Strona 1 z 2

[A32] Trwałość śilnika w maximie.

: 2009-12-13, 00:21
autor: GRZECHu
Po 200 000 (licznikowych i mam nadzieję - jak każdy - że to prawdziwy przebieg) postanowiłem uporać się z braniem oleju przez moją maximę. Miała być tylko wymiana uszczelniaczy i przegląd głowicy (zaworów) ale koszt wyciągania góry jest dość spory więc postanowiłem wymienić trochę więcej czyli rozrząd, pompę, pierścienie, panewki....

Ja przejechałem 70 000 na LPG, poprzedni właściciel z dokumentów które posiadam zrobił 30-40 tyś więc auto zrobiło minimum 100 000 km na LPG. W tym ostatnie 100 000 na jednych świecach.

Jak się okazało, zużycia silnika praktycznie nie było, uszczelniacze były powodem brania oleju, gniazda zaworowe wystarczyło delikatnie oczyścić i wyregulować zawory. Mechanik sam był zdziwiony że nie zastał nagaru od LPG i powypalanych zaworów. Jedyne co nosiło widoczne gołym okiem ślady zużycia był ślizgacz łańcuch rozrządu, miał 0.5mm wytarcia, pozostałe 2 ślizgacze były bez wytarć (nie przenoszą takiej siły jak ten duży)

Pewnie Was zastanawia koszt tej imprezy... tu nikogo chyba nie zdziwie, miało być fajnie a wyszło jak zawsze, chciałem żeby to było dobrze zrobione więc brałem możliwie najlepsze części np pompa wody była za 60zł a oryginalna nissana 166zł:

- Pierścienie 380zł
- Uszczelka głowicy 177zł x 2
- uszczelka pokrywy zaworów 30zł (jeden się nie da kupić więc zrobili na pastę - nawet jak w katalogach mają dobra uszczelkę to po otrzymaniu paczki okazuje się że to zła)
- uszczelniacze zaworowe 8,5zł x 24 (najtańsze są po 2zł)
- pompa wody 166zł
- łańcuchy rozrządu 60 + 100 +100
- ślizg łańcucha 300zł
- świece 350zł
- planowanie głowicy + płytyki regulacyjne ...
do tego dochodzą nowe płyny, filtry, pasty uszczelniające i robocizna


A tu parę fotek.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2009-12-13, 09:38
autor: smolis
Grzechu, czy czujesz różnice po remoncie ?

Osobiście wczoraj byłem na diagnostyce silnika, odczyty jak w nowym aucie (mimo, że 100k km przejechane na gazie).

: 2009-12-13, 10:21
autor: piter2323
Grzechu mogłbys napisac calkowity koszt wraz z robocizna ?

: 2009-12-13, 10:54
autor: GRZECHu
smolis pisze:Grzechu, czy czujesz różnice po remoncie ?

Osobiście wczoraj byłem na diagnostyce silnika, odczyty jak w nowym aucie (mimo, że 100k km przejechane na gazie).
Chcę pojechać na hamownie w tym tyg. Bo różnicę czuje ale to pewnie placebo.

Co jest pewne, zrobiłem 1000 km od remontu, wymiana oleju była po 500km. ( Pierwsze 1000 tylko na PB ) I poziom stoi w tym samym miejscu przez te 500km. Wcześniej już bym wyrazie widział ubytek, średnio pół skali bagnetu mi znikało po takiej trasie.

: 2009-12-13, 17:14
autor: Michalllo
Sorki ale jakim cudem maxima po 200tyś km brała Ci olej ja mam starsze auto przebieg około 300 i po wymianie oleju po przejechaniu około 6tyś nie widzę na bagnecie ubytku oleju (ps.poprzednia maxi która jest na części też oleju mi nie brała a przebieg miała około 400kkm)

: 2009-12-13, 17:23
autor: GRZECHu
Michalllo pisze:Sorki ale jakim cudem maxima po 200tyś km brała Ci olej ja mam starsze auto przebieg około 300 i po wymianie oleju po przejechaniu około 6tyś nie widzę na bagnecie ubytku oleju (ps.poprzednia maxi która jest na części też oleju mi nie brała a przebieg miała około 400kkm)
Remont był właśnie, żeby to sprawdzić, bałem się, że coś jest nie tak w środku, ale wsio było cacy. Mechanik stawia na szybsze zużywanie się uszczelniaczy zaworowych przez słabą instalacje LPG jaka poprzedni właściciel miał.

Kogo nie zapytałem to mnie tylko straszył, że 1L na 1000km to już za dużo i że coś nie tak w silniku... nawet coobcio, więc zdecydowałem się zrobić.

: 2009-12-13, 17:38
autor: Michalllo
A to rozumiem teraz :) Bo już myślałem że to auto straciło na jakości

: 2009-12-13, 18:52
autor: GRZECHu
Michalllo pisze:A to rozumiem teraz :) Bo już myślałem że to auto straciło na jakości
Moc trzymała, 200KM na hamownie na zlocie wypluło, to jedyne co mnie pocieszało :)

: 2010-01-05, 13:15
autor: Lombardo88
więc ile robocizna Cię kosztowała?:)

: 2010-01-05, 22:47
autor: herson
Stawiam na 3,5k :D

: 2010-01-05, 23:11
autor: GRZECHu
herson pisze:Stawiam na 3,5k :D
Licząc na szybko i mało dokładnie, łańcuchy 400zł, ślizg 700zł, uszczelniacze 900zł, uszczelki głowicy 1250zł, pompa 1420zł, świece 1700zł, głowica 2050zł panewki...+ do tego dochodzą nowe płyny (2x olej, klima, chłodnica, wspomaganie...), filtry, pasty uszczelniające i parę rzeczy o których zapomniałem no i robocizna ~4k.

Można zrobić taniej, ja chciałem spać spokojnie i nie żałować za pól roku że zostawiłem duperelkę za 80zł.

: 2010-01-06, 11:50
autor: Lombardo88
~4 k to dużo...ale śpisz spokojnie :-) ja wolałbym silnik zmienić.
http://moto.allegro.pl/item861680593_si ... zynia.html
czy w ogóle opłaca się robić przekładki tego typu???oczywiście mam na myśli pojazd taki jak ten, gdzie można odpalić i się przejechać. To jest tylko przykładowa aukcja, więc proszę się nie sugerować ;-)

: 2010-01-06, 12:41
autor: Michalllo
Tak ale zmieniając silnik jaką masz gwarancje ze za 2 miesiące nie bedziesz musiał robić takiego samego remontu? Nie prześwietlisz dokładnie wszystkiego

: 2011-06-08, 17:46
autor: johny_fellow
Podpinam się pod temat. Może trochę odbiegnę, ale nie ma sensu zakładać nowego.

Jak już większość z Was wie, kupiłem MAXI z uszkodzonym silnikiem.
Rozważam możliwość remontu lub wymiany obecnego silnika.
Pytanie brzmi - czy VQ30DE jest taki sam w wersji QX i USA?
Mam na myśli konkretnie tą motorownię:
http://allegro.pl/silnik-uzywany-3-0-3- ... 43802.html

Czekam na numer VIN samochodu, z którego silnik został wymontowany.

: 2011-06-08, 18:00
autor: Szalony
Silniki z A33 QX i US nie sa niestety identyczne( inne wałki w głowicach-lepsze w wersji US :) )........ VQ30DEK. QX ma 200KM a wersja US 222KM........ może się okazać, że po założeniu motorowni, komputer będzie źle sterował zapłonem i wtryskami( oczywiście to tylko przypuszczenia) na czasy wtrysków receptą byłby zapewne Ecumaster z zapłonem też nie powinno być chyba problemów w A33 nie jest on chyba na ROM tak jak w A32. Ryzyko pewnie istnieje i musisz sam podjąć decyzję czy warto dla tych 20KM :-)

: 2011-06-08, 18:30
autor: dylson
Szalony pisze:komputer będzie źle sterował zapłonem i wtryskami
Chodzi ci o to, ze silnik us potrzebuje zaplonu w innym momencie jak qx czy bardziej o to, ze znaki na kole pasowym/zamachowym sa w innych miejscach?

: 2011-06-08, 18:34
autor: johny_fellow
Szalony pisze:QX ma 200KM a wersja US 222KM
To zachęca :mrgreen:
Szalony pisze:może się okazać, że po założeniu motorowni, komputer będzie źle sterował zapłonem i wtryskami( oczywiście to tylko przypuszczenia)
A to sprowadza na ziemię...
Szalony pisze:zapłonem też nie powinno być chyba problemów w A33 nie jest on chyba na ROM tak jak w A32
Co to ten zapłon na ROM? Nie wiem co to znaczy.

A może zakupić też kompa od wersji USA?

: 2011-06-08, 18:40
autor: Lombardo88
Szalony pisze: Ryzyko pewnie istnieje i musisz sam podjąć decyzję czy warto dla tych 20KM :-)
które możesz odzyskać poprzez zamontowane sportowego dolotu=>wydechu:) kto nie ryzykuje, ten nie ma...czasami kłopotów :-P

[ Dodano: 2011-06-08, 19:41 ]
komputer do manuala z wiązką nie do kupienia w RP jest raczej.

: 2011-06-08, 20:33
autor: GRZECHu
johny_fellow - jak chcesz się bawić to wrzucaj vq35de, dostęp chyba dużo łatwiejszy jak do vq30dek, mocy dużo więcej, pełno opisów na maxima.org jak zrobić swapa

- jak chcesz mieć niezawodne auto, trzymające obroty, nie chcesz się scigać nie chcesz szukać czego brakuje....to zrób remont tego, będziesz wiedział co masz i będziesz spał spokojnie , zawsze możesz do tych 220KM dociągnąć niedużym kosztem.

: 2011-06-08, 21:28
autor: johny_fellow
Właśnie, że nie mam ciśnienia na podniesienie mocy, wyścigi etc. Te 200KM w serii wystarczy mi w zupełności.
Pytam o VQ30DEK ponieważ znalazłem taki na allegro za rozsądne pieniądze.
Jest też jeden motor taki jak u mnie.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1618742215
Tyle, że sprzedawca pisze, że od 5 lat stoi w magazynie. Podobno jest zalany olejem i jest z nim wszystko OK, ale te 5 lat nieco mnie przeraża.

Poprosiłem też jedną osobę z mojego miasta, która ściąga sporo części na zamówienie żeby rozejrzała się za takim silniczkiem. W piątek będę miał info co i jak.
GRZECHu pisze:to zrób remont tego, będziesz wiedział co masz i będziesz spał spokojnie
Tyle, że nie wiadomo czy remont będzie opłacalny. Dlatego noszę się zamiarem zmiany całego silnika.

: 2011-06-08, 21:32
autor: Michalllo
Jak silnik stał 5 lat to go sobie odpuść musiał by być w idealnym magazynie żeby nie złapał wilgoci a wiadomo co się dzieje na gładziach cylindrów ( i nie tylko) przy odrobinie wilgoci :(

: 2011-06-08, 21:39
autor: GRZECHu
johny_fellow pisze: Tyle, że nie wiadomo czy remont będzie opłacalny.
A czy kiedyś jakiś remont był opłacalny? Będziesz spał spokojnie, dlatego kupiłeś tańsza furę. Kupisz na allegro minę i jak za pół roku będzie olej brał jak tarpan z przyczepą to będziesz płakał.

: 2011-06-08, 21:50
autor: Michalllo
GRZECHu, Dobrze gada (pisze) :D
kupując silnik na allegro kupujesz kota w worku

: 2011-06-08, 23:00
autor: Szalony
dylson pisze: Chodzi ci o to, ze silnik us potrzebuje zaplonu w innym momencie jak qx czy bardziej o to, ze znaki na kole pasowym/zamachowym sa w innych miejscach?
Teraz to ja już sam nie jestem pewien, może te silniki są takie same :roll:
W sumie jak by spojrzeć to A32 QX czy US ma podawane takie same dane katalogowe, a przecież QX ma zmienną długość kolektora która na pewno pare koni i Nm daje.

Johny....zapodaj jakieś nagranie jak słychać to stukanie!!!

: 2011-06-09, 07:09
autor: johny_fellow
Zobaczę co jutro powie mi osoba z mojego miasta, ściągająca części na zamówienie. Wiem, że u Niego większość takich elementów jest w miarę świeża i hula bezproblemowo.
Jak nic nie będzie to pewnie zrobię remont.
Szalony pisze:Johny....zapodaj jakieś nagranie jak słychać to stukanie!!!
Postaram się coś jutro nakręcić.

: 2011-06-09, 09:19
autor: rabbit79
Bardzo ciekawe ceny i niezla jakosc czesci maja w firmie www.geparts.pl .
Jak bys cos potrzebowal to daj znac od ceny w katalogu online moge zalatwic Ci jakiej 35-40% rabatu :-)

: 2011-06-09, 10:09
autor: johny_fellow
Tak sobie z ciekawości przeglądałem ebaya USA, i tam wskazują, że silniki z MAXI lub I30 z USA pasują do innych maszynek, w których VIN ma literę C na 4 pozycji. Moja właśnie ma C na 4 pozycji.
Przykładowa aukcja:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-NISSA ... ccessories

Może porozmawiam jeszcze z miejscowym byłym ASO. Jest tam kumaty chłopak, który sporo wie i może też mi coś podrzuci.

Znalazłem tez na ebayu VIN I30 i porównywałem różne elementy w ruskim katalogu części po VIN. Wychodzi na to, że wg numerów większość elementów jest identyczna np. tłoki, przepływomierz, podobno komputer też, uszczelniacz wału etc.

: 2011-06-09, 13:48
autor: dylson
W silniku us sa chyba tylko inne walki wiec powinno wszystko dzialac poprawnie z twoja elektryka.

: 2011-06-09, 17:01
autor: johny_fellow
Dostałem też foto jakiejś tabliczki, od sprzedającego ten silnik z USA.
Wg tej fotki jest to VQ30(DE)
Obrazek

: 2011-06-09, 19:13
autor: dylson
johny_fellow pisze:Wg tej fotki jest to VQ30(DE)
To jest tak jak z SR20, mimo tego, ze jest SR20DE, De, DEH to na tabliczkach zapewne bedzie po prostu SR20DE\(DE).