Strona 1 z 1

[A32] Problem z alarmem, pilotem, dezaktywacją alarmu...

: 2011-03-05, 12:17
autor: sowizdrzał
Drodzy Koledzy,
nie sądziłem, że do tego dojdzie, bym zadawał takie pytania na forum, ale to będzie chyba najlepsze rozwiązanie... Postaram się krótko i zwięźle opisać mój problem poniżej. Zaznaczam też od razu, że szukałem wcześniej informacji na forum, a także w Internecie na anglojęzycznych stronach - nie pomogło.

Co mam:
-Maxima 3.0, 95 r., wersja kanadyjska.
-Dwa alarmy. Jeden fabryczny z jednym pilotem, który się (chyba) zepsuł. Drugi dołączony (Boxer), działający z dwoma pilotami.
-Niedziałające na kluczyk zamki w drzwiach pasażera i bagażniku.

Problem:
Tydzień temu zepsuł "mi" się pilot od alarmu fabrycznego (pożyczyć kobiecie samochód... ;)) w momencie, gdy był rozbrojony. Wymieniłem baterię w pilocie - nie pomogło. Otworzyłem i sprawdziłem na swoje oko czy luty są całe, wydają się w porządku. Pilot nie działa. Przez kilka dni jeździłem korzystając z alarmu dodatkowego - on też otwiera i zamyka drzwi, więc wszystko było w porządku. Pogodziłem się z brakiem alarmu fabrycznego na razie. Do wczoraj. Przy otworzeniu auta załączył się chyba alarm fabryczny. Maxima zaczęła trąbić i migać światłami drogowymi. Normalnie wyłączyłbym alarm pilotem, ale mam tylko jeden, który się zepsuł. Nie mogę uruchomić samochodu.

Próbowałem:
-sprawdziłem bezpieczniki w środku i pod maską - są w porządku
-próbowałem synchronizacji pilota z alarmem (6 razy kluczyk w stacyjce i naciskam przycisk na pilocie) - jakoś mi to nie działa - może dlatego, że nie działa pilot, a może ta synchronizacja (zapewne) nie działa podczas włączonego alarmu
-Otwierałem drzwi kierowcy kluczykiem - nic nie dało
-Rozłączyłem akumulator - nie pomogło

Pytania:
-Jak to cholerstwo naprawić? :)
-Jak rozbroić alarm?
-Jak, jeśli się nie da w mej sytuacji rozbroić, może wyłączyć alarm na stałe, czyli gdzie to jest i jaką wtyczkę wyciągnąć?
-Czy wg Was da się naprawić ten pilot? Chyba są osoby, które sprawdzą czy on w ogóle nadaje - jeśli tak, to wtedy problem z synchronizacją, jeśli nie - to może da się naprawić pilot lub go wymienić? Może ktoś zna kogoś ze Szczecina, jakiegoś elektryka?
-Czy opłaca się i da radę kupić nowy lub używany pilot, a jeśli tak, to gdzie go zdobyć?
-Czy ktoś mógłby wkleić namiary na PDF z instrukcją do tego modelu? Szukałem kilka godzin na forum i w Internecie, ale nie mogłem tego odnaleźć (kiedyś to tu widziałem).
-Jakieś inne pomysły na wyjście z sytuacji i choćby uruchomienie samochodu? (Bez opcji spalenia, sprzedania czy holowania do ASO... :))

Bardzo proszę o pomoc.

PS. Przy okazji walczenia z alarmem zepsułem drzwi pasażera, bo ciągnęliśmy razem z wewnątrz i zewnątrz za klamki no i teraz drzwi się nie otwierają, kluczyk w bębnie tych drzwi mi się kręci dookoła i nie otwiera... jakiekolwiek sugestie naprawy tego - będą pomocne. Tapicerki się nie da zdjąć na zamkniętych drzwiach, kluczem się nie da, więc chyba tylko trzeba będzie wypruć zamek i wstawić nowy?

PS. 2.Eh... małe ustrojstwo, a denerwuje cholernie, zwłaszcza że fura jest uziemiona i muszę przeprosić zimowe buty i tramwaje...

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

: 2011-03-05, 16:19
autor: dylson
sowizdrzał pisze:Maxima zaczęła trąbić i migać światłami drogowymi
Dwa alarmy to slaby pomysl, mialem tak samo i zdecydowalem sie, ze usune alarm dolozony a zostane przy fabrycznym. Fabryczny alarm nie wlacza swiatel mijania.
Co do pilotow do alarmu fabrycznego to spokojnie musisz kupic uzywke pamietajac jednak, ze piloty w wersji us i qx sa inne. Programowanie pilota masz opisane tu
viewtopic.php?t=84
Seryjny alarm uzbraja sie po zamknieciu drzwi pilotem lub po zamknieciem z kluczyka, nie jestem pewny ale wydaje mi sie, ze wlaczenie zaplonu rozbraja alarm (mozliwe, ze tylko w autach z immobilizerem)
sowizdrzał pisze:Czy ktoś mógłby wkleić namiary na PDF z instrukcją do tego modelu?
viewtopic.php?t=211

: 2011-03-07, 07:59
autor: maximastegna
dylson pisze:Fabryczny alarm nie wlacza swiatel mijania.
w mojej maxi mam tylko alarm fabryczny i siwatla mijania sie wlaczaja.
tez nie mam sprawnego pilota od alarmu ale u mnie alarm rozbraja i uzbraja go tylko kluczyk. z dodatkowego alarmu tez zrezygnowalem gdyz z synchronizacja nie bylo ok czasami po rozbrojeniu pilotem zalaczal sie fabryczny a czasami podczas jazdy zaczal wyc dodatkowy.

moja rada to zalacz akumulator i kluczykiem przy zamknietych drzwiach probuj zamknac i otworzyc zamek kluczykiem i tak pare razy.

[ Dodano: 2011-03-07, 08:11 ]
a centralny z kluczyka dziala na reszta drzwi oprocz pasazera? teraz moja metoda moze nie zadzialac bo przy niej wszystkie drzwi musza byc domkniete, a jesli masz niesprawny zamek to moze nie zadzialac. co do drzwi moim zdaniem spadly Ci linki. nie wiem czy wyprucie zamka cos da. sciagniecie boczku by na pewno pomoglo i mysle ze przy drobnych kombinacjach udaloby sie sciagnac od srodka przy zamknietych drzwiach. pamietaj ze zawsze mozesz wyjac drzwi pasazera. jak wykrecisz go z szynami to tylko 4 sruby i gotowe. jesli bys potrzebowal nowego zamka to mam taki do wersji usa.

: 2013-10-15, 09:08
autor: zibuch
mam mały problem z alarmem/pilotem a nie chcę tworzyć nowego wątku więc się podepnę.

pilot nie zawsze chce otworzyć / rozbroić alarm. byłem w warsztacie od alarmów i sprawdzili mi, że nawet jak pilot nadaje (choć zdarza się, że i z nadawaniem jest problem) to samochód tego nie wychwytuje. miałem już takie problemy, że pewnie ze 100x klikałem i nie chciało mi otworzyć fury (nie miałem wtedy jak sprawdzić czy to brak nadawania czy odbioru). chciałem, żeby został mi tylko centralny z kluczyka ale z tego co się dowiedziałem to nie można odłączyć fabrycznego alarmu. rysuje mi się kilka wersji ale w każdej jest jakieś ale:
1. dokupić pilot i mieć nadzieję, że po dopisaniu problem zniknie. tu pytanie czy od infiniti podejdzie do QX? http://allegro.pl/pilot-nadajnik-nissan ... 32976.html
nie wiem ta naprawę o co chodzi, inną częstotliwości pracy?
2. wymienić sterownik centralnego zamka. tu nie wiem czy to jest ten element, który jest odpowiedzialny za odbiór sygnału? bo ewidentnie z odbieraniem u mnie też jest problem
3. wyrzucenie pilota. po zamknięciu z kluczyka alarm sam się uzbraja i jak go otwieram kluczykiem to wyje :-). na szczęście po przekręceniu stacyjki rozbraja więc awaryjne rozwiązanie już mam. da się jakoś odłaczyć fabryczny alarm.
4. już mi przyszło do głowy, że odepnę syrenę to w razie draki będę miał tylko miganie awaryjnymi. maxima to chyba nie na tyle chodliwy towar, żeby ktoś chciał ją ukraść.

niby to szczegół ale mnie wkurza i chciałbym to jakoś rozwiązać. ma ktoś pomysł?

: 2013-10-15, 16:16
autor: GRZECHu
Na 99% wina pilota. Miałem podobnie. Dzięki pomocy kolegi z forum który załatwił mi funkiel nówka pilota, zaprogramowałem i śmiga do dziś.

Najprościej, pożycz pilota od kogoś na chwilę. Na przykład na zlocie/spocie. Pilot musi być od dokładnie tej samej wersji maximy.

: 2013-10-15, 18:27
autor: Lombardo88
można mieć wyłączony anty napad,a tym samym mieć centralny. pamiętam że rozgryzałem temat. z tego co pamiętam wystarczyło odkręcić(nie odpinać kostki) przycisk antysabotażowy przy masce i zostawić jakby w pozycji otwartej maski ,żeby alarm się nie uzbrajał. tak miałem w wersji kanadyjskiej.w federalu tak nie ma. ale podejrzewam, że co auto, to inaczej to wygląda.

: 2014-05-26, 07:45
autor: khamul
Witam,


nie chciałem tworzyć nowego tematu bo mój problem idealnie wpasowuje się w ten, a mianowicie:

Moja Maxi dwa zabezpieczenia - jedno to odłączanie elektryki (trzeba ją załączyć takim ukrytym przyciskiem) a drugie to alarm z odcięciem (chyba) dopływu paliwa - nie wiem czy to fabryczne zabezpieczenie czy dodatkowe (obsługiwał je drugi pilot). Problem polega na tym, że tenże pilot gdzieś wsiąkł a ja ni cholery nie mam szczegółowych danych na temat tego zabezpieczenia; nadmienię że jest dosyć uciążliwe, bo niejednokroć z zupełnie nie znanych mi przyczyn odłączało dopływ paliwa (rozrusznik pracował a le auto nie odpalało albo odpalało na chwilkę i zaraz zdychało). Pytanie: wiem że dorabianie i kodowanie na nowo może być lekką drogą przez mękę - chciałbym to dziadostwo odłączyć/wymonotwać na stałe - JAK?

: 2014-05-26, 10:59
autor: snorlaxs
Ja również żeby nie zakładać nowego tematu dopiszę się tu :D

jest jakaś możliwość otwierania klapy bagażnika z pilota? mam jakieś piloty nie wiem czy ori czy nie, są na nich tylko dwa przyciski bez żadnych oznaczeń, bez żadnego logo ani nic

Maxi A32 USA

: 2014-05-26, 15:57
autor: Lombardo88
khamul, masz odcięty prawdopodobnie +12 idący ze sterownika na przekaźnik pompy paliwa.
snorlaxs,
gdy masz ori pilot, to nie ma sprawy. programujesz pilota i masz tą funkcje.nie wiem czy w przedlifcie da rade zaprogramować wietrzenie kabiny( w polifcie przyciskasz 3 sekundy przycisk otwierania i dwie przednie szyby otwierają się zdalnie). zaś jeśli masz dokładany alarm, to musiałbyś znaleźć przy centralce wyjście na zamek i podporządkować do niej kolejną linie w pilocie. zobacz co to za alarm i poszukaj w necie schematu, potem FSM maximy i wszystko w temacie:P albo kup ode mnie pilota, bo akurat posiadam takowy sprawny na sprzedaż :)

[ Dodano: 2014-05-26, 16:58 ]
i jeszcze jedno; przycisk otwierania trzeba też przytrzymać żeby bagażnik się otworzył :)

: 2014-05-26, 16:23
autor: snorlaxs
Obrazek[/img]

oto fotka winowajcy, tak na marginesie zadna funkcja z przytrzymaniem przycisku nie działa
dodam, ze zamek ma małe schizy, potrafi czasami sam sie zamykac, nie wiem od czego to zależne, ale wpienia, i rzecz jeszcze gorsza przy odblokowywaniu dziala tylko na drzwi kierowcy, a przy blokowaniu juz na wszystkie. W swoim zestawie posiada tez alarm

odnośnie kupna pilota info na priv.

: 2014-05-26, 16:54
autor: Lombardo88
ale badziewie... :D

: 2014-05-26, 16:58
autor: snorlaxs
dlatego chce sie tego g..... pozbyć jak najszybciej :D

[ Dodano: 2014-05-27, 08:01 ]
wnioskuje że miałem coś grzebane przy centrali i alarmie, więc jak zaprogramuje nowy pilot to czy nie będą się żarły oba systemy (fabryczny i dokładany) ?

: 2014-05-27, 23:27
autor: darkdream
snorlaxs z tego co wiem to w każdej maxi US i w większości amerykańców jak jeden raz naciśniesz na pilot to otwierają Ci się drzwi kierowcy - naciskając jeszcze raz to otwiera się reszta.

: 2014-05-28, 02:26
autor: Marcus65
darkdream pisze:snorlaxs z tego co wiem to w każdej maxi US i w większości amerykańców jak jeden raz naciśniesz na pilot to otwierają Ci się drzwi kierowcy - naciskając jeszcze raz to otwiera się reszta.
Ale to raczej w przypadku oryginalnego pilota, a ten na obrazku nie wygląda na takowy... Więc nie wiadomo jakie on tam sygnały wypuszcza. A poza tym kolega napisał, że ma dwa alarmy. Może się pogryzły?

Pozdro
Marcus

: 2014-05-28, 07:33
autor: snorlaxs
dokładnie nie wiem czy mam dwa, mam pewnie ten fabryczny i dołożone "coś", nie zagłębiałem się jeszcze w szukanie centralek i innych pierdół, wiem tyle że jakiś alarm jest bo jak czasem drzwi mi sie same zablokują i włożę kluczyk w stacyjke to dziadostwo wyje, na moje to będzie dołożona centralka zamka i podpięta pod instalacje alarmu, ale pewności nie mam

a tak na marginesie, w którym miejscu znajduje się fabryczna centrala od alarmu i zamka?

: 2014-05-28, 13:33
autor: MacGayver
ustrojstwo odpowiedzialne za centralny zamek znajduje się w bagażniku po prawej stronie, jak otworzysz boczek żeby dostać się do podnośnika, na błotniku

: 2014-05-28, 14:06
autor: snorlaxs
to już wiem gdzie, teraz tylko muszę zlokalizować dokładanego pasożyta i sie z nim rozprawić :D

: 2014-05-28, 21:49
autor: Lombardo88
poszukaj w drzwiach kierowcy:D widziałem taki manewr:D

: 2014-06-01, 12:09
autor: Dreams
To i ja się dopisze z pytaniem :)
Też mam problem z alarmem i kluczykami...
Jak kupiłem maxime to było wszystko dobrze, ale po paru dniach przestały mi działać oba kluczyki i nie miałem wyjścia jak nie otwierać z kluczyka.
Ale jak otwieram z kluczyka to za każdym razem się włącza alarm i nie wiem co jest grane ;/
Może ktoś miał taki przypadek kiedyś ?? :)

: 2014-10-28, 18:19
autor: snorlaxs
przy pomocy Lombardo88, od którego nabyłem drogą kupna pilocik od INFINITI, mojego wiernego telefonu z latarką i czterech zielonych kolegów w postaci żubrów i oczywiście chwili czasu postanowiłem zabrać się na spartoloną robotę z centralnym w mojej A32, po zlokalizowaniu pasożyta (centralki) pod kołem kierownicy i jego przyjaciela wyjca (syrenki) zabrałem się za rozbrajanie tego ustrojstwa przy pomocy śrubokręta i noża. po wywaleniu całości metodą prób i błędów udało sie zaprogramować pilota, wszystko pięknie działa nawet otwieranie szyb z pilota.
I teraz moje pytanie czy jest możliwość domknięcia tych szyb z pilota? i czy kierunki powinny mrygać podczas otwierania auta?? (przy zamykaniu mrygają)


jak coś to kupie samą obudowe do pilota bo w mojej jest pekniete oczko do kluczy

: 2014-10-31, 07:31
autor: zibuch
powinny mrygać przy otwieraniu i zamykaniu
tylko u mnie nie otwiera ani nie domyka szyb. kumpel z pracy twierdzi, że takie domykanie zadział tylko jak się ma we wszystkich drzwiach te dwustopniowe przyciski do szyb. czy wystarczy może zmienić centralkę na polift? jak to w końcu jest?

w razie czego to mam gdzieś niepotrzebną centralkę, jakby były problemy z poprawnym ustawieniem starej
NissanDreams pisze:To i ja się dopisze z pytaniem :)
Też mam problem z alarmem i kluczykami...
Jak kupiłem maxime to było wszystko dobrze, ale po paru dniach przestały mi działać oba kluczyki i nie miałem wyjścia jak nie otwierać z kluczyka.
Ale jak otwieram z kluczyka to za każdym razem się włącza alarm i nie wiem co jest grane ;/
Może ktoś miał taki przypadek kiedyś ?? :)
moje objawy opisane wyżej były podobne więc dla potomnych opisuję:
mimo, że pilot wysyła sygnał (teoretycznie, miernik sygnału pokazuje, że pilot działa) to centralka nie odbiera. czasem jak się zamykało z pilota to się uzbroił alarm a z kluczyka nie idzie go rozbroić. zmiana pilota rozwiązuje sprawię od ręki tak więc zawsze przy problemach proponuję zaczynać od pilota

: 2014-10-31, 08:06
autor: snorlaxs
ma ktoś może schemat pinów przy centralce?

: 2015-02-04, 23:46
autor: Kumi00
Witam, właśnie czy ma ktoś rozpiskę pinów przy centralce? Mam Maximę, ale tylko z 2szt. kluczyków, bez pilotów. Moje pytanie: wszystkie Maxi miały centralny z pilota? Chcę u siebie jakoś to dołożyć, pierwsze - jeśli mam centralkę, zakup pilotów i programowanie, drugie dołożenie centralki i "wszystkiego", ale muszę wiedzieć cokolwiek o tym jak się wpiąć w instalację w samochodzie. Ma ktoś jakiś pomysł?

PS: swego czasu dokładałem piloty do centralnego w Fordzie Sierra, ale tam miałem dokładny tutorial co i gdzie wlutować. Pisałem już nawet do firm co rzekomo oferują instrukcję montażu danego produktu do każdej marki auta, ale do MAXIMY A32 nie posiada NIKT! ;(

Proszę o pomoc, da się zainstalować uniwersalny sterownik do centralnego z pilota? :)

: 2015-02-05, 10:50
autor: Poplas
Witam, mogę się mylić ale wydaje mi się że raczej centralny z pilota to był standard w Maximach. Jeżeli działa Ci centralny z kluczyka to kup używany pilot, w dziale Zrób to sam jest instrukcja jak zaprogramować pilota. W mojej byłej Maximie tak właśnie zrobiłem i bylo ok.

[ Dodano: 2015-02-05, 10:51 ]
A jak by co to na allegro widziałem sterownik centralnego.

: 2015-02-05, 14:34
autor: snorlaxs
Kumi00, miałem ten sam problem, ale udało mi sie dostać ori pilota, programowanie to formalność viewtopic.php?t=84 działa zarówno w QX jak i USA, taka uwaga pilot od QX nie podejdzie do USA i odwrotnie,
a sam pilot wygląda tak http://www.keylessremotes4u.com/INFINIT ... -P384.aspx (ten jest do USA, ale wygladają tak samo)
popros kogos kto ma QX'a o numer pilota, wtedy znajdziesz odpowiedni dla siebie

Centralka zamka jest w bagażniku od strony anteny

Jeżeli chcesz dołożyć centralke z pilotem (niefabryczną) to kable zamykania otwierania znajdziesz w drzwiach (od przełącznika) plus i minus ciągniesz z aku, albo wpinasz sie w radio (nie radze bo mozna miec zakłócenia), kierunki do awaryjek i masz gotowca :D