Strona 1 z 1
Wymiana płynu w sprzęgle.
: 2011-03-27, 10:51
autor: krisolo
Na początku chciałem się przywitać.
Zakupiłem Maxi rok 2001 z 2l motorem. Postanowiłem wymienić wszystkie płyny. Niestety nie wiem jak wymienić płyn w układzie sprzęgła. Z manuala dowiedziałem się że odpowietrznik znajduje się obok amortyzatora. Jakim płynem zalać DOT4?
Dzięki za odpowiedzi.
: 2011-03-27, 11:13
autor: rabbit79
Sa dwa odpowietrzniki jeden przy amortyzatorze wkrecony w rurke, drugi wkrecony w wysprzeglik
Co do plynu moze byc od DOT3 w gore nie ma potrzeby stosowania super plynow bo nie ma tam takich ekstremalnych temperatur jak przy hamulcach. Po prostu zalej tym samym co hamulce i z glowy.
: 2011-03-27, 12:48
autor: krisolo
Dzięki serdeczne za odpowiedź.
U mnie wygląda to troszkę inaczej. Od małego zbiorniczka koło amortyzatora wychodzi przewód do jakiegoś reduktora i tam jest odpowietrznik. Drugi odpowietrznik znalazłem przy skrzyni czyli wysprzęglik. Pytanie który odpowietrzyć pierwszy, reduktor czy wysprzęglik. Rozumiem że robię to tak jak z hamulcami? Depta koleś ja odkręcam?
: 2011-03-27, 15:45
autor: rabbit79
Wyglada tak samo tylko moze zle to opisalem

. Zacznij od tego przy amortyzatorze bedzie tam sporo plynu(przewod jest dosc dlugi i gruby i zakrecony). Ale ja bym to olal to nie plyn hamulcowy, ktory powinien miec odpowiednia temp. wrzenia, uzupelnij stan i daj se spokoj
: 2011-03-27, 19:47
autor: Michalllo
krisolo, zrób tak jak pisze
rabbit79, tu akurat nie ma potrzeby inwestować

a to przy skrzyni to raczej nie reduktor tylko chłodnica

: 2011-03-28, 21:06
autor: krisolo
No i wymieniłem płyn na nowy. Pojawił się za to problem z pedałem. Jak puszczam to w górnym położeniu jest głośny co mnie wkurza.
: 2011-05-06, 19:25
autor: Majkie
Witam serdecznie,
Podpinam się pod temat. Mam problem z tym układem hydraulicznym.
Sprzęgło jest w podłodze natomiast jedyne co znalazłem to odpowietrznik przy skrzyni biegów. Kolega pisał że są dwa. Próbowałem wszystkim możliwymi sposobami odpowietrzyć układ. Uznałem że jest szczelny/zatkany, więc potraktowałem go ładnie sprężarką. Oczywiście delikatnie, ku mojemu zdziwieniu powietrze przechodziło co znaczy że nie jest zatkany. Ale po nalaniu płynu i pedałowaniu płyn nie schodził ze zbiorniczka, jedynie resztki uciekały tym odpowietrznikiem przy skrzyni (przy wysprzęglniku). Nie mogę namierzyć tego drugiego od zbiorniczka. Chętnie zobaczyłbym to na zdjęciu w miarę waszych możliwości.
Z góry dziękuję za pomoc.
Stawiam browar
Edit: Nie dodałem, auto to nissan maxima qx 97' 2.0 v6.
: 2011-05-06, 20:43
autor: Michalllo
Odpowietrznik jest jeden przy skrzyni i jeżeli nim odpowietrzysz to powinno być wszystko ok

Jeżeli pedał jest ciągle miękki to prawdopodobnie masz uszkodzoną pompę lub wysprzęglik

: 2011-05-06, 21:34
autor: bonzo
: 2011-05-06, 23:26
autor: Jarzyn
To na pewno jest bulbulator

:D Z przyczłapnikiem!
A na serio to z tego co tam piszą, to jest to dinks do napełniania układu, a 3 to odpowietrznik

: 2011-05-07, 07:14
autor: bonzo
Majkie, stawiasz browara
: 2011-05-07, 09:25
autor: Michalllo
To według was odpowietrznika przy wysprzęgliku nie ma a kolega
Majkie, też napisał że jest.
Nie pamiętam dokładnie jak to jest w A32 ale u kolegi odpowietrzaliśmy tym przy wysprzęgliku i było ok
Zresztą w J30 też a miałem spore problemy ze sprzęgłem więc dokładnie pamiętam

Należy tylko pamiętać że przy pedale sprzęgła jest sprężyna i jak nie ma ciśnienia w układzie hydraulicznym to pedał zawsze wpada do podłogi i trzeba go ręcznie podnieść.
: 2011-05-07, 13:16
autor: bonzo
Są dwa odpowietrzniki tak samo miałem w patrolu ale doszedłem do tego jak wymieniłem wszystkie bebechy w pompie i wysprzegliku

: 2015-03-04, 17:14
autor: wilq_gd
Witajcie,
Dzisiaj rano Maxima 2.0 [A32] zrobiła mi niespodziankę (niestety nowych maxim za 9 miesięcy nie będzie), zapadł mi się pedał sprzęgła. Sprzęgło bardzo szybko łapie, a pedał odbija raptem na kilka cm. Czy to może być objaw zapowietrzenia? Trochę mnie to zastanawia, bo stało się nagle, bez ostrzeżenia, a nie jeżdżę dużo. Błyskawiczne zużycie sprzęgła podczas nocy wykluczam (gdybym lunatykował i katował po nocy, to przynajmniej paliwa by ubyło

)
Poszukam odpowietrzników przy amortyzatorze, pytanie, czy wystarczy je zalać, czy jakiś diwajs od odpowietrzania jest niezbędny (do tej pory bawiłem się tylko hydrauliką rowerową)?
PS. Kuzyn diagnosta podpowiada, ze na 90% to wina wysprzęglika, ale zalecił mi dolać płynu do zbiornika hamulcowego (naprawdę zbiorniczek może być wspólny?) i sprawdzić czy wtedy zadziała.
: 2015-03-04, 19:50
autor: Lombardo88
może to być wysprzęglik, ale cylinderka pompy też nie można wykluczać

spróbuj go odpowietrzyć. masz na nim odpowietrznik podobny jak na zaciskach hamulcowych. zasada odpowietrzania taka sama. drugi masz w okolicach kielicha i służy do odpowietrzania chłodniczki płynu. ale nie jestem pewien ,czy masz w 2.0 chłodniczkę. były wersje bez.
: 2015-03-04, 20:53
autor: wilq_gd
Lombardo88, problem zażegnany. Dolanie płynu do zbiornika pompy sprzęgła to było to...wstyd się przyznać, ale był zasłonięty jakąś szmatą i go nie zauważyłem za pierwszym razem

.
Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 2015-03-06, 12:43 ]
A jednak problem niezażegnany. Dzisiaj sprawdziłem i sprzęgła nie ma. Płynu jest full, choć jak zajrzałem pod auto, to tłusta plama jak od DOTa jest, wiec może jakiś przewód(no ale wtedy byłby ubytek płynu).
Czy do wysprzęglika łatwiej dostać się od spodu auta? Drugiego odpowietrznika, przy kielichu, nie znalazłem, więc prawdopodobnie chodniczki płynu nie mam.
[ Dodano: 2015-04-14, 18:34 ]
Witajcie ponownie,
problem zlokalizowany i jest to przewód nr 9/24 z linka:
link
Wie ktoś z Was, gdzie go mogę dostać, lub posiada może taki na zbyciu? Cieknie z obu stron.