Czyli nie zrozumielismy sie
piotrtal napisal, ze po geometri kierownica nie stoji wlasciwie podczas jazdy na wprost.
Ja natomiast probowalem wytlumaczyc, ze geometria zostala wykonana niewlasciwie i "prostowanie kierownicy" na frezie kolumny kierowniczej nie rozwiazuje problemu.
Na geometrie sklada sie nie tylko wlasciwie wykonana zbieznosc (o czym pisalem), ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
Kazdy z tych parametrow ma wplyw na polozenie kierownicy. Jezeli kolega piotrtal przed wypadkiem mial kierownice prosto,a teraz jest krzywo to znaczy ze cos jest nie tak i przestawianie na frezie jest tylko poglebianiem problemu. Co z tego,ze kierownica jest prosto jak bedzie darlo mu opony,a samochod bedzie sie zle prowadzil. Co? Nastepna geometria i znowu przestawianie kierownicy i tak do skutku az bedzie mogl skrecic tylko w jedna strone

bo gwinu zabraknie na drazku do regulacji?
piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak
[ Dodano: 2011-01-29, 17:58 ]
Pogrzebalem jeszcze w dokumentacji serwisowej....i napisane jet tam tak:
Nissan Maxima a32
Dzial system kierowania
Sprawdzenie neutralnej pozycji kola kierownicy str.962
1.Upewnij sie, ze ustawienie kol (geometria) jest wlasciwe.- dzial FA str.855
2.Sprawdz czy przekladnia kierownicza jest wycentrowana (wg. mnie nie oznacza to prosto ustawionych kol, tylko czy defakto listwa jest w pozycji zero, co wykluczone jest w przypadku regulacji zbieznosci jedna kncowka).
3.Spwardz neutralne polozenie kierownicy przy jezdzie na wprost.
...i dopiero kiedy te warunki sa spelnione
4.Jezeli kierownica nie jest w pozycji neutralnej przeinstaluj

kierownice i zamontuj w pozycji wlasciwej.
I faktycznie jest to dopuszczalne ale dpiero po rzejsciu dzialu FA od strony 855,
a tam jest napisane ile razy powinna skrecic sie kierownica w prawo i w lewo i jakie powinny byc parametry przedniej i tylnej osi jakies 20stron a4- tu naprawdze mozna poplynac.
Reasumujac odkrecanie kierownicy to ostatecznosc.
Aaa nie poruszylismy jeszcze tematu tasmy od poduszki w kierownicy, ktora sie potrafi zerwac i tarczy impulsowej (w nowszych modelach) od kontroli trakcji
