Strona 1 z 1

[A32] obroty silnika

: 2010-10-26, 07:00
autor: piter2323
witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive ??

: 2010-10-26, 11:58
autor: Wald
600, z wlaczona klimą 712.

: 2010-10-26, 12:58
autor: szczureczek
Witam
Widzę, że nadal walczysz z maximą. A zobacz może zawór PCV czy jest czysty. Nie wiem czy jest w twoim i gdzie się znajduję, ale podobno trzeba go czyścić co jakiś czas. Ja u siebie właśnie będę na dniach go czyścił.

: 2010-10-26, 13:06
autor: piter2323
a za co ten zawór odpowiada?
bo u mnie obroty sa w granicach 580 hmm myślałem ze ok 700 powinien mieć

oki juz wiem co i jak
hmmm dzisiaj sobie z ciekawosci go sprawdze.
da sie do wyciagnac niesciaganac dolotu?

: 2010-10-26, 13:51
autor: szczureczek
Chyba nie da rady :-/ i lepiej ściągnąć i mieć normalne dojście niż ułamać coś. U mnie też czasami sadają obroty i podejrzenia padły na to i też będę sprawdzał. W manualu mam czyszczenie go co 15 tmil, a wymiana co 75tmil, bo chodzi taki tłoczek na sprężynie.

: 2010-10-26, 14:00
autor: piter2323
z tego co widze w manualu to on jest wciskany wiec chyba powinno wyjsc bez sciagania .

Ale to sie zobaczy

: 2010-10-26, 14:09
autor: szczureczek
Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.

: 2010-10-26, 14:21
autor: piter2323
szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.

aha oki dzieki a kiedy bedziesz to robil? to dziala tak ze przy wysokim cisnieniu sie otwiera przy jałowych obrotach powinien byc zamkniety?

: 2010-10-26, 14:46
autor: szczureczek
Nie wiem powiem szczerze. Może jak mi się uda to w czwartek, ale chyba nie chcę ryzykować jak coś będzie nie tak czy pęknie czy coś bo mam dużo tras i prawdopodobnie zamówię najpierw z usa i wymienię na nowy. Wiadomo jak to z plastikami w aucie a tu ten jest jeszcze przy silniku to ciągłe zmiany temperatur.

: 2010-10-26, 15:09
autor: Szalony
szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.
W QX po lifcie jest na 100% wciskany. Piter, spokojnie dasz radę bez ściągania kolektora.... nie sądzę jednak aby to on powodował problem z obrotami.
Ten zaworek ma za zadanie odprowadzać gazy z komory korbowej, głowic. Sam zaworek działa na podstawie podciśnienia i przepuszcza tylko w jedną stronę. Działa to w ten sposób, iż powstałe podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa gazy, właśnie przez ów zaworek PCV

Jeśli zaworek byłby zapchany/popsuty będzie wtedy waliło odmą a tym samym byłby zasyfiony dolot w części między przepustnicą a filtrem powietrza.

: 2010-10-26, 18:34
autor: piter2323
oki mam zaworek wyciągnięty i ma się on następująco. Jak zaczne dmuchać w niego od strony wpięcia w głowice to przechodzi przez niego 100% powietrza jak zasysam powietrze z tej samej strony to powietrze przechodzi ale nie w takiej samej ilości tłumi ok 30%

Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.

Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?

: 2010-10-26, 19:23
autor: GRZECHu
piter2323 przeczytaj post nad swoim.

: 2010-10-26, 19:33
autor: piter2323
sorry przeoczyłem
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?


Pozdrawiam

Re: obroty silnika

: 2010-10-26, 20:41
autor: B 52
piter2323 pisze:witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive ??
W automacie - 650 rpm

: 2010-10-27, 09:31
autor: piter2323
oki zaworek zrobiłem.Rozebrałem go i rozciągnąłem tak sprężynkę ze zaczyna przepuszczać jak ciśnienie jest 0.6-0.8atm. Dam później znać czy coś w pracy silnika się zmieniło

: 2010-10-27, 10:32
autor: szczureczek
Też dziś swój wykręciłem zaworek, zaryzykowałem i przeczyściłem. Czekam, aż wyschnie po myciu benzyną i zobaczymy. Ja nie mam żadnej sprężynki chyba w środku albo już się tak wyrobiła, że nie stawia oporu. Jak dmuchnę od strony korbowodu to się otwiera i nie zamyka chyba, że dmuchnę z drugiej strony. Chyba tak nie powinno być. Jak myślicie? :roll:

: 2010-10-27, 11:16
autor: piter2323
sprezynka musi byc poprostu masz ja juz wyrobiona. Ja sobie z nim dzisiaj poradziłem 2 posty wyzej

: 2010-10-27, 11:22
autor: Szalony
Ehhhhhh coś chyba nie mam daru do przekazywania wiedzy ;)

Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda ;)

W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.

1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)

2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.

3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)

4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.

: 2010-10-27, 11:53
autor: szczureczek
:-> czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników 8-) którym się chce pomyśleć

: 2010-10-27, 12:14
autor: Szalony
Tak mi się coś właśnie zdaje że byłbym dobrym nauczycielem :D

Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0) :-)

Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara

: 2010-10-27, 12:18
autor: piter2323
hmmm zamontuje i zobaczymy jak to sie sprawdza :)
co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek

: 2010-10-27, 13:17
autor: szczureczek
Chyba jak się przedostaje, bo za duże ciśnienie może narobić szkód, wydmuchać uszczelki i takie tam. No patrzyłem zawór jest taki sam jak w maxi i murano po 2009

: 2010-10-27, 17:29
autor: Szalony
piter2323 pisze: co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek
Tak jak napisał szczureczek PCV musi być drożne !

piter Z tego co napisałeś uważam, że Twój zaworek działa prawidłowo( oczywiście poza tym, że coś Ci tam latało :P )

szczureczek teraz jak napisałeś to dostrzegłem, że masz VQ40 ... zaworek mam w od VQ35 z 2003r
Mogę wieczorem pstryknąć fotkę dekla i wrzucić na forum :)

: 2010-10-27, 20:43
autor: szczureczek
Znalazłem ten zawór na rockauto.com - wygląda tak samo, ale może być inne :-? i nie mówię tu tylko o kolorze, bo ja mam zielony a ty pewnie biały. Pewnie czymś się różnią...

OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem. :lol: Żeby tylko jeszcze ciepło było za 2 tygodnie to samemu wymienię, bo tak to trzeba będzie gdzieś na halę jechać.

: 2010-10-28, 19:54
autor: B 52
szczureczek pisze::-> czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników 8-) którym się chce pomyśleć
Chcesz kontakt do mechaniora z Torunia ?
Może tam będziesz zadowolony ?
Ja byłem w 100%.