Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] cewki zapłonowe

Moderator: janusz

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-20, 12:09

Świece NGK :->

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-10-20, 13:23

piter2323 pisze:zakupiłem uzywane cewki do maximy z niby przed liftem i niestety okazalo to sie wielka lipa 3z3 maja wieksze badz mniejsze przebicia. Pozostało mi nic innego jak zakup nowych.
Oto linki do aucji moze ktos kupił ktoras z nich i wyrazi swoje opinie na ich temat:

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-nissa ... 30688.html

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-nissa ... 22938.html

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-nissa ... 53651.html

[ Dodano: 2010-10-20, 12:51 ]
zakupilem te trzecie zobaczymy jak bedzie
TO ZWRÓĆ TOWAR, MASZ DO TEGO PRAWO BEZ PODANIA PRZYCZYNY W CIĄGU 10 DNI.

Przypominam Ci, że posiadam cewki z gwarancją jakby coś nie było halo to można zwrócić i przyjąć kasę z powrotem.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-20, 13:50

no dzwoniłem do sprzedawcy i jutro je mu wysyłam. Ma mi kasę oddać.
Dzieki B52 za propozycje ale już zamówiłem cewki ,właśnie czekają do wysyłki dla mnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-10-21, 14:16

Kupiles 3 nowe?
Daj znac jak zamontujesz, mam zamiar zrobic taki sam myk, bo chyba zakup uzywanych to poprostu loteria, wczesniej czy pozniej bedzie to samo. Tylko jak ja kupilem maxi to nowe nie byly dostepne i kupowalem po 150 uzywane.
Obrazek

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-22, 08:01

już jestem po montażu nowych cewek i wkoncu auto zaczęło normalnie pracować i odzyskało werwę :)różnica miedzy używana a nowa jest taka ze używane maja tak wyrobione gumy która wchodzi na swiece nakłada sie strasznie lekko a nowa wchodzi ze znacznym oporem przez co jest pewność ze jest wszystko szczelne.

cewki sprzedawane na tej aukcji http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-nissa ... 53651.html sa firmy lcc wiec tej samej co tutaj http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-nissa ... 30688.html tyle ze w tym drugim linku sa tansze.

Pozdrawiam
Pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-22, 10:22

Czyli może wystarczy zmienić same te trzpiene, skoro są w sprzedaży. Ja tam niebawem zamówię i sobie zmienię na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-10-22, 10:46

mysle ze jezeli "cewke" jako cewka i mosfet który w niej jest są sprawne to myślę ze powinno pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-10-22, 21:00

A gdzie mozna kupic te trzpienie?

Rozumiem ze mowimy jedynie o cewkach od strony sciany grodziowej, tak?
Obrazek

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-10-26, 12:59

rockauto.com trzeba poszukać. Do mojego są trzpienie.

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-10-28, 15:42

Zamówiłem 3 cewki LCC, będę je miał pod koniec przyszłego tygodnia. Moze wreszcie będzie spokój bo znowu zaczął przerywać.
Obrazek

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2010-11-20, 02:25

fantastycznie :-D, kolejny temat, na który coś napiszę (pewnie dlatego, ze go przerobiłem i wcale nie trzeba zyliona na cewkę wydać). Nie kupujcie cewek. Proszę tylko o zdjęcie na priva w którym miejscu są przebicia (będzie biały nalot na gumach i plastikach). Są dwie metody, zakup samej fajki (tej między święcą a cewką) koszt ok 60PLN, jak coś proszę o priva, sam importowałem do swojej maxi. Druga metoda to spryt+chałupnictwo, ale u mnie zadziałała na 3 cewkach (i prześmigała 30K km)
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-11-20, 08:22

Auq, chałupnictwo+spryt to taśma izolacyjna??? :D

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-11-20, 11:19

Auq, chałupnictwo+spryt to taśma izolacyjna???
Pewnie tak, ale nie taka za 2zl tylko bardziej specjalistyczna :-)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-11-20, 15:03

mam właśnie taką specjalistyczną:) może się pobawię z tematem. swoją drogą myślałem nad takim rozwiązaniem:) ale przebicia są na tej gumie, czy na tej tulejce plastikowej?? ja sprawdzałem, to były pomiędzy, ale może mi się wydawało ;)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-22, 18:20

U mnie jak na razie jest ok po zalozeniu nowych.
Obrazek

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2010-11-24, 00:50

Lombardo88, no nie taśma, tasmy w ogóle staram się nie używać (bo nadawała się w zeszłym wieku jeszcze do czegoś). Kolego, jeśli masz świadomość jaki voltarz płycie do świecy, to i ja też ją mam i nie obrażaj mnie stwierdzeniem że taśmą izolacyjną sobie poradziłem. Teraz to już nie wiem czy podawać przepis na to jak sobie z tym poradzic, bo kapkę ignoranctwa widzę, albo chwilowej złe woli (jesli tak to cofam mój post.
Tak, czy siakforumowicz Lombardo88 przez to że wprowadziłeś taśme do postu chce to wyprubowac, Lombardo88 odpuść sobie., jeśli będziesz miał z tym problem ciągle daj znaka na pw. zamieszcze mały tutorial na forum (tak żeby juz nikt o taśmie izolacyjnej nie pisał ;-) ).

Szczerze mowiąc to wstąpiłem na forum, bo mnie to interesuje i jak dam radę to też chętnie pomogę, w końcu może ktoś też i mi poda rękę jak będę bez wyjścia ( bo wydanie XXXX kasy na podzespół, który mozna przy odrbinie sprytu poprawić, to nie wyjście i jakby wszystkich w pełnu było na to stać, to po co to forum, zapraszamy do ASO Nissana i jest super). Haha no właśnie, ostanio wymieniałem pasek osprzetu, z racji że ciężko był dostępny napinacz zadzwoniłem do ASO, i czego ode mnie chcieli- tylko 505 PLN brutto za rolkę (bez napinacza) - FUNK, kawałek metalu i łożysko (nie znam dokładnych wymiarów, ale pewnie pasuje od 2.0 P11 i w tym samym serwisie jest za 120PLN). Skończylo się na tym, że nabiłem na prasie hydraulicznej nowe łożysko (japońskie, a co sobie będę żałował, w końcu SKF 6PLN, a Japan 8PLN) i na tokarce lekko -0,05mm frezz rolki.

Powtarzam więc, forum to odbieram jako pomoc i chęć pomocy innym, jeśli tak nie jest, postów moich nie musicie uświadczać.
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-11-24, 23:26

Witam.

rozgladam sie za cewkami i ...

znalazlem cos takiego:

http://www.amazon.com/NISSAN-IGNITION-2 ... sbs_auto_1

pozdro

cena spadla byla 218$ a teraz $175.40

promocja???

i tylko czy beda pasowaly?
Ostatnio zmieniony 2010-11-26, 18:59 przez slawq, łącznie zmieniany 1 raz.
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-11-25, 00:33

Auq pisze: Powtarzam więc, forum to odbieram jako pomoc i chęć pomocy innym, jeśli tak nie jest, postów moich nie musicie uświadczać.
Stary, nie ma się co denerwować. Widać, że nigdy na forum rajdy4x4.pl nie byłeś. Tam to dopiero potrafią człowieka psychicznie zdemontować :D
Wszyscy tutaj, tak myślę, cenią sobie rzeczowe porady i chęć pomocy. Więc wyluzuj, a wszystko będzie dobrze.

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-11-25, 11:37

Tak nie denerwuj się, jakbyś potrzebował pomocy nawet z aso to zapraszam serdecznie.

[ Dodano: 2010-11-25, 11:39 ]
Auq, a tak na marginesie to jak się sprawdza ta instalacja gazowa w A33 ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2010-11-25, 19:55

OK, sorry ale chyba udzielił się we mnie syndrom napięcia przedmiesiączkowe mojej damy ;-). Z racji, iż przyszło trochę zapytań na priva odnośnie sposobu naprawy, postanowiłem zamieścić swój tutorial. Nie mam statusu moderatora, co za tym idzie nie mogę założyć nowego tematu, w którym mógłbym powiesić plik, więc proszę link do mojego tutoriala http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 60#8788960 . Jeśli ktoś nie chce się rejestrować , proszę podać adres mail, to prześle PDFa

[ Dodano: 2010-11-25, 20:12 ]
LPG u mnie prawie, dobrze. Jest tylko problem przy ciągłym przyśpieszaniu przy zmianie na kolejny bieg spadek mocy (szarpnięcie), ale już doszedłem, że chodzi o to , że przepływ gazu przez parownik jest tak duży, że schładza parownik do 23 stopni C (gaz powinien być podgrzany do minimum 30 stopni C, inaczej nie zmienia stanu skupienia, pozostaje płynny). Znalazłem już odpowiednie podgrzewacze, jak założę to opisze co i jak. Co do Instalacji to jak w opisie sterownik Stag300+ , do tego dwie listwy REGa po 4sztuki, parownik Magic do 350KM, wlew ukryty przy wlewie benzynowym, instalacja na przewodach 8mm. W poprzedniej maxi WV30DE było na 6mm i starczało, tutaj jednak większy apetyt zmusza do zwiększenia przekroju przewodów.
Spalanie obiektywnie ciężko określić, przeważnie mam ciężkie buty ;-), ale średnio miasto+trasa wyżej 16 raczej nie wychodzę. Sama trasa dynamicznie do 160-180km/h 13-14litrów/100km.
Generalnie nie przeszkadza to, nie kupuje 3,5 żeby palił mało, a jak miałem wcześniej zagazowane 2,0 niemieckiej produkcji, to też przy kacie 18l/100 wciągnął - mowa oczywiście o jeździe dość ekstremalnej
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-11-27, 15:20

Auq pisze:Lombardo88, no nie taśma, tasmy w ogóle staram się nie używać (bo nadawała się w zeszłym wieku jeszcze do czegoś). Kolego, jeśli masz świadomość jaki voltarz płycie do świecy, to i ja też ją mam i nie obrażaj mnie stwierdzeniem że taśmą izolacyjną sobie poradziłem. Teraz to już nie wiem czy podawać przepis na to jak sobie z tym poradzic, bo kapkę ignoranctwa widzę, albo chwilowej złe woli (jesli tak to cofam mój post.
Tak, czy siakforumowicz Lombardo88 przez to że wprowadziłeś taśme do postu chce to wyprubowac, Lombardo88 odpuść sobie., jeśli będziesz miał z tym problem ciągle daj znaka na pw. zamieszcze mały tutorial na forum (tak żeby juz nikt o taśmie izolacyjnej nie pisał ;-) ).

Szczerze mowiąc to wstąpiłem na forum, bo mnie to interesuje i jak dam radę to też chętnie pomogę, w końcu może ktoś też i mi poda rękę jak będę bez wyjścia ( bo wydanie XXXX kasy na podzespół, który mozna przy odrbinie sprytu poprawić, to nie wyjście i jakby wszystkich w pełnu było na to stać, to po co to forum, zapraszamy do ASO Nissana i jest super). Haha no właśnie, ostanio wymieniałem pasek osprzetu, z racji że ciężko był dostępny napinacz zadzwoniłem do ASO, i czego ode mnie chcieli- tylko 505 PLN brutto za rolkę (bez napinacza) - FUNK, kawałek metalu i łożysko (nie znam dokładnych wymiarów, ale pewnie pasuje od 2.0 P11 i w tym samym serwisie jest za 120PLN). Skończylo się na tym, że nabiłem na prasie hydraulicznej nowe łożysko (japońskie, a co sobie będę żałował, w końcu SKF 6PLN, a Japan 8PLN) i na tokarce lekko -0,05mm frezz rolki.

Powtarzam więc, forum to odbieram jako pomoc i chęć pomocy innym, jeśli tak nie jest, postów moich nie musicie uświadczać.
Auq Źle mnie zrozumiałeś:)nie była to zła wola,a już na pewno nie była to ignorancja:) wrzuciłbym to raczej do żartów, mniejsza o to... podszedłem do pomysłu poważnie i zacząłem działać...wypróbowałem nie izolacje, lecz termokurcz bardzo dobrej jakości i powiem że efektem przeskoczyłem swój pomysł.jak znajdę kabel od fona, to wrzucę foto jak to wygląda.
Twój pomysł, też jest dobry i być może lepszy od mojego, bo póki co tydzień jeżdżę ze swoim patentem, ale jak na razie jest dużo bardziej niż git:) pozdrawiam:)

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2010-11-27, 16:44

Lombardo88, , kolego czytaj post powyżej, już się sprostowałem. po prostu miałem gorszy dzień.

Co do izolacji termokurczliwej, też niezły pomysł, oczywiście proponuję parę warstw, i też może piekarnik, jak w moim przepisie, tylko na jakieś 60 stopni C, tak żeby dobrze równomiernie się zeszły i zlikwidować wilgoć.
Napisz za jakiś czas czy zdaje egzamin (generalnie teraz warunki sprzyjają testom, duże różnice temperatur, skraplanie), fotki też mile widziane.
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-01-06, 18:47

Odświeżam następny temat :) Otóż znalazłem kabel do tel i w końcu mogę dodać zdjęcia z mojego repaira cewek.Trochę czasu upłynęło, więc nawet mogę podzielić się spostrzeżeniami :-) a więc...:
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem, to wykręciłem je wszystkie i w pokoju na kaloryferku spędziły noc. Rano wziąłem się do pracy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ba ... 1d709.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65b ... 943cb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5 ... 9ce90.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58f ... 28c37.html
foto zrobiłem na ostatniej cewce, która nie za dobrze mi wyszła, ale mniej więcej tak to wyglądało:)
Termokurcz jest firmy Raychem i jest dość gruby a w dodatku ma klej w sobie i podczas podgrzewania wtopił się w gumy cewek tworząc jednolitą strukturę.
Przed montażem gniazda cewek dokładnie wysuszyłem suszarką do włosów, aby wilgoć wyparowała.
Ogólnie po miesiącu czasu jestem mega zadowolony z owoców mojej pracy. Nie mam porównania jak auto chodziłoby na nowych cewkach, ale na tych daje rade jak najbardziej :-) pozdrawiam

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2011-02-09, 00:31

oo widzę, że wątek odżył. Nie zamieściłem wcześniej tutoraila, więc może zrobie to teraz: http://qis.pl/nissan/tutorial%20naprawa%20fajki.pdf, może komuś się przyda
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2011-02-09, 00:55

Usuń przecinek z końca linku, a automagicznie zacznie działać :mrgreen:

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2011-02-09, 01:14

Marcus65, faktycznie kolego, :D miał być znak przystankowy w składni j.pol., która różni się od składni odczytu html ;-) http://qis.pl/nissan/tutorial naprawa fajki.pdf , dzieki za podpowiedź

[ Dodano: 2011-02-09, 01:16 ]
ha a teraz ze spacjami nie ruszyło, tak więc zapraszam na www.qis.pl/nissan , tam po klinięciu otworzy się z miejsca
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-09, 22:41

Słuchajcie, jak macie jakieś materiały o maximie to służę miejscem na prywatnym serwerze, tam nie zginą, przestrzeń i transfer nieograniczony ;) Jak coś to piszcie na PW.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-13, 09:33

ostatnio kupiłem sobie dwie nowe cewki i jedna była walnięta... :-/ problem był w samej cewce, bo iskra pojawiała się ze sporym opóźnieniem..podmieniłem samą fajkę z gumą do starej cewki i pięknie śmigała. :) tylko, że teraz mam 1,5 cewki w zapasie :D ktoś już napisał wcześniej, że cewka sama w sobie się nie psuje, zaryzykuję stwierdzeniem, że ta tuleja plastikowa też nie (przynajmniej u mnie) problem tkwi moim zdaniem w samych gumach, które otaczają świece...

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2012-05-24, 20:46

W mojej A33 chyba też będę musiał zajrzeć do cewek. Ostatnio zauważyłem, że na zimnym silniku, w szczególności na niskich obrotach i przy ruszaniu, potrafi jakoś tak jakby lekko prykać. Wygląda jakby był gdzieś problem z zapłonem. Jak się rozgrzeje jest lepiej, ale nie idealnie.
Postaram się zastosować którąś z powyższych metod naprawy :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2012-05-26, 05:49

johny_fellow, Sprawdź też świece szczelinomierzem jakie mają przerwy na elektrodach, oblookaj czy porcelanki świec nie popękane, szukaj generalnie biało szarego nalotu jaki pozostawia "zgubiony ładunek elektryczny. Powodzenia, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”