musisz unieruchomić by została dokładnie na swoim miejscu, a następnie dopiero wyciągnąć wskaźnik (podważyć np nożem). A później to już z górki ;) odkręcasz tarczkę, przykręcasz drugą i wciskasz wskaźniki na swoje miejsce i przekładasz znowu przez słupki ograniczające. Te czynności powtarzasz jeszcze na 3 tarczach uważając by pot z czoła nie spadł na tarczkę bo jest bardzo wrażliwa na dotyk ;) i inne czynniki.

: 2012-01-28, 00:02
autor: vixo
MacGayver pisze:Wielokrotnie to robiłem ale jest to niezwykle delikatne urządzenie
Kto jak kto ale płeć piękna do obsługi i napraw delikatnych rzeczy, urządzeń idealnie się nadaje:)
Standardowo bez skojarzeń oczywiście :-P

: 2012-01-28, 00:09
autor: GRZECHu
Pamiętaj to co napisał MacGayver, trzeba ten drucik unieruchomić przed ściągnięciem wskazówki.

: 2012-01-28, 09:25
autor: Lombardo88
darkdream, a może założysz od opla Vectry??bardzo ładnie wyglądają i wystarczy tylko wyjąć i włożyć :hah: i tradycyjnie bez skojarzeń :D

[ Dodano: 2012-01-28, 13:39 ]
oczywiście z tą vectrą to żartowałem ;-) a tak serio, to lepiej daj jakiemuś specowi z charakterem zegarmistrza, bo tak jak chłopaki pisali wyżej, to bardzo,bardzo precyzyjna robota.

: 2012-01-29, 19:50
autor: darkdream
aa może ktoś jest z Bytomia i pomógłby mi wyjąć i włożyć tarcze razem ze wskazówkami (oczywiście bez skojarzeń) do maximy hihi?

PS. Czy na pewno żarówki do zegarów to T5 R5? Czy do konsoli - (chodzi o klime) również takie pasują? :roll:

[ Dodano: 2012-02-02, 22:09 ]
hmm no nie mówcie że nikogo nie ma z okolic Bytomia :P Chyba, że komuś nie chce się wychodzić na ten mróz brrr...

[ Dodano: 2012-02-14, 06:35 ]
hmmm może mi ktoś powiedzieć jakie na pewno są te żaróweczki?