Strona 1 z 1
[A32] Naprawa skrzyni manualnej
: 2010-10-21, 08:27
autor: rabbit79
Wlasnie rozebralem skrzynie (a32 1997 europa 3.0) padly lozyska na dyferecjale ale wymieniam hurtem wszystkie
jak by ktos potrzebowal nr lozysk to moge podeslac.
Czy ktos wie co to : mechanizm jest jakis taki duzy pomiedzy satelitami jest pierscien, a frez prawej polosi jest dwusrednicowy i obydwie czesci obraceaja sie niezaleznie. Czy to szpera?
: 2010-10-21, 11:55
autor: urbanxxx
Nie wiem do końca, ale chyba w europie nie było szpery.
: 2010-10-21, 12:36
autor: Szalony
W Maxi po lifcie jest szpera i u Ciebie rabbit79 zapewne też jest. Na szybko możesz to sprawdzić mając jedno koło w górze( zapewne jest u nas jakaś delikatna szpera około 20%) koło to powinno mieć opór przy kręceniu. Jeśli szpery nie będzie to bez oporu obrócisz kołem( wskazane jest oczywiście wrzucić na luz

) Mając oba koła w górze i kręcąc jednym, drugie powinno się kręcić w tą samą stronę.
Kolejny test możesz zrobić na drodze:
1. Stajesz samochodem tak aby jedno koło było na asfalcie, a drugie na piachu( np. pobocze)
2. Dajesz ostro w palnik .......jeśli ślad zostanie tylko na piachu tzn. szpery nie ma ........ jeśli został ślad na asfalcie- szpera jest.
: 2010-10-24, 09:56
autor: B 52
To w takim razie wersja B z 1997 roku nie miała szpery.
(jakby ktoś nie wiedział to wersja B to wersja USA)
: 2010-10-24, 11:00
autor: dylson
Szalony pisze:Kolejny test możesz zrobić na drodze:
Taki test mozna zrobic dla jakiejs konkretnej szpery a nie fabrycznej. Skoro jestes w stanie przkrecic kolem ktore jest w gorze reka oznacza to, ze szpera jest bardzo delikatna i taki test nic nie da. To juz szybciej mozna stanac obydwoma kolami na asfalcie i zobaczyc czy przy ostrym ruszeniu sa dwa w miare rowne slady.
: 2010-10-26, 09:41
autor: Szalony
Tak jak pisałem zapewne jest to szpera w granicach 20-25% bo takie z reguły się stosuje do cywilnych samochodów. Tego sposobu na drodze jeszcze nie sprawdzałem (jedynie o nim czytałem) i przez najbliższy miesiąc raczej nie mam możliwości sprawdzić

Dla naszej wiedzy dobrze by było jakbyś Ty sprawdził swój i opisany przeze mnie sposób.... zobaczymy co pokaże

: 2010-10-26, 09:52
autor: rabbit79
Jak zloze to przetestuje i dam znac. Dopiero dzisiaj dostalem lozyska, masakra cenowa, ale co zrobic, zrobic i zapomniec o temacie

: 2010-10-26, 11:04
autor: urbanxxx
Szalony pisze:i przez najbliższy miesiąc raczej nie mam możliwości sprawdzić

A co modzisz, że fura nieaktywna

: 2010-10-26, 20:37
autor: B 52
rabbit79 pisze:Jak zloze to przetestuje i dam znac. Dopiero dzisiaj dostalem lozyska, masakra cenowa, ale co zrobic, zrobic i zapomniec o temacie

Mogę Ci warsztat z Torunia polecić. Tanio i sprawnie. Mi raz pomogli jak byłem w czarnej du... na trasie, także mogę wypowiedzieć się pozytywnie.
: 2010-10-26, 20:42
autor: GRZECHu
rabbit79 pisze:masakra cenowa
Podziel się ile wyszło za komplet - przyda się jak komuś rzucą w warsztacie ceny z kosmosu.
: 2010-10-28, 15:23
autor: rabbit79
6 lozysk 890zl
uszczelniacze polosi 40+89
uszczelniacz walu 120
uszczelniacz walka sprzeglowego 18
4.5l oleju 145
silikon 27
rownanie kola zamachowego (na magnesowce) 150
karcza sprzegla 250
lozysko oporowe 90
robota 480
: 2010-10-28, 19:50
autor: B 52
rabbit79 pisze:6 lozysk 890zl
uszczelniacze polosi 40+89
uszczelniacz walu 120
uszczelniacz walka sprzeglowego 18
4.5l oleju 145
silikon 27
rownanie kola zamachowego (na magnesowce) 150
karcza sprzegla 250
lozysko oporowe 90
robota 480
No faktycznie, niektóre graty z listy to klubowiczom taniej w aso załatwiam he, he.
: 2010-10-30, 08:30
autor: rabbit79
do listy musze dopsac wysprzeglik

95zl org
padl dzisiaj rano