Strona 1 z 1

[A33] Prośba o opinię

: 2011-05-12, 22:50
autor: khamul
Witam,

ostatnio pojawiły się w mojej Maxi dwa problemy: lekki wyciek (1-max.2 krople oleju ze skrzyni biegów po każdej jeździe) i pocenie się od spodu silnika. Generalnie mechanik zdiagnozował problem na niepalący a polegający na wymianie obydwu zimmeringów. Rzekł mędrzęc ów, iż niczym to w najbliższej perspektywie (1-2 miesięcy) mi nie grozi, ale: najlepiej zrobić obie rzeczy naraz gdyż konieczny jest demontaż skrzyni (450zł), oraz poradził kupić oryginalne zimmeringi gdyż cena tych części nie powala (ok.50zł za pierwszy i ok.80-100 za drugi) a daje relatywną gwarancję jakości. Rzekł ponadto, iż można to odwlec powiedzmy o jeszcze jakiś miesiąc i gdyby okazało się po demontażu skrzyni, że sprzęgło jest do na finiszu swego żywota, to można by je także wymienić a weszło by to w koszt robocizny związanej z demontażem skrzyni i założeniem zimmieringów(te 450zł). Moje pytanie: czy to jest sensowne co on mówi?Czy ta cena jest ok? Tudzież czy odwlekanie niczym naprawdę nie grozi(w tych podanych ramach czasowych)? I wreszczcie jeżeli wszystko byłoby oki, to ile może kosztować dobry zamiennik sprzęgła i czy musi być to komplet czy wymienia się np tylko tarcze? Z góry dzięki za pomoc.

: 2011-05-13, 07:25
autor: ejaskulska
Kolego, wielu ma podobny problem - dotyczy wyłącznie Maxim ze skrzynią manualną. Wyciek oleju ze skrzyni jest skutkiem wyrabiania się pierścieni uszczelniających, ale te najczęściej dostają od luzów na łożyskach w skrzyni. Problem znany i przez kilku kolegów rozwiązywany z różnym skutkiem. Można robić wymianę wszystkich łożysk w skrzyni, wiem, że robili to Szalony i Grzechu, bo gadałem z nimi. Ja też miałem robić, ale póki łożyska nie wyją, nie robiłem jeszcze remontu skrzyni i nie zanosi się. Ponieważ wyciek przy lewej półosi był znaczny, wymiana uszczelniacza nie pomogła, mój mechanik wziął się na sposób i zakładając nowy zimering skrócił sprężynkę, czyli de facto uszczelnił przyleganie pierścienia do półosi. Sposób się sprawdził, aczkolwiek po trzech latach i wymianie oleju w skrzyni na rzadszy, syntetyczny, wyciek znów jest, ale nowy zimering już czeka na operację skrócenia sprężynki. Nie robię remontu skrzyni, póki co.

W swojej Maxi wymieniałem tylko uszczelniacz lewej półosi i nie trzeba do tego demontować skrzyni, koszt jest niewielki.

Rozumiem, że chodzi o zimeringi na wyjściu półosi ze skrzyni? Bo jest też zimering przy kole zamachowym i z tym to już jest trochę roboty, ale skoro piszesz o dwóch, to chodzi o uszczelniacze półosi...

Niedawno wymieniałem też sprzęgło, bo mi się ślizgało. Kupiłem zestaw firmy ASHIKA - składają komplety różnych producentów, mnie trafiła się tarcza EXEDY (wysoka półka), docisk VALEO (przeciętność) oraz łożysko SKK (nieźle) - całość 600 zł. Po demontażu okazało się, że docisk był całkiem dobry i nie trzeba było go wymieniać, ale skoro kupiłem komplet, to wymieniłem już wszystko.
Chłopaki polecają sprzęgła NISSIN i EXEDY. Ja mam docisk VALEO, i nie narzekam, na ogół jeżdżę spokojnie, więc powinno długo wytrzymać. Generalnie Maxima zasługuje na jak najlepsze części.

: 2011-05-13, 13:30
autor: khamul
Ze skrzyni kapie lekko z lewej strony-po stronie kierowcy i ten zimmering jest do wymiany. Natomiast drugi trzeba wymienić bo silnik się poci od spodu( i to jest ten droższy). Czyli jak? Demontaż skrzyni aby się tam dostać jest zbędny tak?

: 2011-05-13, 18:43
autor: Lombardo88
gdzie można kupić te uszczelniacze??

[ Dodano: 2011-05-13, 19:57 ]
http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzeg ... -2074.html jaką mam pewność, że wszystko będzie exedy?

: 2011-05-13, 19:06
autor: GRZECHu
Ja mam 2 nowe zamawiane w ASO, Oddam za pół ceny. U mnie nie pasowały (pewnie są od wersji po lifcie?)

: 2011-05-13, 19:21
autor: Lombardo88
różnica jakie masz półosie. są większe?? szpera, bez szpery. jestem w posiadaniu juz w sumie 3 rodzai półosiek :D