Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Czyszczenie przepustnicy

Moderator: janusz

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-17, 09:08

Wczoraj się wziąłem za ustawienia. U mnie nie ma żadnych śrubek. Jest tylko jedna kostka do przepustnicy. Chyba będzie trzeba przez kompa :-x

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-17, 10:49

Faktycznie w przepustnicy sterowanej elektronicznie bedzie to dzialalo inaczei... Pozastaje chyba tylko czekac i miec nadzieje, ze obroty same sie ustabilizuja albo jechac na kompa i miec nadzieje, ze uda sie to ogarnac.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-20, 11:19

Zaraz jadę na adaptację, zobaczymy, czy coś pomoże... :->

[ Dodano: 2010-04-20, 17:54 ]
Pomogło :!: Działa zapierdziście. Jakby nie to autko. :-o

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-25, 15:00

A tak to wygladalo u mnie
Obrazek
Obrazek
Co dziwne na drugiej fotce nie ma takiej metalowej oslony ktora widac na fotkach z maxima.org, nie ma nawet gwintu na sruby. Jak to zobaczylem zadzwonilem do Szalonego spytac sie czy on mial ta oslonke i okazalo sie, ze mial. Cos ubozsze sa maximy z ostatniego wypustu :-P
Wypadaloby jeszcze sciagnac kolektor i jego tez wyczyscic...
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-05-25, 17:28

A jaki efekt? Obroty stabilniejsze?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-05-25, 20:22

jeszcze ja mam jedno pytanie odnosnie przepustnicy czy ona powinna byc przy zamknięciu całkowicie szczelna w 100%? bo u mnie z jest szczelina na ok 0,7mm
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-25, 21:42

A jaki efekt? Obroty stabilniejsze?
Obroty mialem caly czas stabilne, generalnie nie zauwazylem roznicy :mrgreen:
jeszcze ja mam jedno pytanie odnosnie przepustnicy czy ona powinna byc przy zamknięciu całkowicie szczelna w 100%? bo u mnie z jest szczelina na ok 0,7mm
Ma byc malutka szczelina, jest tam taki wariat ktory chyba po rozgrzaniu silnika ja zamyka.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-05-29, 00:15

Szczelina powinna być aż do nagrzania do pewnej temperatury przepustnicy. Ja u siebie nie mam już przepustnicy od Maximy, a tym samym pozbyłem się tego ustrojstwa.... różnica jest taka , że auto zaraz po zapaleniu na zimnym silniku, ma obroty około 1300-1400...... nie pamiętam jak to było wcześniej, ale wydaje mi się że trzymał na początku coś powyżej 1500 przez kilka sekund( zwłaszcza zimą) Jak jest u Was ?

Czyszczenie, w taki sposób jak zrobił Dylson gwarantuję, że w układzie silniczka krokowego robi się naprawdę czysto. Wszelkiego rodzaju "psikacze" , raczej będą tylko pół-środkiem.

Czy osobą, które miały problem z odpalaniem w niskich temperaturach( odpalał ale zaraz gasł) wyczyszczenie przepustnicy/silniczka krokowego pomogło na dobre?

Ważną sprawa również jest odpowiednie ustawienie tps...... jeśli w jakimś celu musicie odkręcić czujnik, pamiętajcie aby wcześniej zmierzyć napięcie jakie jest na zamkniętej przepustnicy.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-06-04, 14:55

No u mnie pomoglo ale nie w srodku tylko czysczesnie wszystkich elementów ruchomych przepustnicy na zewnatrz.
Obrazek

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-06-16, 10:00

A u mnie pomoże chyba wymiana sond tych pierwszych regulacyjnych :-> dalej coś nie tak z obrotami a i zgasł na neutralu i ciężej odpala.

Awatar użytkownika
maxima95
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2010-04-04, 18:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maxima95 » 2010-11-08, 22:13

a propos silniczka krokowego ... mam pytanie .. czy może on wydawać jakieś dziwne dzwięki przy odpalaniu ? ..... u mnie jest w tej chwili podobnie jak piszecie... gasnie na zimnym silniku i to sie zdarza raz a pozniej wszystko gra... przepustnice czyscilem juz wg waszej instrukcji ale nie czyscilem silniczka krokowego.... przy odpalaniu jest chwile glosny dzwiek jak by zawory .... ale w sumie nie dochodzi z komory silnika... i chwile pozniej cicho sobie silnik pracuje.... nie wiem co mam o tym myslec.... i nie zdarza sie to za kazdym razem....

[ Dodano: 2010-12-08, 19:26 ]
wyczyściłem silnik krokowy ... nie w aż tak złym stanie wizualnym na razie nie gaśnie na niskich obrotach... co prawda temperatura się trochę podniosła i łatwiej dogrzać silnik.... myślę jednak ze trochę obroty mam wyższe niż poprzednio... czy regulacja śrubą może coś pomóc bo jeszcze tam nie sprawdzałem ?

[ Dodano: 2010-12-17, 20:21 ]
czy oprócz mechanicznego sprawdzenia i czyszczenia silnika krokowego ktoś ruszał elektrykę tego urządzenia ?
Lato i Zima :)

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2012-04-17, 08:22

Mam taki problem w A32 mianowicie zawieszające się obroty tj. przy schodzeniu z obrotów zawieszają się na ok. 1000 przez sekundę-dwie i opadają do ok. 700 i dalej stoją stabilnie. Czyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Miał ktoś podobny problem?

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-17, 08:35

kogan82 pisze:Mam taki problem w A32 mianowicie zawieszające się obroty tj. przy schodzeniu z obrotów zawieszają się na ok. 1000 przez sekundę-dwie i opadają do ok. 700 i dalej stoją stabilnie. Czyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Miał ktoś podobny problem?
To nie problem - tak jest standardowo i jest to zupełnie normalne :)

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2012-04-17, 09:12

Dzięki za odpowiedź. Dla mnie wydawało się to nie normalne, w innym nissanie tyle że gaźnik elektronik obroty od razu spadały do prawidłowej wartości. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2012-04-24, 19:45

jesli obroty Ci sie zawieszaja to nie jest normalne. winny jest silniczek krokowy. znajomy w swojej maxi mial taki sam objaw wyczyscilismy krokowca ale nie pomoglo. na szczescie mialem w zapasie i po zmianie objaw ustal.

Awatar użytkownika
dawhell
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-03-29, 20:00
Lokalizacja: UK

Post autor: dawhell » 2012-05-01, 10:21

Witam

Wczoraj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Przepustnica wyglądała dobrze nawet ale silniczek krokowy to po zdjęciu tych trzech śrubek z dołu i dwóch z góry była masakra w środku wyglądało to jak smoła, tej blaszki z dołu nie mogłem zdjąć tak było to zapieczone. Zrobiłem kilka fotek ale samego śliniczka podczas rozbierania nie dałem rady już bo tak miałem łapy uwalone a czyściłem ten nagar acetonem .
Zdjęcia są w albumie

https://picasaweb.google.com/Enzo.uk/Ni ... directlink

A tu króciutki filmik i Efekt po wyczyszczeniu :-)

http://www.youtube.com/watch?v=7oT5PsGU_-A
Obrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2012-05-01, 10:48

Po przeczytaniu tego tematu widzę, że muszę u siebie wyczyścić przepustnicę i krokowca.
Zdarza się, że moja MAXI potrafi mi zgasnąć podczas dojeżdżania do świateł, wrzucenia na luz etc., czasem ma też jakieś takie dziwne wzrosty obrotów do ok. 1500-2000 RPM.
Zamówię najpierw uszczelki, i do dzieła :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2012-05-01, 20:30

Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.

Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-05-01, 21:43

johny_fellow pisze:Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.

Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę :mrgreen:
nie bój nic - jest taki sam jak w N16 :)
mój myliśmy z Bodkiem w nafcie kiedyś - też syf był straszny.
btw. możesz przy okazji odłączyć wężyki płynu od podgrzewania przepustnicy - ciut chłodniejsze powietrze silnik dostanie :)

Awatar użytkownika
dawhell
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-03-29, 20:00
Lokalizacja: UK

Post autor: dawhell » 2012-05-01, 22:39

Mas,
Nie pomyślałem otym że można połaczyć te wężyki ze sobą pomijająć przepustnice a jaki to efekt przyniesie? ja nie oczekuje wzrostu mocy ale czy to na motorek nie wpłynie jakoś negatywnie
Obrazek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-05-01, 22:57

dawhell pisze:Mas,
Nie pomyślałem otym że można połaczyć te wężyki ze sobą pomijająć przepustnice a jaki to efekt przyniesie? ja nie oczekuje wzrostu mocy ale czy to na motorek nie wpłynie jakoś negatywnie
u mnie pracuje tak od czerwca 2010 i żadnych negatywów nie zauważyłem.
najlepiej byłoby podłączać to z powrotem na zimę - szybciej się silnik dogrzeje, ale mi się prawdę mówiąc nie chciało :)

Awatar użytkownika
I@MAXIMA
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2010-02-21, 18:51
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: I@MAXIMA » 2012-10-02, 11:08

I na mnie trafiło :-( musiałem rozebrać kolektor i pokrywę zaworów aby dostać się do uszczelniaczy gniazd świec.. ponieważ dwa z trzech simmerringów popękały, spadły w dół.. i przez to olej dostawał się do gniazd świec... zauważyłem to całkiem przypadkowo wyciągając cewkę, była cała w oleju. Mimo wszystko silnik pracował równo i bez zarzutu. Przy demontażu elementów (kolektor i przepustnica) zauważyłem, że są strasznie usyfione, a że już miałem je wyciągnięte to postanowiłem wszystko porządnie wyczyścić. Po złożeniu zaczęła się zabawa z wolnymi obrotami, silnik chodzi nie równo i strasznie telepie. Próbowałem "wyregulować wolne obroty" wg instrukcji Dylson'a ale u mnie to wygląda tak że po odłączeniu TPS'a i odpaleniu silnika obroty stoją na poziomie 2000 śrubkę do regulacji wkręciłem do końca a obroty spadły tylko do 1800... Po podłączeniu TPS i ponownym odpalaniu obroty wahają się 500 - 750... na wyższych obrotach podczas jazdy silnik ładnie ciągnie, dobrze się wkręca, problem dotyczy tylko wolnych obrotów..

Ma ktoś jakieś pomysły?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-10-02, 21:03

wszystkie wężyki są podpięte??nie ciągnie lewego powietrza??? odpal furę i zdejmij węża od krokowca tuż przy dolocie, zatkaj go palcem i obserwuj co się dzieje. jak fura na wolnych obrotach nadal będzie chodzić znaczy że masz nieszczelny kolektor . to tak na szybko. wpadaj w piątek to się zobaczy co jest grane ;)

Awatar użytkownika
I@MAXIMA
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2010-02-21, 18:51
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: I@MAXIMA » 2012-10-05, 10:04

Wszystko już jest ok, winny był silniczek krokowy którego dokładnie nie wyczyściłem.. tzn zrobiłem to tylko powierzchownie.. za drugim razem rozkręciłem go na części pierwsze i wszystko dokładnie zostało przeczyszczone i nasmarowane wd40 do tego wyczyszczone zostały dwa elektrozawory (te obok silniczka krokowego). Poprawa natychmiastowa, silnik reaguje na kręcenie śrubka od obrotów. Aktualnie obroty ustawione na ~700 i wszystko jest w porządku.

Dodaje parę zdjęć z akcji :P dla fanów foto-relacji :)

http://img5.imageshack.us/slideshow/web ... 161251.jpg

Lombardo88, Dzięki za chęć pomocy! Pozdro.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2012-10-05, 15:02

I@MAXIMA pisze:nasmarowane wd40
Tak dal pewności to WD40 nie smaruje tylko penetruje. Także zastosuj coś innego.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-10-10, 14:40

maniek_NKP pisze:
I@MAXIMA pisze:nasmarowane wd40
Tak dal pewności to WD40 nie smaruje tylko penetruje. Także zastosuj coś innego.
Kup preparat do czyszczenia gaźników, przepustnic. Odparowuje i nie zostawia syfu lepkiego jak WD40.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

mch-86
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-01, 19:03
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: mch-86 » 2012-12-23, 01:30

Chcę zabrać się za czyszczenie silniczka. Gdzie mogę kupić tę uszczelkę którą trzeba wymienić? (tak zalecają na forum.maxima.org - link podany przez dylsona).

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-12-23, 10:20

Uszczelki tylko w serwisie, u siebie zostawilem stare nie bolo potrzeby ich wymieniac.

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2013-07-22, 13:29

Panowie, żeby zobrazować mój problem załączam link do filmu w którym Maxima ma dokładnie ten sam problem co moja:
http://www.youtube.com/watch?v=gFT-058uZ-c
Patrz od 1:25 minuty.
Dodatkowo, przy dojeździe do skrzyżowań obroty nisko spadają (ok 3-4 tys/min). Na klimatyzacji jest to sporo mniej odczuwalne.
Akumulator nowy, świece sprawdzone przez mechanika i ponoć w b.dobrym stanie.

Dodam, że to nie występuje w takie dni jak ostatnio - słońce i tempertatury >20C.

Czy właśnie wyczyszczenie przepustnicy i krokowca rozwiąże tą dolegliwość?
I czy znacie może mechanika z okolic Pruszkowa bądź Żyrardowa który ewentualnie by mi w tym pomógł?

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-07-22, 21:21

Poszukaj na forum w dziale maxim jest procedura czyszczenia przepustnicy i ustawienia wolnych obrotów.
Ja u siebie kilka razy czyściłem w A32 i w paru innych maximach i na obawy które masz pomagało. Nie wykręcałem krokowaca, samo czyszczenie przepustnicy starczało.

ps jestem z ursusa
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”