Strona 1 z 1
Problem z hamulcem A32
: 2012-01-06, 13:31
autor: dzik87
Mam taki problem (A32 1998r qx)Parę dni temu (chyba) zapiekl mis się cylinderek co spowodowało starcie klocka!
Klocki wymieniłem lecz felga dalej się grzała...
Przejechałem tak ok 100km myśląc ze się dotrze i ułoży wszystko
Po tym czasie rzeczywiście przestała sie grzać jednak, dziś sprawdzałem i po pierwszych dwóch jazdach (ok 5km) się nie grzała, a potem po ok trasie 3km mocno się nagrzała...
tłoczek wymieniony zacisk oczyszczony itd czy to możne być wina sparciałego przewodu hamulcowego , który to powoduje ze cylinderek dociska (bo auto dobrze hamuje) ale już nie do końca ma sile wrócić?
Czemu raz się grzeje a raz nie?
Ktoś miał może podobny problem?
: 2012-01-06, 13:59
autor: GRZECHu
U mnie się grzało bo było mało klocków i za daleko wychodził tłoczek, po zmianie było lepiej ale i tak zrobiłem cylinderki i uszczelniacze bo miały korozję. Zobacz czy w jarzmie chodzi bez problemu ten cylinderek który odpycha klocek, może tam się syf dostał i z 2giej strony trzyma klocek?
: 2012-01-06, 14:02
autor: dylson
Przod czy tyl? Jedna strona sie grzeje a druga nie? Moze teraz druga strona nie hamuje dlatego tylko jedno kolo sie grzeje. Felga zawsze musi byc ciepla pytanie tylko jak bardzo ciepla jest u ciebie.
odp
: 2012-01-06, 14:42
autor: dzik87
Prawy Tył! grzeje sie tylko własnie te koło reszta w normie! cały układ był ładnie wyczyszczony...
: 2012-01-06, 15:21
autor: dylson
Mozliwe ze reczny trzyma np linka do wymiany.
: 2012-01-06, 15:25
autor: dzik87
Rozumiem powody czemu możne się grzać, ale czemu raz się grzeje a raz w ogolę?
: 2012-01-06, 16:20
autor: GRZECHu
Pewnie niedługo będzie zawsze grzało. Prawy tył najczęściej się psuje, najwięcej syfu łapie. Najlepiej zobacz jak wygląda w środku tłoczek, może być już skorodowany.
: 2012-01-06, 17:07
autor: dzik87
tłoczek wymieniony (50zl) bo stary miał wżery...
: 2012-01-06, 17:23
autor: GRZECHu
Uszczelki tez dawałeś nowe? I jak te tłoczki po 2gie stornie jarzma? chodzą luźno?
: 2012-01-06, 21:33
autor: Szalony
Sprawdź czy po zaciągnięciu ręcznego, zacisk zawsze wraca do końca i nie blokuje koła ..... miałem kiedyś taki problem, że po zwolnieniu ręcznego nie zawsze zacisk wracał. Tłoczek był nowy i chodził miodzio. Sprawdź czy u Ciebie problem nie pojawia się po zwalnianiu ręcznego
odp
: 2012-01-07, 15:58
autor: dzik87
UUffff temat załatwiony profilaktycznie wymieniony weżyk od płynu hamulcowego (podobno od tego trzeba zaczynac naprawy zanim wszystko sie otworzy) i co najwazniejsze dokrecony o pół obrotu tłoczek-czyli schował sie o jakies tam 2mm i na razie odpukać wszystko super! Nic sie nie grzeje!
PS: koszt węzyka 60zl
Re: odp
: 2012-01-07, 20:26
autor: Szalony
dzik87 pisze:UUffff temat załatwiony profilaktycznie wymieniony weżyk od płynu hamulcowego (podobno od tego trzeba zaczynac naprawy zanim wszystko sie otworzy)
Mógłbyś się dokładnie zapytać mechanika( który twierdzi, że naprawy należy zaczynać od wymiany wężyka ) co sparciały wąż ma do blokowania tarczy przez zacisk? Ponieważ w większości sam naprawia swoją Maximę, takie informacje byłyby bardzo przydatne

: 2012-01-07, 20:49
autor: MacGayver
a ja chyba wiem o co chodzi, czy czasem nie ustawiłeś źle tłoczka po jego wciśnięciu? tam są wypustki które muszą być dokładnie na swojej pozycji, mogło Ci go nie odbijasz bo był źle ustawiony, a że mechanik to zauważył to może chciał Cię naciągnąć jeszcze na przewód bo w przewodzie nie widzę sensu, żeby to była jego wina
: 2012-01-08, 16:33
autor: dzik87
Mechanik to kolega wiec nie naciąga

poprzednio tłoczek był dobrze ustawiony (tam sa takie otwory zeby klocek pasował) jednak obróciliśmy jeszcze pół obrotu żeby bardziej się schował(tłoczek sie wkręca a nie wciska..). Co do wężyka to często parcieje i zmniejsza sie jego prześwit co pogarsza przepływ płynu hamulcowego, a co za tym idzie prace tłoczka

To tyle może komuś sie przyda
: 2012-01-09, 00:37
autor: MacGayver
źle się wyraziłem

ale najważniejsze że wiesz o co chodzi

: 2012-01-09, 13:01
autor: maximastegna
zawsze myslalem ze przewod parcieje od zewnatrz a nie od wewnatrz co wiaze sie z tym ze albo jest szczelny albo nie... a nie ze zweza sie jego przekroj.... tez kierdys mialem problem z hamulcami ale to po prostu pekl mi wezyk i plyn uciekal i tyle.
: 2012-01-09, 18:51
autor: Szalony
dzik87 pisze:Co do wężyka to często parcieje i zmniejsza sie jego prześwit co pogarsza przepływ płynu hamulcowego, a co za tym idzie prace tłoczka

To tyle może komuś sie przyda
Jakoś ta teoria do mnie nie przemawia

Latam Maximą już prawie 7 lat i miałem okazję bawić się z hamulcami. To, że wymieniliście sparciały przewód, to chwała Wam za to, jednak nie ma on nic do blokowania koła. Idąc tym tokiem rozumowania, to wypadałoby wymienić również pozostałe rurki do samej pompy.
Co może powodować blokowanie koła opisałem kilka postów niżej.