Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Czyszczenie przepustnicy

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Czyszczenie przepustnicy

Post autor: Wald » 2009-12-09, 09:42

Czy ktos w Warszawie moglby mi przy tym pomoc? Mam preparat ale jakos sam sie do tego zabrac nie moge.
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: Czyszczenie przepustnicy

Post autor: GRZECHu » 2009-12-09, 13:13

Wald pisze:Czy ktos w Warszawie moglby mi przy tym pomoc? Mam preparat ale jakos sam sie do tego zabrac nie moge.
Jasne! Na PW napisz kiedy masz czas. Czyściłem u siebie parę razy i u piotral.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2009-12-09, 13:18

jak będziecie przeprowadzać operacje, to zrobicie parę fotek?? było by klawo:)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2009-12-09, 13:22

Pewnie :)

BTW, mam pare ciekawych fotek, jak wyglada silnik maximy od środka po 200 000km (licznikowych) z czego 100 000 na jednych świecach i LPG :) wrzuce w tym tyg relacje.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2009-12-09, 13:45

ok:) czekamy:)

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-09, 21:53

w mojej a33 po przeczyszczeniu przepustnicy zwariowały wolne obroty niby trzeba ponownie wyregulować czujnij wolnych obrotów mam programy do diagnostyki ale nie natknąłem się na te opcje
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2009-12-09, 23:01

Pablo's pisze:w mojej a33 po przeczyszczeniu przepustnicy zwariowały wolne obroty niby trzeba ponownie wyregulować czujnij wolnych obrotów mam programy do diagnostyki ale nie natknąłem się na te opcje
Napisz coś więcej, jak zawariowały? Podeszły do góry pewnie? (to normalny objaw)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 23:06

viewtopic.php?p=2278#2278
W dziale zrob to sam dodalem temat jak wyregulowac wolne obroty.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2009-12-09, 23:21

Mi siostra pomagała, nie friend:D i też dało rade :D :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-12, 12:37

Operacja przeprowadzona.
zrobilismy niestety tylko dwie fotki.

Obrazek

Obrazek
Ten kabelek w poprzek zdjecia to od lampki jakcos :)

Jeszcze raz wielkie dzieki Grzechu.
Ostatnio zmieniony 2009-12-12, 13:16 przez Wald, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2009-12-12, 12:50

Na 2 focie taki wężyk widać, to jest powietrze do silnika krokowego. To ma duży wpływ na obroty i nie wolno o tym zapomnieć.

Dziś wyczyściłem u siebie właśnie tylko silnik krokowy nie dotykając samej przepustnicy, dam znać czy pomogło.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2009-12-12, 13:32

GRZECHu pisze:Na 2 focie taki wężyk widać, to jest powietrze do silnika krokowego. To ma duży wpływ na obroty i nie wolno o tym zapomnieć.

Dziś wyczyściłem u siebie właśnie tylko silnik krokowy nie dotykając samej przepustnicy, dam znać czy pomogło.
od czasu kiedy grzechu czyscil mi przepustnice nie ma zadnych problemow a juz minelo prawie 1.5 roku. samochod od razu po przyprowadzeniu z zagranicy gasl mi po odpaleniu. pomagalo przytrzymanie go na obrotach od razu po odpaleniu - sekunde, dwie.
aha.. u mnie to wystepowalo tylko po dlugim postoju. po czyszczeniu problem znikl.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-13, 11:02

Niestety opracja chyba nie do końca zlikwidowala problem. Silnik po pierwszym odpaleniu dzis rano (temperatura -1) wskoczyl na obroty i zgasł.
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2009-12-13, 11:06

piotrtal - u Ciebie też wskakiwał na obroty czy od razy gasł? Może to coś innego niż przepustnica?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-13, 11:26

Silnik gasnie tyko po odpaleniu czy np jak dojezdzasz do swiatel to tez sie zdaza? Opisz problem.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-13, 11:58

To jest tylko rano i tylko przy odpalaniu.
Obrazek

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2009-12-13, 14:39

GRZECHu pisze:piotrtal - u Ciebie też wskakiwał na obroty czy od razy gasł? Może to coś innego niż przepustnica?
wskakiwal na obroty i gasl.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-13, 15:05

Czyli dopoki auto sie nie nagrzeje do gasnie na wolnych czy np za druga/trzecia proba juz pracuje normalnie?

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2009-12-13, 15:31

Wald pisze:To jest tylko rano i tylko przy odpalaniu.
Niestety u mnie też nie pomogło tym razem, ale ja skręciłem śrubę u siebie od wolnych obrotów. Dziś ją odkręciłem o 1/4 obrotu i jest jak książka pisze, obroty stoją jak wryte i nie spadają już przy dojeżdżaniu do świateł. Spróbuj tą śrubę o 1/4 odkręcić jak silnik będzie chodził. Jeśli nie pomoże to na ciepłym silniku jeszcze bym tym sprajem powalczył w wężyk od silnika krokowego, u piotrtal i u siebie poprzednim razem to pryskałem tam bardzo dużo bo na opakowaniu napisali żeby "obficie" spryskać, może za mało tym razem było i nie przeczyściło dokładnie? Ewentualnie mam jeszcze swój spray ten ostatnio pomógł możemy sprawdzić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2009-12-13, 20:17

No jeszcze sprobuje popsikac tam. Co do odkrecania srubki to nie wiem, bo przez pierwsze 3 min. trzymal obroty na 2 tys., moze faktycznie ten silniczek sie przycina zarowno w jedna jak i druga.

[ Dodano: 2009-12-13, 20:19 ]
dylson pisze:Czyli dopoki auto sie nie nagrzeje do gasnie na wolnych czy np za druga/trzecia proba juz pracuje normalnie?
Za druga juz nie zgasl.
A jezeli przed oppaleniem nacisne raz pedal gazu to tez jest OK. Tylko w sumie co sama przepustnica ma do tego, ona sie chyba sama nie uchyla tylko wlasnie silniczek krokowy.

[ Dodano: 2009-12-14, 11:51 ]
Dziś odpalił OK, ale znow trzymal dlugo 1800obr/min.
Obrazek

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2009-12-15, 13:40

ja tez miałem problemy z gaśnięciem auta jak dojeżdżałem do skrzyżowania bądź jak automat zrzucał na luz. Z czasem działo się to coraz częściej ,wiec postanowiłem przeczyścić przepustnice oraz silniczek krokowy. Co dziwne na benzynie tych objawów gaśniecie nie bylo ale przy zrzucaniu na luz spadały do około 500obr na min a następnie szybko rosly aby się ustabilizować na 850obr/min. Silniczek krokowy rozebrałem na części pierwsze i wszystko starannie wyczyściłem. Z przepustnicy benzyną zmyłem cały nagar który się nazbierał.

Szczerze to się nie spodziewałem takiej poprawy jaka nastąpiła. Silnik chodzi równiutko i od tamtej pory tj od miesiąca gaśniecie się nie powtórzyło :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-01-09, 11:25

Ostatnio pomyślałem ze może powodem mojego gaśnięcia przy uruchamianiu nie jest brud w środku przepustnicy, zresztą jak sam Grzechu zauważył byla ona wyjątkowo czysta. A nasza operacja czyszczenia nie zlikwidowała problemu, jedynie zniknął objaw wskakiwania na wyższe obroty z czego jestem bardzo zadowolony. W tym pewnie pomogło spsikanie wężyka idącego do silniczka krokowego.
Postanowiłem spsikac WD40 to co jest na zewnątrz przepustnicy a dokładnie ten mechanizm zaznaczony strzałką, ponieważ on jest połączony z ta główną przepustnica do której idzie linka gazu.

Obrazek

Przy okazji ta główną tez spsikalem i generalnie wszystko co tam się rusza.
Dziś odpalił rano bez zająknięcia za pierwszym razem bez wcześniejszego wciskania gazu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-01-10, 10:03

Widocznie ciężko było to ruszyć bo było zapieczone i silnik krokowy nie dawał rady :) Nogą tego nie wyczujesz bo wiadomo że to inna siła działania :) Więc warto to od czasu do czasu przesmarować. Braciak w Coroli miał podobny przypadek tylko u niego przepustnica się nie cofała i auto chodziło na 2000 obrotów. Można by to dać do działu zrób to sam i opracować w formie instrukcji :) A ja profilaktycznie dziś wypsikam WD40 u siebie :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-31, 10:19

http://forums.maxima.org/4th-generation ... -iacv.html
A ja proponuje takie czyszczenie jak w linku powyzej. Samym sprejem na pewno tego tak nie wyczyscicie. Sam jeszcze tego nie robilem ale mam zamiar w najblizszych dniach sie za to zabrac. Zamiast uszczelek mozna to zlozyc na silikon. Zauwazcie, ze przepustnica jest najbardziej usyfiona od strony kolektora ssacego, dzieje sie tak przez pcv.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-03-31, 12:22

:-) ciekawy artykuł nie tylko dla maximy...

ejaskulska
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Margonin

Post autor: ejaskulska » 2010-03-31, 22:06

Ja czyściłem przepustnicę rok temu, też miałem problem z gaśnięciem bez klimatyzacji. Wykorzystałem spray MOTUL do czyszczenia gaźników motocyklowych. Mechanik, który to robił, powiedział mi, że był strasznie zasyfiony przepływomierz powietrza. Po czyszczeniu przez kilka tygodni silnik wchodził na zbyt wysokie obroty (ponad 1000), ale nic nie majstrowałem i unormowało się. W tej chwili obroty są podręcznikowe.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-16, 10:28

No właśnie, bo u mnie trzyma wysokie obroty, a przy automacie to bardzo ciągnie do przodu. Przepustnicy wyczyścił mi gazownik przy okazji wymiany świec. Czyli czekać aż się unormują obroty? Silnik konstrukcyjnie jak w maximie VQ35DE, a ja mam VQ40DE.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-16, 11:00

Jak to przeszkadza tak bardzo to może skręć obroty tą śrubka do regulacji?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-16, 15:34

Czytałem procedury regulacji na stronie z usa ale maximy. Może ktoś to robił i wytłumaczy łopatologicznie. A jak wrzucę na D spada na 750 ale jak puszczę hamulec ciągnie auto na 1100-1200.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-16, 16:04

viewtopic.php?p=2278#2278
Dodalem tlumaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”