Strona 1 z 3

[A33] regeneracja zacisków tył

: 2011-07-04, 08:39
autor: Tomek
Witam,
czy ktoś z Was sam naprawiał zaciski w A33. Zależy mi na informacji czy są jakieś problemy z wyjęciem, włożeniem tłoczka w zacisk? Mam problem z opornie chodzącymi tłoczkami, przez co hamulec mi nie odpuszcza i jeżdźę jakby na wciśniętym hamulcu. Przy okazji słychać z kół odgłos podobny do "bicia" tarczy. Klocki zyżyte są równo z obu stron tarczy.
Zastanawiam się czy wystarczy kupić reperaturki czy to coś poważniejszego...


pozdrawiam

: 2011-07-04, 09:41
autor: Szalony
Tak czy siak, musisz wyciągnąć tłoczki i zobaczyć czy nie mocno skorodowane. Zestawy naprawcze możesz sobie kupić, bo ich wymiana będzie raczej konieczna, natomiast stan tłoczków trzeba ocenić po wyciągnięciu. Koszt tłoczków około 30zł/szt.
Problemów z założeniem tłoczka nie będziesz miał, jedyne to musisz pamiętać, że tylne zaciski się wkręca a nie wciska :)

: 2011-07-04, 12:21
autor: Tomek
wkręcić można ręcznie, czy potrzebny jakiś przyrząd? czy na wyjętym tłoczku widać w którą stronę kręcić? przepraszam za pytania ale z wkręcanymi nie miałem do czynienia...:)

: 2011-07-04, 13:58
autor: Szalony
Jeśli dobrze oczyścisz tłoczki( ewentualnie dasz nowe) i przesmarujesz pastą do tłoczków hamulcowych, to bez problemów je wkręcisz, specjalnym przyrządem, który łatwo samemu zrobić, bądź możesz wykorzystać do tego celu klucz do szlifierki kątowej ;-) Wkręcasz w prawą stronę !

: 2011-07-05, 08:17
autor: MAXI
Przy tylnych zaciskach jest trochę zabawy z wymianą uszczelnień hamulca ręcznego, ale jeżeli ręczny Ci dobrze działa to nie mususz tego ruszać.

: 2011-07-26, 02:10
autor: Auq
Panowie, a czy przypadkiem nie stoją szpilki w jarzmie klocków, bo to raczej częsta przypadłość w maxiach i parę razy sam już to przerabiałem. Z opisu Tomka wynika że raczej to właśnie te prowadnice stoją.
Tomek, Sprawdź czy nie masz uwalonych gum przy cylinderkach, jak nie zostaw tłoczki w spokoju i zdemontuj jarzmo (przekręcone od wewnątrz na dwie śruby). Sprawdź czy szpilki w jarzmie chodzą luźno i czy gumki nie są zwalone od nich.
Jak będą ciężko się cofać wyjmij je, zdejmij gumki, oczyść szczotką drucianą podobny zabieg z jarzmem. Jeśli szpilki mają mocne wżery wymień je (są dostępne na rynku) lub wrzuć np. na tokarke/wiertarke i oczyść papierem ściernym. Całość poskładaj na smar do prowadnic zacisków hamulcowych (mała tubka 5ml w motoryzacyjnym za 5-7PLN, w IC za 4PLN ). Nie stosuj innych smarów(miedzianych silikonowych, itd) bo problem wróci za pare tysiący km. Jakbyś nie wiedział co i jak pisz na priva, powodzenia

: 2011-08-08, 08:25
autor: Tomek
witam ponownie,
rozebrałem zaciski i winne są tłoczki... Pod gumką osłaniającą tłoczek nie było ani grama smaru, powierzchnia tłoczka ze sporymi wżerami. Po wypchnięciu tłoczka o około 1.5 cm miałem spory problem, żeby go potem wcisnąć, musiałem sobie zrobicz przyrząd, zeby go wcisnąc, - padaka! Jarzmo na prowadnicach porusza się ok.
Pytanie: gdzie mogę kupić tłoczki fi 38mm?

: 2011-08-08, 09:09
autor: Szalony
Tomek pisze: Pytanie: gdzie mogę kupić tłoczki fi 38mm?
Ja wziąłem na wzór stary tłoczek i na miejscu dopasowałem w sklepie z częściami.

: 2011-08-08, 10:19
autor: bonzo

: 2011-08-08, 10:23
autor: Auq
Spróbuj w firmie Inter Team, ewentualnie poproś kolegę B 52 czy nie znalazł by co. 3 lata temu po długich poszukiwaniach właśnie w http://www.inter-team.com.pl/ znalazłem prowadnice.

Powodzenia

P.S. kto pomoże mi zdobyć tarcze przednie 40206-AL500 (40206-9Y000), wymiary:
grubość 24mm, średnica 296mm, wysokość: 49,2mm, otwór centrujący 68mm, pięć otworów

: 2011-08-08, 13:47
autor: Szalony
do czego te tarcze? robisz jakiś swap zacisków w swojej Maxi?

: 2011-08-08, 15:44
autor: dylson
Tomek pisze:musiałem sobie zrobicz przyrząd, zeby go wcisnąc
Mowi caiagle o tylnych zaciskach? Ich sie nie wciska tylko wkreca.

: 2011-08-08, 16:58
autor: B 52
http://www.carix.pl/
Powołaj się na nasz klub, dostaniesz zniżkę i Ci prześlą. Poproś o smar do tłoczków - dostaniesz gratis.

Już kilku osobą tam załatwiałem.
Polecam

: 2011-08-08, 17:31
autor: Auq
Szalony, nie, żaden swap, to są seryjne tarcze do moje a33 USA VQ35DE. Moje już się kończą. Gdzieś na stronkach z częściami wyczytałem, że crossują się z tarczami do GT-R R34 (to całkiem możliwe, bo brzytwy są niezłe, a i jak w IC katalogu grzebałem, to tylko brembo i oem był w ofercie).
Nie chciałbym śmiecić na tym temacie, także jakby ktoś miał pomysł jak je załatwić proszę na priva.

[ Dodano: 2011-08-08, 18:37 ]
P.S.
Korekta, jeszcze BOSH je produkuje

: 2011-08-08, 18:13
autor: B 52
Koszt tarcz hamulcowych przednich to 511,26 zł brutto za 1szt. Czas oczekiwania powyżej 1 miesiąca.
Dostęp z ASO.

[ Dodano: 2011-08-25, 22:46 ]
Jak coś to mogę zapytać z innego źródła o cenę hebli.

: 2011-11-11, 10:57
autor: johny_fellow
Mam problem z jednym tylnym zaciskiem. Jest na tyle duży, że mechanik kazał mi poszukać całego nowego zacisku. Prowadnice są OK, ale reszta kiepsko.
Czy zacisk od A33US będzie pasował do A33QX?
Na allegro znalazłem tylko od A33US...

: 2011-11-11, 11:58
autor: dylson
Mysle, ze nawet od a32 podejdzie, jutro bede w pracy to sprawdze czy tarcze i klocki sa takie same.

: 2011-11-12, 22:35
autor: GRZECHu
Tak, pasują z A32 do A33, (po numerze części tak mi powiedzieli w ASO) podobno jakaś primka też ma takie same.

: 2011-11-12, 22:44
autor: bonzo

: 2011-11-13, 10:12
autor: johny_fellow
Tak się zastanawiam czy są jakieś różnice, bo z katalogu, który pokazał bonzo, wynika że u mnie są takie:
http://nissan4u.com/parts/info/440013Y500/
lub takie:
http://nissan4u.com/parts/info/440013Y501/
Pewnie to to samo, tylko numerem się różni.

A to ogólnie o zacisku z tyłu:
http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca3 ... tration_2/

Mam MAXI A33 z 10.2000 r. i słyszałem, a nawet się to potwierdziło, że właśnie z tymi produkowanymi do 10.2000 r. jest sporo różnych małych problemów z dostępnością niektórych części. Różnią się np. amortyzatorami, sprzęgłem i cholera wie czym jeszcze.

Postaram się jeszcze sprawdzić numer na samym zacisku. Może coś się uda wypatrzeć.

: 2011-11-13, 10:21
autor: dylson
Niestety katalogi jesli chodzi o maximy nie sa zbytnio dokladne. Elektroniczny katalog laubera podaje numer zacisku do a32 a do a33 juz nie. Klocki i tarcze sa takie same w obu autach.
bonzo napisał/a:
pasują ale do 2001 rok

Jesli stronka sie nie myli to zapewne pasuja z a32 3.0 do a33 3.0 w 3.5 juz jest pewnie inny system hamulcowy.

Lauber podaje numer oryginalu w a32 44011-31U10 i 44011-31U13 dla lewego tylu oraz 44001-31U10 i 44001-31U13 dla prawego tylu.

: 2011-11-13, 10:25
autor: bonzo
Teoretycznie może byc tak że same bebechy w zacisku będą takie same ale sposób mocowania i podejścia do linek i przewodów może byc inne

: 2011-11-16, 15:22
autor: Tomek
dylson pisze:
Tomek pisze:musiałem sobie zrobicz przyrząd, zeby go wcisnąc
Mowi caiagle o tylnych zaciskach? Ich sie nie wciska tylko wkreca.
Witam,
Dylson jak najbardziej ma rację. Tłoczki z tyłu się wkręca - tego nie dopisałem... Problem zakończyłem oddaniem zacisków do regeneracji, bo tłoczki stały na dębowo. Za 400 pln mam zregnerowane zaciski: nowe tłoczki, reperatury, wypiaskowane i polakierowane zaciski. W końcu mam z tyłu hamulce :)
pozdrawiam

: 2011-11-16, 22:55
autor: GRZECHu
Tomek pisze: Za 400 pln mam zregnerowane zaciski

Tanio nie było. U mnie po remoncie tyłu ABS przestał się co chwile włączać, teraz mogę załadowaną maximą ostro zahamować, wcześniej szczyt możliwości to takie sobie zwalnianie.

: 2011-12-06, 21:42
autor: johny_fellow
Dzisiaj majster miał zrobić zacisk, ale powiedział mi, że muszę szukać tłoczka w ASO, lub całego zacisku.
Powiedział mi, że tłoczek ma jakąś samoregulację do ręcznego, i niestety nie występują takie w zamiennikach.
Ktoś może potwierdzić, lub zaprzeczyć?

: 2011-12-06, 21:56
autor: bonzo
Raczej ma rację, jeśli tłoczek masz z orany to środek się przekłada
no chyba że w środku wszystko poleciało bo np jakiś baran go wciskał zamiast wkręcać :mrgreen: to cały zacisk
niech ten Twój majster pomierzy ten tłoczek

: 2011-12-06, 21:58
autor: johny_fellow
niech ten Twój majster pomierzy ten tłoczek
Chciałbym, ale są na nim spore wżery rudej, i boi się, że jak go rozłoży, to później może cieknąć.

: 2011-12-06, 22:01
autor: bonzo
no to uj jak tu tłoczka szukać :-?

: 2011-12-06, 22:14
autor: B 52
johny_fellow pisze:
niech ten Twój majster pomierzy ten tłoczek
Chciałbym, ale są na nim spore wżery rudej, i boi się, że jak go rozłoży, to później może cieknąć.
http://www.carix.pl/
Powołaj się na nasz klub, dostaniesz zniżkę i Ci prześlą. Poproś o smar do tłoczków - dostaniesz gratis.

Już kilku osobą tam załatwiałem.
Polecam

: 2012-03-26, 15:23
autor: johny_fellow
Jutro jadę kontynuować walkę nad hamulcami z tyłu mojej MAXI. Pomierzymy klocki, obejrzymy zaciski etc.

Jestem nieco przerażony, bo odwiedziłem kilka sklepów, zadzwoniłem do w/w firmy CARIX, do miejscowego serwisu NISSANa, i dowiedziałem się, że:
- wymiary tłoczka do A33 to 38x46,8 (do A32 podobno są 34x46,8 i jest ich wpizdu), które niestety są niedostępne...
- jest dostępny tłoczek w oryginale, a jego koszt to... 594 zł. MASAKRA :!:

Teraz mam makabryczną zagwozdkę co zrobić.
Majster powiedział mi, że jak wyjmie ten zmasakrowany tłoczek, a nie będzie można zakupić jakiegoś zamiennika, to fura stoi do momentu aż załatwię oryginał, a czas oczekiwania to 1,5 tygodnia...
Jak się uda to zmierzymy chociaż tłoczek z drugiej strony.