Strona 1 z 1

[A32] Wymiana lancucha

: 2011-01-31, 18:34
autor: rabbit79
Czy ktos wymienial lancuchy rozrzadu? Stuka i stuka czas bylo by sie tym zajac. Co kupic? Gdzie kupic? Na co uwazac.

: 2011-01-31, 19:53
autor: dylson
W ic kupujac napinacz zuiko dostaniesz w cenie oryginalny napinacz i prowadnice/slizg lancucha nissan. Do tego dlugi lancuch (te krotkie sie pewnie nie zuzywaja) i ewentualnie gorna prowadnice. Zaleca sie tez zeby wymienic zebatki ale nie wiem czy to az takie koniecznie. Osobiscie zaczal bym jednak od kupna napinacza ze slizgiem i wymianie samego napinacza przez klapke w obudowie rozrzadu. Musisz pamietac, ze lancuch to nie pasek i bedzie zawsze troche glosniejszy idealnej ciszy raczej nie uzyskasz.

: 2011-01-31, 20:00
autor: piter2323
a w jakiej cenie jest ten napinacz ze slizgiem?:)

: 2011-01-31, 23:15
autor: rabbit79
Najwiekszy problem to rozbieranie, caly z 1.5dnia w plecy wszysko wywalic kolektor pokrywy zaworow miska olejowa alternator klima wspomaganie bleeeeee... chyba sie przyzwyczaje do stukania. Zaczyna mi rytmicznie chrobotac a jak sie rozgrzeje to dodatkowo zczyna stukac.

: 2011-02-01, 01:04
autor: MacGayver
u mnie zestawik wyglądał tak:

Obrazek

Obrazek

Niestety pracy przy tym jest sporo. Szczególnie inżynierom Nissana nie wyszła koncepcja napinacza pod kolektorem ssącym :-| Masa rozbierania tylko dla dwóch śrubek :-|

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj oryginalna pompa wody w nieoryginalnym pudełku ze zdartym znaczkiem Nissana :mrgreen:

Obrazek

: 2011-02-01, 05:15
autor: piter2323
MacGayver widze ze to sam robilem a moglbys zrobic tutoriala co pokolei sie robi aby samemu rozrzad wymienic? bo fotorelacja widze byla robiona

: 2011-02-01, 10:45
autor: rabbit79
MacGayver gdzie kupiles i ile dales?

: 2011-02-01, 17:21
autor: dylson
Nie pamietam juz ile placilem za ten napinacz i slizg. Jesli chodzi o wymiane to wymiana glownego lancucha , napinacza glownego lancucha i slizgu po ktorym chodzi powinna wystarczyc.

: 2011-02-01, 23:10
autor: rabbit79
Czy trzeba wywalac miske olejowa? W instrukcji jest ,ze trzeba kurcze duzo roboty

: 2011-02-01, 23:48
autor: MacGayver
Czy trzeba wywalac miske olejowa? W instrukcji jest ,ze trzeba kurcze duzo roboty
trzeba trzeba, pod spodem są dwie śruby które podtrzymują karter. Co do fotorelacji to jedynie to co wrzuciłem to robiłem właśnie zdjęcia.

-trzeba zdjąć wszystkie paski
-pozdejmować kółka
-zdemontować poduszkę
-poodkręcać wszystkie śruby od karteru (jest ich całkiem sporo)
-zdjąć miskę olejową
-zdjąć przednią pokrywę silnika i odkręcając chyba dwie śruby demontujemy kolejny aluminiowy element pod którym przykręcony jest napinacz.
-to samo tyczy się tylnej pokrywy silnika, ale żeby się do niej dostać musimy zdemontować obudowę filtra powietrza, wiązkę elektryczną, cewki zapłonowe, silniczek krokowy, dwie śruby od EGR'u, wszelkiego rodzaju podciśnienia, dwie śruby od wspornika kolektora ssącego (z tyłu), węże podgrzewające przepustnice. Po demontażu kolektora dostajemy się do pokrywy i widok taki jak na zdjęciu nr.3.

Mam nadzieję, że naświetliłem w pewien sposób etapy których jest całkiem sporo ;-)
Co do ceny to zapłaciłem około 1000zł razem z pompą wody. Jak ma ktoś jeszcze jakieś pytania to walić jak w dym :-D

: 2011-02-02, 08:22
autor: GRZECHu
Może warto uszczelniacze zaworów wymienić jak już taka rozpierdziucha będzie?

: 2011-02-03, 14:17
autor: MarekL
Pytanie nie o łańcuch, ale z dziedziny rozrządu.

Coś mi "wyje" z lewej strony silnika i póki co chcę poszukać przyczyny bez rozbierania połowy silnika ;) Dźwięk jest z kategorii wyższych tonów, takie wycie tudzież buczenie. Wzmaga się wraz z obrotami, dopóki nie zostanie zagłuszony przez normalną pracę silnika. Jest głośniejszy na zimnym silniku, w miarę rozgrzewania przycicha, choć jest nadal słyszany.
Początkowo myślałem o łożyskach przy paskach klinowych - napinacz, alternator itp - ale zostało to sprawdzone i wyeliminowane. Jeśli nie to, to następnym podejrzanym jest układ rozrządu. Czy macie jakieś doświadczenia z wyjącymi kołami rozrządu, albo pompą wody?

Tak myślę żeby przy następnej okazji zlecić sprawdzenie pompy, głównie dlatego że można się do niej łatwo dostać. Jak nie to, to będzie niezbędna poważna grzebanina :/

: 2011-03-10, 17:27
autor: maxima95
MarekL ... mialem chyba to samo ...
po wymianie pompy wody nie mam tego dzwieku .... wiazalo sie to z luzami w okolicy napinaczego tego co jest na przeciw pompy ... dziwna sprawa ... ale podokrecane i cisza zapanowala...

: 2011-03-17, 18:15
autor: MarekL
Rozumiem, że chodzi Ci o dokręcenie tego napinacza co jest pod drugą, obok pompy wody, klapką z boku silnika?
Jak będzie cieplej to może spróbuję coś z tym zrobić. Na szczęście ten hałas nie jest na tyle głośny i denerwujący, żebym się specjalnie martwił. Tylko odzywa się moja pedantyczna natura... ;)

: 2011-06-04, 10:43
autor: rabbit79
Wlasnie jestem po wymianie lancucha, 3 dni przy tym upale masakra ale warto bylo. Jest duzo ciszej i wydaje mi sie, ze troche zyskal na mocy :-D . Przebieg 237000 lancuch glowny byl mocno luzny i nie byla to wina napinacza tylko po prostu sie wyciagnal. Bardzo mocno wypracowane byly slizgi od malych lancuchow. Slizgi od glownego lancucha praktycznie bez sladow zuzycia.

: 2011-06-04, 12:02
autor: Lombardo88
ile finalnie na części wydałeś??:)

: 2011-06-04, 14:08
autor: GRZECHu
rabbit79 pisze:. Przebieg 237000 lancuch glowny byl mocno luzny i nie byla to wina napinacza tylko po prostu sie wyciagnal. Bardzo mocno wypracowane byly slizgi od malych lancuchow. Slizgi od glownego lancucha praktycznie bez sladow zuzycia.
Przebiegu jesteś pewien? ja przy 200 000 robiłem i ślizg główny był wytarty a te małe były w stanie idealnym, ciekawe dlaczego u Ciebie było odwrotnie?

: 2011-06-04, 18:20
autor: rabbit79
Zestaw rozrzadu z pompa wodna uszczelkami olejem i filtrem ok 1200zl.
Co do przebiegu jestem pewien, maxi jezdzi w rodzinie od nowego, salon warszawa 1998.