[A32] Problem z ładowaniem w MAXIMIE
Moderator: janusz
[A32] Problem z ładowaniem w MAXIMIE
Mój problem zaczął się od awarii regulatora napięcia, oddałem do elektryka i okazało się że sam regulator jest niedostępny, więc wymienią cały alternator za 600PLN.
Oczywiście zaraz po wymianie było wszystko w porządku do czasu aż objawy zaczęły się ponawiać ( czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka braku ładowania ) coraz częściej aż do całkowitego rozładowania akumulatora. Wróciłem do tego samego serwisu gdzie w ramach gwarancji ( powiedzieli, że sklep gwarancji nie uznał z powodu przegrzania ) wymienili regulator.
Minęło trochę czasu i problem znowu się pojawia z tym, że trochę inaczej - prąd ładowania jest za niski bo około 13V, a sam samochód tak mi się wydaje jak już się rozgrzeje nie podaje prądu z akumulatora i jak jadę to brak prądu objawia się ewentualnym szarpaniem i brakiem prądu w radiu, podświetleniu itp.
Gdy się zatrzymuje samochód gaśnie, ale co ciekawe jak trochę postoi mogę go normalnie odpalić i jechać dalej.
Ma ktoś może pomysł na powód tych awarii ?
Oczywiście zaraz po wymianie było wszystko w porządku do czasu aż objawy zaczęły się ponawiać ( czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka braku ładowania ) coraz częściej aż do całkowitego rozładowania akumulatora. Wróciłem do tego samego serwisu gdzie w ramach gwarancji ( powiedzieli, że sklep gwarancji nie uznał z powodu przegrzania ) wymienili regulator.
Minęło trochę czasu i problem znowu się pojawia z tym, że trochę inaczej - prąd ładowania jest za niski bo około 13V, a sam samochód tak mi się wydaje jak już się rozgrzeje nie podaje prądu z akumulatora i jak jadę to brak prądu objawia się ewentualnym szarpaniem i brakiem prądu w radiu, podświetleniu itp.
Gdy się zatrzymuje samochód gaśnie, ale co ciekawe jak trochę postoi mogę go normalnie odpalić i jechać dalej.
Ma ktoś może pomysł na powód tych awarii ?
hmmm ja zaczał bym od przekaznika głownego tj tego co startuje po przekreceniu kluczyka. On moze powodowac takie objawy, cewka pod wplywem przepływania przez nia pradu sie nagrzewati powoduje rozciagniecie zwojow i moze gdzies jest przerwaniea i wtedy nastepuje brak przejscia i przekaznik sie wyłacza, po ostygnieciu zwoje sie kurcza i powstaje styk.
Jak na razie to mi przychodzi do glowy.....
Jak na razie to mi przychodzi do glowy.....
Pozdrawiam
Dodam jeszcze, że przy drugiej awarii akurat zdarzyło się to jakieś 170km. od domu i po drodze okazało się, że ładowanie jest tylko przy maksymalnym poborze prądu - czyli klima, radio, CB a czasami nawet dodatkowo otwieranie i zamykanie okien, poza tym prędkośc tylko do 80km/h.
[ Dodano: 2010-09-25, 10:52 ]
[ Dodano: 2010-09-25, 10:52 ]
Gdzie on jest pod maską i jak mniej-więcej wygląda ?piter2323 pisze:ja zaczał bym od przekaznika głownego
A sprawdzałeś podłączenie kabla do alternatora czy jest dobrze dokręcone ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Wiem co piszę, chodzi mi żeby sprawdzić czy jest dobra masaMacGayver pisze:między dodatnią klemą a obudową SzalonySprawdź jakie masz napięcie między klemą ujemną a obudową alternatora ?
Te dziwne objawy jakie opisał kolega, wskazywać mogą na źle działający regulator, który dopiero pod wpływem obciążenia zaczyna dobrze regulować napięcie. Może również być przytarty jakiś kabelek itp.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
witam.
podlacze sie do tematu...
w mojej maxi padl alternator... i troche czasu spedzilem w sieci i znalazlem cos takiego...
Compatibility Chart
Infiniti All 1996-1997 3.0L V6 New Alternator
Infiniti I30 1996, 1997 New Alternator
Infiniti I30 1998, 1999, 2000 New Alternator 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Infiniti I30 2001 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Infiniti I35 2002, 2003, 2004 New Alternator
Nissan All 1995-1997 3.0L V6 New Alternator 125 AMP
Nissan Maxima 1995, 1996, 1997 New Alternator 110, 125 AMP ALT - MFI
Nissan Maxima 1998 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 1999, 2000 New Alternator 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 2001 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 2002, 2003 New Alternator
Nissan Maxima 1995, 1996, 1997 VQ30DE New Alternator 110, 125 AMP ALT - MFI
Nissan Murano 2003, 2004, 2005 New Alternator
Nissan Murano 2006, 2007 VQ35 New Alternator
Nissan Murano 2006, 2007 VQ35DE New Alternator
ze wszystkie te auta maja jeden rodzaj alternatora...
czy ktos moze to potwierdzic???
pozdro
ps. zapomnialbym zrodlo :
http://www.amazon.com/gp/product/compat ... f_dp_chart
i nie wiem co mam zrobic. jaki kupic czy:
1 http://allegro.pl/nowy-alternator-nissa ... 94387.html opis :http://www.alibaba.com/product-gs/41016 ... 31U01.html
2 http://allegro.pl/alternator-nissan-mur ... 12309.html
3 http://allegro.pl/nowy-alternator-nissa ... 87242.html
4 inne zrodlo z maximy `98 sprawny....
tylko ile wytrzyma???
czym sie kierowac w wyborze ?
podlacze sie do tematu...
w mojej maxi padl alternator... i troche czasu spedzilem w sieci i znalazlem cos takiego...
Compatibility Chart
Infiniti All 1996-1997 3.0L V6 New Alternator
Infiniti I30 1996, 1997 New Alternator
Infiniti I30 1998, 1999, 2000 New Alternator 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Infiniti I30 2001 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Infiniti I35 2002, 2003, 2004 New Alternator
Nissan All 1995-1997 3.0L V6 New Alternator 125 AMP
Nissan Maxima 1995, 1996, 1997 New Alternator 110, 125 AMP ALT - MFI
Nissan Maxima 1998 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 1999, 2000 New Alternator 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 2001 New Alternator 100, 110 AMP HITACHI ALT - MFI
Nissan Maxima 2002, 2003 New Alternator
Nissan Maxima 1995, 1996, 1997 VQ30DE New Alternator 110, 125 AMP ALT - MFI
Nissan Murano 2003, 2004, 2005 New Alternator
Nissan Murano 2006, 2007 VQ35 New Alternator
Nissan Murano 2006, 2007 VQ35DE New Alternator
ze wszystkie te auta maja jeden rodzaj alternatora...
czy ktos moze to potwierdzic???
pozdro
ps. zapomnialbym zrodlo :
http://www.amazon.com/gp/product/compat ... f_dp_chart
i nie wiem co mam zrobic. jaki kupic czy:
1 http://allegro.pl/nowy-alternator-nissa ... 94387.html opis :http://www.alibaba.com/product-gs/41016 ... 31U01.html
2 http://allegro.pl/alternator-nissan-mur ... 12309.html
3 http://allegro.pl/nowy-alternator-nissa ... 87242.html
4 inne zrodlo z maximy `98 sprawny....
tylko ile wytrzyma???
czym sie kierowac w wyborze ?
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-
Najlepiej gdybyś najpierw wyjął alternator bo katalog wskazuje dwie różne opcje, chociaż ze wskazaniem na model hitachi.
Sam ostatnio zakupiłem bez wcześniejszego sprawdzania taki właśnie typ, ale co z tego będzie okaże się dopiero przy wymianie.
A kupiłem po regeneracji za około dwieście złoty od gościa z allegro którego sprawdziłem już wcześniej na przykładzie alternatora do Vivaro i jestem nawet bardzo zadowolony bo od nowego ciężko go odróżnić.
Sam ostatnio zakupiłem bez wcześniejszego sprawdzania taki właśnie typ, ale co z tego będzie okaże się dopiero przy wymianie.
A kupiłem po regeneracji za około dwieście złoty od gościa z allegro którego sprawdziłem już wcześniej na przykładzie alternatora do Vivaro i jestem nawet bardzo zadowolony bo od nowego ciężko go odróżnić.
Wybaczcie że "odkopie" troche temat ale nie widze powodu aby zakładać nowy bo problem jaki posiadam daje podobne objawy. Mianowicie co raz częsciej, bez większego powodu zapala mi się kontrolka ładowania. Z pewnością problem występuje jedynie na juz choc troche rozgrzanym silniku ale sam moment zapalenia się jest juz mocno losowy. Prawdopodobieństwo zaświecenia się tej kontrolki znacznie zwiększa krótki postuj (np. zakupy 15-20min) - wtedy to prawie zawsze kontrolka się zapali juz po przejechaniu kilkuset metrów.
Po tym jak już się zapali potrafi równie niespodziewanie zgasnąć. Zgasnięcie można również wymusić wkręcajac silnik na wyższe obroty - czasem starczy 3-4k rpm a czasem 5-6 dopiero powoduje przygasanie tej lampi i po chwili zgaśnięcie. Czasem taki zabieg pomaga na kilkadziesiąt kilometrów a czasem juz po chwili kontrolka wraca.
Informacyjnie dodam że alternator prawie 3 lata temu miał wymieniane: szczotki, łożysko, regulator i diodę. Dodatkowo wspomnę iż akumulator który posiadam aktualnie w aucie (centra, 74Ah, 680A) jest już w bardzo słabej kondycji - naładowany do pełna nie jest w stanie 30 min utrzymać zapalonych świateł mijania, choć auto na nim odpala bez większego problemu.
Czy poradzicie może co mogę zrobić poza oddaniem alternatora ponownie do regeneracji? A może lepiej juz kupić jakiś inny zregenerowany?
Po tym jak już się zapali potrafi równie niespodziewanie zgasnąć. Zgasnięcie można również wymusić wkręcajac silnik na wyższe obroty - czasem starczy 3-4k rpm a czasem 5-6 dopiero powoduje przygasanie tej lampi i po chwili zgaśnięcie. Czasem taki zabieg pomaga na kilkadziesiąt kilometrów a czasem juz po chwili kontrolka wraca.
Informacyjnie dodam że alternator prawie 3 lata temu miał wymieniane: szczotki, łożysko, regulator i diodę. Dodatkowo wspomnę iż akumulator który posiadam aktualnie w aucie (centra, 74Ah, 680A) jest już w bardzo słabej kondycji - naładowany do pełna nie jest w stanie 30 min utrzymać zapalonych świateł mijania, choć auto na nim odpala bez większego problemu.
Czy poradzicie może co mogę zrobić poza oddaniem alternatora ponownie do regeneracji? A może lepiej juz kupić jakiś inny zregenerowany?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Objawy mam już dosyć konkretnie wybadane - napięcie ładowania po odpaleniu na zimnym silniku (np. rano) jest ok 13,7V (mierzone przy ECU, 12V ze stacyjki) po czym zaczyna spadać proporcjonalnie do czasu pracy silnika (rozgrzewania) do poziomu ok 13,3-13,4V i tak długo jak auto chodzi problemów w zasadzie nie ma. Natomiast zaczynają się kiedy na chwile dosłownie silnik zgaszę (tankowanie, zakupy itp) - wtedy praktycznie od razu po odpaleniu zapala się kontrolka i sama raczej nie zgaśnie, trzeba jej pomóc podnosząc pulsacyjnie obroty silnika do poziomu 5-7k rpm. A nawet jak już problem ustąpi to i tak bywa że wraca - aż do kompletnego ostudzenia silnika (kilka godzin postoju).
Alternator już dzięki uprzejmości Lombardo będę miał na podmianę ale może komuś te objawy coś więcej mówią?
Alternator już dzięki uprzejmości Lombardo będę miał na podmianę ale może komuś te objawy coś więcej mówią?