Strona 1 z 1
[A32] Otwieranie klapy bagażnika
: 2012-01-17, 18:39
autor: MacGayver
Poniżej dla zainteresowanych przedstawiam jak wygląda aktualnie u mnie otwieranie klapy bagażnika. Standardowo w Maximie A32 klapa uchyla się zaledwie o około 1cm. Po modyfikacjach (groszowych) które zastosowałem klapa uchyla się tak jak w młodszej Maximie A33. Do tej przeróbki potrzebujemy dwie długie sprężyny (na obie strony) o dość małym współczynniku sprężystości tak byśmy nie musieli używać zbyt dużej siły do jej naciągnięcia przy zamykaniu bagażnika (właściwie tak jak oryginalne zamykanie). Zaczepiamy ją z jednej strony o nadwozie tak jak na zdjęciu, a z drugiej o ramię klapy bagażnika tak by była przy otwartej klapie tylko delikatnie naciągnięta. Po zamknięciu klapy sprężyna automatycznie się naciąga by w momencie otwierania jej klapa mogła odskoczyć na odpowiednią wysokość.
Miłej zabawy przy montażu i radości z użytkowania przesyła MacGayver
http://www.youtube.com/watch?v=428S2NuA ... e=youtu.be

: 2012-01-19, 12:30
autor: Wald
No dobre to

Choć skoro ma się już otwierać to mogłaby do końca bo akie coś właściwie niewiele zmienia.
Ale to wystarczy pewnie skrócić te sprężyny.
: 2012-01-19, 12:32
autor: MacGayver
1. wysokość otwierania zależy od rodzaju i długości sprężyny
2. film nakręcony jest ze śniegiem ma klapie, bez śniegu otwiera się wyżej, czasami nawet do końca

: 2012-01-19, 12:49
autor: Wald
Heh, aż poszedłem majstrować

, niestety mam za twardą sprężynę.
: 2012-01-19, 15:05
autor: I@MAXIMA
Szkoda że, nie nagrałeś bez śniegu

: 2012-01-20, 21:25
autor: Lombardo88
ja kiedyś próbowałem dopasować ten elemnet od audi A4. tam jest to świetnie rozwiązane :
http://tablica.pl/oferta/audi-a4-b5-zaw ... D5MgH.html
ale nie kupiłem w końcu tego i się nie przekonałem. byłoby zacnie

z tego co sie przyjrzałem u szwagra, to podobnie jest wszystko wyprofilowane:)
: 2012-01-22, 10:32
autor: meylo
A może zamontować teleskopy jak w przedniej masce.Roboty pewnie trochę więcej

: 2012-01-22, 15:18
autor: Lombardo88
meylo, mi chodziło o wywalenie tych wygiętych profili. tak żeby było ładnie

no bo inżyniery trochę polecieli w ch.... z tym mechanizmem. w fordzie sierra z 90 roku już lepiej jest to rozwiązane...a z teleskopami byłoby prościej moim zdaniem. jeśli komuś nie przeszkadzają te profile, bo teleskop zrobiłby robotę.
: 2012-01-22, 21:34
autor: MacGayver
teleskopy to zawsze fajniejsza sprawa. Jak ogarniesz to chciałbym zobaczyć taki patent i pewnie bym go zastosował

: 2012-01-22, 21:42
autor: Lombardo88
ok:) foto relacje wkleję:) teleskopy od audi właśnie zostały przeze mnie zamówione:) sie przekonamy się czy da radę:)
: 2012-01-22, 22:06
autor: MacGayver
no to czekamy, sprężyny z chęcią pójdą w odstawkę

: 2012-01-23, 16:49
autor: Lombardo88
dziś robiłem wstępne rozpoznanie.powinno się udać. zamierzam zamontować system od audi i go w pełni zsynchronizować, a dopiero potem odkręcić te badziewne profile.mocowania nie powinny kolidować podczas montażu. najbardziej tu chodzi o dopasowanie, tak żeby nic się nie przesunęło,po zmianie. zobaczymy

: 2012-01-23, 22:37
autor: maximastegna
daj znac jak poszlo
: 2012-01-24, 15:19
autor: Wald
Możliwe ze wystarczyłby jeden teleskop od maski przyczepiony tylko do jednego zawiasu, one są bardzo silne. A cale to ustrojstwo z tymi drutami moznaby wywalić. Będę zmieniał niedługo teleskop w masce to spróbuje ten stary przymierzyć do bagażnika.