Wymiana płynu w układzie chłodzenia.
Moderator: janusz
Wymiana płynu w układzie chłodzenia.
Z olejem i płynem hamulcowym uporałem się. Po zmierzeniu temp. (-30) płynu chłodzącego postanowiłem go wymienić. Czym zalewacie swoje Maxi? W instrukcji zalecają Nissanowski L2N. Teraz mam zalany jakiś zielony i prawdopodobnie siedzi od nowości 10 lat 66000 km. Bez kanału nie dam rady tego zrobić - korek spustowy z tyłu, od góry nie dostępny. Czy układ odpowietrzy się sam ?
jeżeli płyn jest do -30st to jest całkiem dobry. Ja do maxi leje petrygo on bodajże jest niebieski i sprawuje się dobrze przy okazji zabezpiecza gumowe elementy. Spuszczasz płyn kranikiem na dole chłodnicy śruba ja krzyżaka. W osłonie silnika dolnej masz na nią wycięcie Układ odpowietrza sie samoczynnie.
Aha bez kanału dasz rade spokojnie
Aha bez kanału dasz rade spokojnie
Pozdrawiam
No dobrze tylko ile tego zejdzie a ile zostanie w bloku? Teraz mam zalany zielonym. Maiałem zamiar kupić BASF Glysantin g48 a instrukcja podaje różowy G30 alu protect. Mieszać nie można i bądź tu mądry.
[ Dodano: 2011-04-04, 21:12 ]
Wymieniłem płyn. W układzie znajduje się ok 8,5 litra, zeszło 5 litrów. Zalałem wodą destylowaną, załączyłem motor, spuściłem. Powtórzyłem zabieg 2 razy. Potem zalałem rozcieńczonym koncentratem do -35. Dziś sprawdzam i mam -20. Wywaliłem wszystko jeszcze raz. Koncentrat ponownie do układu, grzanie ok 30 min do załączenia się wiatraka. Teraz mam do -45.
Pojawił się problem a mianowicie przy dodaniu gazu bulgocze nagrzewnica.
[ Dodano: 2011-04-04, 21:12 ]
Wymieniłem płyn. W układzie znajduje się ok 8,5 litra, zeszło 5 litrów. Zalałem wodą destylowaną, załączyłem motor, spuściłem. Powtórzyłem zabieg 2 razy. Potem zalałem rozcieńczonym koncentratem do -35. Dziś sprawdzam i mam -20. Wywaliłem wszystko jeszcze raz. Koncentrat ponownie do układu, grzanie ok 30 min do załączenia się wiatraka. Teraz mam do -45.
Pojawił się problem a mianowicie przy dodaniu gazu bulgocze nagrzewnica.