Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?
Moderator: janusz
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?
Wreszcie Was znalazlem, bo okazalo sie ze forum z którego korzystałem wczesniej było prawie martwe.
Słuchajcie wymieniłem IACV (silniczek krokowy) więc skonczyly sie chyba problemy z wolnymi obrotami ale mam cos co wystepowalo rowniez przed tą procedurą.
1.Jak nacisnę na gaz na biegu P i trzymam obroty miedzy 1500 a 2000 silnik zaczyna coś pompowac obroty sam z siebie http://www.youtube.com/watch?v=aYQ-wf1jGAc
2.To nie wiem czy było wczesniej, ale samo nacisniecie przepustnicy powoduje jakis dziwny dzwiek takie brzęczenie - on mija jak sie docisnie gaz mocniej (goscie na maxima.org sugerują że moze byc zwarty jakis czujnik który idzie od listwy trzymającej silnik, jest jakis taki podobno, nie wiem po jaką cholerę. Mam nadzieję że to nie elektrozawory http://www.youtube.com/watch?v=hSL9o43ULog
3. Czasami zadarza sie w związku z tym jak automat przechodzi z 2 na 3 jak slamazarnie ruszam trzymając caly czas obroty ze na moment obroty niepotrzebnie idą w górę w tym miejscu (jakby slizg od góry)
4.Czy to nie jest tak ze powiniennm zrobic jakis update oprogramowania w aucie? Nie wiem nawet jak sprawdzic jakie mam teraz. W Nissanie w Krakowie NIC nie wiedzą o tym samochodzie.
Słuchajcie wymieniłem IACV (silniczek krokowy) więc skonczyly sie chyba problemy z wolnymi obrotami ale mam cos co wystepowalo rowniez przed tą procedurą.
1.Jak nacisnę na gaz na biegu P i trzymam obroty miedzy 1500 a 2000 silnik zaczyna coś pompowac obroty sam z siebie http://www.youtube.com/watch?v=aYQ-wf1jGAc
2.To nie wiem czy było wczesniej, ale samo nacisniecie przepustnicy powoduje jakis dziwny dzwiek takie brzęczenie - on mija jak sie docisnie gaz mocniej (goscie na maxima.org sugerują że moze byc zwarty jakis czujnik który idzie od listwy trzymającej silnik, jest jakis taki podobno, nie wiem po jaką cholerę. Mam nadzieję że to nie elektrozawory http://www.youtube.com/watch?v=hSL9o43ULog
3. Czasami zadarza sie w związku z tym jak automat przechodzi z 2 na 3 jak slamazarnie ruszam trzymając caly czas obroty ze na moment obroty niepotrzebnie idą w górę w tym miejscu (jakby slizg od góry)
4.Czy to nie jest tak ze powiniennm zrobic jakis update oprogramowania w aucie? Nie wiem nawet jak sprawdzic jakie mam teraz. W Nissanie w Krakowie NIC nie wiedzą o tym samochodzie.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
czujnik położenia przepustnicy.... hm....myślę,że zwiera przepustnica...masz poszczególne położenia i myślę, że któreś zwiera, lub niedomaga i wychodzą takie właśnie jaja..
[ Dodano: 2011-03-18, 18:01 ]
proszę bardzo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/165 ... 04eb1.html
[ Dodano: 2011-03-18, 18:01 ]
proszę bardzo

TPS to zwykły potencjometr gdzie napięcie jak widać na rysunku od lombardo88 rośnie liniowo, może się pojawić błąd na interfejsie po wystąpieniu 30 tych samych błędów( car started 30 times... coś w ten deseń) podepnij miernik i sprawdź jakie masz napięcia.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Re: Upgrade oprogramowania w aucie, czy jakis inny problem?
niespodziewanie pisze:Wreszcie Was znalazlem, bo okazalo sie ze forum z którego korzystałem wczesniej było prawie martwe.
Cieszymy się że nas znalazłeś


Tak jak chłopaki piszą, miernik w dłoń i testujesz, może syf, może zużycie i przepustnica podaje jakiś dziwny opór a od tego całe sterowanie dawką paliwa głupieje.
Co do softu kompa zostaw go w spokoju, szkoda kasy a nic nie da na walnięty czujnik.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Jak czujnik położenia przepustnicy jest walnięty to skrzynia zmienia biegi tylko przy wysokich obrotach ok 5.5 tyś.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

Na filmiku wydaje mi sie, ze w aucie jest gaz?
Jakie spalanie ma auto? Jesli w normie to zle dawkowanie paliwa mozna odrzucic.
Do glowy mi przyszlo, ze to moze tempomat cos miesza. Odlacz moze na probe linke od tempomatu.
Uchylac przepustnice moze jeszcze czujnik termiczny w przepustnicy ale on w teorii dziala tylko na zimnym silniku i nawet nie wiem czy jest w a33.
Jakie spalanie ma auto? Jesli w normie to zle dawkowanie paliwa mozna odrzucic.
Do glowy mi przyszlo, ze to moze tempomat cos miesza. Odlacz moze na probe linke od tempomatu.
Uchylac przepustnice moze jeszcze czujnik termiczny w przepustnicy ale on w teorii dziala tylko na zimnym silniku i nawet nie wiem czy jest w a33.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
No nareszcie, nie wiem co sie dzialo na tamtym forum ze wszyscy uciekli, musialo byc słabo...
Koledzy, powiem więcej, wczesniej miałem probelmy ze mi czasem silnik gasł a na przykład przy ruszaniu cos go dlawilo. Kupilem z USA (w razie czego mam dobre źródełko tyle ze numery czesci samemu trzeba szukac bosą inne) IACV oraz ten Throttle Position Sensor.
Mam je oba wyminione, Problem z obrotami minął praktycznie. Więc tak ja mówię to nie czujnik.
Auto śmiga pięknie ale jedynie co dokucza tak naprawdę to to co wdzicie na youtube - cos zdarza się sie dzieje dziwnego między dwójką a trójką jak się bardzo ślamazarnie jedzie, i to jest chyba właśnie gdy przepustnica jest w tym miejscu w którym bzyczy, na przykład na chwilę w nieuzasadniony sposób oboroty wejdą wyżej. Aha, a jak na luzie to zrobię to silnik w tym momencie pompuje góra dół, sam w granicach pomiędzy 2 a 2,5. Więć Throttle Position Sensor odpada, auto nie pokazuje tez zadnego błędu już.
To brzęczenie jest zlokalizowane jak się dotknie miskę olejową wygląda na to że brzęczy skrzynia biegów, ale był już czas taki ze wszystko minęło.
Co do gazu - tak, jest instalacja z górnej pólki Prince i już 70tys na niej przejechalem. W nomrie spalanie. A z tym tempomatem, o proszę, a gdzie ta linka? Moze najpierw spróbuję go załączyć i sprawdzić czy działa, zawsze chodził.
Koledzy, powiem więcej, wczesniej miałem probelmy ze mi czasem silnik gasł a na przykład przy ruszaniu cos go dlawilo. Kupilem z USA (w razie czego mam dobre źródełko tyle ze numery czesci samemu trzeba szukac bosą inne) IACV oraz ten Throttle Position Sensor.
Mam je oba wyminione, Problem z obrotami minął praktycznie. Więc tak ja mówię to nie czujnik.
Auto śmiga pięknie ale jedynie co dokucza tak naprawdę to to co wdzicie na youtube - cos zdarza się sie dzieje dziwnego między dwójką a trójką jak się bardzo ślamazarnie jedzie, i to jest chyba właśnie gdy przepustnica jest w tym miejscu w którym bzyczy, na przykład na chwilę w nieuzasadniony sposób oboroty wejdą wyżej. Aha, a jak na luzie to zrobię to silnik w tym momencie pompuje góra dół, sam w granicach pomiędzy 2 a 2,5. Więć Throttle Position Sensor odpada, auto nie pokazuje tez zadnego błędu już.
To brzęczenie jest zlokalizowane jak się dotknie miskę olejową wygląda na to że brzęczy skrzynia biegów, ale był już czas taki ze wszystko minęło.
Co do gazu - tak, jest instalacja z górnej pólki Prince i już 70tys na niej przejechalem. W nomrie spalanie. A z tym tempomatem, o proszę, a gdzie ta linka? Moze najpierw spróbuję go załączyć i sprawdzić czy działa, zawsze chodził.
Do przepustnicy idą dwie linki, jedna to tempomat, ale on nie działa jak w kabinie nie dasz zielonego włącznika na ON, bo ten włącznik z deski rozdzielczej idzie do puszki bezpieczników obok akumulatora tam jest przekaźnik, nawet jak ręcznie się zrobi zwarcie (włączy tempomat) to w kabinie się zapali lampka, jak jest wyłączone to tempomat nie ma zasilania.niespodziewanie pisze:A z tym tempomatem, o proszę, a gdzie ta linka? Moze najpierw spróbuję go załączyć i sprawdzić czy działa, zawsze chodził.
[ Dodano: 2011-03-19, 12:04 ]
To automat?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Jesli obroty skacza na gazie i benzynie to gaz mozna wykluczyc.
Jesli tempomat by mieszal to bys fizycznie widzial jak przepustnica sie uchyla. Tempomat dziala na jakies podcisnienia i naciaga i luzyje linke (ja przynajmniej tak rozumiem jego dzialanie). Przy przepustnicy masz dwie linki jedna jest polaczona z pedalem gazu a druga z tempomatem. Tempomat w teorii powinien dzialaac chyba od 50km/h.
Auto zawsze chodzi na wszystkie gary nie zdarzaja mu sie wypadniecia zaplonu?
Jesli tempomat by mieszal to bys fizycznie widzial jak przepustnica sie uchyla. Tempomat dziala na jakies podcisnienia i naciaga i luzyje linke (ja przynajmniej tak rozumiem jego dzialanie). Przy przepustnicy masz dwie linki jedna jest polaczona z pedalem gazu a druga z tempomatem. Tempomat w teorii powinien dzialaac chyba od 50km/h.
Auto zawsze chodzi na wszystkie gary nie zdarzaja mu sie wypadniecia zaplonu?
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
A jak by to sie miało objawiac to wypadniecie zaplonu? Nic takiego nigdy nie stwierdziłem żeby nie chodziło na wszystkie gary. Żadnych szarpniec. Tak jest, to automat.
Odkąd wymienilem ten silniczek krokowoy (IACV) mam wrazenie ze auto troche mniej sprawnie zminia biegi, szczegolnie miedzy 2-3. Moze to ma zwiazek z miejscem na przepustnicy w którym slychac dzwiek o ktorym pisalem wczesniej.
Ale jak jade bardzo slamazarznie auto mi zmienia bieg w nastepujacy sposob:
Pomozcie, czy moze to np jakies elektrozawory skoro bzyczy pod skrzynia biegow itd, i gdzie w Krakowie albo Katowicach znalezc kogos od skrzyń. Doradzcie mi co myslicie o tym.
A tu jest link http://www.youtube.com/watch?v=FkyUy45sMSY
pozdrawiam
Odkąd wymienilem ten silniczek krokowoy (IACV) mam wrazenie ze auto troche mniej sprawnie zminia biegi, szczegolnie miedzy 2-3. Moze to ma zwiazek z miejscem na przepustnicy w którym slychac dzwiek o ktorym pisalem wczesniej.
Ale jak jade bardzo slamazarznie auto mi zmienia bieg w nastepujacy sposob:
Pomozcie, czy moze to np jakies elektrozawory skoro bzyczy pod skrzynia biegow itd, i gdzie w Krakowie albo Katowicach znalezc kogos od skrzyń. Doradzcie mi co myslicie o tym.
A tu jest link http://www.youtube.com/watch?v=FkyUy45sMSY
pozdrawiam
U mnie skrzynia brzęczy zaraz po włączeniu zapłonu
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
OK, zmienię olej, chociaż nie bardzo wiem gdzie to nalezy zrobic, zeby nie przelali itd. Chyba jakis zaklad od automatów w Krakowie muszę znaleźć. Rzeczywiście jakoś tak najlżej ostatnio ta skrzynia nie chodzi, nie wiem jaki jest objaw jak olej jest starszy to co sie zaczyna dziać.
2.Tak czy inaczej przeciez to skakanie obrotów kojarzy mi się z tym brzęczeniem od przepustnicy, to co pisałem wcześniej.
3. Gdzie tego szukac jak to zbadac ten EGR? I za co to odpowiedzialne? To znów jakaś część do kupienia? Skoro komputer nic nie pokazuje...
2.Tak czy inaczej przeciez to skakanie obrotów kojarzy mi się z tym brzęczeniem od przepustnicy, to co pisałem wcześniej.
3. Gdzie tego szukac jak to zbadac ten EGR? I za co to odpowiedzialne? To znów jakaś część do kupienia? Skoro komputer nic nie pokazuje...
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
viewtopic.php?t=1009&highlight=egr
[ Dodano: 2011-03-21, 12:13 ]
Myślę, że to też może być wina zmiennej długości kanału w kolektorze ssacym.zawórek puszcza i otwiera się również na niskich obrotach. Stąd te wachanią obrotów. Myślę że pośrednio, lub bezpośrednio problem tkwi w podciśnieniu, które odmyka, domyką poszczególny osprzęt silnika.
[ Dodano: 2011-03-21, 12:13 ]
Myślę, że to też może być wina zmiennej długości kanału w kolektorze ssacym.zawórek puszcza i otwiera się również na niskich obrotach. Stąd te wachanią obrotów. Myślę że pośrednio, lub bezpośrednio problem tkwi w podciśnieniu, które odmyka, domyką poszczególny osprzęt silnika.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Olej nie ma wplywu na skakanie obrotow na luzie ale jesli przyszedl na niego czas to oczywiscie nie zaszkodzi go wymienic. Przegazuj go tak zeby obroty falowaly i patrz czy zaden zaworek czy cokolwiek innego nie zmienia co jakis czas swojego polozenia. W szczegolnosci obserwuj przepustnice i zmienna dlugosc kolektora
U mnie w Maximie chociaż zmienna długość jak niektórzy wiedzą była rozwalona i działała jak chciała nie miało to wpływu na obroty silnika.
Za to w Sunny jak miałem uszkodzony przepływomierz to obroty skakały jak chciały od 300 do 3500 obr/min.
Za to w Sunny jak miałem uszkodzony przepływomierz to obroty skakały jak chciały od 300 do 3500 obr/min.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

kolego ... ten problem wystąpił sam z siebie czy po jakiejś wizycie u mechaniora? Chodzi mi o to falowanie przy określonych obrotach ?
Jeśli chodzi o podciśnienia, to mam je chyba w 1 palcu
Zapraszam do Częstochowy na Piątkowego spota, to obadamy sprawę.... ewentualnie walnij fotkę spod maski
Na dodatek jestem w posiadaniu takiego TPS jak siedzi u Ciebie, więc można też będzie wyeliminować ten czujnik
W razie jak coś pójdzie nie tak, mamy klubowicza co posiada Lawetę
Jeśli chodzi o podciśnienia, to mam je chyba w 1 palcu

Zapraszam do Częstochowy na Piątkowego spota, to obadamy sprawę.... ewentualnie walnij fotkę spod maski

Na dodatek jestem w posiadaniu takiego TPS jak siedzi u Ciebie, więc można też będzie wyeliminować ten czujnik

W razie jak coś pójdzie nie tak, mamy klubowicza co posiada Lawetę

└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
EGR nie wpłynie tak na obroty jak na tym filmiku, jeśli wyeliminowałeś przepustnicę + osprzęt (TPS i silnik krokowy) to sprawdz przepływkę. To możesz dość prosto sprawdzić samemu posiadając miernik.
Co do oleju, jak jest stary lub przepalony automat może mieć problemy z poprawną zmianą biegów, np zmienia z opóźnieniem lub jest głośniejsza zmiana, szarpnięcie. Skok obrotów o 500 to jakby skrzynia zapinała OverDrive i zwalniała, możesz zobaczyć czy na wyłączonym z przycisku O/D będzie tak samo?
Co do oleju, jak jest stary lub przepalony automat może mieć problemy z poprawną zmianą biegów, np zmienia z opóźnieniem lub jest głośniejsza zmiana, szarpnięcie. Skok obrotów o 500 to jakby skrzynia zapinała OverDrive i zwalniała, możesz zobaczyć czy na wyłączonym z przycisku O/D będzie tak samo?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

dylson pisze:Jesli obroty skacza na gazie i benzynie to gaz mozna wykluczyc.
Jesli tempomat by mieszal to bys fizycznie widzial jak przepustnica sie uchyla. Tempomat dziala na jakies podcisnienia i naciaga i luzyje linke (ja przynajmniej tak rozumiem jego dzialanie). Przy przepustnicy masz dwie linki jedna jest polaczona z pedalem gazu a druga z tempomatem. Tempomat w teorii powinien dzialaac chyba od 50km/h.
Auto zawsze chodzi na wszystkie gary nie zdarzaja mu sie wypadniecia zaplonu?
Tempomat działa od 48km/h jak dobrze pamiętam.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-03-18, 07:19
- Lokalizacja: Kraków
Tak samo jest na wylaczonym przycisku o/D
Najciekawsze ze problem zaczyna sie dopiero jak sie rozgrzeje silnik. Na zimnym oczywscie automat chodzi trudniej ale nie ma tego falowania w ogole na luzie.
Tak poza tym to auto oczywiscie dobrze jezdzi, to na razie czasem tylko przeszkadza nie jest bardzo uciazliwe ale tak czy inaczej umowilem sie do goscia od skrzyń.
Najciekawsze ze problem zaczyna sie dopiero jak sie rozgrzeje silnik. Na zimnym oczywscie automat chodzi trudniej ale nie ma tego falowania w ogole na luzie.
Tak poza tym to auto oczywiscie dobrze jezdzi, to na razie czasem tylko przeszkadza nie jest bardzo uciazliwe ale tak czy inaczej umowilem sie do goscia od skrzyń.