Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] obroty silnika

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

[A32] obroty silnika

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 07:00

witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive ??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-10-26, 11:58

600, z wlaczona klimą 712.
Obrazek

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-26, 12:58

Witam
Widzę, że nadal walczysz z maximą. A zobacz może zawór PCV czy jest czysty. Nie wiem czy jest w twoim i gdzie się znajduję, ale podobno trzeba go czyścić co jakiś czas. Ja u siebie właśnie będę na dniach go czyścił.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 13:06

a za co ten zawór odpowiada?
bo u mnie obroty sa w granicach 580 hmm myślałem ze ok 700 powinien mieć

oki juz wiem co i jak
hmmm dzisiaj sobie z ciekawosci go sprawdze.
da sie do wyciagnac niesciaganac dolotu?
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-26, 13:51

Chyba nie da rady :-/ i lepiej ściągnąć i mieć normalne dojście niż ułamać coś. U mnie też czasami sadają obroty i podejrzenia padły na to i też będę sprawdzał. W manualu mam czyszczenie go co 15 tmil, a wymiana co 75tmil, bo chodzi taki tłoczek na sprężynie.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 14:00

z tego co widze w manualu to on jest wciskany wiec chyba powinno wyjsc bez sciagania .

Ale to sie zobaczy
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-26, 14:09

Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 14:21

szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.

aha oki dzieki a kiedy bedziesz to robil? to dziala tak ze przy wysokim cisnieniu sie otwiera przy jałowych obrotach powinien byc zamkniety?
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-26, 14:46

Nie wiem powiem szczerze. Może jak mi się uda to w czwartek, ale chyba nie chcę ryzykować jak coś będzie nie tak czy pęknie czy coś bo mam dużo tras i prawdopodobnie zamówię najpierw z usa i wymienię na nowy. Wiadomo jak to z plastikami w aucie a tu ten jest jeszcze przy silniku to ciągłe zmiany temperatur.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-10-26, 15:09

szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.
W QX po lifcie jest na 100% wciskany. Piter, spokojnie dasz radę bez ściągania kolektora.... nie sądzę jednak aby to on powodował problem z obrotami.
Ten zaworek ma za zadanie odprowadzać gazy z komory korbowej, głowic. Sam zaworek działa na podstawie podciśnienia i przepuszcza tylko w jedną stronę. Działa to w ten sposób, iż powstałe podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa gazy, właśnie przez ów zaworek PCV

Jeśli zaworek byłby zapchany/popsuty będzie wtedy waliło odmą a tym samym byłby zasyfiony dolot w części między przepustnicą a filtrem powietrza.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 18:34

oki mam zaworek wyciągnięty i ma się on następująco. Jak zaczne dmuchać w niego od strony wpięcia w głowice to przechodzi przez niego 100% powietrza jak zasysam powietrze z tej samej strony to powietrze przechodzi ale nie w takiej samej ilości tłumi ok 30%

Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.

Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-10-26, 19:23

piter2323 przeczytaj post nad swoim.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-26, 19:33

sorry przeoczyłem
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?


Pozdrawiam
Pozdrawiam

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty silnika

Post autor: B 52 » 2010-10-26, 20:41

piter2323 pisze:witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive ??
W automacie - 650 rpm
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-27, 09:31

oki zaworek zrobiłem.Rozebrałem go i rozciągnąłem tak sprężynkę ze zaczyna przepuszczać jak ciśnienie jest 0.6-0.8atm. Dam później znać czy coś w pracy silnika się zmieniło
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-27, 10:32

Też dziś swój wykręciłem zaworek, zaryzykowałem i przeczyściłem. Czekam, aż wyschnie po myciu benzyną i zobaczymy. Ja nie mam żadnej sprężynki chyba w środku albo już się tak wyrobiła, że nie stawia oporu. Jak dmuchnę od strony korbowodu to się otwiera i nie zamyka chyba, że dmuchnę z drugiej strony. Chyba tak nie powinno być. Jak myślicie? :roll:

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-27, 11:16

sprezynka musi byc poprostu masz ja juz wyrobiona. Ja sobie z nim dzisiaj poradziłem 2 posty wyzej
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-10-27, 11:22

Ehhhhhh coś chyba nie mam daru do przekazywania wiedzy ;)

Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda ;)

W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.

1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)

2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.

3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)

4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-27, 11:53

:-> czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników 8-) którym się chce pomyśleć

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-10-27, 12:14

Tak mi się coś właśnie zdaje że byłbym dobrym nauczycielem :D

Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0) :-)

Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-27, 12:18

hmmm zamontuje i zobaczymy jak to sie sprawdza :)
co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-27, 13:17

Chyba jak się przedostaje, bo za duże ciśnienie może narobić szkód, wydmuchać uszczelki i takie tam. No patrzyłem zawór jest taki sam jak w maxi i murano po 2009

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-10-27, 17:29

piter2323 pisze: co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek
Tak jak napisał szczureczek PCV musi być drożne !

piter Z tego co napisałeś uważam, że Twój zaworek działa prawidłowo( oczywiście poza tym, że coś Ci tam latało :P )

szczureczek teraz jak napisałeś to dostrzegłem, że masz VQ40 ... zaworek mam w od VQ35 z 2003r
Mogę wieczorem pstryknąć fotkę dekla i wrzucić na forum :)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-27, 20:43

Znalazłem ten zawór na rockauto.com - wygląda tak samo, ale może być inne :-? i nie mówię tu tylko o kolorze, bo ja mam zielony a ty pewnie biały. Pewnie czymś się różnią...

OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem. :lol: Żeby tylko jeszcze ciepło było za 2 tygodnie to samemu wymienię, bo tak to trzeba będzie gdzieś na halę jechać.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-10-28, 19:54

szczureczek pisze::-> czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników 8-) którym się chce pomyśleć
Chcesz kontakt do mechaniora z Torunia ?
Może tam będziesz zadowolony ?
Ja byłem w 100%.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”