Strona 1 z 7
Sportowy wydech
: 2009-12-11, 12:13
autor: dylson
Nasze maximki w serii maja bardzo skaszaniony wydech i przez modyfikacje tego ukladu mozemy podniesc znacznie moment i moc naszego autka. U mnie i u Szalonego dalo to +30km/nm! Modyfikacja dotyczyla tzw y-pipe czyli elementu laczacego dwie rury w jedna oraz reszcie wydechu opartego na wiekszej srednicy.
Jak nalezy wykonac wydech aby dal takie przyrosty:
Y-pipe rury o srednicy ok 50-51mm
Reszta wydechu 61-63mm
Moj wykres mozna zobaczyc w przyklejeonym temacie "Wykresy maxim z hamowni"
Opis dotyczy aut z silnikiem o pojemnosci 3.0
: 2009-12-12, 12:41
autor: Wald
Na NKP bykly kiedys fotki chyba zamieszczane przez Szalonego jak to wyglada.
Moglibyscie zamiescic jak macie, to bym w El-tecu powiedzial jak to ma wygladac, szczegolnie chodzi jak maja sie laczyc rury Y-pipe w jedna.
: 2009-12-12, 13:17
autor: dylson
Takie cos na necie znalazlem
: 2009-12-14, 16:57
autor: Wald
Jutro jade zrobic Y-pipe w El-Tec-u, beda 51 przechodzace w 61, potem plecionka i dalej chyba wyleci kat glowny, a potem bedzie zwezka na razie do seryjnego wydechu.
: 2009-12-14, 20:16
autor: dylson
To super daj znac jak juz bedziesz po jazdach testowych
Ps Reszte wydechu tez bedziesz chcial zrobic?
: 2009-12-14, 20:30
autor: GRZECHu
Wald pisze:Jutro jade zrobic Y-pipe w El-Tec-u, beda 51 przechodzace w 61, potem plecionka i dalej chyba wyleci kat glowny, a potem bedzie zwezka na razie do seryjnego wydechu.
No ba! konkrety w koncu

wywal srodkowego kata

on tez zamula.
: 2009-12-16, 12:04
autor: Wald
Na początek zdjęcia starego wydechu.
Kat z przepaloną plecionką:
Y-pipe
Seryjny środkowy tłumik od wewnątrz. Od tego miejsca wydech pozostał seryjny.
Tu jakies dziwne spłaszczenie
Porównanie nowego Y-pipe ze starym.
Ten ślimak to dla wyrównania długości wydechów. Zdjęcia przed końcowym ospawaniem.
Strumienica w obudowie katalizatora i nowa plecionka.
Strumienica od środka
No i na aucie
Przy okazji dałem komin z tyłu o srednicy 10cm.
Po odpaleniu lekkie zdziwienie , na wolnych chodzi dużo głośniej, tak basowo. Do ok 1700 obr jest milo i przyjemnie, przy 2000 robi sie takie buczenie ale to już było wcześniej, dalej to już luz.
Przez automat to tak naprawdę ciężko stwierdzić czy jest lepiej, bo na niższych obrotach to on nie jest zapięty na sztywno a na wysokich no to i tak pogina

. Fajnie jest jak zapnie lockup na ostatnim biegu wtedy to jest taka prawdziwa V6, co przy manualu pewnie by występowało na każdym biegu.
Generalnie jest fajnie i przyjemniej się jeździ niż na serii.
: 2009-12-16, 14:42
autor: dylson
Ciekawe czy ten slimak cos daje. Ogolnie bardzo fajnie to wyszlo tylko po co ta strumienica?
: 2009-12-16, 15:42
autor: Wald
Ja ja dalem zeby jakcos sie diagnosta nie przywalil, a Wojtek z el-teca powiedzial ze bedzie lepiej dla rozprezania gazow

: 2009-12-16, 19:57
autor: dylson
To juz mogli zrobic jakis tlumik metalowy (wypelniony grubymi opilkami) w obudowie kata. O strumienicach sa rozne opinie ale przewazaja te negatywne.
: 2009-12-18, 16:02
autor: Wald
Mialem taka sama tez od nich w Sentrze GA16DE, na seryjnych tlumikach wyplula 160nm.
: 2009-12-21, 13:40
autor: Lombardo88
Ile impreza kosztowała????:) Też się przymierzam, ale się zobaczy, czy w tym egzemplarzu, czy może jak kupię nową i dopiero założę:) mam smaczek na VQ35DE:)) też pewnie by bulgot świetny był:)
: 2009-12-22, 10:58
autor: Wald
Za samo Y-pipe licza 600zł, jezeli robilbys odrazu wydech do samego konca to cena spada do 400zl.
: 2009-12-30, 04:16
autor: Marcus65
Witam!
Zabłądziłem tu z Nissanklub

To ile w sumie wybecylowałeś za całość? No i najważniejsze, czujesz przyrost pod butem?
Pozdro
Marcus
: 2009-12-30, 12:19
autor: Wald
800zl
Różnicy w mocy nie czuje.
: 2009-12-31, 11:57
autor: GRZECHu
Wald pisze:800zl
Różnicy w mocy nie czuje.
Nie Ty jeden, wcześniej ktoś pisał, że też nic nie odczuł. Ja akurat miałem zapchanego kata więc różnica była. Ciekawe jak będzie z B-pipe.
: 2009-12-31, 14:12
autor: MarekL
Tia, ja nie czułem różnicy

Dopiero jak wyczyściłem filtr powietrza i przy okazji dorobiłem dodatkowy dolot do puszki filtru, to odczułem poprawę. Ale też nie należy oczekiwać nie wiadomo czego. Ile taki zabieg może dać? 10KM? 15KM? To raptem 5-8% mocy i mniej więcej o tyle poprawiły mi się osiągi (mierzone aplikacją symbianową + GPS).
: 2009-12-31, 14:39
autor: GRZECHu
MarekL pisze:Tia, ja nie czułem różnicy

Dopiero jak wyczyściłem filtr powietrza i przy okazji dorobiłem dodatkowy dolot do puszki filtru, to odczułem poprawę. Ale też nie należy oczekiwać nie wiadomo czego. Ile taki zabieg może dać? 10KM? 15KM? To raptem 5-8% mocy i mniej więcej o tyle poprawiły mi się osiągi (mierzone aplikacją symbianową + GPS).
Dopiero zauważyłem, że Ty to Ty Maras

Właśnie, wkładka K&N będzie dobrym krokiem przy poprawie wydechu.
: 2009-12-31, 15:12
autor: Wald
Przy tej klasy automacie raczej ciezko dostrzez roznice 5% mocy.
Za to pieknie jest jak zapina lock-up, dzwiek wtedy strasznie mi sie podoba.
Co do wkladki K&N to wole czesciej wymieniac standardowy filtr niz babrac sie z czyszczeniem i oliwieniem tego.
: 2009-12-31, 16:23
autor: Lombardo88
a bawił się ktoś w dolot z kwasa?
: 2009-12-31, 16:38
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:a bawił się ktoś w dolot z kwasa?
Szalony i
Dylson maja dość przymotany dolot.
: 2009-12-31, 16:42
autor: Lombardo88
Wald pisze:800zl.
na jakiej zasadzie to działa? tak tanio, bo katy Ci zabierają? bo Dylson np wydał około 2 tys na y pipe a...A ile by kosztował cały wydech? bo pisałeś, że coś taniej by było..bez strumienicy, tylko z puchą z opiłkami jak Dylson pisał...2.5". i Jak by to wyglądało?? oddaje autko na kilka godz, czekam i z bani??
: 2009-12-31, 19:11
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:Wald pisze:800zl.
na jakiej zasadzie to działa? tak tanio, bo katy Ci zabierają? bo Dylson np wydał około 2 tys na y pipe a...A ile by kosztował cały wydech? bo pisałeś, że coś taniej by było..bez strumienicy, tylko z puchą z opiłkami jak Dylson pisał...2.5". i Jak by to wyglądało?? oddaje autko na kilka godz, czekam i z bani??
Źle przeczytałeś, Dylson zrobił całość z kwasa, od y-pipe do końca, wszystko na pełnym przelocie, Waldi zrobił tylko sam y-pipe.
: 2009-12-31, 19:31
autor: MarekL
Lombardo88, zamiast kata możesz założyć coś takiego:
http://www.allegro.pl/item870992706_awg ... chowa.html
Ja to mam u siebie. Być może strumienica kosztuje tyle samo, ale mam wątpliwości czy ona coś pomaga czy wręcz przeciwnie

: 2009-12-31, 19:37
autor: Lombardo88
Dzięki za link:) pomyślę nad tym:)
[ Dodano: 2009-12-31, 19:39 ]
Wald pisze:Za samo Y-pipe licza 600zł, jezeli robilbys odrazu wydech do samego konca to cena spada do 400zl.
no widocznie, ale..jak inaczej mogłem GRZECHu to odczytać?

?
: 2010-01-02, 21:30
autor: Wald
Moze ja cos nie jasno napisalem.
Y-pipe to cena 600zl, ja zaplacilem 800zl za Ypipe + strumienica + troche rury + koncowka wydechu.
Katow nie zabieraja bo cos ten rynek podupadł i nie chca brac. Wzialem sobie tylko ten glowny. BTW on ma z jednej strony srednice po wewnatrz 45 z drugiej 50.
: 2010-01-03, 18:41
autor: GRZECHu
Ja chce teraz zrobić kawałek od y-pipe do końca, zobaczymy ile mi krzykną i ile poprawi moc i moment. Plan jest, że zostawię końcowy tłumik z kwasa.
: 2010-01-04, 22:03
autor: Lombardo88
dylson pisze:Ciekawe czy ten slimak cos daje.
właśnie...na maxima org próbowałem znaleźć wątek, ale mi się nie udało...ma ktoś jaką wiedzę?
: 2010-01-04, 22:28
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:dylson pisze:Ciekawe czy ten slimak cos daje.
właśnie...na maxima org próbowałem znaleźć wątek, ale mi się nie udało...ma ktoś jaką wiedzę?
Z tego co pamiętam z maxima.org to przyrost jeśli jest to w granicach błędu pomiarowego. Bardziej dla zasady tak robią.
: 2010-01-04, 22:40
autor: Marcus65
Ponieważ dopiero zaczyna mnie interesować temat przeróbki wydechu, to zadam może laickie pytanie... Czy wywalenie katalizatora, jak w powyższym przykładzie, wiąże się z koniecznością przyzwyczajenia się do ciągle świecącej kontrolki Service Engine?
Pozdro
Marcus