Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?

Moderator: janusz

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-18, 07:31

Wreszcie Was znalazlem, bo okazalo sie ze forum z którego korzystałem wczesniej było prawie martwe.

Słuchajcie wymieniłem IACV (silniczek krokowy) więc skonczyly sie chyba problemy z wolnymi obrotami ale mam cos co wystepowalo rowniez przed tą procedurą.

1.Jak nacisnę na gaz na biegu P i trzymam obroty miedzy 1500 a 2000 silnik zaczyna coś pompowac obroty sam z siebie http://www.youtube.com/watch?v=aYQ-wf1jGAc

2.To nie wiem czy było wczesniej, ale samo nacisniecie przepustnicy powoduje jakis dziwny dzwiek takie brzęczenie - on mija jak sie docisnie gaz mocniej (goscie na maxima.org sugerują że moze byc zwarty jakis czujnik który idzie od listwy trzymającej silnik, jest jakis taki podobno, nie wiem po jaką cholerę. Mam nadzieję że to nie elektrozawory http://www.youtube.com/watch?v=hSL9o43ULog

3. Czasami zadarza sie w związku z tym jak automat przechodzi z 2 na 3 jak slamazarnie ruszam trzymając caly czas obroty ze na moment obroty niepotrzebnie idą w górę w tym miejscu (jakby slizg od góry)

4.Czy to nie jest tak ze powiniennm zrobic jakis update oprogramowania w aucie? Nie wiem nawet jak sprawdzic jakie mam teraz. W Nissanie w Krakowie NIC nie wiedzą o tym samochodzie.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-03-18, 13:08

Co wychodzi na diagnostyce? Jakies bledy?

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-18, 13:10

Zadne! Wczesniej wychodzil Throttle Position Error

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-18, 17:57

czujnik położenia przepustnicy.... hm....myślę,że zwiera przepustnica...masz poszczególne położenia i myślę, że któreś zwiera, lub niedomaga i wychodzą takie właśnie jaja..

[ Dodano: 2011-03-18, 18:01 ]
proszę bardzo ;) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/165 ... 04eb1.html

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-03-18, 18:12

TPS to zwykły potencjometr gdzie napięcie jak widać na rysunku od lombardo88 rośnie liniowo, może się pojawić błąd na interfejsie po wystąpieniu 30 tych samych błędów( car started 30 times... coś w ten deseń) podepnij miernik i sprawdź jakie masz napięcia.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?

Post autor: GRZECHu » 2011-03-18, 20:46

niespodziewanie pisze:Wreszcie Was znalazlem, bo okazalo sie ze forum z którego korzystałem wczesniej było prawie martwe.


Cieszymy się że nas znalazłeś :) Sami uciekliśmy z tamtego forum :)


Tak jak chłopaki piszą, miernik w dłoń i testujesz, może syf, może zużycie i przepustnica podaje jakiś dziwny opór a od tego całe sterowanie dawką paliwa głupieje.

Co do softu kompa zostaw go w spokoju, szkoda kasy a nic nie da na walnięty czujnik.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-03-18, 22:27

Jak czujnik położenia przepustnicy jest walnięty to skrzynia zmienia biegi tylko przy wysokich obrotach ok 5.5 tyś.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-19, 10:11

Na filmiku wydaje mi sie, ze w aucie jest gaz?
Jakie spalanie ma auto? Jesli w normie to zle dawkowanie paliwa mozna odrzucic.
Do glowy mi przyszlo, ze to moze tempomat cos miesza. Odlacz moze na probe linke od tempomatu.
Uchylac przepustnice moze jeszcze czujnik termiczny w przepustnicy ale on w teorii dziala tylko na zimnym silniku i nawet nie wiem czy jest w a33.

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-19, 11:33

No nareszcie, nie wiem co sie dzialo na tamtym forum ze wszyscy uciekli, musialo byc słabo...

Koledzy, powiem więcej, wczesniej miałem probelmy ze mi czasem silnik gasł a na przykład przy ruszaniu cos go dlawilo. Kupilem z USA (w razie czego mam dobre źródełko tyle ze numery czesci samemu trzeba szukac bosą inne) IACV oraz ten Throttle Position Sensor.
Mam je oba wyminione, Problem z obrotami minął praktycznie. Więc tak ja mówię to nie czujnik.
Auto śmiga pięknie ale jedynie co dokucza tak naprawdę to to co wdzicie na youtube - cos zdarza się sie dzieje dziwnego między dwójką a trójką jak się bardzo ślamazarnie jedzie, i to jest chyba właśnie gdy przepustnica jest w tym miejscu w którym bzyczy, na przykład na chwilę w nieuzasadniony sposób oboroty wejdą wyżej. Aha, a jak na luzie to zrobię to silnik w tym momencie pompuje góra dół, sam w granicach pomiędzy 2 a 2,5. Więć Throttle Position Sensor odpada, auto nie pokazuje tez zadnego błędu już.
To brzęczenie jest zlokalizowane jak się dotknie miskę olejową wygląda na to że brzęczy skrzynia biegów, ale był już czas taki ze wszystko minęło.

Co do gazu - tak, jest instalacja z górnej pólki Prince i już 70tys na niej przejechalem. W nomrie spalanie. A z tym tempomatem, o proszę, a gdzie ta linka? Moze najpierw spróbuję go załączyć i sprawdzić czy działa, zawsze chodził.

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-03-19, 12:02

niespodziewanie pisze:A z tym tempomatem, o proszę, a gdzie ta linka? Moze najpierw spróbuję go załączyć i sprawdzić czy działa, zawsze chodził.
Do przepustnicy idą dwie linki, jedna to tempomat, ale on nie działa jak w kabinie nie dasz zielonego włącznika na ON, bo ten włącznik z deski rozdzielczej idzie do puszki bezpieczników obok akumulatora tam jest przekaźnik, nawet jak ręcznie się zrobi zwarcie (włączy tempomat) to w kabinie się zapali lampka, jak jest wyłączone to tempomat nie ma zasilania.

[ Dodano: 2011-03-19, 12:04 ]
To automat?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-19, 12:07

Jesli obroty skacza na gazie i benzynie to gaz mozna wykluczyc.
Jesli tempomat by mieszal to bys fizycznie widzial jak przepustnica sie uchyla. Tempomat dziala na jakies podcisnienia i naciaga i luzyje linke (ja przynajmniej tak rozumiem jego dzialanie). Przy przepustnicy masz dwie linki jedna jest polaczona z pedalem gazu a druga z tempomatem. Tempomat w teorii powinien dzialaac chyba od 50km/h.
Auto zawsze chodzi na wszystkie gary nie zdarzaja mu sie wypadniecia zaplonu?

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-20, 13:32

A jak by to sie miało objawiac to wypadniecie zaplonu? Nic takiego nigdy nie stwierdziłem żeby nie chodziło na wszystkie gary. Żadnych szarpniec. Tak jest, to automat.

Odkąd wymienilem ten silniczek krokowoy (IACV) mam wrazenie ze auto troche mniej sprawnie zminia biegi, szczegolnie miedzy 2-3. Moze to ma zwiazek z miejscem na przepustnicy w którym slychac dzwiek o ktorym pisalem wczesniej.
Ale jak jade bardzo slamazarznie auto mi zmienia bieg w nastepujacy sposob:

Pomozcie, czy moze to np jakies elektrozawory skoro bzyczy pod skrzynia biegow itd, i gdzie w Krakowie albo Katowicach znalezc kogos od skrzyń. Doradzcie mi co myslicie o tym.
A tu jest link http://www.youtube.com/watch?v=FkyUy45sMSY


pozdrawiam

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-03-20, 20:16

Skrzyni też można zrobić diagnozę, ale trzeba jakiś lepszy chyba warsztat odwiedzić bo nie każdy ma sprzęt. Dawno zmieniałeś olej w skrzyni?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-03-20, 21:20

U mnie skrzynia brzęczy zaraz po włączeniu zapłonu
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-20, 21:49

Zmienialem olej jak auto miało 100tys teraz ma 157. A ciekawe ten problem występuje tylko na ciepłym silniku to skakanie obrotów.

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-03-20, 21:57

Może zacznij od zmiany oleju, to dość tania operacja. Już w/g ksiązki powinieneś zmienić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-20, 22:30

a może to EGR?? zawór otwiera się w nieodpowiednim momencie i dlatego takie wahadło obrotów w tym przedziale...

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-20, 22:46

OK, zmienię olej, chociaż nie bardzo wiem gdzie to nalezy zrobic, zeby nie przelali itd. Chyba jakis zaklad od automatów w Krakowie muszę znaleźć. Rzeczywiście jakoś tak najlżej ostatnio ta skrzynia nie chodzi, nie wiem jaki jest objaw jak olej jest starszy to co sie zaczyna dziać.

2.Tak czy inaczej przeciez to skakanie obrotów kojarzy mi się z tym brzęczeniem od przepustnicy, to co pisałem wcześniej.

3. Gdzie tego szukac jak to zbadac ten EGR? I za co to odpowiedzialne? To znów jakaś część do kupienia? Skoro komputer nic nie pokazuje...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-20, 23:32

viewtopic.php?t=1009&highlight=egr

[ Dodano: 2011-03-21, 12:13 ]
Myślę, że to też może być wina zmiennej długości kanału w kolektorze ssacym.zawórek puszcza i otwiera się również na niskich obrotach. Stąd te wachanią obrotów. Myślę że pośrednio, lub bezpośrednio problem tkwi w podciśnieniu, które odmyka, domyką poszczególny osprzęt silnika.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-21, 13:22

Wnisek musisz patrzec czy pod maska nic sie nie wychyla. Mysle ze egr tu nie miesza juz szybciej ta zmienna dlugosc kolektora.

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-21, 15:30

W kazdym razie widze ze moze powiniennem wymienic olej w autoamcie. Kto sie tym zajmuje w Krakowie? Moze by przy okazji zobaczyl co sie dzieje, wiec fajnie by bylo jak by to byl jakis warsztat od automatów? Dzieki

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-21, 15:56

Olej nie ma wplywu na skakanie obrotow na luzie ale jesli przyszedl na niego czas to oczywiscie nie zaszkodzi go wymienic. Przegazuj go tak zeby obroty falowaly i patrz czy zaden zaworek czy cokolwiek innego nie zmienia co jakis czas swojego polozenia. W szczegolnosci obserwuj przepustnice i zmienna dlugosc kolektora

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-03-21, 16:29

U mnie w Maximie chociaż zmienna długość jak niektórzy wiedzą była rozwalona i działała jak chciała nie miało to wpływu na obroty silnika.
Za to w Sunny jak miałem uszkodzony przepływomierz to obroty skakały jak chciały od 300 do 3500 obr/min.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-03-21, 16:31

kolego ... ten problem wystąpił sam z siebie czy po jakiejś wizycie u mechaniora? Chodzi mi o to falowanie przy określonych obrotach ?

Jeśli chodzi o podciśnienia, to mam je chyba w 1 palcu :mrgreen:
Zapraszam do Częstochowy na Piątkowego spota, to obadamy sprawę.... ewentualnie walnij fotkę spod maski ;-)

Na dodatek jestem w posiadaniu takiego TPS jak siedzi u Ciebie, więc można też będzie wyeliminować ten czujnik 8-)

W razie jak coś pójdzie nie tak, mamy klubowicza co posiada Lawetę :mrgreen:
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-21, 18:09

no Szalony, z ta laweta to poniżej pasa było:D

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-21, 19:47

Falowanie to samo z siebie wystąpiło.
Czujnik można wyeliminować że to on, ponieważ jest nowy, wymienony razem z silniczkiem IACV.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2011-03-21, 21:26

I tak jest czas na wymiane oleju w skrzyni wiec proponuje to zrobic, dla pewnosci po zlaniu mozna zdjac miske i sprawdzic czy nie ma nic na magnesach, jak bedzie ok to przynajmniej wyeliminujesz jeden element.
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-03-21, 21:32

EGR nie wpłynie tak na obroty jak na tym filmiku, jeśli wyeliminowałeś przepustnicę + osprzęt (TPS i silnik krokowy) to sprawdz przepływkę. To możesz dość prosto sprawdzić samemu posiadając miernik.

Co do oleju, jak jest stary lub przepalony automat może mieć problemy z poprawną zmianą biegów, np zmienia z opóźnieniem lub jest głośniejsza zmiana, szarpnięcie. Skok obrotów o 500 to jakby skrzynia zapinała OverDrive i zwalniała, możesz zobaczyć czy na wyłączonym z przycisku O/D będzie tak samo?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-03-22, 03:00

dylson pisze:Jesli obroty skacza na gazie i benzynie to gaz mozna wykluczyc.
Jesli tempomat by mieszal to bys fizycznie widzial jak przepustnica sie uchyla. Tempomat dziala na jakies podcisnienia i naciaga i luzyje linke (ja przynajmniej tak rozumiem jego dzialanie). Przy przepustnicy masz dwie linki jedna jest polaczona z pedalem gazu a druga z tempomatem. Tempomat w teorii powinien dzialaac chyba od 50km/h.
Auto zawsze chodzi na wszystkie gary nie zdarzaja mu sie wypadniecia zaplonu?


Tempomat działa od 48km/h jak dobrze pamiętam.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

niespodziewanie
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: niespodziewanie » 2011-03-23, 03:33

Tak samo jest na wylaczonym przycisku o/D
Najciekawsze ze problem zaczyna sie dopiero jak sie rozgrzeje silnik. Na zimnym oczywscie automat chodzi trudniej ale nie ma tego falowania w ogole na luzie.
Tak poza tym to auto oczywiscie dobrze jezdzi, to na razie czasem tylko przeszkadza nie jest bardzo uciazliwe ale tak czy inaczej umowilem sie do goscia od skrzyń.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”