Strona 1 z 1

[J30] Kiepskie ogrzewanie :(

: 2009-12-18, 23:58
autor: Michalllo
Ma ktoś może pomysł dlaczego moja Maxi J30 kiepsko grzeje ??
Auto nagrzewa się dość szybko ( po około 2-3km) a temperatura powietrza z nadmuchu jest bardzo niska zaledwie letnie :(
Nie zmienia się nic po przejechaniu kilku kilometrów ciągle jest letnie powietrze ma ktoś może pomysł dlaczego tak się dzieje ?

: 2009-12-19, 09:39
autor: GRZECHu
Pewnie coś z nagrzewnicą nie tak, albo przytkana albo źle się "otwiera"

Coś już rozbierałeś sprawdzałeś?


Ściągaj serwisówkę:
http://rapidshare.com/files/315840762/1 ... ma_J30.zip

plik HA.pdf, strona 44 masz opisane diagnozowanie.


EDIT:

Jeszcze powiedz czy masz LPG? Może tak być, że silnik nie jest dogrzany jeśli szybko przełączysz na LPG, od razu ruszasz i masz ogrzewanie na full. Spróbuj po chwili jazdy, jak już się zagrzeje, zatrzymać maxi żeby chłodnica nie miała przewiewu, przełączyć na benzynę (bo chyba wtedy nie ogrzewa reduktora?) i niech pochodzi 3-5 minut na wolnych obrotach bez ogrzewania, żeby się dobrze dogrzał silnik. Po takiej chwili włącz ogrzewanie na full i sprawdź czy jest lepiej.

Nie wiem czy ta śmiała teoria ma sens ale wydaje mi się, że jak ruszysz od razu i dasz ogrzewanie na full to dużo dłużej łapie temperaturę szczególnie jak masz LPG więc masz odczucie że ciągle nie dogrzewa.

: 2009-12-19, 14:30
autor: Michalllo
Dzięki za podpowiedzi i serwisówkę Auto mam na szczęście nieskażone LPG :)
Jak mi się uda ściągnąć serwisówke to sobie popatrzę i pokombinuje:)

: 2009-12-19, 15:14
autor: GRZECHu
Michalllo pisze:Dzięki za podpowiedzi i serwisówkę Auto mam na szczęście nieskażone LPG :)
Jak mi się uda ściągnąć serwisówke to sobie popatrzę i pokombinuje:)
Jak się nie uda to daj znać i wyślę,

: 2009-12-19, 19:34
autor: Michalllo
Jak można prosić to na Michalllo@interia.eu bo mam stałe ip i z rapidshare to raczej nie dam rady ściągnąć :( Przyjmuje maile do 50 MB
Dzięki :)

: 2009-12-20, 10:26
autor: jaca V6
Miałem J30 przez 4 lata i też problem z ogrzewaniem był, jak było na prawde zimno to podczas jazdy prawie w ogóle nie grzała, wskazówka temp spadała prawie na sam dół, ten model chyba tak ma, co nie znaczy ze tak mieć musi, ja nie naprawiłem tego.
Moja miała jeszcze taki kaprys, że ogrzewanie potrafiło sie wyłączyć w ogóle, pamietam jak jechaliśmy na Zlot do Borska, w nocy trzeba było podkręcić ciepło i nagle zaczęła dmuchać zimnym powietrzem, następnego dnia wszystko było już ok

: 2009-12-20, 10:47
autor: Michalllo
Własnie ze u mnie temperaturę silnika trzyma idealnie na środeczku silnik jest dogrzany, a Maxi grzeje jak D**a umarlaka :(

: 2009-12-20, 10:56
autor: jaca V6
Nie wiem gdzie podróżujesz, czy miasto czy trasa, u mnie podczas jazdy w mieście temp była jak mowisz, tyle że słabo grzało ale zimą jak był duży mróz to w trasie wskazówka spadała i zimno jak cholera, musiałem zwolnić żeby troszke złapał ciepła ;) termostat wymieniłem ale nic to nie dało, zasłaniałem chłodnice kartonem, troche pomagało ale niewiele

: 2009-12-21, 09:04
autor: Wald
Jezeli silnik jest nagrzany to ewidentnie nie otwiera sie zawor do nagrzewnicy skoro nie grzeje.

: 2009-12-21, 20:13
autor: Michalllo
Grzeje czyli się otwiera tylko powietrze jest letnie a nie gorące :(

: 2009-12-21, 23:13
autor: GRZECHu
Michalllo pisze:Grzeje czyli się otwiera tylko powietrze jest letnie a nie gorące :(
Czy jak stoisz też tak jest? Czy tylko jak jedziesz?

: 2009-12-21, 23:21
autor: Michalllo
Cały czas tak jest niezmiennie od tego co robię czy jadę czy stoję temperatura silnika ok a temperatura powietrza ogrzanego byle jak :( Jest troszkę lepiej jak jadę na wysokich obrotach na niskich biegach ale niewiele podczas normalnej jazdy jest lipa :( lepiej już chyba "maluchy" grzeją :(

: 2009-12-21, 23:34
autor: Jastrząb
a może nagrzewnica jest zapchana/zabita śmieciami (ale to by słabo wiało) lub szlamu/kamienia/rdzy w niej dużo się zebrało.

: 2009-12-21, 23:38
autor: Michalllo
No biorę tą możliwość pod uwagę i mam zamiar sprawdzić jak się cieplej zrobi ( czyli pewnie jutro pojutrze) Chociaż jak wymieniałem płyn chłodniczy to wszystko było czyściuteńkie płyn był niezabrudzony no ale zobaczymy spróbujemy czas pokaże :)

: 2010-01-27, 17:54
autor: Wald
I co nprawiles to?

Bo ja mam ten sam problem. Silnik nagrzany i lipa, leci lekko cieple, dopiero jak go przygazuje powyzej 2 tysiecy to leci gorace, tak jakby trzebabylo zwiekszyc cisnienie w ukladzie wyzszymi obrotami pompy.
Czy to moze byc cos z nagrzewnica? Poradzcie co robic bo juz mnie to w...wia :-/

: 2010-01-27, 18:39
autor: Jastrząb
Tak to jest zapchana nagrzewnica, ostatnio rozbierałem w 3ech samochodach, objawy to:
-zimno non stop nawet jak silnik się zagrzeje
-po zagrzaniu silnika leci lekkie ciepełko
-po zagrzaniu silnika leci lekkie ciepełko do momentu włączenia nawiewu na max, wtedy znów zimne
-po bardzo długiej trasie leci ciepłe ale nie gorące

Zazwyczaj wygląda to tak że nagrzewnica i tak ma przepływ w górnej części plastiku, zapchane są rurki zazwyczaj szlamem, rdzą i innymi gównami.
Czyszczenie środkami żrącymi nic nie daje, lub bardzo słabe efekty.
Pamiętajmy o kierunku wpływu płynu i wypływu podczas płukania, samo płukanie czasami skutkuje bardzo pozytywnie ale czasami jest zonk i trzeba i tak wymienić nagrzewnicę.

: 2010-01-27, 19:34
autor: Michalllo
Do tej pory nie naprawiłem :( Brak ogrzewanego garażu :(
A do płukania nagrzewnicy to ją wyjmować czy można na zamontowanej ??
A objawy mam takie jak opisałeś dziś jak postałem 2 godziny na odpalonym aucie to nawet zaczęła w miarę grzać :)

: 2010-01-27, 19:50
autor: Jastrząb
No możesz popróbować, ale trzeba uważać aby nie zrobić za dużego ciśnienia bo się może rozszczelnić. Ja miałem wyjęte i bawiłem się w misce, jednak lepiej jest mieć wyjętą bo można trochę wody nalać i machać, takiego szejka zrobić aby gówno całe się ruszyło.
Też zależy jak jest zbudowana, ponieważ w dwóch miałem możliwość odkręcenia pewnej części plastikowej od głównego plastiku i włożenia do środkowych rurek drucika i wzruszyć cały shit.

: 2010-01-27, 21:12
autor: Wald
Ja najpierw odpowietrze uklad, jak to nic nie da to ja wymienie bo juz jak ja zdemontuje to wole wymienic na nowa niz plukac.
Ktos moze wyjmowal nagrzewnice w Maxi i moglby opisac jak sie do tej operacji zabrac?

: 2010-01-27, 21:21
autor: Marcus65
Wald pisze:I co nprawiles to?

Bo ja mam ten sam problem. Silnik nagrzany i lipa, leci lekko cieple, dopiero jak go przygazuje powyzej 2 tysiecy to leci gorace, tak jakby trzebabylo zwiekszyc cisnienie w ukladzie wyzszymi obrotami pompy.
Czy to moze byc cos z nagrzewnica? Poradzcie co robic bo juz mnie to w...wia :-/
Ja tak miałem ostatnio. Okazało się, że płynu w chłodnicy jest tak ledwie symbolicznie. Ale temperatura silnika nie wychodziła powyżej połowy skali, czyli pokazywało normalnie. Uzupełniłem i teraz bucha jak z pieca.

Pozdro
Marcus

: 2010-01-28, 15:13
autor: Wald
Najgorsze ze nie ma zaworu odpowietrzajacego uklad i trzeba stosowac smieszna technike odpowietrzania podnaszac przod samochodu.
Na maxima.org koles mial takie same objawy i u niego to byla wina pompy cieczy. A jezeli nie to to pisza ze albo zapowietrzony uklad albo wina samej nagrzewnicy.