tmuranski pisze:sprawa ciągnie sięniemiłosiernie, ale też nikt nie wie co mojej maxi dolega tak na prawdę.
Cewki sprawdzone ostatnio na stole. Jedna jest 'niepewna'. Reszta definitywnie dobra. Auto dalej jeździ jak jeździło, czyli ... źle.
Jak na razie podsumowanie:
kupiłem już 3 szt. cewek, przepływkę.
Wymiana/zamiana przepływki nic nie dała, zabawa z cewkami dawała jedno-dwudniowe efekty, po czym auto wracało do dławienia się, nierównej pracy itd. Dzisiaj już wiemy, że cewki są dobre, więc nie ma co ich więcej męczyć. Przepływka ląduje w kartoniku, bo może kiedyś się przyda. Odłączenie stukacza nie wpłynęło na pracę silnika. Na spalanie - co ciekawe- również. Auto z nim, czy bez niego pali 13-15 l. gazu w mieście, 10-11 w trasie.
Ciekawe jest, że jednego dnia silnik pracuje równo, a innego (dziś na przykład) kicha i prycha. To chyba eliminuje już przepływomierz, bo z tego, co mi niektózy koledzy powiedzieli/napisali to jest to sprawa zero-jedynkowa, przepływka albo pracuje, albo leży i nie może silnik przez jakiś czas pracować normalnie....
Ja już kurcze nic nie rozumiem....
Tutaj masz jak sprawdzić czujnik spalania stukowego jak pewien nie jesteś:
Testowanie czujnika spalania stukowego (KS): - KS musi być sprawdzona za pomocą cyfrowego omomierza. Analogowe omomierzy może spowodować uszkodzenie pojazdu.
1) Podnieść pokrywę. Zobacz silnik od kierowcy błotnika. Spójrz w głębokiej dolinie pomiędzy cylindrem banków i poniżej kolektora dolotowego. Zidentyfikuj KS jako czarny element przymocowany do bloku przez jedną śrubą pionowej. Uprząż drut owinięty w czarny prowadzi do siebie, z doliny. To KS sub-uprząż.
2) Wykonaj KS sub-uprząż do jego najbliższego gniazda. Jest to złącze F121. Znajduje się w pobliżu prawym górnym rogu pokrywy zaworów banku przodu silnika, patrząc od przodu samochodu.
3) Odłącz F121. Musisz zrobić "nacisnąć zatrzask i Wiggle pull", aby odłączyć go. F121 ma tylko dwie pineski; jeśli widzisz więcej niż dwie pineski, masz złe złącza. Korzystania z cyfrowego omomierza przystosowany do pomiaru ponad 10 Megohms. Chcesz zmierzyć szpilki F121, a nie gniazd złącza dopasowywania. Zmierzyć opór pomiędzy dobrą ziemią (np. zacisku ujemnego) i PIN # 2 złącza F121. W moim samochodzie jest to najwyższy z dwóch kołków, jeden najbliżej przodu samochodu. Specyfikacja fabryczne to 500 - 620 Kohms.
Więcej na temat strasznych KS: Knock Rozpoznanie czujnika, testowania i instalacji
Raz na zawsze, zły czujnik spalania stukowego NIE wycieczka światło sprawdzić silnik. Należy wyodrębnić kody z ECU aby określić, czy czujnik jest (potencjalnie) zły (kod 0304). Kilka innych wskazówek co do złej KS: biedny przyspieszenie poniżej 3000 RPM (byłam zmęczona pozostania w tyle pod światłami stopu przez wychowania obywatelskiego Honda) i zmniejsza zużycie paliwa.
Jeśli nie posiadasz podręcznika Haynes lub Chilton, zdobyć. Poza informacją, jak wyodrębnić kody i zlokalizuj KS istnieje Wiele przydatnych informacji dla zrób to yourselfer. Jestem bardzo tanie, ale ten teren warto wydawać 20 dolarów lub tak (kupiłem kopalni poza serwisem eBay za 10 dolarów wysłane).
ECU znajduje się za konsoli środkowej po stronie kierowcy. Jest ona dostępna poprzez usunięcie plastikowy panel pokrywy tuż obok pedału gazu. ECU jest metalowe pudełko ze śrubą po stronie objętej kawałkiem taśmy. Peal taśmę, aby dostać się na śruby. Z zapłonem w pozycję "ON", obrócić śrubę aż w prawo, przytrzymaj przez co najmniej 2 sekundy, włącz go przez całą drogę w lewo. Twój CEL będzie teraz migać się żadnych kodów zapisanych w ECU. Kody są dwucyfrowych liczb. Pierwszy numer jest sygnalizowany przez długie błyski, nie będzie dwóch sekund przerwy, a drugi numer będzie wskazany przez serię krótkich błysków. Długo długo długo przerwa-krótki-krótki-krótki-krótki = 0304 (KS wina). Nie może być więcej niż 1 kodu w ECU, będą błysnęła sekwencyjnie i cała sekwencja powtórzy. Aby usunąć kody z ECU, wykonaj następujące czynności: zgodnie ze wskazówkami zegara, przytrzymaj lewo, przytrzymaj lewo, przytrzymaj lewo.
Dobre KS zmierzy ~~~HEAD=dobj 550 k-ohm Rezystancja między lewą pin KS a masą. Możesz sprawdzić odporność bez usuwania KS wykonując wiązkę do złącza. Złącze ma dwie szpilki, tylko jeden z nich haki do KS, więc spróbuj je oba. Akt kolosalny na KS z kluczem może (tymczasowo) uruchomić go ponownie pracy, więc sprawdzanie KS po usunięciu nie może dać zły odczyt to podejrzewać. Podpowiedź: złącze nie jest zielony jeden najbliżej KS że staje na drodze trzymać rękę do jamy silnika (1995-1996 modele - prawdopodobnie 1995-1999). Prawidłowe złącze jest kilka centymetrów bliżej przodu samochodu. Ciepła ekranowany przewód prowadzi na dno
to i tam są dwa przewody wychodzą na szczyt, jeden jasny i jeden czarny.
Niski koszt czujników inhibitory źródeł: sprzedawca pobiera ci 160 dolarów lub tak dla czujnika. Kupiłem Nissan czujnik OEM poza serwisem eBay za 90 dolarów wysłane. Widziałem je już za 80 dolarów i rutynowo do 100 dolarów - 110 dolarów.
Szukaj zarówno "Maxima zapukać" i "Nissan pukać", aby upewnić się uzyskać wszystkie możliwe mecze. Możesz dostać czujników Bosch do 115 dolarów wysłane z
http://www.nissanpartstore.com .... html
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...